LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] In termijnen betalen aan de firma Fa-Med B.V.

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
rolamohu
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2011 18:22

Re: In termijnen betalen aan de firma Fa-Med B.V.

Ongelezen bericht door rolamohu »

Voor het eerst moest ik bijbetalen volgens de nieuwe regeling tandartsen.
Nooit door FA-MED of de zorgverzekeraar geïnformeerd over de wijziging en nieuwe manier van afrekenen. 15 jaar altijd op tijd betaald, maar nu 1 rekening te laat.

€. 7, 75 + €. 40,-- incassokosten !! Asociaal !!
Hierover gebeld, 2 contactpersonen weigerden mij door te verbinden of terug te laten bellen door hun verantwoordelijke met beslissisingsbevoegdheid. Je loopt gewoon tegen een muur van onwil en vinden dat hun debiteuren aan de facturen kunnen zien wat er aan de hand is, DE OMGEKEERDE WERELD :-)
Zij hoeven dus niet te informeren, wij moeten gewoon snappen wat er aan de hand is, doen we dit niet, dan betaal je maar gewoon €. 40,- extra ???

Mijn oplossing :
Ik heb mijn tandarts gebeld en verteld over de extreme kosten waar zij zelf in principe ook aan schuldig zijn door niet te informeren over wijzigingen in hun procedures.
Mijn tandarts verteld dat we door deze kosten niet 2x per jaar meer op controle kunnen, maar 1x per jaar met mijn gezin met 4 personen.
Hij loopt hierdoor 4x zijn vergoeding mis, dat is vele malen meer dan die 40,- :-).
Als alle ontevreden fa-med klanten dit doen en ook duidelijk aangeven dat FA-med het probleem is, dan lopen de tandartsen heel wat inkomsten mis..

Mijn tandarts kon hier wel begrip voor opbrengen.
Als veel tandartsen dit ook doen, dan lost het probleem Fa-med vanzelf op doordat ze dan veel tandartsen als klant zullen verliezen die niet zo blij met de situatie zijn.

Wij zijn de dupe van Famed- beleid, laat de tandartsen dan ook de dupe worden van hun beleid.
Anders gaat er niets veranderen en blijven ze arrogant

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: In termijnen betalen aan de firma Fa-Med B.V.

Ongelezen bericht door vroem »

Famed is het probleem niet, het feit dat u ruim een maand na afloop betalingstermijn nog niet betaald had is de oorzaak. Overigens: als uw zorgverzekeraar u niet voor 1 januari geinformeerd heeft over wijzinging polisvoorwaarden zijn zij in gebreke gebleven, en kunt u verlangen dat d eoude voorwaarden van toepassing zijn.
Maar dat is niet de schuld van uw tandarts, noch van Famed...
die incassokosten zijn gewoon wettelijk bepaald trouwens, en het is ook neit dat er niets voor gedaan wordt...

Ik zie hier iets gebeuren wat helaas steeds vaker gebeurt: anderen de schuld geven van dingen die gebueren , ook dingen die gebeuren door eigen nalatigheid...
Ik heb een nog beter idee voor u: ga helemaal niet meer naar de tandarts! dan heeft hij zijn handen vrij voor mensen die wel begrijpen hoe het zit...

rolamohu
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2011 18:22

Re: In termijnen betalen aan de firma Fa-Med B.V.

Ongelezen bericht door rolamohu »

Beste vroem,

het gaat om de verhouding van 7,75 te laat + 40,00 incassokosten.
Fa-med is factory en heeft jouw factuur overgenomen.
Fa-med is verplicht om wijzigingen aan hun klanten (mij) door te geven.
ik heb facturen op de normale manier altijd betaald, ook rekeningen van 300+ i.v.m. sanering.
15 jaar lang.

Fa-med verdient gewoon grof aan jou werkzaamheden als tandarts en vertoont hierdoor sociaal parasitair gedrag. Ze gedragen zich als profit incassobureau in de sociale zorgsector die gesubsidieerd wordt.

Als een tandarts zaken doet met zo een bedrijf beseft hij niet dat er rijke en arme mensen bestaan en hij voor de arme mensen een heel groot probleem veroorzaakt omdat zij nu eenmaal niet de beschikking hebben over een structureel voldoende inkomen om alle maandelijkse kosten op te vangen.

Er zijn teveel van dit soort bedrijven die in de sociale sector grof profit-winst maken door aanvullende werkzaamheden te verrichten die niet direct met praktische zorg te maken heeft, zoals het verzorgen van bijv. een ontstoken kies door de tandarts.

Dat is het verschil tussen gebruik maken van zorg en zorg gebruiken om zoveel mogelijk winst te maken ten koste van de hulpbehoevende.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: In termijnen betalen aan de firma Fa-Med B.V.

Ongelezen bericht door Nicky_The »

rolamohu schreef:Beste vroem,

het gaat om de verhouding van 7,75 te laat + 40,00 incassokosten.
Fa-med is factory en heeft jouw factuur overgenomen.
Fa-med is verplicht om wijzigingen aan hun klanten (mij) door te geven.
ik heb facturen op de normale manier altijd betaald, ook rekeningen van 300+ i.v.m. sanering.
15 jaar lang.

Fa-med verdient gewoon grof aan jou werkzaamheden als tandarts en vertoont hierdoor sociaal parasitair gedrag. Ze gedragen zich als profit incassobureau in de sociale zorgsector die gesubsidieerd wordt.

Als een tandarts zaken doet met zo een bedrijf beseft hij niet dat er rijke en arme mensen bestaan en hij voor de arme mensen een heel groot probleem veroorzaakt omdat zij nu eenmaal niet de beschikking hebben over een structureel voldoende inkomen om alle maandelijkse kosten op te vangen.

Er zijn teveel van dit soort bedrijven die in de sociale sector grof profit-winst maken door aanvullende werkzaamheden te verrichten die niet direct met praktische zorg te maken heeft, zoals het verzorgen van bijv. een ontstoken kies door de tandarts.

Dat is het verschil tussen gebruik maken van zorg en zorg gebruiken om zoveel mogelijk winst te maken ten koste van de hulpbehoevende.

U bent niet de klant van Fa-med. Uw tandarts is de klant van Fa-med. Tandartsen kunnen zelf beslissen of men wel of niet via Fa-med willen. Mijn tandarts doet dit (gelukkig) niet.

U zegt ook dat Fa-med reageert als een incassobureau. Infeite is Fa-med ook een incassobureau ;)

Verder zegt u dat het u om de verhouding 7,75-40 euro gaat. Te laat betalen = extra kosten. Dan had u maar optijd moeten betalen..

Overigens werkt Fa-med niet alleen voor tandartsen.

Maar om problemen in de toekomst te voorkomen: wellicht kunt u na uw behandeling direct aan de balie bij uw tandarts per pin afrekenen.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: In termijnen betalen aan de firma Fa-Med B.V.

Ongelezen bericht door vroem »

Fa-med is verplicht om wijzigingen aan hun klanten (mij) door te geven.


IK ben als tandarts d eklant van Famed, en in dit geval, clearing, is Famed afhankelijk van terugmelding door de zorgverzekeraar. Famed stuurt een nota op grond van wat zorgverzekeraar doorgeeft wat er al dan niet vergoed is. En aan d ekant van zorgverzeekraar worden daat steeds vaker fouten gemaakt in nadeel verzekerde. Is niet de schuld van Famed, Famed hoeft geen wijzigingen door te geven in polisvoorwaarden want noch tandarts noch Famed hebben een overeenkomst die daar over gaat.U, de patient< heeft die overeenkomst met de zorgverzekeraar wel, uit hoofde van uw polis.

als u eens begint met dat in te zien...volgnede stap was de wijziging door de zorgverzekeraar die u (echt wel denk ik) in december ontvangen heeft aant e vullen met de tariefinfo van uw tandarts, had u zo al uit kunnen rekenen dat er eigen kosten bij zoduen komen in ieder geval voor de mensen in het gezin boven d e18...
nu is het achteraf zeuren omdat u voor extra kosten komt door eigen nalatigheid, en de verkeerde daar de schuld van wilt geven, want iets anders is het niet. Uw zorgverzekeraar heeft waarschijnlijk de polisvoorwaarden verslechterd, en dat is dus echt waar u moet zijn.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: In termijnen betalen aan de firma Fa-Med B.V.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rolamohu, als jij gewoon op tijd betaald had was er
niets aan de hand geweest.

Gesloten