Pagina 1 van 1
Design on stock
Geplaatst: 30 mar 2012 00:19
door Sjurlie
Circa 3,5 jaar geleden hebben wij een Design on Stock stoel met hocker gekocht. Deze stoel staat eigenlijk voor de sier in de woonkamer in een leeshoek, we hebben er misschien 25x in gezeten. Nu zijn er sinds een tijdje openingen in het stofweefsel zichtbaar, waardoor je het schuim van het kussen ziet.
Ik heb de winkelier gebeld, deze heeft Design on Stock ingeschakeld en zij hebben weer een vertegenwoordigster van hun stoffen langs gestuurd.
Na dik anderehalve maand heb ik als antwoord gekregen dat de stoel buiten garantie valt en dat dit normale gebruiksslijtage is. Ik mag de stoel met 15% korting opnieuw laten stoffereren, voor 700 euro.
Met dit antwoord ben ik eigenlijk helemaal niet tevreden. De stoel en de hocker hebben samen 1500 euro gekost en zijn bekleed met wol, zoiets mag toch niet zo snel slijten ?
Heeft iemand misschien een tip voor me hoe ik dit kan oplossen ?
Re: Design on stock
Geplaatst: 30 mar 2012 08:58
door Suzanne 326
Een goed voorstel van de leverancier, de garantie termijn is ruimschoots verlopen en een wollen stoffering is niet de meest sterke die er is. Dat u 25x in de stoel heeft gezeten in circa 175 weken lijkt mij erg weinig.
Het herstofferen is nou eenmaal een stuk duurder dan dat de stoel in de fabriek in serie wordt gestoffeerd, 700,00 euro incl. stof is niet buitensporig veel.
Re: Design on stock
Geplaatst: 30 mar 2012 09:45
door sjoegel
Meestal sturen ze niemand meer langs of tegen kostprijs wanneer de garantie is afgelopen. Ik vind het wel netjes van dit bedrijf.
Helaas zijn sommige echter nooit tevreden.
het is nu de afweging of je de gaatjes voor 700 euro gaat verhelpen.
Re: Design on stock
Geplaatst: 30 mar 2012 10:40
door MAXIEM
Sjurlie
Zoals jij het beschrijft, is er gewoon sprake van een produktfout. De koop is dus non-conform en dat houdt in, dat de verkoper de stoel kosteloos dient te herstellen. Dat heeft helemaal niets te maken met garantie hebben of niet, maar met het feit dat de verkoper je destijds een deugdelijk produkt had moeten verkopen en daarvan is evident geen sprake. Met de vertegenwoordiger van de stoffenleverancier heb jij helemaal niets te maken en al helemaal niet met wat hij/zij vindt van de situatie. Je hebt destijds een overeenkomst afgesloten met de VERKOPER. Schrijf die dus aan en eis dat hij de stoel kosteloos repareert. Wil hij dat niet, dan kun je zelfs op zijn kosten een derde partij inschakelen en de kosten in rechte op de verkoper verhalen.
Sukses, Maxiem.
Re: Design on stock
Geplaatst: 30 mar 2012 18:22
door crazyme
Wanneer je denkt dat je na drie en een half jaar zonder kosten een herstoffering kunt krijgen dan ben je waarschijnlijk de directeur van de efteling.
Het product is aan slijtage onderhevig dus kosten zijn gewoon redelijk.
Re: Design on stock
Geplaatst: 30 mar 2012 19:40
door alloallo
Wol is normaliter een sterke stof! Wie was de stoffenleverancier? De Ploeg, Kvadrat of een andere firma?
Het berekenen van kosten is na 3 1/2 jaar terecht. Een prijs van Euro 700 is echter aan de hoge kant.
Re: Design on stock
Geplaatst: 30 mar 2012 21:48
door Sjurlie
Suzanne 326: ik heb een hekel aan mensen die conclusies trekken die ze niet op feiten kunnen baseren. Werk je soms voor die firma ? Hoe weet jij nu hoe vaak ik in een stoel zit. Die stoel is decoratie voor ons.
Wat betreft de overigen, bedankt voor de reactie. De verkoper is in dit geval Marres Meubel in Belgie en het is goed om te weten dat zij verantwoordelijk zijn.
Wat betreft de reactie " sommigen zijn nooit tevreden ". Natuurlijk ben ik ontevreden als het stof van een stoel die meer dan 1500 euro heeft gekost na 3,5 al gaatjes vertoont. Dat is toch niet normaal ? Die stoel moet minstens 15 jaar meegaan, anders kan ik net zo goed naar Ikea gaan.
Re: Design on stock
Geplaatst: 30 mar 2012 22:41
door crazyme
Geen last van motten ?
Re: Design on stock
Geplaatst: 30 mar 2012 22:50
door Suzanne 326
Sjurlie schreef:Suzanne 326: ik heb een hekel aan mensen die conclusies trekken die ze niet op feiten kunnen baseren. Werk je soms voor die firma ? Hoe weet jij nu hoe vaak ik in een stoel zit. Die stoel is decoratie voor ons.
Wat betreft de overigen, bedankt voor de reactie. De verkoper is in dit geval Marres Meubel in Belgie en het is goed om te weten dat zij verantwoordelijk zijn.
Wat betreft de reactie " sommigen zijn nooit tevreden ". Natuurlijk ben ik ontevreden als het stof van een stoel die meer dan 1500 euro heeft gekost na 3,5 al gaatjes vertoont. Dat is toch niet normaal ? Die stoel moet minstens 15 jaar meegaan, anders kan ik net zo goed naar Ikea gaan.
Ik werk daar en bij de keukenconcurent, keukenkampioen, ijerkamp enz. enz. Het gaat er bij mij niet dat er maar 25x op een stoel wordt gezeten wanneer deze 175 weken in huis staat, door dit te noemen vind ik al verdacht.
Waar haalt u de wijsheid vandaan dat een stoel 15 jaar moet meegaan, dit kan maar dan dient er tussentijds wel onderhoud gepleegd te worden zoals b.v. herstoffering.
Hier is absoluut geen sprake van een produktiefout.
Re: Design on stock
Geplaatst: 30 mar 2012 23:11
door Suzanne 326
@Sjurlie
Wat nog wel heel vreemd over komt op een stoel die "bijna" gebruikt wordt, misschien maar 25 keer alleen gaatjes vertoond in het kussen en niet op andere plekken....vind je dat zelf niet gek?
Wel eens gedacht aan scherpe voorwerpen in de broekzak of spijkerbroeken met nagels die makkelijk haaltjes veroorzaken?
Re: Design on stock
Geplaatst: 30 mar 2012 23:25
door dhc
MAXIEM schreef:Sjurlie
Zoals jij het beschrijft, is er gewoon sprake van een produktfout. De koop is dus non-conform en dat houdt in, dat de verkoper de stoel kosteloos dient te herstellen. Dat heeft helemaal niets te maken met garantie hebben of niet, maar met het feit dat de verkoper je destijds een deugdelijk produkt had moeten verkopen en daarvan is evident geen sprake. Met de vertegenwoordiger van de stoffenleverancier heb jij helemaal niets te maken en al helemaal niet met wat hij/zij vindt van de situatie. Je hebt destijds een overeenkomst afgesloten met de VERKOPER. Schrijf die dus aan en eis dat hij de stoel kosteloos repareert. Wil hij dat niet, dan kun je zelfs op zijn kosten een derde partij inschakelen en de kosten in rechte op de verkoper verhalen.
Sukses, Maxiem.
Kletspraat!
Als jij van mening bent dat TS nog ergens rechten aan kan ontlenen dan stel ik voor dat jij gezamenlijk met TS ten strijde trekt! Laat je dan nog even weten hoe erg je voor schut hebt gestaan?
kanlsoos!
Re: Design on stock
Geplaatst: 30 mar 2012 23:39
door Suzanne 326
dhc schreef:MAXIEM schreef:Sjurlie
Zoals jij het beschrijft, is er gewoon sprake van een produktfout. De koop is dus non-conform en dat houdt in, dat de verkoper de stoel kosteloos dient te herstellen. Dat heeft helemaal niets te maken met garantie hebben of niet, maar met het feit dat de verkoper je destijds een deugdelijk produkt had moeten verkopen en daarvan is evident geen sprake. Met de vertegenwoordiger van de stoffenleverancier heb jij helemaal niets te maken en al helemaal niet met wat hij/zij vindt van de situatie. Je hebt destijds een overeenkomst afgesloten met de VERKOPER. Schrijf die dus aan en eis dat hij de stoel kosteloos repareert. Wil hij dat niet, dan kun je zelfs op zijn kosten een derde partij inschakelen en de kosten in rechte op de verkoper verhalen.
Sukses, Maxiem.
Kletspraat!
Als jij van mening bent dat TS nog ergens rechten aan kan ontlenen dan stel ik voor dat jij gezamenlijk met TS ten strijde trekt! Laat je dan nog even weten hoe erg je voor schut hebt gestaan?
kanlsoos!
Echt kansloos.....zou inderdaad graag de afloop willen weten....maar dat zullen we waarschijnlijk nooit weten daar men een afgang niet graag meld!
Re: Design on stock
Geplaatst: 30 mar 2012 23:56
door Emmy75
Sjurlie schreef:Suzanne 326: ik heb een hekel aan mensen die conclusies trekken die ze niet op feiten kunnen baseren. Werk je soms voor die firma ?
Nou da's een krachtig statement
U heeft een hekel aan mensen die conclusies trekken zonder de feiten te kennen en vervolgens doet u precies hetzelfde aan de toonzetting van de vraag te zien.
Sjurlie schreef:Wat betreft de reactie " sommigen zijn nooit tevreden ". Natuurlijk ben ik ontevreden als het stof van een stoel die meer dan 1500 euro heeft gekost na 3,5 al gaatjes vertoont. Dat is toch niet normaal ? Die stoel moet minstens 15 jaar meegaan, anders kan ik net zo goed naar Ikea gaan.
Waar haalt u dat vandaan ? Winkeliers zouden failliet gaan als dat 15 jaar moet meegaan en in nieuwstaat moet blijven. Bovendien was het niet alleen de stoel die meer dan 1500 euro kostte. In de openingspost waren het nog de stoel en de hocker samen die 1500,- hebben gekost. De stoel wordt met elke post duurder.
Re: Design on stock
Geplaatst: 31 mar 2012 09:10
door crazyme
Sjurlie schreef:Circa 3,5 jaar geleden hebben wij een Design on Stock stoel met hocker gekocht. Deze stoel staat eigenlijk voor de sier in de woonkamer in een leeshoek, we hebben er misschien 25x in gezeten. Nu zijn er sinds een tijdje openingen in het stofweefsel zichtbaar, waardoor je het schuim van het kussen ziet.
Ik heb de winkelier gebeld, deze heeft Design on Stock ingeschakeld en zij hebben weer een vertegenwoordigster van hun stoffen langs gestuurd.
Na dik anderehalve maand heb ik als antwoord gekregen dat de stoel buiten garantie valt en dat dit normale gebruiksslijtage is. Ik mag de stoel met 15% korting opnieuw laten stoffereren, voor 700 euro.
Met dit antwoord ben ik eigenlijk helemaal niet tevreden. De stoel en de hocker hebben samen 1500 euro gekost en zijn bekleed met wol, zoiets mag toch niet zo snel slijten ?
Heeft iemand misschien een tip voor me hoe ik dit kan oplossen ?