Gazelle klantenservice geeft niet thuis
Geplaatst: 25 mar 2012 22:39
Vorige week was er een incident met mijn elektrische fiets, een Gazelle Orange Innergy. Ik fietste met elektrische ondersteuning toen de fiets ineens en onverwacht sterk inhield, alsof het voorwiel blokkeerde. Ik moest mij sterk afzetten op het stuur om overeind te blijven. Hierna bleek mijn stuur aan de linkerkant verbogen.
Ik heb daarna via de website contact opgenomen met Gazelle om dit probleem te melden. Mij werd geadviseerd met mijn fiets naar de lokale Gazelle-dealer te gaan om dit verder af te handelen. Ik ben toen naar rijwielhandelaar Schouten aan de Langeweg te Roelofarendsveen gegaan en heb hem het probleem voorgelegd en hem gevraagd om het probleem te analyseren. Hij heeft mijn fiets nauwelijks een blik waardig gegund. Hij gaf vervolgens aan dat hij van mening was dat het kromme stuur niet het probleem van Gazelle is omdat het onmogelijk zou zijn dat het stuur op deze manier krom zou kunnen worden.
Ik voelde mij door deze behandeling niet serieus genomen. Ik heb toen telefonisch contact opgenomen met Gazelle om te informeren wat mij nu te doen stond. Ik kreeg het advies om terug te gaan naar Rijwielhandel Schouten om het probleem daar opnieuw voor te leggen. Ik heb daarop direct aangegeven hier weinig voor te voelen omdat ik er geen vertrouwen in heb dat ik dan wel serieus te woord gestaan zou worden. Vervolgens werd mij geadviseerd contact op te nemen met een andere Gazelle-dealer. Ik heb toen aangegeven daar weinig voor te voelen omdat ik dan 15 km. verderop zou moeten (met een fiets met een krom stuur, al dan niet lopend).
Hiermee sta ik nu wel in de kou. Ik bezit een prijzige Gazelle Orange Innergy, waarop 1480 km is gereden sinds 26-05-2009. Ik weet niet of ik deze fiets nog kan vertrouwen; een eenmaal opgetreden gebrek kan immers opnieuw optreden. De gevolgen kunnen dan eenvoudig groter zijn dan een verbogen stuur.
Ik heb bij de aanschaf van mijn elektrische fiets gekozen voor een gerenommeerd en degelijk merk in het vertrouwen daarvan als het nodig is goede service te verkrijgen. Dit lijkt helaas niet het geval te zijn. Een bittere teleurstelling waarvoor ik andere consumenten graag wil waarschuwen.
Een bijzonder teleurgestelde consument, Roelofarendsveen
Ik heb daarna via de website contact opgenomen met Gazelle om dit probleem te melden. Mij werd geadviseerd met mijn fiets naar de lokale Gazelle-dealer te gaan om dit verder af te handelen. Ik ben toen naar rijwielhandelaar Schouten aan de Langeweg te Roelofarendsveen gegaan en heb hem het probleem voorgelegd en hem gevraagd om het probleem te analyseren. Hij heeft mijn fiets nauwelijks een blik waardig gegund. Hij gaf vervolgens aan dat hij van mening was dat het kromme stuur niet het probleem van Gazelle is omdat het onmogelijk zou zijn dat het stuur op deze manier krom zou kunnen worden.
Ik voelde mij door deze behandeling niet serieus genomen. Ik heb toen telefonisch contact opgenomen met Gazelle om te informeren wat mij nu te doen stond. Ik kreeg het advies om terug te gaan naar Rijwielhandel Schouten om het probleem daar opnieuw voor te leggen. Ik heb daarop direct aangegeven hier weinig voor te voelen omdat ik er geen vertrouwen in heb dat ik dan wel serieus te woord gestaan zou worden. Vervolgens werd mij geadviseerd contact op te nemen met een andere Gazelle-dealer. Ik heb toen aangegeven daar weinig voor te voelen omdat ik dan 15 km. verderop zou moeten (met een fiets met een krom stuur, al dan niet lopend).
Hiermee sta ik nu wel in de kou. Ik bezit een prijzige Gazelle Orange Innergy, waarop 1480 km is gereden sinds 26-05-2009. Ik weet niet of ik deze fiets nog kan vertrouwen; een eenmaal opgetreden gebrek kan immers opnieuw optreden. De gevolgen kunnen dan eenvoudig groter zijn dan een verbogen stuur.
Ik heb bij de aanschaf van mijn elektrische fiets gekozen voor een gerenommeerd en degelijk merk in het vertrouwen daarvan als het nodig is goede service te verkrijgen. Dit lijkt helaas niet het geval te zijn. Een bittere teleurstelling waarvoor ik andere consumenten graag wil waarschuwen.
Een bijzonder teleurgestelde consument, Roelofarendsveen