zeer slechte service Telfort
Geplaatst: 30 mar 2012 10:31
Al jaren ben ik trouwe klant bij Telfort. Deze week werd ik verrast door een zeer hoge telefoonrekening. Aangezien ik niet zo veel gebruik maak van mijn telefoon (af en toe bellen & wat sms'jes versturen) had ik recent mijn abonnement (bel & sms bundel ) verlaagd.
Het boeit mij niet hoe mijn telefoon er uit ziet, als datgene wat ik wil, het maar doet. Ik heb een zeer simpel telefoontje, dat je nog open moet klappen. Dit had ik gedaan om het broekzakbellen te ondervangen.
Naar aanleiding van mijn hoge rekening heb ik contact opgenomen met Telfort en kreeg te horen, dat ik ruim 81 MB aan internet data gebruikt had. Ik viel van mijn stoel, aangezien ik niet eens wist, dat ik met mijn toestel op internet kon. Ik snap het ook nog steeds niet, want 81 MB IS nogal wat! (Ik moet zo ongeveer een foto deleten, wil ik er een kunnen maken).
Dit alles heb ik aangegeven aan Telfort, maar helaas, ze hadden uitgezocht wat voor telefoon ik had, en er bleek dus, dat ik met deze telefoon op internet kon. (ze hadden die mogelijkheid gelijk ook maar even uitgeschakeld voor me ??)
Waar het om gaat, is het volgende: Ik begrijp echt wel, dat er mensen zijn die de boel tillen, maar ik ben al jaren trouwe klant van Telfort. Telfort kan aan mijn gegevens zien, dat ik nog nooit gebruik heb gemaakt van internet en dat ik daarnaast al die jaren altijd netjes mijn rekeningen (op tijd) betaal.
Ze kwamen met een "coulant" voorstel: ongeveer 10% van de rekening zou kwijt gescholden worden.
Ik ben het hier niet mee eens; ten eerste zou een coulante handreiking minimaal 50% zijn en in dit geval, gezien mijn telefoon, gezien mijn jarenlange belgedrag en gezien het feit dat ik al jaren trouwe klant ben, ze dit bedrag in zijn totaliteit kwijt horen te schelden.
Ik ben van mening, dat een consument tegen dit soort rariteiten beschermd hoort te worden. In principe ben je aan de goden overgeleverd als het op dit soort gevallen aankomt. In dit geval Telfort, denkt alleen maar aan geld binnen harken.
Mij zijn ze in ieder geval kwijt als klant.
Ik ben van plan mijn rechtsbijstandsverzekering in te schakelen, om deze buitensporige rekening kwijt te laten schelden.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Is het daarnaast ook mogelijk om een lopend contract te laten ontbinden?
Bedankt voor de reactie in ieder geval!
Het boeit mij niet hoe mijn telefoon er uit ziet, als datgene wat ik wil, het maar doet. Ik heb een zeer simpel telefoontje, dat je nog open moet klappen. Dit had ik gedaan om het broekzakbellen te ondervangen.
Naar aanleiding van mijn hoge rekening heb ik contact opgenomen met Telfort en kreeg te horen, dat ik ruim 81 MB aan internet data gebruikt had. Ik viel van mijn stoel, aangezien ik niet eens wist, dat ik met mijn toestel op internet kon. Ik snap het ook nog steeds niet, want 81 MB IS nogal wat! (Ik moet zo ongeveer een foto deleten, wil ik er een kunnen maken).
Dit alles heb ik aangegeven aan Telfort, maar helaas, ze hadden uitgezocht wat voor telefoon ik had, en er bleek dus, dat ik met deze telefoon op internet kon. (ze hadden die mogelijkheid gelijk ook maar even uitgeschakeld voor me ??)
Waar het om gaat, is het volgende: Ik begrijp echt wel, dat er mensen zijn die de boel tillen, maar ik ben al jaren trouwe klant van Telfort. Telfort kan aan mijn gegevens zien, dat ik nog nooit gebruik heb gemaakt van internet en dat ik daarnaast al die jaren altijd netjes mijn rekeningen (op tijd) betaal.
Ze kwamen met een "coulant" voorstel: ongeveer 10% van de rekening zou kwijt gescholden worden.
Ik ben het hier niet mee eens; ten eerste zou een coulante handreiking minimaal 50% zijn en in dit geval, gezien mijn telefoon, gezien mijn jarenlange belgedrag en gezien het feit dat ik al jaren trouwe klant ben, ze dit bedrag in zijn totaliteit kwijt horen te schelden.
Ik ben van mening, dat een consument tegen dit soort rariteiten beschermd hoort te worden. In principe ben je aan de goden overgeleverd als het op dit soort gevallen aankomt. In dit geval Telfort, denkt alleen maar aan geld binnen harken.
Mij zijn ze in ieder geval kwijt als klant.
Ik ben van plan mijn rechtsbijstandsverzekering in te schakelen, om deze buitensporige rekening kwijt te laten schelden.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Is het daarnaast ook mogelijk om een lopend contract te laten ontbinden?
Bedankt voor de reactie in ieder geval!