LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Familie-probleem

Advies

Ongelezen bericht door Familie-probleem »

Hallo mede gedupeerden,
tot nu toe had ik nooit iets op dit forum gezet, alleen af en toe iets gelezen.
Gisteren ben ik eens door de huidige stand van zaken van mijn LegioLease contracten gegaan, en de situatie is de volgende:
wij hebben 4 AEX Plus contracten, 1 op onze naam, 3 op naam van onze minderjarige kinderen. Wij hebben voor 5 jaren de maandbedragen vooruitbetaald, tot oktober 2005.
Bij beeindiging nu moet ik ong. 23.000 euro bijbetalen om van alle contracten af te zijn. Van de vooruitbetaalde rentebedragen zou ik misschien nog een klein bedrag terugkrijgen. (de 20% korting die ik voor het vooruitbetalen kreeg, zal ik weer terug moeten storten).
Het maandbedrag van bijna 800 euro per maand, na oktober 2005 is voor ons niet op te brengen.
Graag zou ik wat gedegen advies krijgen, over de beste handelwijze ( het er maar het beste van hopen, is aardig bedoeld, maar voor ons geen optie).
DANK ALVAST!!!

jan

Re: Advies

Ongelezen bericht door jan »

als je het maandbedrag en de restschuld echt niet kan betalen moet je het aanbod accepteren, dan wordt je door dexia gesaneerd, ze kijken dan hoeveel je kunt missen de komende 3 jaar en daarn ben je van alles af.
Heb je geen zin in 3 magere jaren dan moet je via een advocaat je gelijk bij rechter proberen te halen.....

el

Ongelezen bericht door el »

Pas op met het tekenen van het aanbod want het is nog maar helemaal de vraag of je voor de hardheidsclausule in aanmerking komt.
Wanneer je b.v. teveel verdient volgens Dexia, dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat je niet in aanmerking komt en dat je dan dus ook juridisch gezien geen enkel recht meer hebt.
Je moet namelijk eerst tekenen en dus afzien van juridische rechten en pas dan gaan de heren kijken of je er wel voor in aanmerking komt.

Erik

Ongelezen bericht door Erik »

Je moet even controleren of datgene wat je vooruit betaald hebt misschien ook niet belegd is. Dat is namelijk vaak het geval. In dat geval denk je voor 5 jaar vooruit betaald te hebben maar is dat bedrag na een jaar of 2.5 tot 3 al op.

Als dit niet het geval is zou ik wat nog over is van de vooruitbetaling gebruiken om 1 of meerdere contracten af te kopen/lossen, tenminste als je wilt betalen, dwarsliggen tot de laatste snik is natuurlijk ook nog een optie .

?

Ongelezen bericht door ? »

?

kukeleku

Ongelezen bericht door kukeleku »

worden jullie nu pas wakker??

knip

Ongelezen bericht door knip »

Eerst lullen ze je erin in en daarna zetten ze je onder abnormale druk zonder blikken of blozen. Met een air van wij hebben geen schuld, Jullie!

knip

Ongelezen bericht door knip »

Dat dat allemaal maar zomaar kan. Het duurt al lang!

y

Ongelezen bericht door y »

Nooit betalen, vraag uitstel en kom erop terug als de rechtzaak is geweest

Peter X

Ongelezen bericht door Peter X »

Kukeleku en Knip, jullie namen zijn geregistreerd voor nadere identificatie.

jan

Ongelezen bericht door jan »

y, wanneer is de rechtszaak en door wie?

Gesloten