| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Woningcorporatie Haagwonen
-
Passat2003
Woningcorporatie Haagwonen
Wie heeft net als ik problemen met Haagwonen?? Ik ben nu al sinds 24 oktober 2011 aan het wachten op een correcte afhandeling van een onderhoud die ik aan Haagwonen heb doorgegeven. Onderstaande e-mail heb ik reeds 14x (!!!!) verzonden naar Haagwonen maar er word maar niet op gereageerd of ze doen 1 belpoging met een onbekend nr en er word ook geen voicemail ingesproken, terwijl ik dit meerdere malen heb aangegeven omdat ik i.v.m. werk niet altijd in staat ben om op te nemen. Zodoende betaal ik over de maand maart geen huur.
Wel hebben ze het lef om mij een herinnering te sturen en te dreigen met het inschakelen van een deurwaarder.
E-mail naar Haagwonen:
24 oktober 2011 heb ik een opzichter gehad van jullie, voor mijn balkondeur raam en het gat in de muur boven mijn gasfornuis, deze heeft alles genoteerd en mij verteld dat ik een luikje zou krijgen in het raam i.p.v. een rooster, het gat zou voorzien worden van een deksel.
In de 2e week van januari 2012 een man van Heijmans gehad die heeft gekeken naar het raam, een vervolgafspraak gemaakt voor de opmeting van het raam, daarna weer een afspraak om het raam weer op meten en uiteindelijk een nieuwe afspraak om het rooster te plaatsen. Bij de 1e afspraak heb ik hem verteld dat ik absoluut GEEN rooster wilde. Over het gat boven de gasfornuis heb ik nooit meer wat van gehoord. Tijdens het plaatsen van het rooster was ik zelf niet aanwezig maar had mijn buurvrouw toegang tot mijn woning. Ik heb op het plafond van mijn balkon waslijnen hangen, deze zijn eraf gehaald en niet in de oude staat opgehangen, de oude rooster hangt nog steeds na 2,5 maand nog steeds aan de muur naast de balkondeur. Na het plaatsen van de rooster een nieuwe opzichter gehad op 17 januari 2012 (!!!!!) en ook deze heeft alles genoteerd en zou het doorgeven, inmiddels is dat alweer 8 a 9 weken!!!! Ik blijf bellen met jullie en ik blijf maar vrije uren inleveren.
Ik vind dit dus echt geen service!!! Omdat ik hier nu al sinds 24 oktober 2011 op aan het wachten ben voor een goeie en tevreden service betaal ik de maand maart 2012 geen huur.
Met geen vriendelijke groeten,
Wel hebben ze het lef om mij een herinnering te sturen en te dreigen met het inschakelen van een deurwaarder.
E-mail naar Haagwonen:
24 oktober 2011 heb ik een opzichter gehad van jullie, voor mijn balkondeur raam en het gat in de muur boven mijn gasfornuis, deze heeft alles genoteerd en mij verteld dat ik een luikje zou krijgen in het raam i.p.v. een rooster, het gat zou voorzien worden van een deksel.
In de 2e week van januari 2012 een man van Heijmans gehad die heeft gekeken naar het raam, een vervolgafspraak gemaakt voor de opmeting van het raam, daarna weer een afspraak om het raam weer op meten en uiteindelijk een nieuwe afspraak om het rooster te plaatsen. Bij de 1e afspraak heb ik hem verteld dat ik absoluut GEEN rooster wilde. Over het gat boven de gasfornuis heb ik nooit meer wat van gehoord. Tijdens het plaatsen van het rooster was ik zelf niet aanwezig maar had mijn buurvrouw toegang tot mijn woning. Ik heb op het plafond van mijn balkon waslijnen hangen, deze zijn eraf gehaald en niet in de oude staat opgehangen, de oude rooster hangt nog steeds na 2,5 maand nog steeds aan de muur naast de balkondeur. Na het plaatsen van de rooster een nieuwe opzichter gehad op 17 januari 2012 (!!!!!) en ook deze heeft alles genoteerd en zou het doorgeven, inmiddels is dat alweer 8 a 9 weken!!!! Ik blijf bellen met jullie en ik blijf maar vrije uren inleveren.
Ik vind dit dus echt geen service!!! Omdat ik hier nu al sinds 24 oktober 2011 op aan het wachten ben voor een goeie en tevreden service betaal ik de maand maart 2012 geen huur.
Met geen vriendelijke groeten,
Re: Woningcorporatie Haagwonen
De huur niet betalen is het stomste dat je kunt doen en lost niks op. Sterker nog, daar krijg je alleen maar problemen van.
-
Passat2003
Waarom moet ik mijn plicht wel voldaan en kan ik hetzelfde niet van hun verwachten.
Zolang ik de service niet krijg waar ik recht op heb betaal ik geen cent, eerst het probleem oplossen dan krijg je je geld. Kom op zeg ik wacht al vanaf 24 oktober 2011!!!!
Afgelopen dinsdag al de huurcommissie ingeschakeld en op hun advies een "Aanzegging onderhoudsgebreken" formulier samen met mijn e-mail gefaxt naar Haagwonen. Ik wacht het wel af.
Zolang ik de service niet krijg waar ik recht op heb betaal ik geen cent, eerst het probleem oplossen dan krijg je je geld. Kom op zeg ik wacht al vanaf 24 oktober 2011!!!!
Afgelopen dinsdag al de huurcommissie ingeschakeld en op hun advies een "Aanzegging onderhoudsgebreken" formulier samen met mijn e-mail gefaxt naar Haagwonen. Ik wacht het wel af.
Is goed hoor, doe wat je niet laten kunt.
Helemaal mee eens.sephora30 schreef:De huur niet betalen is het stomste dat je kunt doen en lost niks op. Sterker nog, daar krijg je alleen maar problemen van.
De administratie heeft in feite niets te doen met de technische dienst van dat bedrijf.
-
witte angora
Ho ho. Ik snap je frustratie, ik heb hier een in 2008 nieuw opgeleverde woning, maar ik zit al vanaf augustus (eigenlijk al vanaf het begin, maar dat wilde men toen niet erkennen) te donderjagen met het luchtverversingssysteem. Buiten de andere klachten die er zijn. Ik heb al een paar keer gezegd dat het goed is dat ik niet meer werk, ik zou geen vakantiedagen overhouden, zo vaak als ze voor onderhoud in de woning moeten zijn. Dus ik snap je heus wel.Passat2003 schreef:Waarom moet ik mijn plicht wel voldaan en kan ik hetzelfde niet van hun verwachten.
Een maand huur inhouden is geen oplossing. Het ongemak is niet dusdanig dat je recht hebt op een dergelijke compensatie, en de wbv op die manier onder druk zetten helpt ook niet. De financiële administratie is een heel andere dan de technische dienst. De financiële administratie incasseert je huur, die geven heus geen boodschappen van jou door aan de technische dienst.
Wat je beter kunt doen is een klacht indienen bij de wbv over de gebrekkige manier waarop dingen worden aangepakt, en als dat niet werkt, een en ander voorleggen aan de huurcommissie. Maar daar was je al mee bezig. Het is de huurcommissie die uiteindelijk bepaalt of, en in welke mate, je voor financiële compensatie in aanmerking komt.
-
Passat2003
@ witte angora
Zie mijn bericht van vandaag om 10:32 uur.
Eindelijk iemand die me begrijpt. Huurcommissie is hiervan op de hoogte nu. Ga zo dadelijk (tegen me zin in) maar bellen met haagwonen over de aanmaning. Weet nu al dat het geen prettig gesprek zal worden.
Eindelijk iemand die me begrijpt. Huurcommissie is hiervan op de hoogte nu. Ga zo dadelijk (tegen me zin in) maar bellen met haagwonen over de aanmaning. Weet nu al dat het geen prettig gesprek zal worden.
wa quote juist dit bericht, dus reageert hij daarop. Aannemelijk is dat hij dat ook het bericht gelezen heeft.Passat2003 schreef:@ witte angora
De huurcommissie is de juiste weg voor uw klachten. Een hele maandhuur achterhouden en evt. blijven achterhouden voor deze problemen is onredelijk en staat niet in verhouding tot de klachten. Dit zal ook uw zaak bij de huurcommissie niet echt goed doen, aangezien het geheid ter sprake wordt gebracht door de wbv.
Eventueel te verwachten incassokosten (moch het zover komen) zijn 15% van de te vorderen hoofdsom. De huur van maart is inmiddels al aardig te laat en er zijn instellingen die sneller naar een deurwaarder stappen.
-
Passat2003
Ik heb zojuist contact gehad met haagwonen, mijn fax is in behandeling bij een meneer (zal zijn naam hier niet noemen). Wat betreft de aanmaning deze word nu bevroren en ik word binnen 48 uur teruggebeld door deze meneer.
De medewerker aan de telefoon gaf me helemaal gelijk en vond het vreemd dat het nu inmiddels 5 maanden duurt.
De medewerker aan de telefoon gaf me helemaal gelijk en vond het vreemd dat het nu inmiddels 5 maanden duurt.