Onbewust zwart werken?
Geplaatst: 01 apr 2012 15:41
Hallo,
Ik maak mij zorgen over het feit dat ik mogelijk onbewust zwart aan het werk ben. Kan iemand mij aan de hand van onderstaande informatie wellicht verder helpen?
Begin 2011 ben ik in dienst getreden bij bedrijf X, waar ik een contract voor zes maanden tekende. Medio 2011 is het bedrijf overgenomen. Kort daarna kreeg ik van deze nieuwe eigenaar een contractverlenging voor een jaar.
Ik kreeg begin 2012 twee jaaropgaven: één van bedrijf x onder eigenaar 1 en een van bedrijf x onder eigenaar 2. Onlangs deed ik aangifte bij de Belastingdienst. In de vooraf ingevulde gegevens stonden alleen de gegevens van vóór de overname (eigenaar 1 dus). Ik heb de gegevens van de tweede jaaropgave zelf toegevoegd.
Dit zette mij wat aan het denken. Nu heb ik hierover de volgende feiten op een rijtje waardoor ik mij zorgen maak:
-de dus niet bekende gegevens bij de belasting (zorgelijk of kan dit gebeuren?)
-het feit dat ik na de overname en bij het tekenen van het nieuwe contract geen nieuwe loonbelastingsverklaring heb ingevuld (is dit nodig?)
Dat van die loonbelastingsverklaring breng ik ter sprake omdat de betalingen sinds de overname plaatsvinden van de rekening van een ander bedrijf, dan de naam van het bedrijf waarvoor ik begin 2011 aanvankelijk tekende.
Ik hoop dat mijn verhaal enigszins helder is en dat iemand me wat meer duidelijkheid kan bieden.
Ik maak mij zorgen over het feit dat ik mogelijk onbewust zwart aan het werk ben. Kan iemand mij aan de hand van onderstaande informatie wellicht verder helpen?
Begin 2011 ben ik in dienst getreden bij bedrijf X, waar ik een contract voor zes maanden tekende. Medio 2011 is het bedrijf overgenomen. Kort daarna kreeg ik van deze nieuwe eigenaar een contractverlenging voor een jaar.
Ik kreeg begin 2012 twee jaaropgaven: één van bedrijf x onder eigenaar 1 en een van bedrijf x onder eigenaar 2. Onlangs deed ik aangifte bij de Belastingdienst. In de vooraf ingevulde gegevens stonden alleen de gegevens van vóór de overname (eigenaar 1 dus). Ik heb de gegevens van de tweede jaaropgave zelf toegevoegd.
Dit zette mij wat aan het denken. Nu heb ik hierover de volgende feiten op een rijtje waardoor ik mij zorgen maak:
-de dus niet bekende gegevens bij de belasting (zorgelijk of kan dit gebeuren?)
-het feit dat ik na de overname en bij het tekenen van het nieuwe contract geen nieuwe loonbelastingsverklaring heb ingevuld (is dit nodig?)
Dat van die loonbelastingsverklaring breng ik ter sprake omdat de betalingen sinds de overname plaatsvinden van de rekening van een ander bedrijf, dan de naam van het bedrijf waarvoor ik begin 2011 aanvankelijk tekende.
Ik hoop dat mijn verhaal enigszins helder is en dat iemand me wat meer duidelijkheid kan bieden.