Goossens, nieuwe tafel anders dan besteld
Geplaatst: 26 mar 2012 14:06
Na veel gedoe is mijn tafel (Goossens) die bij levering beschadigd was vervangen door een nieuwe.
(zie onderstaande brief)
In eerste instantie zou mijn tafel gerepareerd worden, maar blijkbaar heeft men toch besloten mij een nieuwe te geven.
Nu is de constructie van deze tafel anders dan die van de tafel die in de winkel stond en mijn eerste tafel, waardoor het effect van het verjongende blad deels wegvalt.
Er is helaas geheel niet over gecommuniccerd.
Niet over het feit dat ik een nieuwe kreeg (ipv een reparatie) en al helemaal niet dat de nieuwe tafel er anders uitziet.
Nu ben ik allang blij weer een goede tafel te hebben en we vinden hem nog steeds mooi, alleen erg jammer van de 2 balkjes die nu in het zicht zitten.
Is het redelijk enige compensatie te vragen?
L.S.,
langs deze weg wil ik mijn ongenoegen kwijt over onze ervaring met Goossens.
Half augustus 2011 hebben we in Rotterdam een aantal meubels besteld.
Bij het vastleggen van de aankoop hebben wij aangegeven dat op dat moment wij nog niet wisten wanneer we de sleutel van ons nieuwbouw appartement op de 15e verdieping zouden krijgen en, omdat we er zelf ook nog nooit geweest waren, ook niet wisten hoe groot de lift zou zijn ivm het wel of niet daarin passen van de meubelen.
Dit was geen probleem. De verkoopster die ons hielp zei dat de meubels desnoods via de trap bezorgd zouden worden, ik citeer: "dan hadden ze maar geen bezorger moeten worden".
Pas achteraf zag ik in kleine letters op onze order staan 'artikelen kunnen naar binnen volgens klant'.
Dit hebben we nooit gezegd, wij hebben de situatie verteld, zelfs een tekening van de flat meegenomen en aangezien de verkoopster zegt dat het geen probleem is en dat Goossens zorgt dat altijd alles boven wordt gebracht, zelfs via de trap op de 15e verdieping, ga je er toch van uit dat dat zo is.
Achteraf kreeg ik van de klantenservice te horen dat dat arbomatig niet eens mag.
Gelukkig paste alles in de lift, maar het is een beetje misleidend als een verkoopster verteld dat alles eventueel gewoon via de trap bezorgd kan worden.
Ook het feit dat we nog niet wisten wanneer we de sleutel zouden krijgen en dus nog niet wisten wanneer de meubels bezorgd konden worden was geen probleem, wij konden tegen die tijd zelf contact opnemen om aan te geven wanneer we een datum van sleuteloverdracht bekend zou zijn en er dus een afspraak voor bezorging gemaakt zou kunnen worden.
We hadden aangegeven dat dat volgens de planning ergens eind oktober of begin november zou gebeuren.
Op 19 oktober kreeg ik een email van Goossens met daarin aangegeven dat onze meubels 16 november geleverd zouden worden.
Op dat moment wisten we nog steeds niet wanneer we de sleutel zouden krijgen.
Via een telefoontje kon ik de levering uitstellen, maar ook dit was een belofte bij de aankoop die niet helemaal werd nagekomen.
Er was blijkbaar niet doorgegeven dat wij zelf contact zouden opnemen over het vastzetten van een datum.
Nog een ander iets was dat wij bij de door ons uitgekozen eetkamerstoelen een stof hadden gekozen (stalenboek aangereikt door de verkoopster) en dat bij het opmaken van de order bleek dat deze stof niet bij die stoel kon.
We moesten uit een andere serie stoffen kiezen, de keus was geen probleem, maar ik vond het jammer dat het prijsverschil toch bij ons op de rekening kwam te staan.
Helaas was de eettafel beschadigd toen de meubels 14 december werden geleverd.
Er zaten een aantal krassen op één van de poten en bij één van de hoeken was het hout gespleten.
Volgens de bezorgers was dat te repareren. Ik wilde natuurlijk liever een nieuwe tafel, het is geen goedkoop ding en dan wil ik geen gerepareerde hebben. Maar Goossens had volgens hen recht op het uitvoeren van een reparatie en aangezien ik blijkbaar geen keus had ben ik akkoord gegaan.
Op 30 december kwam de reparateur die meteen zag dat hij niets kon doen.
De tafel zou dus opgehaald worden (10 januari 2012) en wij kregen zolang een leentafel.
De reparatie zou zo'n 6 weken duren.
8 februari ontving ik de email met de afspraak dat de tafel op 6 maart geleverd zou worden.
Ik heb dus een vrije dag geregeld voor die datum.
Helaas belde Goossens op 5 maart rond half 5 op met de vervelende mededeling dat zij wel het blad hadden maar nog niet de poten en dat de levering dus niet door kon gaan.
Wel met de belofte dat zodra de poten binnen zouden komen de tafel z.s.m. geleverd zou worden, indien mogelijk nog diezelfde week.
Aan het einde van de week belde Goossens voor het maken van een afspraak voor levering.
Dat kon plaatsvinden op 23 maart.
Uiteraard vond ik dit niet zo leuk, dat was 3 weken later dan in eerste instantie gepland was en was er niet beloofd dat het zo snel mogelijk zou gebeuren?
Deze mevrouw van de klantenservice legde mij uit dat ze pas een afspraak maakte op een datum waarvan zij zeker wisten dat alles geleverd kon worden. Dat heb ik inderdaad gezien bij de vorige inplanning, daarvoor kreeg ik een maand van te voren een datum op en toen was het er toch niet.....
Bij het leveren van de tafel bleek dat deze niet gerepareerd was, maar dat er een nieuwe tafel werd geleverd.
Ik vind het jammer dat dat niet eerder door Goossens is mede gedeeld.
Temeer omdat de constructie van deze nieuwe tafel iets anders is dan de vorige en hiermee ook het uiterlijk van de tafel.
Bij de vorige zat er een stalen profiel aan de onderkant van het blad, uit het zicht, bij deze nieuwe zitten er 2 latten aan de onderkant, in het zicht. (zie bijgaande foto)
http://imageshack.us/photo/my-images/72/tafel.jpg/
Deze latten nemen helaas een deel van het mooie 'slanke, dunne' uiterlijk van het tafelblad weg en dat was nu juist wat wij zo mooi aan de tafel vonden.
Het zou heel fijn zijn als hierover van te voren was gecommuniceerd.
Ook is het jammer dat dit mij 5, dus een hele week, aan vrije dagen heeft gekost, 4 extra dan noodzakelijk was geweest.
-14 december levering
-30 december de reparateur die helaas niets kon doen
-10 januari het ophalen van de tafel
-6 maart was dus helaas afgezegd, maar omdat dit zo kort tevoren werd afgezegd kon ik niets meer wijzigen aan mijn vrije dag
-23 maart levering nieuwe tafel
Wij vinden het jammer dat een winkel veel loze beloftes doet en niet goed communiceert naar zijn klanten.
Het is niet bepaald een broodje dat je even komt kopen, het gaat om een flinke bedragen en als uiteindelijk een tafel (van bijna 1300,-) anders blijkt te zijn dan in eerste instantie is besteld, zonder dat daar over contact wordt opgenomen is dat op zijn zachts gezegd niet erg netjes.
(zie onderstaande brief)
In eerste instantie zou mijn tafel gerepareerd worden, maar blijkbaar heeft men toch besloten mij een nieuwe te geven.
Nu is de constructie van deze tafel anders dan die van de tafel die in de winkel stond en mijn eerste tafel, waardoor het effect van het verjongende blad deels wegvalt.
Er is helaas geheel niet over gecommuniccerd.
Niet over het feit dat ik een nieuwe kreeg (ipv een reparatie) en al helemaal niet dat de nieuwe tafel er anders uitziet.
Nu ben ik allang blij weer een goede tafel te hebben en we vinden hem nog steeds mooi, alleen erg jammer van de 2 balkjes die nu in het zicht zitten.
Is het redelijk enige compensatie te vragen?
L.S.,
langs deze weg wil ik mijn ongenoegen kwijt over onze ervaring met Goossens.
Half augustus 2011 hebben we in Rotterdam een aantal meubels besteld.
Bij het vastleggen van de aankoop hebben wij aangegeven dat op dat moment wij nog niet wisten wanneer we de sleutel van ons nieuwbouw appartement op de 15e verdieping zouden krijgen en, omdat we er zelf ook nog nooit geweest waren, ook niet wisten hoe groot de lift zou zijn ivm het wel of niet daarin passen van de meubelen.
Dit was geen probleem. De verkoopster die ons hielp zei dat de meubels desnoods via de trap bezorgd zouden worden, ik citeer: "dan hadden ze maar geen bezorger moeten worden".
Pas achteraf zag ik in kleine letters op onze order staan 'artikelen kunnen naar binnen volgens klant'.
Dit hebben we nooit gezegd, wij hebben de situatie verteld, zelfs een tekening van de flat meegenomen en aangezien de verkoopster zegt dat het geen probleem is en dat Goossens zorgt dat altijd alles boven wordt gebracht, zelfs via de trap op de 15e verdieping, ga je er toch van uit dat dat zo is.
Achteraf kreeg ik van de klantenservice te horen dat dat arbomatig niet eens mag.
Gelukkig paste alles in de lift, maar het is een beetje misleidend als een verkoopster verteld dat alles eventueel gewoon via de trap bezorgd kan worden.
Ook het feit dat we nog niet wisten wanneer we de sleutel zouden krijgen en dus nog niet wisten wanneer de meubels bezorgd konden worden was geen probleem, wij konden tegen die tijd zelf contact opnemen om aan te geven wanneer we een datum van sleuteloverdracht bekend zou zijn en er dus een afspraak voor bezorging gemaakt zou kunnen worden.
We hadden aangegeven dat dat volgens de planning ergens eind oktober of begin november zou gebeuren.
Op 19 oktober kreeg ik een email van Goossens met daarin aangegeven dat onze meubels 16 november geleverd zouden worden.
Op dat moment wisten we nog steeds niet wanneer we de sleutel zouden krijgen.
Via een telefoontje kon ik de levering uitstellen, maar ook dit was een belofte bij de aankoop die niet helemaal werd nagekomen.
Er was blijkbaar niet doorgegeven dat wij zelf contact zouden opnemen over het vastzetten van een datum.
Nog een ander iets was dat wij bij de door ons uitgekozen eetkamerstoelen een stof hadden gekozen (stalenboek aangereikt door de verkoopster) en dat bij het opmaken van de order bleek dat deze stof niet bij die stoel kon.
We moesten uit een andere serie stoffen kiezen, de keus was geen probleem, maar ik vond het jammer dat het prijsverschil toch bij ons op de rekening kwam te staan.
Helaas was de eettafel beschadigd toen de meubels 14 december werden geleverd.
Er zaten een aantal krassen op één van de poten en bij één van de hoeken was het hout gespleten.
Volgens de bezorgers was dat te repareren. Ik wilde natuurlijk liever een nieuwe tafel, het is geen goedkoop ding en dan wil ik geen gerepareerde hebben. Maar Goossens had volgens hen recht op het uitvoeren van een reparatie en aangezien ik blijkbaar geen keus had ben ik akkoord gegaan.
Op 30 december kwam de reparateur die meteen zag dat hij niets kon doen.
De tafel zou dus opgehaald worden (10 januari 2012) en wij kregen zolang een leentafel.
De reparatie zou zo'n 6 weken duren.
8 februari ontving ik de email met de afspraak dat de tafel op 6 maart geleverd zou worden.
Ik heb dus een vrije dag geregeld voor die datum.
Helaas belde Goossens op 5 maart rond half 5 op met de vervelende mededeling dat zij wel het blad hadden maar nog niet de poten en dat de levering dus niet door kon gaan.
Wel met de belofte dat zodra de poten binnen zouden komen de tafel z.s.m. geleverd zou worden, indien mogelijk nog diezelfde week.
Aan het einde van de week belde Goossens voor het maken van een afspraak voor levering.
Dat kon plaatsvinden op 23 maart.
Uiteraard vond ik dit niet zo leuk, dat was 3 weken later dan in eerste instantie gepland was en was er niet beloofd dat het zo snel mogelijk zou gebeuren?
Deze mevrouw van de klantenservice legde mij uit dat ze pas een afspraak maakte op een datum waarvan zij zeker wisten dat alles geleverd kon worden. Dat heb ik inderdaad gezien bij de vorige inplanning, daarvoor kreeg ik een maand van te voren een datum op en toen was het er toch niet.....
Bij het leveren van de tafel bleek dat deze niet gerepareerd was, maar dat er een nieuwe tafel werd geleverd.
Ik vind het jammer dat dat niet eerder door Goossens is mede gedeeld.
Temeer omdat de constructie van deze nieuwe tafel iets anders is dan de vorige en hiermee ook het uiterlijk van de tafel.
Bij de vorige zat er een stalen profiel aan de onderkant van het blad, uit het zicht, bij deze nieuwe zitten er 2 latten aan de onderkant, in het zicht. (zie bijgaande foto)
http://imageshack.us/photo/my-images/72/tafel.jpg/
Deze latten nemen helaas een deel van het mooie 'slanke, dunne' uiterlijk van het tafelblad weg en dat was nu juist wat wij zo mooi aan de tafel vonden.
Het zou heel fijn zijn als hierover van te voren was gecommuniceerd.
Ook is het jammer dat dit mij 5, dus een hele week, aan vrije dagen heeft gekost, 4 extra dan noodzakelijk was geweest.
-14 december levering
-30 december de reparateur die helaas niets kon doen
-10 januari het ophalen van de tafel
-6 maart was dus helaas afgezegd, maar omdat dit zo kort tevoren werd afgezegd kon ik niets meer wijzigen aan mijn vrije dag
-23 maart levering nieuwe tafel
Wij vinden het jammer dat een winkel veel loze beloftes doet en niet goed communiceert naar zijn klanten.
Het is niet bepaald een broodje dat je even komt kopen, het gaat om een flinke bedragen en als uiteindelijk een tafel (van bijna 1300,-) anders blijkt te zijn dan in eerste instantie is besteld, zonder dat daar over contact wordt opgenomen is dat op zijn zachts gezegd niet erg netjes.