Ik heb een paar maanden geleden 3 artikelen gekocht bij de firma Asat.nl te Roermond, Kapellenlaan. t.w.:
Kofferschotel die ik wel zal ophalen
een Akai 12 volts TV gekocht, betaald en direct weer geannuleerd
een 12 volts ontvanger gekocht, betaald en direct weer geannuleerd
want ik kreeg een tip van iemand anders waardoor ik bovenstaande geannuleerde artikelen niet meer nodig heb, vandaar binnen 24 uur annulering. Dit is nu al maanden geleden en aangezien ik in Zuid Portugal ben kan ik pas aan het einde van de volgende maand de kofferschotel ophalen. Wat de betaling betr4eft hierover beloven zij dat ze het geld vandaag overmaken maar tot op heden niets ontvangen. Ik heb ook kopieën gesrtuurd naar Consuwijzer en deze zal de toezichthouder inschakelen. Ik koop veel op het web maar bij winkel waarschuw ik een ieder NIETS te kopen. Wat mij betreft krijgen zij een wel zéér koude douche.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Webwinkel en geen geld terugstorting
Re: Webwinkel en geen geld terugstorting
erica3
In principe horen zij de aankoopkosten na annulering binnen de wettelijke bedenktijd binnen 30 kalenderdagen te retourneren. Kijk even of zij lid zijn van de ThuiswinkelWaarborg Organisatie. Als dat zo is, dan kun je daar ook een klacht indienen.
Met vriendelijke groet, Maxiem.
Note: Portugal, een geweldig land!!!
http://www.thuiswinkel.org/201101181054 ... eid-zoeken
In principe horen zij de aankoopkosten na annulering binnen de wettelijke bedenktijd binnen 30 kalenderdagen te retourneren. Kijk even of zij lid zijn van de ThuiswinkelWaarborg Organisatie. Als dat zo is, dan kun je daar ook een klacht indienen.
Met vriendelijke groet, Maxiem.
Note: Portugal, een geweldig land!!!
http://www.thuiswinkel.org/201101181054 ... eid-zoeken
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 26 mar 2012 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij heb ik bij hen wel eens iets besteld en geen problemen gehad, maar wellicht is dat een uitzondering geweest. Zoals Maxiem aangeeft geldt er een maximum van 30 dagen na ontbinding voor terugbetaling i.c. De shop heeft geen keurmerk trouwens. Aangezien het, naar ik aanneem, om een aardig bedrag gaat en gezien de tijd sinds intreden van verzuim (na die 30 dagen) kun je ook aanspraak maken op enkele euro's rente (wettelijke rente consumententransacties ex art. 6:119 BW).
Erica,
Heeft het bedrijf de annulering ontvangen? Als dat aantoonbaar wel het geval kun je overwegen om een incassobureau (tot een hoofdsom van 250 euro krijg je 37 euro vergoed) of de rechter in te schakelen.
Heeft het bedrijf de annulering ontvangen? Als dat aantoonbaar wel het geval kun je overwegen om een incassobureau (tot een hoofdsom van 250 euro krijg je 37 euro vergoed) of de rechter in te schakelen.
Ja, ik heb aan alle eisen voldaan. Vanmorgen kreeg ik pas na ca. 2 maanden fakturen. Alleen zij niet.