Philips 42PFL9664 #fail
Geplaatst: 22 mar 2012 15:26
De situatie
- Philips 42PFL9664 gekocht nov 2009
- Sinds begin dit jaar ontstaan er grijze vlekken , eerst een nu over het hele beeldscherm. Aan de bovenkant horizontaal. Het gerucht gaat dat dit 'stof' is en dat dit dus een productiefout is. Philips zegt dat het pas een productiefout als het bij meer dan 10% vd verkochte TV's optreedt. Maar wie kan hier op controleren of die 10% gehaald is???
- TV is net uit garantie.
- medio februari 2012, contact opgenomen met Philips Customer care. Geven aan dat het wel bekend is. Verwijzen mij door naar Technorep.
- Technorep geeft aan op een vervangend onderdeel te wachten. Gaan 2 weken voorbij.
- Technorep bellen, zij geven aan niets te weten. Na veel zoeken blijkt dat ze het hebben doorgegeven aan e-care.
- Ik hoor niets. Dus e-care bellen. Ze geven aan dat het vervangend onderdeel niet meer te krijgen is (?) Vreemd, want de tv's werden tot voor kort nog gewoon verkocht. Ook nu is het toestel nog te koop via kieskeurig.nl
- Voorstel heb ik zojuist ontvangen per e-mail. Het voorstel betreft een nieuw (omruil) toestel; 40PFL9606K/02 met bijbetaling van 528.00 EUR (!) of anders gemaakte kosten (!) vergoeden a 115.00 EUR.
Het is werkelijk beschamend hoe hier door Philips mee omgegaan wordt. Het vervangende toestel wil ik niet want dat is kleiner en dan moet ik flink in de buidel tasten. Let wel mijn huidige toestel is nu iets meer dan 2 jaar oud.
Ik kan niet begrijpen dat dit normaal is. Het is volgens mij een bekend probleem bij dit top model van Philips (eerste versies). Ook in dit forum wordt hier meerdere keren melding van gemaakt. Het is gebeurd bij normaal gebruik en dus verwacht ik van Philips dat ze verantwoordelijkheid nemen.
Hoe nu te handelen? Iemand een goed advies in deze?
Alvast bedankt!
Ronald
- Philips 42PFL9664 gekocht nov 2009
- Sinds begin dit jaar ontstaan er grijze vlekken , eerst een nu over het hele beeldscherm. Aan de bovenkant horizontaal. Het gerucht gaat dat dit 'stof' is en dat dit dus een productiefout is. Philips zegt dat het pas een productiefout als het bij meer dan 10% vd verkochte TV's optreedt. Maar wie kan hier op controleren of die 10% gehaald is???
- TV is net uit garantie.
- medio februari 2012, contact opgenomen met Philips Customer care. Geven aan dat het wel bekend is. Verwijzen mij door naar Technorep.
- Technorep geeft aan op een vervangend onderdeel te wachten. Gaan 2 weken voorbij.
- Technorep bellen, zij geven aan niets te weten. Na veel zoeken blijkt dat ze het hebben doorgegeven aan e-care.
- Ik hoor niets. Dus e-care bellen. Ze geven aan dat het vervangend onderdeel niet meer te krijgen is (?) Vreemd, want de tv's werden tot voor kort nog gewoon verkocht. Ook nu is het toestel nog te koop via kieskeurig.nl
- Voorstel heb ik zojuist ontvangen per e-mail. Het voorstel betreft een nieuw (omruil) toestel; 40PFL9606K/02 met bijbetaling van 528.00 EUR (!) of anders gemaakte kosten (!) vergoeden a 115.00 EUR.
Het is werkelijk beschamend hoe hier door Philips mee omgegaan wordt. Het vervangende toestel wil ik niet want dat is kleiner en dan moet ik flink in de buidel tasten. Let wel mijn huidige toestel is nu iets meer dan 2 jaar oud.
Ik kan niet begrijpen dat dit normaal is. Het is volgens mij een bekend probleem bij dit top model van Philips (eerste versies). Ook in dit forum wordt hier meerdere keren melding van gemaakt. Het is gebeurd bij normaal gebruik en dus verwacht ik van Philips dat ze verantwoordelijkheid nemen.
Hoe nu te handelen? Iemand een goed advies in deze?
Alvast bedankt!
Ronald