Tele 2 bedriegt oude klanten met zogenaamde "aanbieding"
Geplaatst: 27 mar 2012 22:06
Telefoniste belt en doet mij, "oude klant" van Tele2 , aanbieding: de tarieven gaan binnenkort omhoog naar €32,50, maar als oude klant mag ik de eerste drie maanden voor € 15. Wil ik dat??
Ik vraag naar de alternatieven. Die zijn er niet, als ik het niet wil, dan gaan de hogere tarieven direct in, dus ik moet het zelf maar weten. Ik ga akkoord, en hiervan wordt een telefonische opnamen gemaakt.
Een week erna volgt telefonische bevestiging, waarin de indruk wordt gewekt dat dit alles op mijn verzoek heeft plaats gevonden. Bovendien wordt het een contractwijziging genoemd, maar in de brief staan geen andere contract voorwaarden genoemd, behalve de tarieven en de looptijd van een jaar
Als een en ander is ingegaan krijg ik opeens een door toegezonden met het verzoek de TV decoder terug te zenden, wegens het nieuwe contract.
Ik had al geen TV abonnement, maar kon wel films en voetbalwedstrijden kopen.
En dat vond ik af en toe best leuk.
Ik vind het onacceptabel dat onder het mom van “een aanbieding” mij een contractwijziging in de maag wordt gesplitst, met voorwaarden die niet deugen. Waar geen woord over gezegd wordt, noch mondeling noch schriftelijk.
Ik heb daar telefonisch contact over gehad met de klantenservice. De betreffende medewerker snapt goed dat dit als onbeschoft wordt ervaren door mij. Intern kan alles ook weer voor elkaar worden gemaakt, en binnen tien dagen zal mijn TV decoder weer functioneren.
Helaas wordt in de dag erna terug gebeld door weer een andere medewerker die me vertelt dat en helemaal niets zal worden veranderd. De TV decoder zal niet worden geactiveerd.
Mag zoiets eigenlijk wel?
Ik vraag naar de alternatieven. Die zijn er niet, als ik het niet wil, dan gaan de hogere tarieven direct in, dus ik moet het zelf maar weten. Ik ga akkoord, en hiervan wordt een telefonische opnamen gemaakt.
Een week erna volgt telefonische bevestiging, waarin de indruk wordt gewekt dat dit alles op mijn verzoek heeft plaats gevonden. Bovendien wordt het een contractwijziging genoemd, maar in de brief staan geen andere contract voorwaarden genoemd, behalve de tarieven en de looptijd van een jaar
Als een en ander is ingegaan krijg ik opeens een door toegezonden met het verzoek de TV decoder terug te zenden, wegens het nieuwe contract.
Ik had al geen TV abonnement, maar kon wel films en voetbalwedstrijden kopen.
En dat vond ik af en toe best leuk.
Ik vind het onacceptabel dat onder het mom van “een aanbieding” mij een contractwijziging in de maag wordt gesplitst, met voorwaarden die niet deugen. Waar geen woord over gezegd wordt, noch mondeling noch schriftelijk.
Ik heb daar telefonisch contact over gehad met de klantenservice. De betreffende medewerker snapt goed dat dit als onbeschoft wordt ervaren door mij. Intern kan alles ook weer voor elkaar worden gemaakt, en binnen tien dagen zal mijn TV decoder weer functioneren.
Helaas wordt in de dag erna terug gebeld door weer een andere medewerker die me vertelt dat en helemaal niets zal worden veranderd. De TV decoder zal niet worden geactiveerd.
Mag zoiets eigenlijk wel?