LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toestel gekocht op advies van medewerker Telfort winkel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Marian1959
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 mar 2012 00:11

Toestel gekocht op advies van medewerker Telfort winkel

Ongelezen bericht door Marian1959 »

Op advies van een Telfort medewerker koop ik een los nieuw telefoontoestel van 89 euro. Niet heel veel geld maar voor mij toch wel. Ik ga er vanuit dat het toestel goed is. Na 10 weken krijg ik steeds vaker de opmerking dat ik niet te verstaan ben als ik bel, als mensen mij bellen geen probleem. Terug naar de winkel die dat ook constateren. Toestel wordt opgestuurd naar de fabriek Alcatel. 2 1/2 week later krijg ik het toestel terug. Ik moet het ook nog zelf gaan halen terwijl in de winkel wordt gezegd dat het door de brievenbus kan. Gerepareerde toestel een week in gebruik en heb dezelfde klachten. Weer naar de winkel en wordt daar doodleuk gezegd: we sturen m op. Ik boos en eis een nieuw toestel want van de 4 maanden oud toestel inmiddels ben ik m dus 5 weken kwijt. Na veel gemaild met klantenservice en een medewerker die voor me belt krijg ik alleen maar te horen: Nee hoor dat zijn de regels, u moet m opsturen en dat zelfs 3 of 4 keer voor men overgaat tot een ander toestel.
Nu heb ik geen keus, lever mijn toestel weer in en wacht weer ruim 2 weken af. Valt er vandaag, na 2 weken dus, een brief in de bus. Geen toestel helaas. Of ik nog 10 dagen geduld heb. Onderdelen niet leverbaar, een excuus waar ik niets aan heb en maar weer afwachten. Ik heb het helemaal gehad met telfort, zeg al mijn abonnementen op want ik ben zo boos nu. Van de 4 maanden (16 weken) een nieuw toestel te hebben ben ik deze dus gewoon 6 weken kwijt. Werkelijk nog niet zo een slechte service meegemaakt als dit bij Telfort. Terwijl ik ooit zo tevreden was. Ik zal niemand van mijn kennissen nog aanraden in de winkel van Telfort iets te kopen. Jammer dat het zo moet gaan.,

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Toestel gekocht op advies van medewerker Telfort winkel

Ongelezen bericht door berndv »

Tja, dit is echt weer zo'n bedrijf wat het minimale doet wat wettelijk mag, en ook niets meer. Je kan ze niet pakken op de wettelijke regels, maar klantvriendelijk is dit allerminst.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Toestel gekocht op advies van medewerker Telfort winkel

Ongelezen bericht door Linoge »

En hoe vind je nu dat die Telfort medewerker dat had moeten voorzien?

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Toestel gekocht op advies van medewerker Telfort winkel

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Telfort is wederverkoper, dat een er soms een maandagmorgen toestel tussenzit is soms domme pech. Het toestel wordt gemaakt, wat kan men nog meer doen?

Gewoon maar een nieuw toestel geven en het andere apparaat maar in de container gooien, dat is goed voor het milieu. Hoe vervelend ook ik kan niks raars vinden van Telfort dat ze niet aan hun verplichtingen voldoen.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Toestel gekocht op advies van medewerker Telfort winkel

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Marian1959,

Ik begrijp dat het erg vervelend is dat u uw toestel al twee keer ter reparatie heeft opgestuurd. Mijn excuses voor het ongemak. Graag laat ik voor u uitzoeken wat de mogelijkheden zijn. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.

Laïla

Marian1959
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 mar 2012 00:11

Re: Toestel gekocht op advies van medewerker Telfort winkel

Ongelezen bericht door Marian1959 »

Ik weet dat ik mijn abo niet zonder kosten kan beeindigen maar ik kan wel gewoon vast opzeggen en per datum geen nieuw abo meer nemen.

De mederwerker kan dat niet weten inderdaad. Maar vindt dat Telfort winkel dit wel had op moeten lossen en niet dat een nieuw toestel 2 x opgestuurd moet worden. Dan vervolgens ook nog na 2 weken een brief stuurt of ik nog maar even 10 dagen geduld wil hebben.

Service zou zijn gewoon een ander toestel leveren.
Maar helaas daarover is meerdere malen gebeld en gemaild en dat gaan ze dus niet doen.

Marian1959
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 mar 2012 00:11

Re: Toestel gekocht op advies van medewerker Telfort winkel

Ongelezen bericht door Marian1959 »

@ vogels

Even een ander mobieltje kopen voor 25,00??
Ik koop niet voor niets een nieuw toestel dat gewoon behoort te werken en zo niet dan levert men een andere.
Zo zou het moeten zijn. Niet dat ik dus kosten moet gaan maken omdat mijn nieuwe toestel niet werkt.

En als ik ook nog een internet abo had gehad dan betaal ik dus 6 weken een bedrag voor een dienst waar in niets aan heb.
Gelukkig liep mijn abo nog zonder internet en dat ga ik dus zeker niet bij telfort meer afsluiten.

Marian1959
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 mar 2012 00:11

Re: Toestel gekocht op advies van medewerker Telfort winkel

Ongelezen bericht door Marian1959 »

Als ik bij de Harense Smid iets koop en het werkt niet leveren ze binnen een paar dagen een nieuw product.
Dus het kan wel maar je moet wel willen.

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: Toestel gekocht op advies van medewerker Telfort winkel

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Telfort heeft gewoon gehandeld binnen de wetgeving over deze zaken dus snap dit topic geheel niet.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Toestel gekocht op advies van medewerker Telfort winkel

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Marian1959 schreef:Als ik bij de Harense Smid iets koop en het werkt niet leveren ze binnen een paar dagen een nieuw product.
Dus het kan wel maar je moet wel willen.
En verder geloof je ook nog dat sinterklaas bestaat?
Als ik een tv bij de harense smid koop die na 2,5 maand stuk gaat dan zullen ze hem ook reparen en zeker niet meer omruilen.
Als jij bij telfort of bij vodafone of bij wie dan ook een toestel koopt wat bij aankoop al defect is krijg je een nieuwe.
Na 2,5 maand is dit echter niet meer aan de orde en zal het toestel gerepareerd worden.
Bij de 4e reparatie zal er een nieuw toestel verstrekt worden.
Telfort valt in deze niks te verwijten, handelen gewoon volgens de procedures.

Marian1959
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 mar 2012 00:11

Re: Toestel gekocht op advies van medewerker Telfort winkel

Ongelezen bericht door Marian1959 »

Beste mensen,

Ik ben benaderd door Telfort naar aanleiding van mijn klacht.

Inmiddels is het opgelost.
Ik heb keurig het bedrag terug ontvangen en een schadevergoeding gehad voor de weken dat ik mijn toestel heb moeten missen.

Zo weinig vertrouwen ik had nog in Telfort moet ik zeggen dat dit voor 100% hersteld is.

Dus geen koude douche maar een warme douche voor Telfort!

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Toestel gekocht op advies van medewerker Telfort winkel

Ongelezen bericht door mich24 »

puur omdat je hier er om 'zeurt'en je een voorkeursbehandeling eiste van ze

Marian1959
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 mar 2012 00:11

Re: Toestel gekocht op advies van medewerker Telfort winkel

Ongelezen bericht door Marian1959 »

Mich doe wat leuks met je leven!

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Toestel gekocht op advies van medewerker Telfort winkel

Ongelezen bericht door mich24 »

Nee marian,zo is het wel. Zo proberen mensen het ook heel vaak in de winkel..

Marian1959
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 mar 2012 00:11

Re: Toestel gekocht op advies van medewerker Telfort winkel

Ongelezen bericht door Marian1959 »

Prima toch ... waarom niet als het helpt?

Ik vind gewoon dat ik in mijn recht sta.
En dan wordt het nog opgelost ook.

Moesten meer mensen doen!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Toestel gekocht op advies van medewerker Telfort winkel

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Marian1959 schreef:Prima toch ... waarom niet als het helpt?
Tsja, zeuren om je zin te krijgen. Kosten worden vanzelf doorberekent aan de normale klanten.

Marian1959 schreef: Ik vind gewoon dat ik in mijn recht sta.
Dat is alleen niet zo. Ik vind ook dat ik in mijn recht sta als ik 's nachts met 150 km/u over de snelweg rij, maar ik heb nog steeds een probleem als ik geflitst wordt.
Marian1959 schreef: En dan wordt het nog opgelost ook.

Moesten meer mensen doen!
Inderdaad, zodat je hier weer kunt komen miepen dat alles weer zoveel duurder is geworden.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Toestel gekocht op advies van medewerker Telfort winkel

Ongelezen bericht door mich24 »

GJvdZ: AMEN!

Echt zulke mensen krijg ik vaak in mn shop. pfff

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Toestel gekocht op advies van medewerker Telfort winkel

Ongelezen bericht door Jolijn »

mich24 schreef:GJvdZ: AMEN!
Echt zulke mensen krijg ik vaak in mn shop. pfff
Tja, die mensen komen vast liever zelf ook niet.
Die willen gewoon een telefoon die het doet en zo niet, een vlotte reparatie.
Van de 4 maanden (16 weken) een nieuw toestel te hebben ben ik deze dus gewoon 6 weken kwijt
Zou ik ook niet blij van worden als ik er €89 aan uit gegeven had.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Toestel gekocht op advies van medewerker Telfort winkel

Ongelezen bericht door mich24 »

beste jolijn,

er zijn helaas wel regels binnen de retail enz.
Dat telfort nu een tegemoetkoming doet is een uitzondering

Gesloten