LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Korte levensduur Kärcher hogedrukreiniger

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
kollahe
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mar 2012 21:07

Korte levensduur Kärcher hogedrukreiniger

Ongelezen bericht door kollahe »

In juli 2010 een kärcher K3.150 aangeschaft voor 160 euro.
Hij is niet veel gebruikt en kreeg toch binnen 2 jaar een lekkende motor. Ik weet zeker dat hij voor de winter droog en vorstvrij was opgeborgen. Reparatiekosten schelen niet veel met de aanschaf van een nieuwe, of te wel aangeraden wordt om hem dus binnen 2 jaar bij grofvuil te zetten.
Mijn vraag is: zijn er meerderen die ervaring hebben met de korte levensduur van een Kärcher of ben ik uniek.

MAXIEM

Re: Korte levensduur Kärcher hogedrukreiniger

Ongelezen bericht door MAXIEM »

kollahe

T'is even de vraag wie de verkoper is. In principe heb je minimaal 2 jaar recht op een deugdelijk apparaat en dit produkt mag bij normaal gebruik toch echt niet binnen 2 jaar kapot gaan. Anders gezegd: dit valt gewoon onder de garantie.

Maar recht hebben op en recht krijgen zijn 2 verschillende zaken.

Maxiem.

kollahe
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mar 2012 21:07

Re: Korte levensduur Kärcher hogedrukreiniger

Ongelezen bericht door kollahe »

Bedankt Maxiem voor de snelle reactie,
ik zal er even over moeten nadenken hoe ik dit moet aanpakken zonder moeilijkheden te krijgen met de verkoper. (lokale Enorm-vestiging in een klein dorp)

Hennie

MAXIEM

Re: Korte levensduur Kärcher hogedrukreiniger

Ongelezen bericht door MAXIEM »

kollahe

Sukses toegewenst.

Maxiem.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Korte levensduur Kärcher hogedrukreiniger

Ongelezen bericht door nevermind »

Reparatiekosten schelen niet veel met de aanschaf van een nieuwe, of te wel aangeraden wordt om hem dus binnen 2 jaar bij grofvuil te zetten.
Helaas, is Kärcher niet meer wat het vroeger was.
De eerste had ik ik zeker 7 jaar, de tweede ook nog geen 2 jaar, en pas vorige week bij Gamma een nieuwe gekocht, was in de aanbieding, dus ook weer afwachten. :shock:

Maxiem verschuild zich altijd achter dezelfde teksten, maar in de praktijk is het een ander verhaal.

MAXIEM

Re: Korte levensduur Kärcher hogedrukreiniger

Ongelezen bericht door MAXIEM »

nevermind

Je schrijft:
...maar in de praktijk is het een ander verhaal.
Dan zou ik het op prijs stellen, dat je hier dat andere verhaal zou willen plaatsten.

Met vriendelijke en collegiale groet, Maxiem.

kollahe
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mar 2012 21:07

Re: Korte levensduur Kärcher hogedrukreiniger

Ongelezen bericht door kollahe »

ik heb een mail gestuurd aan kárcher en kreeg binnen een dag antwoord met de volgende mededeling:

Bij een storing met één van onze huishoudelijke toestellen kunt u daarom steeds terecht bij de bouwmarkten en tuinwinkels:
Gamma, Brico, Praxis, Karwei, Hubo, ……
Deze mensen kunnen dan alles verder mee nakijken met u en indien nodig ervoor zorgen dat uw toestel correct terug tot Kärcher komt voor herstelling.

Iedereen heeft vanaf aankoopdatum, met kassabon, recht op twee jaar garantie.
Dus nu alleen nog kijken of het werkt.

Hennie

MAXIEM

Re: Korte levensduur Kärcher hogedrukreiniger

Ongelezen bericht door MAXIEM »

kollahe

Sukses toegewenst.

Maxiem.

kollahe
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mar 2012 21:07

Re: Korte levensduur Kärcher hogedrukreiniger

Ongelezen bericht door kollahe »

Het apparaat is onder garantie kosteloos door Karcher gerepareerd. Moest wel een paar uur zoeken naar de aankoopbon.

De verkoper was niet goed op de hoogte van de garantiebepalingen . Zelfs met email in handen van de klantenservice van Karcher hielden ze nog vol dat ik waarschijnlijk een rekening zou krijgen. Dus ik ben tevereden over de service van Karcher.

arieh
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 sep 2012 00:04

Re: Korte levensduur Kärcher hogedrukreiniger

Ongelezen bericht door arieh »

Samen met onze ervaring begin ik te geloven dat de allergoedkoopste HD "weggooi"spuit de beste oplossing is.
Waarom? Na 18 jaar ervaring met K.E.W. (nu Nilfisk) gaven wij veel geld uit aan reparaties.
Net iets te te veel, het bracht ons aan het denken.
Overal hoor ik dezelfde klacht, na twee of drie jaar,intermitterende drukstootjes, alsof de persklep steeds "popt". condensator?? het zou verd... allemaal niet mogen.
Als de nozzles gecorrodeerd zijn, lever die dan verzilverd tegen meerprijs!!
Of laat het ding voor de winterberging een anticorrosiemiddel opzuigen met een aparte aansluiting!
Toch maar weer die Chinese "rot.....".kopen ? net als 40 jaar terug "onze" autokwaliteit fel ging verbeteren nadat die Japanse "ro....".op de markt kwam.
Jammer.

hanjaap
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2013 11:29

Re: Korte levensduur Kärcher hogedrukreiniger

Ongelezen bericht door hanjaap »

heb 3 jaar geleden een Karcher hogedrukreiniger gekregen (dus geen kassabon) van Karcher, heb hem 3x gebruikt, bij de 4e keer kwam het water uit het apparaat gespoten ipv de lans.
dit is het 2e apparaat wat kapot gaat , 1e apparaat was geen slang meer van te krijgen .
Ze hebben een bekende naam maar het product deugt niet. :mrgreen:
als ik dit apparaat wil laten maken kost het 74 euro ,ongeacht of ze hem kunnen repareren,
Voor 59 euro heb je een nieuwe!
wie heeft er ervaring met andere merken die wel goed zijn? :idea:
Of een adres van iemand die hem kan maken.
mijn dank voor suggesties

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Korte levensduur Kärcher hogedrukreiniger

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

De mijne is nu 8 jr oud wordt 1 x per jr goed gebruikt voor de tuin,goed gedroogd schoongemaakt,en goed opgeborgen gen problemen.

Ook een vanmde lichtese van karcher

karchergenaaid
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2013 16:34

Re: Korte levensduur Kärcher hogedrukreiniger

Ongelezen bericht door karchergenaaid »

Ook hier een Karcher k3.150 gekocht. Zeker niet de goedkoopste, exclusief onderdelen.

Werd vierkant uitgelachen bij de Praxis. Ik mocht hem repareren voor het bedrag van de aanschafwaarde of een nieuwe kopen. En dat noemden ze ook nog een oplossing. Definities zijn niet meer wat ze geweest waren...

Heb nu contact opgenomen met Karcher, maar gezien de reacties van anderen heb ik er een hard hoofd in of het wel opgelost wordt.

Ik heb hem 3 jaar overigens, maar ik gebruik hem eens per jaar om de tuin mee schoon te spuiten. Dan had ie het op zijn minst wel 10 jaar mogen volhouden.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Korte levensduur Kärcher hogedrukreiniger

Ongelezen bericht door bprosman »

maar ik gebruik hem eens per jaar om de tuin mee schoon te spuiten
Vorstvrij weggezet ?
Het klinkt onlogisch maar 1 keer per jaar gebruiken is slechter dan regelmatig, pomponderdelen hebben de neiging vast te gaan zitten als ze niet gebruikt worden,

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Korte levensduur Kärcher hogedrukreiniger

Ongelezen bericht door plumber »

bprosman schreef:
maar ik gebruik hem eens per jaar om de tuin mee schoon te spuiten
Vorstvrij weggezet ?
Het klinkt onlogisch maar 1 keer per jaar gebruiken is slechter dan regelmatig, pomponderdelen hebben de neiging vast te gaan zitten als ze niet gebruikt worden,
Onderdelen lopen allemaal in hele dunne olie dus van vastzitten geen sprake.
Zitten drie kleppen in die zorgen voor de booster.
Zitten kunsfsfof onderdelen aan die barsten.Die oude waren nog goed maar die
onderdelen waren nog van aluminium.

PRD67
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 jan 2013 11:24

Re: Korte levensduur Kärcher hogedrukreiniger

Ongelezen bericht door PRD67 »

Heb verschillende Karchers gehad en altijd met een jaar of 2 of 3 defect. Tsja, bon kwijt, net uit garantie, etc.

Nu heb ik recent bij Formido een Nilfisk gekocht van 65 euro met 5 jaar garantie. Heb bon, folder, etc. goed bewaard...

karchergenaaid
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2013 16:34

Re: Korte levensduur Kärcher hogedrukreiniger

Ongelezen bericht door karchergenaaid »

bprosman schreef:
maar ik gebruik hem eens per jaar om de tuin mee schoon te spuiten
Vorstvrij weggezet ?
Het klinkt onlogisch maar 1 keer per jaar gebruiken is slechter dan regelmatig, pomponderdelen hebben de neiging vast te gaan zitten als ze niet gebruikt worden,

Het is een TUINARTIKEL. Sinds wanneer is het dan regel om zo een apparaat in de slaapkamer te bewaren?

Wanneer je hem dagelijks gebruikt valt het onder 'professioneel' gebruik. Dus wordt je niet aan de voorkant genaaid, dan maar aan de achterkant.

stofzuigertje

Re: Korte levensduur Kärcher hogedrukreiniger

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Jammer, naast vorst schade kan er nog meer stuk gaan.
Namelijk stof of vuil in de aanvoerslang.
als er geen filter tussen zit voor zand korrels kan het binnen enkele keren gebruik al stuk gaan.
Mijn Karcher is nu al meer dan 20 jaren oud en werkt nog steeds.
wel moest ik een aantal keren het filter tussen de aanvoerslang en apparaat legen en dan zie je wat er zoal mee komt.

Dus geef niet dit apparaat maar je tuinslang eens de schuld!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Korte levensduur Kärcher hogedrukreiniger

Ongelezen bericht door bprosman »

Het is een TUINARTIKEL. Sinds wanneer is het dan regel om zo een apparaat in de slaapkamer te bewaren?
Overdrijven is ook een kunst, maar je ziet vaak dat hogedrukreinigers met een "volle pomp" weggezet worden en dan vriezen ze kapot.
Wanneer je hem dagelijks gebruikt valt het onder 'professioneel' gebruik. Dus wordt je niet aan de voorkant genaaid, dan maar aan de achterkant.
Tussen 1 keer per jaar en iedere dag zitten nog 363 mogelijke opties.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Korte levensduur Kärcher hogedrukreiniger

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Een produkt kan er voor gemaakt zijn maar tegenwoordig is alles niet meer zo,stevig en robust als vroegr,kan gewoon geen moer mee hebben,dus wat doe je dan...
Zuinig mee om gaan,

Man doet hem echt helemaal leegmaken schoonmaken,drogen en op zolder zetten...gebruik hem ook maar 1 x pj..

Gesloten