Pagina 1 van 1

Samsung tablet / Belcompany garantie

Geplaatst: 21 mar 2012 19:15
door andrévr
Hoe komt het toch als je keist voor een degelijk (duurder) product dat daar de service ook niets meer voorsteld. Of ligt dit aan Samsung?
In juni een Samsung tablet gekocht galaxy 10.1. Eind 2011 is de glasplaat los. Begin januari terug gebracht naar de belcompany en binnen 2 weken terug gemaakt. Nou ja gemaakt er zaten wat beschadigingen op de zwarte kast (waarschijnlijk door het er uit halen van de glasplaat). Nou ja maar weer terug brengen en weer wachten 3 weken. En ja hij is weer gemaakt. Goed kijken of er niet weer iets kapot is op de randen maar nee hij ziet er goed uit. Eeen week later wil ik een foto maken en wat blijkt geen beeld. Van alles geprobeerd en wat blijkt de camera aan de voorkant doet het wel maar bij de nieuwe achterwand daar werkt hij niet. Nee he niet weer! Nou ja tablet aan de computer gehangen even wat dingen er af halen en opslaan. Nee hoor ook dit werkt niet. Lekker is dat. Dan maar zo naar de Belcompany terug gaan en daar werd de tablet gereset (dus alles kwijt).
Maar nee hoor de camera blijft niet werken.
Dat wordt weer opsturen werd mij verteld. Opsturen? Ik heb geen vertrouwen in jullie service center want ik heb hem nu al 2 keer kapot terug gehad. Ja ik kan er niets aan doen werd mij verteld. Een week later heb ik Samsung gebeld en daar werd alles gevraagd wat er gebeurd was en toen zei de dame en wat wilt u nu weten. Ik zeg is dit normaal dat een apparaat van een half jaar oud al 2 maanden bij de reparatie afdeling ligt. En wat krijg ik daar voor antwoord op "geen commentaar". Ik zeg ja maar het is een apparaat van jullie en dit is toch geen service "geen commentaar". Nou dan weet je dat ook weer de volgende keer geen Samsung voor garantie want dat kennen ze niet. Waar ze wel geld (veel geld) aan uit geven is aan het promoten van producten zoals de beurs van Berlage helemaal af huren en groot lopen doen mat een galaxy note. Maar als die kapot is weet ik het antwoord al "geen commentaar".
Dus dan maar weer Belcompany gemaild en ze in gebreke gesteld en mijn geld terug gevraagd. Nee helaas dat kan niet want het prbleem wat er aan mijn tablet mankeerd is iedere keer wat anders. Als het iedere keer hetzelfde probleem is dan kunnen ze wel wat voor mij doen. Ja maar het is ook iedere keer hetzelfde probleem jullie (of Samsungs) service center in Rijswijk Solid vision! Nee hoor het is iedere keer een ander probleem. En als u hem weer terug krijgt als de onderdelen binnen zijn en er weer iets aan mankeert dan zullen we eens kijken of we iets anders kunnen doen voor u. Nou nou in deze tijd dat de nieuwste tablet binnen een jaar al weer vervangen zijn voor een nieuwe ligt die van mij al ruim 2 maanden bij de Belcompany oud te worden.

Re: Samsung tablet / Belcompany garantie

Geplaatst: 21 mar 2012 20:12
door 53o
Rijswijk Solid Vision is geen samsung. Het is de externe partij die de verkoper gebruikt voor reparaties. Als zij fouten maken, dan is samsung daar niet voor verantwoordelijk.

Samsung heeft niets te maken met het reparatie bedrijf wat reparaties afhandelt voor Belcompany.

Mogelijke fouten die hier gemaakt zijn door de reparateur zijn niet voor rekening van de fabrikant maar voor rekening van de verkoper, dus Belcompany.

Verder is het best mogelijk dat solid vision wel een goed reparatie bedrijf is maar dat jij pech hebt gehad. Ik ken hun niet omdat het bedrijf waar ik voor werk andere reparatie-partners gebruikt. Hoe dan ook, de Belcompany is de schuldige partij hier als iets misgaat. Niet Samsung, niet Solid Vision.

Re: Samsung tablet / Belcompany garantie

Geplaatst: 22 mar 2012 11:43
door BelCompany Webcare
Geachte andrévr,

Erg vervelend dat uw apparaat meerdere malen mankementen heeft vertoond. Inmiddels heeft u van onze afdeling klantenservice een status-update ontvangen per e-mail, waarin u tevens een voorstel wordt gedaan.

Met vriendelijke groet,

BelCompany Webcare

Re: Samsung tablet / Belcompany garantie

Geplaatst: 22 mar 2012 14:21
door andrévr
Beste Belcompany webcare,

Iedereen vind het vervelend maar doet er niets aan. Het klopt dat ik een update heb gehad dat er weer onderdelen besteld zijn om hem weer te maken!
Maar welk voorstel hebben ze mij gedaan? Bedoelt u het voorstel als hij weer kapot is gaan we kijken of we tot vervangen over kunnen gaan. Of bedoelt u het voorstel dat ik een maand abonement terug kan krijgen? Daar heb ik toch niets aan. Ik stop de data kaart in mijn telefoon en ik kan hem zo ook gebruiken. Maar ik mis al 2 maanden een (nieuwe) computer! Doe daar eens een voorstel voor ipv misschien de volgende keer vervangen.

Zoals ook duidelijk in het wetboek staat 7 artikel 17 mag
de koper verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen. En aan deze eigenschappen betwijfel ik wel omdat het apparaat al meer dan 2 maanden weg is voor een artikel wat je dagelijks gebruikt is 2 maanden veel te lang.


Met vriendelijke groet.

Re: Samsung tablet / Belcompany garantie

Geplaatst: 22 mar 2012 14:28
door MAXIEM
BelCompany Webcare

Gezien het laatste bericht van andrévr is de konklusie gerechtvaardigd, dat jullie m.i. geen enkele meerwaarde hebben. Ongevraagd advies: zoek een andere baan!

Maxiem.

Re: Samsung tablet / Belcompany garantie

Geplaatst: 22 mar 2012 17:24
door BelCompany Webcare
Geachte andrévr,

De reparatie is inmiddels bij ons gereed gemeld en ons is toegezegd dat het apparaat nu 100% in orde is. Vandaag heeft het reparatiecentrum dan ook uw tablet teruggestuurd, de verwachting is dat deze rond het weekend voor u klaar ligt. Als blijkt dat het apparaat, ondanks toezeggingen, toch niet in orde is zal er voor een andere oplossing gegaan worden.

Omdat ik het ongemak wel degelijk begrijp, wil ik de vergoeding aan u verhogen door de abonnementskosten van de totale reparatieduur (sinds de eerste reparatie-aanmelding) aan u terug te storten.

Graag verneem ik van u of u deze vergoeding wilt ontvangen. Desgewenst kunt u hiervoor de e-mail van onze klantenservice beantwoorden. Een reactie in dit topic is ook afdoende. Gebruikt u in elk geval referentienummer BC1203-1577.

Met vriendelijke groet,

BelCompany Webcare

Re: Samsung tablet / Belcompany garantie

Geplaatst: 23 mar 2012 23:12
door andrévr
Beste Belcompany webcare,

U had gelijk het apparaat is terug in de winkel.
Helaas heb ik het apparaat niet mee genomen naar huis omdat er een kier tussen de display en de kast zit aan de linkerkant van het scherm. Omdat u de vorige keer aangaf dat het iedere keer een ander probleem was wou u niet overgaan tot ontbinding van het koopcontract. Hoe denkt u er nu over? Ik heb het apparaat niet mee genomen naar huis. En verwacht nu eindelijk ontbinding van het koopcontract vanwege mijn eerdere aangehaalde conclussie van het Samsung service center! En natuurlijk de door u 4 de keer dat het apparaat terug zou moeten naar Solid vision.

En dan nog een aantal dingen waarom je beter geen Samsung kan kopen zijn de mailtjes die je van Samsung krijgt dat je met korting accessoires kan kopen voor je tablet maar dan moet je wel binnen 2 weken iets kopen. Ik heb 2 weken op die site gekeken maar de complete 2 weken waren de accessoires niet leverbaar en toen was de actie voorbij.
Dit geld ook voor het kaartje wat ik van Solidvision bij de reparatie kreeg van Samsung. Daar staat op "uw Samsung toestel is met zorg gerepareerd. Beoordeel uw reparatie en maak kans op vele prijzen. Vul de code in op www.samsungworld.nl/krasactie "
Helaas deze site is de afgelopen 2 maanden niet bereikbaar geweest wat inhoud dat Samsung de TV, Tablet of camera dus ook niet hoeven weg te geven. Dat scheelt weer klachten en prijzen. Eigenlijk zou ik dit ook op moeten vragen of Samsung wel vergunning heeft voor deze prijsvraag (zal wel niet).

Met vriendelijke groet.

Re: Samsung tablet / Belcompany garantie

Geplaatst: 27 mar 2012 13:24
door BelCompany Webcare
Geachte andrévr,

Excuses dat het product niet voldoet aan de verwachting. Zoals eerder beloofd zullen we dit nu namens BelCompany voor u oplossen.

De winkel zal u vandaag nog benaderen, als zij de oplossing voor u hebben klaarliggen.

Met vriendelijke groet,

BelCompany Webcare

Re: Samsung tablet / Belcompany garantie

Geplaatst: 28 mar 2012 22:34
door andrévr
Beste belcompany webcare,
Ik ben gebeld door de winkel en ze hebben voorgesteld om mijn Samsung om te wisselen voor splinternieuwe Samsung 10.1. Toen was mijn vraag is het ook mogelijk om een ander merk te krijgen ipv een Samsung die slechte of geen garantie geeft ( geen commentaar bij een service vraag)?
En ja hoor dat was mogelijk. Dus nu weer heel blij met een ipad!
Belcompany bedankt voor het oplossen en Samsung succes met opleiden van personeel en Solid vision succes met de opleiding hoe repareer ik een apparaat!

Met vriendelijke groet

Re: Samsung tablet / Belcompany garantie

Geplaatst: 28 mar 2012 23:14
door 53o
Netjes afgehandeld door Belcompany :) .

Verder, zoals ik eerder al zei, er hoeft niets mis te zijn met de reparateur en deze verdient op een incident geen negatieve reputatie hierover. Het kan een incident zijn en dan is de verkopende partij diegene die met een oplossing moet komen en dat is hier heel netjes afgehandeld.

Het liefste kraak ik mijn concurrenten af maar dan moeten zij mij wel een opening geven en dat heeft Belcompany hier nog niet gedaan, dus kudos gericht aan Belcompany.