Pagina 1 van 2

Musterring kuipstoel gekocht bij xxxLutz Nordhorn.

Geplaatst: 21 mar 2012 09:25
door UitEmmen
Wij hebben 3jaar geleden een nieuwe Musterring draaistoel voor 1500 Euro gekocht bij xxxLutz in Nordhorn.

De stoel is nu 3 jaar oud, weinig op gezeten en heeft geen garantie meer.

Tijdens mijn verjaardag ging iemand van meer dan 130 Kilo erop zitten , na enige tijd hoorde wij een krak en sindsdien is de stoel kapot. Ik had gedacht dat Musterring stond voor kwaliteit, maar dat viel tegen.

Bij Lutz in Nordhorn is geen klantenservice of ander aanspreekpunt en de verkopers en het management zijn alleen geïnteresseerd in verkopen van nieuwe meubels. Al 3 maanden lang wordt iedere keer, als we weer langskomen, onze klacht keurig opgeschreven. Daarna horen wij niets meer.

Wij hebben geen vertrouwen meer dat deze firma iets voor ons wil of kan doen en wij vragen of iemand op dit forum in Drenthe of Overijsel een goede meubelreparateur weet die onze stoel kan en wil repareren.

Re: Musterring kuipstoel gekocht bij xxxLutz Nordhorn.

Geplaatst: 22 mar 2012 07:55
door sjoegel
130 kilo is ook niet niks. Als 130 kilo in die stoel ploft dan is het gewicht - belasting natuurlijk nog veel groter. Ik denk niet dat de stoel hiervoor gemaakt is. heb je bij de aankoop gevraagd ofdat deze geschikt is voor 130 kilo ?

Re: Musterring kuipstoel gekocht bij xxxLutz Nordhorn.

Geplaatst: 22 mar 2012 08:53
door UitEmmen
Die man boog voorover om zijn biertje te pakken en is niet neer geploft. Ik denk als het normaal is om in die stoel te ploffen, dan had hij al een paar jaar eerder kapot geweest.

Natuurlijk heb ik niet gevraagd of iemand van 130 kg in een stoel van 1500 Euro kan zitten.
Ik had een minimale verwachting van het merk Musterring. En dan nog, ik zou er niet aan denken om het op de bon te laten vermelden.

Ons probleem is dat wij een kapotte stoel hebben en xxxLutz niet over een after sales afdeling beschikt en wij daarom van het kasje naar de muur gestuurd worden.

Lutz is alleen ingesteld om te verkopen en niet om te repareren, dus ik zoek een andere oplossing en koop nooit meer wat bij Lutz.
Kortom ik probeer een andere manier om onze stoel gerepareerd te krijgen.

Re: Musterring kuipstoel gekocht bij xxxLutz Nordhorn.

Geplaatst: 22 mar 2012 09:10
door Suzanne 326
Wat ik me altijd afvraag, waarom wordt er verteld dat de stoel weinig is gebruikt (ik denk altijd jaja). Waarom koop je een dure stoel waarop nooit gezeten gaat worden?

Meubelen die worden gebruikt door extreem zware personen (130 kilo is niet niks) komt het meubel niet ten goede en zal het meubel eerder doen verslijten/breken!

U kunt het beste even naar de plaatselijke meubelstoffeerder gaan om de stoel te laten repareren, de garantie is al verlopen.

Re: Musterring kuipstoel gekocht bij xxxLutz Nordhorn.

Geplaatst: 22 mar 2012 09:52
door bprosman
Misschien kom je nog wel verder met de WA verzekering van de desbetreffende persoon.

Re: Musterring kuipstoel gekocht bij xxxLutz Nordhorn.

Geplaatst: 22 mar 2012 11:41
door UitEmmen
Suzanne 326 schreef:Wat ik me altijd afvraag, waarom wordt er verteld dat de stoel weinig is gebruikt (ik denk altijd jaja). Waarom koop je een dure stoel waarop nooit gezeten gaat worden?

Meubelen die worden gebruikt door extreem zware personen (130 kilo is niet niks) komt het meubel niet ten goede en zal het meubel eerder doen verslijten/breken!

U kunt het beste even naar de plaatselijke meubelstoffeerder gaan om de stoel te laten repareren, de garantie is al verlopen.
De stoel is eenmalig door mijn zwager gebruikt en ging toen stuk, de stoel werd niet structureel te zwaar belast.

Wij hebben een setje, tafel, kasten, bank en twee van deze stoelen. Deze stoel was van mij, maar ik zit altijd op de bank. Dat is de reden waarom deze stoel zeer weinig gebruikt is. Het leer ziet er ook als nieuw uit, alleen de verbinding tussen de kuip en de poot is stuk. Ik kan het niet zien, maar ik denk dat het hout losgelaten heeft.

Wij vinden het niet normaal dat een stoel van een, naar eigen zeggen, kwaliteitsmerk zo snel stuk is. Wij hebben begrepen dat ze geen coulance regeling hebben en de garantieperiode al een jaar verlopen is. Maar voor ons houdt dat niet in om dan maar een nieuwe stoel te kopen, dus willen wij hem laten repareren.

Wat ons verbaasde dat xxxLutz geen klantenservice heeft en de verkopers geen moeite doen om ons probleem op te lossen. Over betaling is niet eens gesproken. Ik vraag me af of we binnen de garantie periode wel geholpen zouden worden.

Vroeger kochten wij alles bij xxxLutz. Maar na deze ervaring kopen we daar nooit meer wat. Als er problemen zijn, heb je niemand meer om op terug te vallen. Het personeel is alleen in omzet uit verkoop geïnteresseerd.

Re: Musterring kuipstoel gekocht bij xxxLutz Nordhorn.

Geplaatst: 22 mar 2012 11:45
door UitEmmen
bprosman schreef:Misschien kom je nog wel verder met de WA verzekering van de desbetreffende persoon.
Daar hebben mijn zwager en ik als overeenstemming over, maar dan moet er eerst een mogelijk zijn om het te laten repareren.
Wij dachten in eerste instantie terecht te kunnen bij de winkel bij wie wij het gekocht hebben, maar die geven geen thuis.
Na 3 maanden aan het lijntje gehouden te zijn, onderzoeken wij nu andere mogelijkheden.

Re: Musterring kuipstoel gekocht bij xxxLutz Nordhorn.

Geplaatst: 22 mar 2012 12:59
door Linoge

Re: Musterring kuipstoel gekocht bij xxxLutz Nordhorn.

Geplaatst: 22 mar 2012 13:52
door UitEmmen
Dank je voor de informatie, onze stoel heeft dus 5 jaar garantie in Nederland, dat zal waarschijnlijk ook voor Duitsland gelden. Musterring is tenslotte een Duitse firma.

Aan de hand van jouw informatie denk ik dat de beste oplossing is om Musterring rechtstreeks te benaderen.

Kijk, hier heb ik wat aan, nogmaals dank.

Re: Musterring kuipstoel gekocht bij xxxLutz Nordhorn.

Geplaatst: 22 mar 2012 14:08
door bprosman
Aan de hand van jouw informatie denk ik dat de beste oplossing is om Musterring rechtstreeks te benaderen.
Praktisch gezien wel waarschijnlijk gezien de houding van je leverancier, juridisch gezien niet, zij zijn de verkopende partij.
Misschien kun je ze verassen met deze info over 5 jaar garantie :)

Re: Musterring kuipstoel gekocht bij xxxLutz Nordhorn.

Geplaatst: 22 mar 2012 14:18
door Emmy75
bprosman schreef:
Aan de hand van jouw informatie denk ik dat de beste oplossing is om Musterring rechtstreeks te benaderen.
Praktisch gezien wel waarschijnlijk gezien de houding van je leverancier, juridisch gezien niet, zij zijn de verkopende partij.
Misschien kun je ze verassen met deze info over 5 jaar garantie :)
Misschien werkt het of misschien komt het verkeerd gebruik wel heel snel om de hoek kijken. Verkeerd gebruik is in elke garantie uitgesloten, zelfs bij de beruchte 6 maanden die in de wet staan als het maar aangetoond kan worden.
bprosman schreef:Misschien kom je nog wel verder met de WA verzekering van de desbetreffende persoon.
Dit was ook mijn eerste gedachte na het lezen van het verhaal van TS. Als deze over zou gaan op vergoeden is er wel een grote kans dat er op basis van dagwaarde vergoed wordt.

Re: Musterring kuipstoel gekocht bij xxxLutz Nordhorn.

Geplaatst: 22 mar 2012 14:56
door Jannes22
Een positief punt is dat je eerlijk verteld dat er iemand van 130 kg op heeft gezeten en daardoor het defect ontstond. Veel mensen vertellen dat er nou net niet bij..

Re: Musterring kuipstoel gekocht bij xxxLutz Nordhorn.

Geplaatst: 22 mar 2012 16:55
door Linoge
Emmy75 schreef: Misschien werkt het of misschien komt het verkeerd gebruik wel heel snel om de hoek kijken. Verkeerd gebruik is in elke garantie uitgesloten, zelfs bij de beruchte 6 maanden die in de wet staan als het maar aangetoond kan worden.
Ja, je moet er natuurlijk niet op gaan zitten.

Re: Musterring kuipstoel gekocht bij xxxLutz Nordhorn.

Geplaatst: 22 mar 2012 17:07
door Emmy75
Linoge schreef:
Emmy75 schreef: Misschien werkt het of misschien komt het verkeerd gebruik wel heel snel om de hoek kijken. Verkeerd gebruik is in elke garantie uitgesloten, zelfs bij de beruchte 6 maanden die in de wet staan als het maar aangetoond kan worden.
Ja, je moet er natuurlijk niet op gaan zitten.
Het lijkt erop dat u een hetze bent begonnen jegens mij onder een andere forumnaam. U heeft nogal wat te doen om alle berichten van mij op te rakelen en daar iets onzinnigs op te zeggen. :lol:

Om uw eigen woorden te gebruiken, uw post voegt ook helemaal niets toe.

Re: Musterring kuipstoel gekocht bij xxxLutz Nordhorn.

Geplaatst: 22 mar 2012 19:38
door alloallo
Vakkundig repareren kan via de volgende firma's

Kleine Solutions

of

POS service

Beide firma's zijn vakkundige bedrijven die veel reparaties uitvoeren voor buitenlandse fabrikanten.

Re: Musterring kuipstoel gekocht bij xxxLutz Nordhorn.

Geplaatst: 22 mar 2012 20:53
door sephora30
Jannes22 schreef:Een positief punt is dat je eerlijk verteld dat er iemand van 130 kg op heeft gezeten en daardoor het defect ontstond. Veel mensen vertellen dat er nou net niet bij..
Dit schoot ook door mijn hoofd. Denk dat als je dat gaat zeggen dat zij zeggen dat 130 kilo echt teveel is voor de stoel (wat ik me ook wel kan voorstellen, het is nogal een gewicht).

Re: Musterring kuipstoel gekocht bij xxxLutz Nordhorn.

Geplaatst: 22 mar 2012 20:59
door Jannes22
sephora30 schreef:
Jannes22 schreef:Een positief punt is dat je eerlijk verteld dat er iemand van 130 kg op heeft gezeten en daardoor het defect ontstond. Veel mensen vertellen dat er nou net niet bij..
Dit schoot ook door mijn hoofd. Denk dat als je dat gaat zeggen dat zij zeggen dat 130 kilo echt teveel is voor de stoel (wat ik me ook wel kan voorstellen, het is nogal een gewicht).
Heb het zelf meegemaakt op mijn werk. Kuipstoeltje, 149 euro ergens, chinees goedkoop. Kwam iemand na 1,5 jaar mee dat de naad gescheurd was. Voordat wij het konden oplossen waren we al een rot bedrijf, slecht spul etc. etc. schelpartijen tot en met. Kon helaas niet gerepareerd worden dus nieuwe stoel geregeld voor de mevrouw. Toen ze hem kwam halen kwam er 180 kilo schoon aan de haak binnen lopen.. de consument van het moment, kijk eens in de spiegel.

On topic: Ik vind wel dat een merk als Musterring een oplossing moet bieden of iniedergeval dat de winkelier mee moet denken over een oplossing.

Re: Musterring kuipstoel gekocht bij xxxLutz Nordhorn.

Geplaatst: 26 mar 2012 10:34
door UitEmmen
Dank voor alle reacties en informatie.

Met de nieuwe informatie zaterdag 24 maart weer naar Lutz geweest.
Ik dacht het toch op een andere manier op te lossen door bij de kassa te vragen waar ik zijn moet voor klachten. Zij verwezen mij door naar een achteraf kamertje met het bordje Kunden Büro. Dat bleek enkel de telefoniste te zijn en verwezen mij daarom terug naar de afdeling.

Op de afdeling werd ik weer ongevraagd en zonder reden weer op het ingestudeerde verhaal getrakteerd dat er 2 jaar garantie is en slijtage niet te repareren valt.
Ik heb hen een (Duitse) kopie van het garantieplan van Musterring laten zien en gewezen op de 5 jaar garantie die Musterring geeft.

Kreeg hierop weer een verhaal te horen dat het in de praktijk 2 jaar is omdat slijtage niet onder de garantie valt. Kwamen nog nieuwe verhalen bij over krassen op glazen tafelbladen ed. en krabsporen van de kat.

Ik heb hun verteld dat er geen zichtbare gebruikssporen zijn en dat de stoel gewoon stuk is en hiervoor een oplossing wilde.

Weer een lang verhaal over onzichtbare slijtage, waarvoor maar 2 jaar garantie is. Bij voorbaat wordt garantie door XxxLutz uitgesloten. De mogelijkheid dat de stoel echt kapot is komt niet in hun gedachte op.

Na de monologen kon ik eindelijk de vraag stellen, hoe hij er zo zeker van kon zijn dat het slijtage is, zonder de stoel gezien te hebben.
Weer een lang verhaal met als uitkomst dat er iemand langs zou komen om te kijken wat er met de stoel moest gebeuren.
Voor dat langs komen moet wel 150 Euro betaald worden, reparatie kosten komen er nog bij. Ik mocht de stoel niet zelf brengen, daar begonnen ze niet aan.

Ik heb maar toegestemd in deze wending in de zaak, want ik wil dolgraag een oplossing.
De stoel ondermijnt mijn humeur en na drie maanden moet toch eens iets gebeuren. Ik wil simpelweg een gerepareerde stoel en geen nieuwe stoel.

Die Musterring garantie van 5 jaar is gewoonweg een wassen neus, er moet tenminste 150 Euro betaald worden voor er enig actie ondernomen wordt.

Wordt vervolgt.

Re: Musterring kuipstoel gekocht bij xxxLutz Nordhorn.

Geplaatst: 26 mar 2012 19:09
door alloallo
Hi,

Jammer dat je niet in POS of Kleine Solutions hebt gecontacteerd. ZIj hadden de stoel waarschijnlijk ter plekke en met lagere kosten kunnen repareren.

Re: Musterring kuipstoel gekocht bij xxxLutz Nordhorn.

Geplaatst: 26 mar 2012 19:16
door Suzanne 326
UitEmmen schreef:Dank voor alle reacties en informatie.

Met de nieuwe informatie zaterdag 24 maart weer naar Lutz geweest.
Ik dacht het toch op een andere manier op te lossen door bij de kassa te vragen waar ik zijn moet voor klachten. Zij verwezen mij door naar een achteraf kamertje met het bordje Kunden Büro. Dat bleek enkel de telefoniste te zijn en verwezen mij daarom terug naar de afdeling.

Op de afdeling werd ik weer ongevraagd en zonder reden weer op het ingestudeerde verhaal getrakteerd dat er 2 jaar garantie is en slijtage niet te repareren valt.
Ik heb hen een (Duitse) kopie van het garantieplan van Musterring laten zien en gewezen op de 5 jaar garantie die Musterring geeft.

Kreeg hierop weer een verhaal te horen dat het in de praktijk 2 jaar is omdat slijtage niet onder de garantie valt. Kwamen nog nieuwe verhalen bij over krassen op glazen tafelbladen ed. en krabsporen van de kat.

Ik heb hun verteld dat er geen zichtbare gebruikssporen zijn en dat de stoel gewoon stuk is en hiervoor een oplossing wilde.

Weer een lang verhaal over onzichtbare slijtage, waarvoor maar 2 jaar garantie is. Bij voorbaat wordt garantie door XxxLutz uitgesloten. De mogelijkheid dat de stoel echt kapot is komt niet in hun gedachte op.

Na de monologen kon ik eindelijk de vraag stellen, hoe hij er zo zeker van kon zijn dat het slijtage is, zonder de stoel gezien te hebben.
Weer een lang verhaal met als uitkomst dat er iemand langs zou komen om te kijken wat er met de stoel moest gebeuren.
Voor dat langs komen moet wel 150 Euro betaald worden, reparatie kosten komen er nog bij. Ik mocht de stoel niet zelf brengen, daar begonnen ze niet aan.

Ik heb maar toegestemd in deze wending in de zaak, want ik wil dolgraag een oplossing.
De stoel ondermijnt mijn humeur en na drie maanden moet toch eens iets gebeuren. Ik wil simpelweg een gerepareerde stoel en geen nieuwe stoel.

Die Musterring garantie van 5 jaar is gewoonweg een wassen neus, er moet tenminste 150 Euro betaald worden voor er enig actie ondernomen wordt.

Wordt vervolgt.
Wanneer er 5 jaar garantie is wil dit niet zeggen dat dit 5 jaar kosteloos is. Garantie en de aanspraak daarop blijft altijd moeilijk en degene die de garantie moet geven wil niet voor elk wisse wasje een monteur sturen om de " garantie claim " te bekijken, dit kost namelijk heel erg veel geld en er wordt in heel veel gevallen naar de consument gereden voor zaken die echt niet onder de garantie vallen.