Pagina 1 van 1

Gazelle klantenservice geeft niet thuis

Geplaatst: 25 mar 2012 22:39
door anneke27
Vorige week was er een incident met mijn elektrische fiets, een Gazelle Orange Innergy. Ik fietste met elektrische ondersteuning toen de fiets ineens en onverwacht sterk inhield, alsof het voorwiel blokkeerde. Ik moest mij sterk afzetten op het stuur om overeind te blijven. Hierna bleek mijn stuur aan de linkerkant verbogen.

Ik heb daarna via de website contact opgenomen met Gazelle om dit probleem te melden. Mij werd geadviseerd met mijn fiets naar de lokale Gazelle-dealer te gaan om dit verder af te handelen. Ik ben toen naar rijwielhandelaar Schouten aan de Langeweg te Roelofarendsveen gegaan en heb hem het probleem voorgelegd en hem gevraagd om het probleem te analyseren. Hij heeft mijn fiets nauwelijks een blik waardig gegund. Hij gaf vervolgens aan dat hij van mening was dat het kromme stuur niet het probleem van Gazelle is omdat het onmogelijk zou zijn dat het stuur op deze manier krom zou kunnen worden.

Ik voelde mij door deze behandeling niet serieus genomen. Ik heb toen telefonisch contact opgenomen met Gazelle om te informeren wat mij nu te doen stond. Ik kreeg het advies om terug te gaan naar Rijwielhandel Schouten om het probleem daar opnieuw voor te leggen. Ik heb daarop direct aangegeven hier weinig voor te voelen omdat ik er geen vertrouwen in heb dat ik dan wel serieus te woord gestaan zou worden. Vervolgens werd mij geadviseerd contact op te nemen met een andere Gazelle-dealer. Ik heb toen aangegeven daar weinig voor te voelen omdat ik dan 15 km. verderop zou moeten (met een fiets met een krom stuur, al dan niet lopend).

Hiermee sta ik nu wel in de kou. Ik bezit een prijzige Gazelle Orange Innergy, waarop 1480 km is gereden sinds 26-05-2009. Ik weet niet of ik deze fiets nog kan vertrouwen; een eenmaal opgetreden gebrek kan immers opnieuw optreden. De gevolgen kunnen dan eenvoudig groter zijn dan een verbogen stuur.

Ik heb bij de aanschaf van mijn elektrische fiets gekozen voor een gerenommeerd en degelijk merk in het vertrouwen daarvan als het nodig is goede service te verkrijgen. Dit lijkt helaas niet het geval te zijn. Een bittere teleurstelling waarvoor ik andere consumenten graag wil waarschuwen.

Een bijzonder teleurgestelde consument, Roelofarendsveen

Re: Gazelle klantenservice geeft niet thuis

Geplaatst: 26 mar 2012 11:54
door haverkampje
Heeft u de fiets ook bij de desbetreffende dealer gekocht?
Of bent u gegaan voor de laagste prijs via internet,
en eist u nu de hoogste service?

Re: Gazelle klantenservice geeft niet thuis

Geplaatst: 26 mar 2012 12:07
door Suzanne 326
Lijkt mij toch vreemd dat wanneer u zich afzet op het stuur dat deze verbuigt. Er is heeeel veel kracht voor nodig om dit voor elkaar te krijgen en vraag me dan af of dit het enige is wat is gebeurd met de fiets.

Re: Gazelle klantenservice geeft niet thuis

Geplaatst: 26 mar 2012 17:18
door johnha
Beste Anneke, ga je met je auto ook naar de fabrikant?, je bent een koopovereenkomst aangegaan met een dealer dus moet ook terug naar de dealer waar je hem hebt gekocht.

Daarom is het ook erg belangrijk voor een goede dealer te kiezen en niet alleen voor de laagste prijs te gaan (die lage prijs betaal je uiteindelijk naar verloop van jaren weer terug aan alle problemen en ergernissen), een goede dealer zal deze fiets als hij hem heeft verkocht zelfs thuis bij je willen ophalen.

Re: Gazelle klantenservice geeft niet thuis

Geplaatst: 29 jun 2012 11:42
door Njitram
Waarom ga je inderdaad niet gewoon terug naar de dealer waar je hem gekocht hebt? Als je een fiets op internet koopt zit daar ook een dealer achter dus dan kun je daar naar toe terug.
Als deze dealer 150 km verder op zit is vervelend maar daar heb je zelf voor gekozen...

Re: Gazelle klantenservice geeft niet thuis

Geplaatst: 29 jun 2012 13:59
door Dirkie
Ik zou er geen energie meer insteken. TS heeft 3 maanden 1 bericht geplaatst en daarna niets meer van zich laten horen.