Pagina 1 van 1

Tele 2 bedriegt oude klanten met zogenaamde "aanbieding"

Geplaatst: 27 mar 2012 22:06
door wavare
Telefoniste belt en doet mij, "oude klant" van Tele2 , aanbieding: de tarieven gaan binnenkort omhoog naar €32,50, maar als oude klant mag ik de eerste drie maanden voor € 15. Wil ik dat??

Ik vraag naar de alternatieven. Die zijn er niet, als ik het niet wil, dan gaan de hogere tarieven direct in, dus ik moet het zelf maar weten. Ik ga akkoord, en hiervan wordt een telefonische opnamen gemaakt.

Een week erna volgt telefonische bevestiging, waarin de indruk wordt gewekt dat dit alles op mijn verzoek heeft plaats gevonden. Bovendien wordt het een contractwijziging genoemd, maar in de brief staan geen andere contract voorwaarden genoemd, behalve de tarieven en de looptijd van een jaar

Als een en ander is ingegaan krijg ik opeens een door toegezonden met het verzoek de TV decoder terug te zenden, wegens het nieuwe contract.
Ik had al geen TV abonnement, maar kon wel films en voetbalwedstrijden kopen.
En dat vond ik af en toe best leuk.

Ik vind het onacceptabel dat onder het mom van “een aanbieding” mij een contractwijziging in de maag wordt gesplitst, met voorwaarden die niet deugen. Waar geen woord over gezegd wordt, noch mondeling noch schriftelijk.

Ik heb daar telefonisch contact over gehad met de klantenservice. De betreffende medewerker snapt goed dat dit als onbeschoft wordt ervaren door mij. Intern kan alles ook weer voor elkaar worden gemaakt, en binnen tien dagen zal mijn TV decoder weer functioneren.

Helaas wordt in de dag erna terug gebeld door weer een andere medewerker die me vertelt dat en helemaal niets zal worden veranderd. De TV decoder zal niet worden geactiveerd.

Mag zoiets eigenlijk wel?

Re: Tele 2 bedriegt oude klanten met zogenaamde "aanbieding"

Geplaatst: 28 mar 2012 10:50
door Tele2 Webcare
Beste wavare,

Wat vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over tv bij de wijziging van je abonnement. Als ik je hier bij kan helpen dan hoor ik het graag! Zou je in dat geval je postcode, huisnummer en klantnummer naar [email protected] willen sturen o.v.v. wavare/trosradar?

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Re: Tele 2 bedriegt oude klanten met zogenaamde "aanbieding"

Geplaatst: 28 mar 2012 14:01
door Tele2 Webcare
Beste wavare,

Bedankt voor je gegevens. Ik pak het voor je op en ga bekijken wat ik hierin voor je kan doen. Ik kom er nog bij je op terug.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Re: Tele 2 bedriegt oude klanten met zogenaamde "aanbieding"

Geplaatst: 28 mar 2012 20:40
door wavare
Ik wacht het natuurlijk af of dit wat oplevert. Maar eerlijk gezegd heb ik er niet heel veel vertrouwen in. Ik heb contact gehad met diverse medewerkers, zonder enig uitzicht op een normale oplossing.
Mocht dit echter toch tot iets leiden dan zal ik daar op deze plek zeker melding van maken, maar evenzeer als dit een weer een dooie mus is

Re: Tele 2 bedriegt oude klanten met zogenaamde "aanbieding"

Geplaatst: 11 apr 2012 10:29
door Tele2 Webcare
Beste wavare,

Ik heb van mijn collega vernomen dat er contact met je is opgenomen en dat jullie samen tot een passende oplossing gekomen zijn. Telefonisch is een compensatie met je besproken, mocht je nog vragen hebben hierover dan hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Re: Tele 2 bedriegt oude klanten met zogenaamde "aanbieding"

Geplaatst: 11 apr 2012 12:07
door wavare
Inderdaad, er is een normaal menselijk contact geweest waarin de fouten zijn erkend en een redelijke oplossing is aangeboden in de vorm van een financiële tegemoetkoming. Daar ben ik erg blij mee. Maar in de toekomst zal ik nooit meer ingaan op een telefonische aanbieding.

Re: Tele 2 bedriegt oude klanten met zogenaamde "aanbieding"

Geplaatst: 11 apr 2012 14:14
door Tele2 Webcare
Beste wavare,

Ik ben blij te horen dat we het uiteindelijk naar tevredenheid op hebben kunnen lossen voor je. Bedankt voor je bericht.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Re: Tele 2 bedriegt oude klanten met zogenaamde "aanbieding"

Geplaatst: 11 apr 2012 15:02
door ciske
Maar in de toekomst zal ik nooit meer ingaan op een telefonische aanbieding.
Heel verstandig, moet je bij geen ene provider doen.

Re: Tele 2 bedriegt oude klanten met zogenaamde "aanbieding"

Geplaatst: 11 apr 2012 15:04
door rozemarijntje
ja maar zo vind ik het bij tele 2 ook niet eerlijk dat ik 6 jr geleden een abbo heb afgesloten van 44,95 pmd..en het daarna vlak daarna 39.95werd.
ik betaal nog gewoon 44.,95...?ja kan mijn contract omzetten,zit ik aan een jaar contract vast,slaat nergens op...
verder ben ik tevreden maar ,naar de klanten toe is het niet eerlijk....
ik ga niet weer een nw contract aan,stel dat er volgende maand ineens wat is en dan zit ik...denk het niet...