ann-louise schel schreef:Ook hier hetzelfde probleem. In oktober 2010 klant van KPN glasvezel geworden. Over het algemeen werkte het goed, nadat er na 1 week al een nieuw glasvezelkastje geplaatst moest worden. Op wat stilstaand beeld af en toe. Dan moesten we gewoon de witte blokken even resetten en het werkte dan weer. Een paar maanden geleden werd het internet ineens heel erg traag. Op vrijdagmiddag viel ineens alles uit. Ik gebeld, het modem was kapot. Er werd een nieuwe verzonden. Zaterdagmiddag nieuw modem met de koerier. Werkte ook niet. Weer bellen. Er komt zsm een monteur. Niet dus, zondag weer gebeld. Er komt zsm een monteur. Nog niks. Maandagochtend weer gebeld. Ja hoor, doorverbonden met de planning. 's Middags een monteur. Het glasvezelkastje was kapot. Nieuwe erop (was al de 2e nieuwe) en monteur vertrok weer. Maar het internet bleef gruwelijk traag. s avonds wordt ik door de planning gebeld door een ongelooflijk onbeschofte boer. Of dat ik nog een monteur wilde of wat ik nou moest grrrrrr. Weer een monteur laten komen dus!!!! Dat was voor mij de druppel en ik heb meteen een mail gestuurd om alles op te zeggen. Toen heb ik bij XS4ALL glasvezel aangevraagd.
De volgende dag kwam er weer een monteur. Nieuw glasvezelkastje (weer), glasvezel schoongemaakt en maar weer een nieuw modem. Het abonnement zou per 9 september 2012 beeindigd worden. Mooi dus. Maar dat was op een zondag. Dus maandagochtend meteen naar XS4ALL gebeld wanneer er aangesloten werd. De aanvraag was geweigerd omdat de lijn bezet was. Ik woon op een industrieterrein waar geen centrale antenne aansluitingen zijn. De enigste optie voor ons is glasvezel of een schotel/digitenne voor tv en adsl voor telefoon en internet.
Zo ben ik al die tijd al aan het bellen naar KPN (lijn is vrij zeggen ze), XS4ALL (aanvraag wordt geweigerd, zelfs het migratieverzoek is door KPN geweigerd), en Reggefiber (KPN houdt de lijn echt bezet).
Een goede kennis van me is attent regisseur bij KPN en is voor mij achteraan gegaan. Vorige week belde ze met de mededeling dat ze van een collega gehoord had dat de lijn vrij was en ik naar XS4ALL kon bellen. En of ik haar op de hoogte wilde houden. Dus ik de 25e oktober weer naar XS4ALL gebeld en weer door laten sturen. Vandaag weer gebeld, was wederom afgewezen. Weer opnieuw aanvragen.
Toen mijn kennis een bericht gestuurd dat de lijn niet vrij was. Zij 20 minuten aan de telefoon gezeten met glas totdat ze daar de attent regisseur aan de lijn had. Hem het hele verhaal verteld en hij zou mij bellen. Dat heeft ie inmiddels net gedaan. Hij gaat zoeken wat er fout is gegaan en het zo snel mogelijk proberen op te lossen. Hij belt mij zsm terug zodra hij iets meer weet, maar uiterlijk volgende week woensdagochtend. Dus we wachten maar weer af.
Ik kan iedereen adviseren om NIET over te stappen van glasvezelprovider want de lijn wordt gewoon moedwillig vastgehouden. Ik heb het al over verschillende providers gelezen. Het is gewoon schandalig wat er zo gebeurd. En er is niets of niemand die je daarmee kan helpen!!!!
De lijn kan niet bezet gehouden worden. Dit is onmogelijk.
Wanneer een internetprovider een verzoek indient voor overname, gaat dit automatisch.
Indien een provider dit zou kunnen tegenhouden of vasthouden, zouden ze dit vaker doen,
echter is wettelijk vastgesteld dat dit niet kan. zo weet de provider waar het signaal vandaan komt
moet ook niet naar welke provider het signaal toegaat (concurrentiebeding).
Ik begrijp dat het wellicht zo lijkt maar het is gewoon domweg niet mogelijk.
Waarschijnlijk is er tijdens de omzetting ergens iets vastgelopen waardoor het langer duurde,
of moest de lijn van VDSL naar ADSL of andersom waardoor bepaalde stappen elkaar kruisten, maar
de lijn kan met geen mogelijkheid "bewust" vastgehouden worden. Er is dan niet iemand die met een gemene schaterlach achter de knopjes zit en zegt: Whahahaha , deze gaan we dus lekker niet loslaten!!
MAAR... Was jou contract al vrij? of zat je nog vast aan je jaarcontract? want DAN kan het zijn dat een
overname geweigerd wordt, TENZIJ je deze eerst afgekocht hebt. Ook al ben je het niet eens met je
contract en wil je daarom weg, je zult toch eerst moeten regelen dat op welke manier dan ook, je
contract beƫindigd wordt. Doe je dit niet, dan kan het idd erg lang gaan duren....