Pagina 1 van 2

TOM TOM Garantie maar 1 jaar!

Geplaatst: 20 mar 2012 11:57
door deedees
Ik heb in februari 2011 een TOM TOM gekocht van 89 euro.

Nu na 1 jaar + 1 maand bijna bleek er gisteren een scheurtje in het scherm te zitten. Hierdoor is het apparaat onbedienbaar geworden.

Ik vind A. de garantie mager van 1 jaar voor en best duur product en
B. Er zit een scheurtje in het scherm. Oorzaak is dat ik zelf ergens tegenaan heb gestoten. Maar dat moet heel licht geweest zijn. De vraag is dan of die kwaliteit wel goed genoeg is?
Een TOM TOM plaats je in de auto en haal je er weer uit, dus er wordt mee gesjouwd.

Bij TOM TOM wilden ze hem wel repareren. voor 75 euro. Nu laat ik het door een ander bedrijf doen voor 50 euro.

Kan ik deze kosten verhalen op TOM TOM?

Re: TOM TOM Garantie maar 1 jaar!

Geplaatst: 20 mar 2012 12:01
door rozemarijntje
beste,

sorry maar hoelang wil je dan garantie?
je stoot zelf?dat kan ook na 5 jaar gebeuren?
en redelijk duur produkt?ik heb een duurdere eerlijk gezegd?
denk als hij nog in de garantie had gezeten je ook niks had gehad?want het is je eigen schuld?helaas...

Re: TOM TOM Garantie maar 1 jaar!

Geplaatst: 20 mar 2012 12:26
door mukkiefuk
deedees schreef: B. Er zit een scheurtje in het scherm. Oorzaak is dat ik zelf ergens tegenaan heb gestoten. Maar dat moet heel licht geweest zijn. De vraag is dan of die kwaliteit wel goed genoeg is?

Bij TOM TOM wilden ze hem wel repareren. voor 75 euro. Nu laat ik het door een ander bedrijf doen voor 50 euro.

Kan ik deze kosten verhalen op TOM TOM?
Hoi,

Stel je hebt een auto. Laten we zeggen een Audi Daarmee rijd je tegen een lantaarnpaal. Wel zachtjes maar toch voldoende om je bumper te voorzien van een grote scheur. Kun je dan deze kosten verhalen op Audi?

Re: TOM TOM Garantie maar 1 jaar!

Geplaatst: 20 mar 2012 12:28
door bprosman
De vraag is dan of die kwaliteit wel goed genoeg is?
Het is en blijft glas en dus breekbaar en gevoelig voor stoten.
Je kunt m in een (bescherm)hoes/tasje stoppen voor je er mee gaat sjouwen.

Re: TOM TOM Garantie maar 1 jaar!

Geplaatst: 20 mar 2012 12:36
door olaf79
Voor garantieafhandeling moet u bij de verkoper zijn, niet de fabrikant.
Als u de fabrieksgarantie van 1 jaar te kort vindt had u een ander merk moeten kopen.
Stoot of valschade valt niet onder de wettelijke- of fabrieksgarantie. Dat is logisch, het is immers niet een gebrek dat aanwezig was bij de levering, maar dat is ontstaan door het verkeerd gebruik (namelijk niet voldoende beschermt vervoeren).

Re: TOM TOM Garantie maar 1 jaar!

Geplaatst: 20 mar 2012 12:39
door deedees
Of iets duur is of niet is relatief. Gezien je inkomen.

Het gaat mij erom dat je een schermpje in een product plaatst dat nergens tegen kan. En ik vind dat dat moet kunnen dus het materiaal is te zacht.

Daarnaast zeg ik dat ik hem niet kehard heb laten keilen tegen de grond. Nee, er was waarschijnlijk sprake van een heel zacht tikje. Hiervan vind ik dat het product hiertegen moet kunnen, omdat dit INHERENT is aan het product!

Je kan hem moeilijk laten in je auto, nietwaar? Dus het is in en uit en uit en in.

De verkoper was de fabrikant.

Re: TOM TOM Garantie maar 1 jaar!

Geplaatst: 20 mar 2012 12:41
door deedees
Daarnaast is de Europese richtlijn 2 jaar garantie en dat was een paar jaar teurg bij TOM TOM ook het geval.

Re: TOM TOM Garantie maar 1 jaar!

Geplaatst: 20 mar 2012 12:43
door deedees
Daarnaast zou het een idee zijn als TOM TOM er dan maar ene tasje bij levert om de gevoelige schermpjes te beschermen.

Re: TOM TOM Garantie maar 1 jaar!

Geplaatst: 20 mar 2012 12:53
door Suzanne 326
Wat een topic, u heeft ergens tegen aangestoten en nu zit er een scheur in het scherm? Waarom moet Tom Tom uw onhandigheid betalen....het lijkt toch wel steeds gekker te worden waar garanties voor worden geclaimt!!!

Re: TOM TOM Garantie maar 1 jaar!

Geplaatst: 20 mar 2012 12:53
door olaf79
deedees schreef:Daarnaast is de Europese richtlijn 2 jaar garantie en dat was een paar jaar teurg bij TOM TOM ook het geval.
Dat klopt. Maar die garantie geldt niet als het product door uw schuld defect is geraakt. Hoe hard het product is gestoten is nooit meer te bewijzen. Vandaar dat dit soort zaken buiten de garantie vallen.

Re: TOM TOM Garantie maar 1 jaar!

Geplaatst: 20 mar 2012 12:54
door olaf79
deedees schreef:Daarnaast zou het een idee zijn als TOM TOM er dan maar ene tasje bij levert om de gevoelige schermpjes te beschermen.
Tasje kost 9,95 geloof ik. Dus gewoon zelf bijkopen als u weet dat u het product heel vaak verplaatst. Of een outdoor model kopen dat tegen vallen en water kan. (zijn wel veel duurder)

Re: TOM TOM Garantie maar 1 jaar!

Geplaatst: 20 mar 2012 12:55
door Suzanne 326
deedees schreef:Daarnaast zou het een idee zijn als TOM TOM er dan maar ene tasje bij levert om de gevoelige schermpjes te beschermen.
Het tasje had u er zelf ook bij kunnen aanschaffen. Ten tweede wat u een zacht tikje vind is voor sommige producten toch echt te hard!!!

Re: TOM TOM Garantie maar 1 jaar!

Geplaatst: 20 mar 2012 12:55
door alfatrion
deedees schreef:Daarnaast is de Europese richtlijn 2 jaar garantie en dat was een paar jaar teurg bij TOM TOM ook het geval.
In Nederland is de wettelijke garantie zelfs onbeperkt. Maar je moet nog wel even aantonen dat het product ondeugdelijk is. Alleen voor gebreken die in de eerste zes maanden na aflevering worden ontdekt geld wordt dit wettelijk vermoed.

Re: TOM TOM Garantie maar 1 jaar!

Geplaatst: 20 mar 2012 12:59
door rozemarijntje
@ts

sorry maar een tasje zit er tegenwoordig niet meer bij...
misschien bij andere merken als er eens een actie is,maar bij een tel koop je toch ook zelf een tasje als je deze wilt beschermen??
welkom in de wereld van de bijverkoop!! ze hebben een heel assortiment,van tom tom maar je hebt al een tasje van 9,95...

voor 9.95 had u dus veel ellende bespaard gebleven...
het is aan u ,hoe u met u spullen omgaat,netjes opbergen of in een tasje of niks?
valt niet onder garantie...

Re: TOM TOM Garantie maar 1 jaar!

Geplaatst: 20 mar 2012 13:00
door nevermind
deedees schreef:Daarnaast zou het een idee zijn als TOM TOM er dan maar ene tasje bij levert om de gevoelige schermpjes te beschermen.
Kan je kopen, en zo gevoelig zijn de schermpjes niet.
De TomTom van jou is gewoon gevallen, en dat is je eigen schuld.
Andere hebben al een autovoorbeeld gegeven, en het geeft nog meer van hetzelfde soort aan beschadigingen.
Topic onderwerp klopt voor geen meter, want dit heeft niets met garantie te doen.

Re: TOM TOM Garantie maar 1 jaar!

Geplaatst: 20 mar 2012 13:14
door Emmy75
deedees schreef:Daarnaast zou het een idee zijn als TOM TOM er dan maar ene tasje bij levert om de gevoelige schermpjes te beschermen.
Vroeger zaten deze er ook nog wel eens bij is onze ervaring. Een aantal jaren geleden kochten we ook regelmatig een TomTom (weliswaar duurdere versie) en toen zaten deze er nog bij. Tegenwoordig zitten ze er dacht ik niet meer bij maar kunnen ze separaat aangeschaft worden. Ik ben ze met regelmaat tegengekomen voor een tientje ofzo, dus op zich niet echt een wereldbedrag als u lang van uw navigatiesysteem wil genieten.

Zonder beschermtasje / hoesje zijn ze lastig veilig te vervoeren, of ze verdwijnen samen met de andere spullen in een handtas of in de jaszak waar soms ook de sleutels zitten. Een touchscreen is redelijk gevoelig (niet gek omdat deze op aanraking moet functioneren) en kan niet goed tegen licht stoten.

Re: TOM TOM Garantie maar 1 jaar!

Geplaatst: 20 mar 2012 13:15
door Emmy75
nevermind schreef:Topic onderwerp klopt voor geen meter, want dit heeft niets met garantie te doen.
Dat klopt, want ook als dit met 11 maanden was gebeurd, kreeg TS geen garantie.

Re: TOM TOM Garantie maar 1 jaar!

Geplaatst: 20 mar 2012 13:18
door Emmy75
deedees schreef:Ik heb in februari 2011 een TOM TOM gekocht van 89 euro.

Nu na 1 jaar + 1 maand bijna bleek er gisteren een scheurtje in het scherm te zitten. Hierdoor is het apparaat onbedienbaar geworden.

Ik vind A. de garantie mager van 1 jaar voor en best duur product en
B. Er zit een scheurtje in het scherm. Oorzaak is dat ik zelf ergens tegenaan heb gestoten. Maar dat moet heel licht geweest zijn. De vraag is dan of die kwaliteit wel goed genoeg is?
Een TOM TOM plaats je in de auto en haal je er weer uit, dus er wordt mee gesjouwd.

Bij TOM TOM wilden ze hem wel repareren. voor 75 euro. Nu laat ik het door een ander bedrijf doen voor 50 euro.

Kan ik deze kosten verhalen op TOM TOM?
Kunt u die 50,- niet beter investeren in een nieuw navigatiesysteem + tasje ? Het is nog maar de vraag of dat ander bedrijf de reparatie goed uitvoert en in sommige gevallen heeft u dan ook een nieuwere kaart of recht op downloaden van de nieuwste kaart. Als u binnenkort een nieuwe kaart zou aanschaffen bent u met reparatie + kaart al duurder uit dan een nieuw systeem.

Re: TOM TOM Garantie maar 1 jaar!

Geplaatst: 20 mar 2012 13:22
door jeeteecee 2
Ok, ik snap hem niet helemaal:

De Tom Tom kostte 90 Euro, is +/- 1 jaar oud en je laat hem repareren voor 50 Euro? Klopt dat zo?

1. Voor die prijs vind ik het niet slim om hem te laten repareren, dan had je beter 40 Euro kunnen bijleggen en een nieuwe kunnen kopen, zeker na een jaar.
2. 90 Euro voor een nav is niks. Mensen kopen graag van alles en nog wat, niks is te duur en alles kan. Maar als het dan kapot gaat is het opeens "een hoop geld"...

En die scheur? Tja, hoesje he...

Re: TOM TOM Garantie maar 1 jaar!

Geplaatst: 20 mar 2012 13:31
door bprosman
Als u binnenkort een nieuwe kaart zou aanschaffen
Zijn er ook mensen die kaarten kopen dan ? :wink: