Pagina 1 van 1

TV monitor via Groupon

Geplaatst: 27 mar 2012 09:29
door carlaah
Op 23 januari 2012 kocht ik een Led monitor TV van LG via Groupon voor 239 euro.
Levertijd op de voucher: 14 werkdagen. Naar mijn overtuiging stond er in de advertentie 5 werkdagen maar die is niet meer terug te vinden.
Tot op heden nog niets ontvangen terwijl we ruim 2 maand verder zijn en ik al wel betaald heb.
Leveringsbedrijf is Dimass: als je ze belt zeggen ze dat de bestelling nog niet binnen is. Inmiddels is het tel.nr. op de website niet meer te vinden.
Mail ik Dimass dan kan ik een week wachten op een reactie. Ze beloven dat hier aandacht aan besteed gaat worden en dat de TV mogelijk al is aangeboden en retour is gegaan (???)Nergens krijg ik bericht van vertraagde levering.
Als ik Groupon bel dan krijg ik te horen dat ze uitstekende ervaringen hebben met Dimass en toch nog willen afwachten. Ik wil annuleren maar dit blijkt niet te kunnen!
Wat nu? Welke rechten heb ik nog?

Re: TV monitor via Groupon

Geplaatst: 27 mar 2012 10:18
door newmikey
carlaah schreef: Als ik Groupon bel dan krijg ik te horen dat ze uitstekende ervaringen hebben met Dimass en toch nog willen afwachten. Ik wil annuleren maar dit blijkt niet te kunnen!
Wat nu? Welke rechten heb ik nog?
Nog wel het één en ander, de Groupon webwandelaars kijken hier mee dus wie weet krijg je een kortingsbon of andere bespottelijke "oplossing". Gewoon blijven schrijven, zeuren en bellen. Recht heb je maar of je het ook krijgt bij deze oplichters is een tweede...

Heb je het nu afgeleerd om zaken te doen met deals-sites als Groupon, iBood en Marktplaats-Deals?

Het begint waarachtig op een Ponzi-achtige caroussel te lijken: de betalers van nu financieren de deals van morgen en krijgen pas hun spullen als de deals van gisteren zijn afgerekend. De zeer vertraagde aflevertermijnen zijn opzettelijk, wordt het bedrijf gratis voorgefinancierd door zijn toekomstige klanten.

Re: TV monitor via Groupon

Geplaatst: 27 mar 2012 12:56
door Groupon.nl
Beste Carla,

Wat vervelend dat je problemen hebt met Groupon. Op deze website kunnen wij klachten niet afhandelen zoals we dat zouden willen. Graag wil ik je daarom doorverwijzen naar onze klantenservice. Zij zullen je zo snel mogelijk helpen. Je kunt contact met ons opnemen via [email protected] of telefonisch op 020 435 0369.

Met vriendelijke groet,
Sabine - Groupon

Re: TV monitor via Groupon

Geplaatst: 27 mar 2012 13:59
door berndv
Groupon.nl schreef:Beste Carla,

Wat vervelend dat je problemen hebt met Groupon. Op deze website kunnen wij klachten niet afhandelen zoals we dat zouden willen. Graag wil ik je daarom doorverwijzen naar onze klantenservice. Zij zullen je zo snel mogelijk helpen. Je kunt contact met ons opnemen via [email protected] of telefonisch op 020 435 0369.

Met vriendelijke groet,
Sabine - Groupon
Nee hier afhandelen kan niet, dat is zo openbaar, dan kan iedereen zien dat het probleem niet opgelost wordt, maar dat er als warmhoudertje een waardebon ofzo weggegeven wordt. Vrij te besteden op de groupon website.

Re: TV monitor via Groupon

Geplaatst: 27 mar 2012 16:28
door carlaah
Beste Carla,

Wat vervelend dat je problemen hebt met Groupon. Op deze website kunnen wij klachten niet afhandelen zoals we dat zouden willen. Graag wil ik je daarom doorverwijzen naar onze klantenservice. Zij zullen je zo snel mogelijk helpen. Je kunt contact met ons opnemen via [email protected] of telefonisch op 020 435 0369.

Met vriendelijke groet,
Sabine - Groupon

Inderdaad heel vervelend, Sabine. En zoals je kunt lezen heb ik al vaker met jullie gebeld. Echter uw collega Max geeft aan dat ik moet afwachten (hoelang weet hij ook niet) en dat ik niet kan annuleren.
Het is des te vervelender omdat de TV voor de verjaardag van mijn zoon bedoeld was. Inmiddels is hij alweer een jaartje ouder. Bovendien had hij zelf een deel meebetaald. Wij willen nu dus het geld terug (totaal 246,95 euro incl. verzendkosten) zodat wij ergens anders een TV kunnen gaan uitzoeken. Als U mij dit kunt toezeggen zal ik contact met U opnemen, want anders blijf ik natuurlijk aan de gang.
Met vriendelijke groet,
Carla

Re: TV monitor via Groupon

Geplaatst: 28 mar 2012 08:24
door Guardian72
Heel simpel - Groupon dient actie te ondernemen - daar zij de 'TV' verkocht hebben.

Kan men niet leveren, binnen redelijke termijn, moet men een alternatief aanbieden.

Ik kan me zo voorstellen dat een zelfde of betere monitor TV danwel het volledige aankoopbedrag binnen 10 dagen terug het enige is dat je zou accepteren.

Re: TV monitor via Groupon

Geplaatst: 28 mar 2012 15:07
door Groupon.nl
Beste Carla,

Om je iets toe te kunnen zeggen heb ik meer informatie nodig. Als je zelf geen contact op wilt nemen met onze klantenservice, zou je me dan het e-mailadres willen geven waarmee je bij ons de bestelling hebt gedaan. Dan kan ik jouw account er bij pakken.

Met vriendelijke groet,
Sabine - Groupon

Re: TV monitor via Groupon

Geplaatst: 29 mar 2012 14:06
door carlaah
Zojuist heb ik Sabine gemailed. Hopelijk krijg ik nu een snelle reactie en oplossing.
Daarbij heb ik aangegeven het volledige bedrag terug te willen.

Dank voor jullie support:
@Guardian: ik heb betaald met een creditkaart. Daarbij kan het 30 dagen duren voor het terug is gestort?
@Berndv: Groupon probeert het op te lossen met zgn credits die alleen bij Groupon te besteden zijn. Maar ik wil hier niets meer bestellen.
@Newmikey: ik ben inderdaad wel genezen.

Word vervolgd....

Re: TV monitor via Groupon

Geplaatst: 29 mar 2012 14:19
door olaf79
carlaah schreef:Op 23 januari 2012 kocht ik een Led monitor TV van LG via Groupon voor 239 euro.
Levertijd op de voucher: 14 werkdagen. Naar mijn overtuiging stond er in de advertentie 5 werkdagen maar die is niet meer terug te vinden.
Tot op heden nog niets ontvangen terwijl we ruim 2 maand verder zijn en ik al wel betaald heb.
Leveringsbedrijf is Dimass: als je ze belt zeggen ze dat de bestelling nog niet binnen is. Inmiddels is het tel.nr. op de website niet meer te vinden.
Mail ik Dimass dan kan ik een week wachten op een reactie. Ze beloven dat hier aandacht aan besteed gaat worden en dat de TV mogelijk al is aangeboden en retour is gegaan (???)Nergens krijg ik bericht van vertraagde levering.
Als ik Groupon bel dan krijg ik te horen dat ze uitstekende ervaringen hebben met Dimass en toch nog willen afwachten. Ik wil annuleren maar dit blijkt niet te kunnen!
Wat nu? Welke rechten heb ik nog?
Als koper hebt u het recht de koop te ontbinden als er niet binnen 30 dagen is geleverd. In dat geval moet u zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding het volledige aankoopbedrag vergoed krijgen.
Ik raad u aan, middels (aangetekend) schrijven, de koop op grond van artikel bw 7:46f te ontbinden wegens verzuim van verkoper van tijdige levering. In het schrijven stelt u tevens dat u uw geld zsm wilt terug hebben gestort op uw bankrekening en behoudt u zich het recht voor juridische of incasso maatregelen te treffen bij niet nakoming, welke kosten voor rekening van verkoper zullen komen.
Ga in geen geval akkoord met een credits, tegoedbonnen, of iets van dergelijke strekking. U heeft recht op geld terug.

Re: TV monitor via Groupon

Geplaatst: 29 mar 2012 14:25
door Guardian72
@ Carlaah,

bij een klacht via de creditcard maatschappij (een betwiste afschrijving) hangt het van de maatschappij af hoe lang de afhandeling duurt.
Kan inderdaad 30 dagen zijn.

Re: TV monitor via Groupon

Geplaatst: 26 apr 2012 09:26
door Dansch
Beste Carlaah,

Heb je intussen al een (positieve) reactie mogen ontvangen?

Wij hebben in dezelfde periode ook iets gekocht via groupon en hebben helaas ook nog niets ontvangen, bij de klantenservice werd mij wel meedegedeeld dat er een vertraging bekend was.

Hoor graag van je

Re: TV monitor via Groupon

Geplaatst: 27 apr 2012 21:53
door olaf79
Dansch schreef:Beste Carlaah,

Heb je intussen al een (positieve) reactie mogen ontvangen?

Wij hebben in dezelfde periode ook iets gekocht via groupon en hebben helaas ook nog niets ontvangen, bij de klantenservice werd mij wel meedegedeeld dat er een vertraging bekend was.

Hoor graag van je
Groupon moet gewoon geld teruggeven. Niet leveren is na 30 dagen is geld terug. Laat u niet aan het lijntje houden of de boel rekken.