Pagina 1 van 2

T-MOBILE ZET ABBONEMENT NIET GOED OM.

Geplaatst: 18 mar 2012 10:32
door investigator
Ondanks veelvuldig melden dat mijn downloadsnelheid steeds begrenst
wordt op 0,93 Mbps ,tewijl ik SMART PLUS 100 abbonement heb die tot 3,6 Mbps gaat,kunnen ze niks voor mij doen,zeggen ze. :?
Dit is gekomen,nadat ik mijn sim only met web n walk internet heb overgezet
naar smart plus 100 abonnement.
Met andere simkaart van andere provider haal ik vlot 3 Mbps. :lol:
Ook aan de dekking kan het niet liggen,heb bij meerdere masten testen gedaan.
Er is een soort tunnelvisie daar,ze denken alleen aan slechte dekking,en dan krijg je verhaaltje van ,afstand mast,opstakels.
terwijl ik dan net heb gezegd dat de dekking hier prima is. :oops:
Wie heeft vergelijkbare klachten ??
Dit moet toch op te lossen zijn ? :(

Groet
investigator(alias harmmrah) :roll:

Re: T-MOBILE ZET ABBONEMENT NIET GOED OM.

Geplaatst: 18 mar 2012 11:52
door Mousy
Het is bekent dat T-mobile problemen heeft met mobiel internet.
op verschillende fora is er genoeg over te vinden.
Neem ook eens een kijkje op telecomervaringen.nl

Re: T-MOBILE ZET ABBONEMENT NIET GOED OM.

Geplaatst: 18 mar 2012 13:58
door berndv
Simkaart van andere provider betekent niet dat de dekking van tmobile daar ook goed is. Het zou best aan je dekking kunnen liggen. Wat me niet verbaast bij tmobile. Kan je aan de mast zien welke provider het is? Aangezien je het bij meerdere masten hebt geprobeerd.

Re: T-MOBILE ZET ABBONEMENT NIET GOED OM.

Geplaatst: 18 mar 2012 14:20
door investigator
@berndv

tijdens mijn metingen was het bereik optimaal,hier info over
de masten weg gehaald.
http://umtsmasten.nl

Re: T-MOBILE ZET ABBONEMENT NIET GOED OM.

Geplaatst: 18 mar 2012 14:29
door Mousy

Re: T-MOBILE ZET ABBONEMENT NIET GOED OM.

Geplaatst: 18 mar 2012 14:54
door investigator
@mousy
Dat is een bericht uit juni 2010 !!!
Heb op t-mobile forum al diverse treads lopen over dit onderwerp.
Ligt absoluut niet aan de dekking,en ook bandbreedte niet,heb getest met sim only van T-mobile ,en dan snelheid wel hoger.
Tsja......

Re: T-MOBILE ZET ABBONEMENT NIET GOED OM.

Geplaatst: 18 mar 2012 15:07
door Mousy
Ja heb gezien dat het van 2010 was maar dacht misschien heb je er wat aan.
Ik lees steeds dat t-mobile nou juist wel problemen heeft met de dekking.
Zeker hier in t noorden waar de mast vorig jaar is ongevallen in Hoogersmilde.
Ook spraak werkt hier niet goed, vorige week mn contact met tele 2 laten ontbinden i.v.m geen bereik.

Re: T-MOBILE ZET ABBONEMENT NIET GOED OM.

Geplaatst: 23 mar 2012 13:27
door T-Mobile Webcare
@investigator:
Als je je vraag stelt op het T-Mobile Forum kunnen wij bij je gegevens en het exact voor je nakijken. Maak je een forumaccount aan dan is deze automatisch gekoppeld aan jouw My T-Mobile account. De T-Mobile moderators hebben dan toegang tot je gegevens en kunnen je daardoor van de juiste informatie voorzien.

Kim
T-Mobile Webcare

Re: T-MOBILE ZET ABBONEMENT NIET GOED OM.

Geplaatst: 26 mar 2012 21:42
door investigator
@ kim

Blijkbaar niet,want had al meerdere vragen gezet op t-mobile forum hoor.

Je krijgt alleen standaard antwoorden,er wordt niet met je meegedacht.
Wel 3,6 Mbps abonnement verkopen,maar gewoon begrenzen op 1 Mbps.

Schande.
Zie foto op t-mobile forum.

investigator(op t-mobile forum mrah)

ps:
Vandaag een netwerkspecialist aan de telefoon gehad,het volgende zei hij mij.
Bij een smart plus abonnement geven ze aan dat de snelheid max 3,6 Mbps is,ze geven niet een minimale snelheid aan,dus wat doen ze nu.
Ze blokkeren mijn internetsnelheid op 1 Mbps,dat is dus de max snelheid van de smart start paketten.
Hij zei als je hoger wil als 1 Mbps ,moet je een hoger pakket nemen die tot 14,4 gaat,ja dat haal je ook niet zei hij toen.
Dus je moet altijd 1 pakket hoger nemen,om de snelheid te halen.
Conclusie ,ondanks anders beweerd ,mijn snelheid wordt wel degelijk gecapt.
Dit is op de grens van oplichting,lekkere provider,voor mij nooit meer T-Mobile.

Re: T-MOBILE ZET ABBONEMENT NIET GOED OM.

Geplaatst: 28 mar 2012 14:53
door T-Mobile Webcare
@investigator:

Wanneer je gebruik maakt van een SMART PLUS abonnement, heb je een download/upload snelheid van max. 3.6 Mbps / 768 Kbps. Wij halen deze snelheid niet omlaag. Wel kan het zijn dat op bepaalde locaties de verbinding trager is in verband met drukte of bereik. Na een verbruik van 1000 MB, wordt je snelheid automatisch gewijzigd naar maximaal 64 / 64 Kbps.

De reden dat dit gebeurd, is dat T-Mobile zich dient te houden aan de fair use policy. Dit om de kwaliteit van het datanetwerk te kunnen waarborgen voor al onze gebruikers. Dus ook voor jou.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker voor je is! :)

Kim T-Mobile Webcare

Re: T-MOBILE ZET ABBONEMENT NIET GOED OM.

Geplaatst: 28 mar 2012 19:23
door investigator
@ kim T-mobile webcare,

Oh ik wist niet dat ik 1000 mb had,volgens mijn gegevens heb ik maar 250 mb, abbo is van vorig jaar augustus.
Maakt ook niet uit ,ik heb er genoeg aan,zeker als ik niet steeds die snelheidsmetingen doe.

En wat die snelheid betreft,kan ik je melden dat hier in Almelo 7602 de snelheid met mijn samsung galaxy S plus en smart plus 100 abonnement,nooit ooit boven de 0,94 Mbps is uitgekomen,ik heb denk wel 100 metingen gedaan met speedtest.net app.
Deze metingen heb ik zelfs s`nachts gedaan(op rustig tijdstip) en toch gaat het dan maar precies tot die 0,93 Mbps.
Ook 1 keer met t-mobile sim only kaartje van een colega op precies dezelfde plaats en tijd gemeten,toen kwam ik wel hoger.
Ik snap dat bij meer personen op 1 mast de bandbreedte gedeeld wordt,ik hoef ook niet precies 3,6 Mbps te hebben,MAAR ik kom NOOIT hoger als 0,93 Mbps,en dat al sinds vorig jaar.
Ben ook al eens in hengelo geweest en metingen gedaan,ook nooit hoger gekomen als die 0,93 Mbps
Dus mijn abbo wordt begrenst op 1 Mbps,anders kan ik het niet verklaren,jij wel KIM.
Mijn telefoon ligt het ook niet aan,met een kaartje van weer een andere colega,die had hi-kpn kwam ik met mijn telefoon vlot tot 3 Mbps.
Of moet ik hier uit begrijpen dat heel twente met een smart plus abbo niet hoger komt als 1 Mbps,terwijl ze een abbo hebben tot 3,6 Mbps.
Of jij weet het antwoordt niet KIM of je bent niet goed voorgelicht door de heren netwerk (specialisten)
Mocht het aan de lokatie liggen (volgens jou) noem maar een plaats waar het volgens jou wel hoger is dan.
Voor foto`s van diverse metingen,verwijs ik graag naar T-Mobile forum netwerk en smart.

Re: T-MOBILE ZET ABBONEMENT NIET GOED OM.

Geplaatst: 28 mar 2012 19:37
door atesli
Ik heb 2 abonnementen bij T-Mobile met 3,6 internet snelheid.
Ik behaal meestal rond 70 a 80 % van je maximale snelheid.
Dus express knijpen is zeker niet aan de orde.

Re: T-MOBILE ZET ABBONEMENT NIET GOED OM.

Geplaatst: 28 mar 2012 20:35
door investigator
@ atesli,

Welk abbo precies,welke omgeving ?

Re: T-MOBILE ZET ABBONEMENT NIET GOED OM.

Geplaatst: 28 mar 2012 20:38
door lanaceet
Investigator haalt maar liefst 26% van de maximale snelheid..
Lijkt mij verre van acceptabel.

En Kim, die trekt conclusies op basis van een klok en klepel.
De snelheid van Investigator = 0.94Mbps, ofwel 940Kbps
whow, dat is nog altijd 15 keer sneller dan de "over-use" snelheid van 64Kbps.

Kom maar met een beter verhaal Kim.

Re: T-MOBILE ZET ABBONEMENT NIET GOED OM.

Geplaatst: 28 mar 2012 20:42
door atesli
I abonnement 2008
Bel&Sms abonnement 2008

Soms in de trein weleens wat minder snelheid.
Maar doorgaans ongeveer 80% van het maximaal haalbare.

Re: T-MOBILE ZET ABBONEMENT NIET GOED OM.

Geplaatst: 28 mar 2012 22:43
door investigator
@ atesli
In de trein zit ik nooit,maar welke omgeving ?
Of is dat geheim ??
Jij haalt het wel,met een ander abonnement ,dus niet vergelijkbaar.

@lanaceet,
Je ziet het helemaal goed .

Re: T-MOBILE ZET ABBONEMENT NIET GOED OM.

Geplaatst: 29 mar 2012 14:27
door T-Mobile Webcare
@investigator: Dat je niet tevreden bent over de behaalde snelheid begrijp ik. Ik ga aan de hand van je gegevens die ik nu terug kan vinden onder je forumnaam, je melding verder in behandeling nemen. Ik kom hier zo snel mogelijk op terug!

Kim T-Mobile Webcare

Re: T-MOBILE ZET ABBONEMENT NIET GOED OM.

Geplaatst: 30 mar 2012 15:51
door investigator
@ KIM T-Mobile webcare

Ik ben reuze benieuwd,wat er uit gaat komen.

investigator(alias mrah)

Re: T-MOBILE ZET ABBONEMENT NIET GOED OM.

Geplaatst: 10 apr 2012 22:29
door investigator
Ik kom hier zo snel mogelijk op terug!

Kim T-Mobile Webcare

Nou als dat zo snel mogelijk is ?,bijna 2 weken geleden.
Krijg ik nog antwoordt of ???

Mrah

Re: T-MOBILE ZET ABBONEMENT NIET GOED OM.

Geplaatst: 11 apr 2012 22:41
door investigator
Vervolgens is T-mobile webcare van de aardbodem verdwenen en reageren nergens meer op,naja was al bekend dat ze te moeilijke vragen ontlopen.