Pagina 1 van 1

Toeslagen niet ontvangen (al 6 maanden op een rij!!)

Geplaatst: 21 mar 2012 07:59
door Manni1971
Ik heb al sinds enkele jaren recht op Zorgtoeslag/Kinderopvangtoeslag en Huurtoeslag. Kreeg dit ook altijd gewoon op de vaste betaaldagen van de Belastingdienst. (eerste werkdag na de 19e)
Niks aan het handje...tot Oktober 2011. Geen enkele van de mij toegezegde toeslagen ontvangen. Ik gelijk bellen, want het gaat hier toch om €700,- per maand, waar ik op reken! Krijg ik aan de telefoon te horen dat het 'ergens' mee verrekend is. Waarmee konden ze niet zeggen. Paar dagen gewacht..geen antwoord! Weer bellen, weer geen antwoord. Klacht ingediend bij de Ombudsman. Binnen 2 dagen werd ik gebeld door de Belastingdienst. Mijn toeslagen waren inderdaad verrekend met een openstaande vordering uit 2008.
Ik heb ze hartelijk bedankt voor het NIET opsturen van een brief waarin dit aangekondigd werd. De dame aan de telefoon vroeg of ik ermee akkoord ging dat ze dat in November ook weer zouden doen, dan was de vordering van tafel, en ik zou vanaf December weer mijn toeslagen krijgen. Ik daarmee akkoord gegaan, even 2 maanden door de zure appel heen, en net voor de feestdagen zou ik dan weer mijn toeslagen krijgen. Telefoonnummer van de contactpersoon van de Belasting gekregen, voor het geval er nog vragen waren. In December...weer geen toeslagen! Leuk, net voor de feestdagen! Ik weer bellen, de telefoniste wist van toeten noch blazen, ik zou teruggebeld worden! 1 week gewacht, contactpersoon van de belasting gebeld. De receptioniste van de afdeling toeslagen had GEEN IDEE wie die persoon was! Weer klacht ingediend bij de ombudsman. Die hadden wel direct contact met die 'contactpersoon' van de belasting. Ik zou binnen 48 uur teruggebeld worden..dit was op 27 december. Ik gewacht tot 6 januari!! Zelf weer gebeld met afdeling toeslagen, en gevraagd naar die contactpersoon. Krijg ik te horen: uuuh...dat was een uitzendkracht, die werkt hier niet meer. Wederom contact opgenomen met de ombudsman. En ik werd 1 dag later gebeld door de 'zogenaamde' uitzendkracht/contactpersoon. Bleek dat deze mevrouw gewoon op vakantie was. Het antwoord dat ik kreeg was, dat ze mijn rekeningnummer niet hadden! Ik krijg al 3 jaar toeslagen op diezelfde rekening, maar oke, als hun dat zeggen.. Rekeningnummer doorgegeven, zowel online als schriftelijk als telefonisch, aan mijn contactpersoon. Januari ging voorbij...geen toeslagen!! Niet eens meer de moeite genomen om de belastingdienst te bellen, daar heb ik tenslotte GEEN ENKEL bevredigend antwoord gekregen. Voor de 3e keer klacht ingediend bij de ombudsman.
Ik werd wederom binnen een paar dagen gebeld door de belastingdienst. Deze keer kreeg ik een faxnummer, waar ik dan DIRECT mijn rekeningnummer heen kon faxen, want de fout lag toch wel bij hun! Ik gefaxt...en wonder o wonder...1 week later kreeg ik de (achterstallige) toeslagen uitbetaald! En in februari kreeg dit wonder een herhaling..ik kreeg gewoon op tijd mijn toeslagen! Maar de vreugde was van korte duur. Gisteren keek ik op mijn rekening...geen cent ontvangen!! Ik ingelogd op de website 'toeslagen.nl'.
Daar kan je dan zelf meekijken wat er gebeurd met je toeslagen, zonder dat je dat stelletje incapabele 'medewerkers' zelf moet bellen. En wat stond daar vermeld? Toeslagen NIET overgemaakt...want ze hebben mijn rekeningnummer NIET!!! Gisteren voor de 4e keer een klacht ingediend bij de ombudsman. Mijn vertrouwen in de ombudsman is ook enigzins aan het verdwijnen..weten jullie misschien wat ik kan doen aan deze BELACHELIJKE BELACHELIJKE BELACHELIJKE situatie!! :evil:

Re: Toeslagen niet ontvangen (al 6 maanden op een rij!!)

Geplaatst: 21 mar 2012 15:11
door zwabbertje
Misschien VARA's Ombudsman inschakelen? Die had kort geleden al een onderwerp in zijn programma van dezelfde strekking. Ik heb de indruk dat die meer en sneller voor elkaar krijgt dan de nationale ombudsman.

Re: Toeslagen niet ontvangen (al 6 maanden op een rij!!)

Geplaatst: 21 mar 2012 15:36
door Manni1971
ga ik effe proberen.

Re: Toeslagen niet ontvangen (al 6 maanden op een rij!!)

Geplaatst: 21 mar 2012 15:39
door sephora30
Oke van dit verhaal krijg ik moordneigingen :evil: :twisted:

Re: Toeslagen niet ontvangen (al 6 maanden op een rij!!)

Geplaatst: 21 mar 2012 15:50
door sephora30
Dit is inderdaad heel erg. Die toeslagen horen gewoon bij je inkomen en ineens zomaar ff 700 euro minder in de maand is niet te doen.

Re: Toeslagen niet ontvangen (al 6 maanden op een rij!!)

Geplaatst: 21 mar 2012 22:04
door Species8472
Lullig maar je hebt genoeg brieven gehad (misschien niet recent maar goed) dat er verrekend kan worden als JIJ niet zelf gaat terug betalen... of was het een verrassing dat je nog een bedrag open had staan? Heb je nooit berichten gehad dat er een bedrag open stond? Of dacht je van hierna heb ik geen bericht meer gekregen, dat openstaande bedrag zullen ze wel vergeten zijn? Het is een beetje op de gok leven zo, ik zou zo niet kunnen leven... hopen dat het maar goed gaat, zorg zelf voor een zekerheid...

Aaanyway... het is lastig te bepalen in welk onderdeel je van het proces zit (het is een systeem van automatische processen) en ja zeker bij een rekeningnummer kan dat een lastig proces zijn als je niet goed wordt uitgevraagd door de telefonist(e) (en dat zal ook niet gebeuren als jij met zoveel weerstand opbelt, je nodigt daartoe dan niet uit) en/of als je zelf niet duidelijk/eerlijk bent aan de telefoon. Een denkfout van de telefoniste of het kan ook een fout zijn door jou verkeerde/onjuiste/onduidelijke uitleg aan de telefoon en dat kan ervoor zorgen dat je vooraan begint bij het proces en dat is dat het systeem steeds maar opnieuw een rekeningnummer van je wil hebben.

Ik zou niets durven aanraden hoe dit opgelost te krijgen zonder dat je "vooraan" gaat beginnen bij het proces. Zeker niet zomaar een rekeningnummer uit jezelf doorgeven. Ik zou zeggen alleen een rekeningnummer doorgeven als je daar schriftelijk bericht van krijgt en niet vergeten het hokje aan te kruisen boven het handtekeningenveld.

Mocht je informatie willen inwinnen over het rekeningnummer: zorg ervoor dat je een kopie maakt van de formulieren die je eventueel moest opsturen (en bij de hand hebt als je belt) zodat door de telefonist(e) goed duidelijk kan worden wat voor soort formulier het is geweest en die een beter beeld kan krijgen in welk deel je van het proces zit. En heb geduld en wacht de termijnen af die ervoor staan om verwerkt te worden. Het heeft geen zin zoals je hebt gemerkt als "mensen" in dat proces gaan zitten "kloten".

Re: Toeslagen niet ontvangen (al 6 maanden op een rij!!)

Geplaatst: 21 mar 2012 22:33
door Jolijn
Species8472 schreef:Lullig maar je hebt genoeg brieven gehad (misschien niet recent maar goed) dat er verrekend kan worden als JIJ niet zelf gaat terug betalen... of was het een verrassing dat je nog een bedrag open had staan? Heb je nooit berichten gehad dat er een bedrag open stond? Of dacht je van hierna heb ik geen bericht meer gekregen, dat openstaande bedrag zullen ze wel vergeten zijn? Het is een beetje op de gok leven zo, ik zou zo niet kunnen leven... hopen dat het maar goed gaat, zorg zelf voor een zekerheid...

Aaanyway... het is lastig te bepalen in welk onderdeel je van het proces zit (het is een systeem van automatische processen) en ja zeker bij een rekeningnummer kan dat een lastig proces zijn als je niet goed wordt uitgevraagd door de telefonist(e) (en dat zal ook niet gebeuren als jij met zoveel weerstand opbelt, je nodigt daartoe dan niet uit) en/of als je zelf niet duidelijk/eerlijk bent aan de telefoon. Een denkfout van de telefoniste of het kan ook een fout zijn door jou verkeerde/onjuiste/onduidelijke uitleg aan de telefoon en dat kan ervoor zorgen dat je vooraan begint bij het proces en dat is dat het systeem steeds maar opnieuw een rekeningnummer van je wil hebben.

Ik zou niets durven aanraden hoe dit opgelost te krijgen zonder dat je "vooraan" gaat beginnen bij het proces. Zeker niet zomaar een rekeningnummer uit jezelf doorgeven. Ik zou zeggen alleen een rekeningnummer doorgeven als je daar schriftelijk bericht van krijgt en niet vergeten het hokje aan te kruisen boven het handtekeningenveld.

Mocht je informatie willen inwinnen over het rekeningnummer: zorg ervoor dat je een kopie maakt van de formulieren die je eventueel moest opsturen (en bij de hand hebt als je belt) zodat door de telefonist(e) goed duidelijk kan worden wat voor soort formulier het is geweest en die een beter beeld kan krijgen in welk deel je van het proces zit. En heb geduld en wacht de termijnen af die ervoor staan om verwerkt te worden. Het heeft geen zin zoals je hebt gemerkt als "mensen" in dat proces gaan zitten "kloten".
Ik heb dit stukje 3 keer gelezen, maar het blijkt toch echt te gaan om een bankrekeningnummer waarop (zoals als 3 jaar is gebeurd) geld op moet worden gestort waar TS recht op heeft.

In feite diep triest dat het lijkt of de kluis van de Nederlandse Bank kraken, makkelijker is dan geld te laten storen op een bankrekeing die al 3 jaar bekend is.

Re: Toeslagen niet ontvangen (al 6 maanden op een rij!!)

Geplaatst: 21 mar 2012 22:57
door zwabbertje
Ik kan me de frustratie van TS wel voorstellen maar zodra iemand moordneigingen krijgt of met een machinegeweer ergens op bezoek wil gaan haak ik toch echt af.

Re: Toeslagen niet ontvangen (al 6 maanden op een rij!!)

Geplaatst: 23 mar 2012 06:25
door Manni1971
Species8472 schreef:Lullig maar je hebt genoeg brieven gehad (misschien niet recent maar goed) dat er verrekend kan worden als JIJ niet zelf gaat terug betalen... of was het een verrassing dat je nog een bedrag open had staan? Heb je nooit berichten gehad dat er een bedrag open stond? Of dacht je van hierna heb ik geen bericht meer gekregen, dat openstaande bedrag zullen ze wel vergeten zijn? Het is een beetje op de gok leven zo, ik zou zo niet kunnen leven... hopen dat het maar goed gaat, zorg zelf voor een zekerheid...

Aaanyway... het is lastig te bepalen in welk onderdeel je van het proces zit (het is een systeem van automatische processen) en ja zeker bij een rekeningnummer kan dat een lastig proces zijn als je niet goed wordt uitgevraagd door de telefonist(e) (en dat zal ook niet gebeuren als jij met zoveel weerstand opbelt, je nodigt daartoe dan niet uit) en/of als je zelf niet duidelijk/eerlijk bent aan de telefoon. Een denkfout van de telefoniste of het kan ook een fout zijn door jou verkeerde/onjuiste/onduidelijke uitleg aan de telefoon en dat kan ervoor zorgen dat je vooraan begint bij het proces en dat is dat het systeem steeds maar opnieuw een rekeningnummer van je wil hebben.

Ik zou niets durven aanraden hoe dit opgelost te krijgen zonder dat je "vooraan" gaat beginnen bij het proces. Zeker niet zomaar een rekeningnummer uit jezelf doorgeven. Ik zou zeggen alleen een rekeningnummer doorgeven als je daar schriftelijk bericht van krijgt en niet vergeten het hokje aan te kruisen boven het handtekeningenveld.

Mocht je informatie willen inwinnen over het rekeningnummer: zorg ervoor dat je een kopie maakt van de formulieren die je eventueel moest opsturen (en bij de hand hebt als je belt) zodat door de telefonist(e) goed duidelijk kan worden wat voor soort formulier het is geweest en die een beter beeld kan krijgen in welk deel je van het proces zit. En heb geduld en wacht de termijnen af die ervoor staan om verwerkt te worden. Het heeft geen zin zoals je hebt gemerkt als "mensen" in dat proces gaan zitten "kloten".
Het gaat hier NIET om een bedrag dat verrekend dient te worden! De bedragen die ik moest terug betalen, zijn terug betaald, in oktober en november 2011.
Het gaat er hier gewoon om dat ze ELKE MAAND mijn rekeningnummer kwijtraken! En als ik dan de procedure volg, die hun me voorschrijven (inloggen met je DigiD, en online wijzigingen doorgeven) dan duurt het 8 weken voordat het verwerkt is! Terwijl ze dan na 4 weken WEER mijn rekeningnummer niet hebben. Oftewel een vicueuze cirkel, een gebed zonder einde...een neerwaartse spiraal! Ik zou ook het liefst HELEMAAL geen toeslagen meer hoeven ontvangen. Maar als minder valide, alleenstaande vader, met 3 kinderen, is het helaas niet mogelijk om rond te komen zonder deze toeslagen!

Re: Toeslagen niet ontvangen (al 6 maanden op een rij!!)

Geplaatst: 23 mar 2012 08:16
door Species8472
De eerste alinea van mij ging over de verrekening, de rest van het verhaal over een normale maandelijkse uitbetaling...

Re: Toeslagen niet ontvangen (al 6 maanden op een rij!!)

Geplaatst: 29 mar 2012 07:26
door Manni1971
aan deze website heb ik dus ook helemaal, geen ene kl*te...ik dacht dat ik hier wel nuttige info, of zelfs hulp kon krijgen! Niet dus!

Re: Toeslagen niet ontvangen (al 6 maanden op een rij!!)

Geplaatst: 29 mar 2012 08:12
door bprosman
Het gaat er hier gewoon om dat ze ELKE MAAND mijn rekeningnummer kwijtraken!
Ze raken het niet kwijt, ze blijven iedere maand om een schriftelijke bevestiging vragen totdat ze deze hebben en daarbij moet je niet vergeten het hokje aan te kruisen dat ze dit nummer altijd mogen gebruiken (zoals hier boven al genoemd werd) anders is het maar éénmalig en heb je dat de volgende maand weer.
Normaal krijg je hier brieven over in de trand van "De belastingdienst wil geld aan u overmaken maar heeft geen rekeningnummer... ".

Je kunt ook het formulier van de belastingdienst website downloaden en opsturen :
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ticulieren

Re: Toeslagen niet ontvangen (al 6 maanden op een rij!!)

Geplaatst: 29 mar 2012 08:30
door Teunbosseman
Manni1971 schreef:aan deze website heb ik dus ook helemaal, geen ene kl*te...ik dacht dat ik hier wel nuttige info, of zelfs hulp kon krijgen! Niet dus!

Tsja......lees anders genoeg tips en adviezen. Maar blijkbaar is dit niet goed genoeg voor je.

- Je geeft aan dat je de ombudsman gaat proberen, en wat was de uitslag ?
- Heb je rechtsbijstand, lid van vakbond oid ?
- Loop eens een juridisch loket binnen

Re: Toeslagen niet ontvangen (al 6 maanden op een rij!!)

Geplaatst: 30 mar 2012 07:50
door Species8472
bprosman schreef:
Het gaat er hier gewoon om dat ze ELKE MAAND mijn rekeningnummer kwijtraken!
Ze raken het niet kwijt, ze blijven iedere maand om een schriftelijke bevestiging vragen totdat ze deze hebben en daarbij moet je niet vergeten het hokje aan te kruisen dat ze dit nummer altijd mogen gebruiken (zoals hier boven al genoemd werd) anders is het maar éénmalig en heb je dat de volgende maand weer.
Normaal krijg je hier brieven over in de trand van "De belastingdienst wil geld aan u overmaken maar heeft geen rekeningnummer... ".

Je kunt ook het formulier van de belastingdienst website downloaden en opsturen :
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ticulieren
Niet zomaar doen in dit geval (tenzij dat door de belastingdienst aangegeven wordt)... zodra hij die instuurt begint hij opnieuw in het proces. Mocht er nu wel een rekeningnummer in het verwerkingsproces zitten of misschien zelfs al verwerkt: zodra dit formulier ontvangen wordt gaat het "oude" rekeningnummer verwijderd worden en gaat het proces starten om het "nieuwe" nummer erin te zetten. En daar staat in de regel 2 keer 10 werkdagen voor, afhankelijk hoe snel alles verstuurd en terug gestuurd wordt. En blijft er een grote kans dat er nog 1 of 2 maanden weer formulieren gestuurd kan worden om voor de betreffende maandelijkse betaling een rek.nr. door te geven.

Aan je verhaal te lezen en als dit allemaal klopt doe dit ben ik er ook zat van, te belachelijk: bel 0800-0543, leg je verhaal kort uit en EIS dat je een leidinggevende te spreken gaat krijgen en dien telefonisch een klacht in. Dan zal het binnen hooguit enkele weken opgelost worden! Vraag goed door welke termijnen er staan bij een klacht en noteer die.

Re: Toeslagen niet ontvangen (al 6 maanden op een rij!!)

Geplaatst: 03 apr 2012 10:15
door Manni1971
Vandaag de nationale ombudsman gesproken..die probeert (tevergeefs) mijn 'contactpersoon' te bereiken, maar hij wacht al 10 DAGEN op een telefoontje! Hoe bedoel je, respectloos met mensen omgaan?

Re: Toeslagen niet ontvangen (al 6 maanden op een rij!!)

Geplaatst: 03 apr 2012 19:40
door zwabbertje
Manni1971 schreef:aan deze website heb ik dus ook helemaal, geen ene kl*te...ik dacht dat ik hier wel nuttige info, of zelfs hulp kon krijgen! Niet dus!
Ik vraag me af waarom je hier dan toch blijft posten. En eerlijk gezegd geef je zelf in je uitlatingen ook geen enkel blijk van respect.

Re: Toeslagen niet ontvangen (al 6 maanden op een rij!!)

Geplaatst: 03 apr 2012 22:24
door RedShy
Manni1971 schreef:Vandaag de nationale ombudsman gesproken..die probeert (tevergeefs) mijn 'contactpersoon' te bereiken, maar hij wacht al 10 DAGEN op een telefoontje! Hoe bedoel je, respectloos met mensen omgaan?
Sjonge jonge zeg, doe eens even rustig jij. Ik heb al genoeg tips gezien maar je pikt er net degene uit die je niet aanstaan en dan heb jij er zogenaamd niks aan. Als je niet met dat soort opmerkingen kunt omgaan, dan adviseer ik je dringend niet meer te posten op dit forum.

En dan "respectloos"? Nou dat valt wel mee hoor. Ik ben absoluut geen fan van de interne communicatie van de Belastingdienst, heb zelf ook heel wat moeten bellen om iets geregeld te krijgen maar je kunt ook overdrijven. Mijn ervaringen met de Ombudsman zijn goed. Ze hebben daar een interne afdeling die alleen klachten met betrekking tot de Belastingdienst afhandelt.

Ik denk dat jij niet zoveel moet willen en moet eisen. Het is heel vervelend dat het steeds mis gaat maar met een grote bek bereik je niks. Sterker nog: je moet blij zijn dat je uberhaupt toeslagen krijgt, anders kon je blijkbaar niet rondkomen zo te zien. Toch veel EUR 700.00 toeslag per maand krijgen en dat nodig hebben om van te leven. Succes ermee.