Pagina 1 van 1

Wat nou,' snelle levering', bol.com?

Geplaatst: 02 apr 2012 11:30
door pwalsweer
Vorige week woensdag had ik een lcd- televisie en een hdmi-kabel besteld. Deze twee zouden een dag later bezorgd worden. De televisie is inderdaad de volgende dag bezorgd alleen de hdmi-kabel niet. Tot op heden van vandaag is de hdmi kabel niet bezorgd. Ik heb afgelopen zaterdag contact gehad met de klantenservice van postNL. Postnl zei dat ze het pakket van bol.com nog niet gekregen hadden en dat ik met (bol.com) contact moet opnemen. Diezelfde zaterdag heb ik contact gehad met bol.com klantenservice medewerker genaamd Silvie. Zij vertelde dat zeker vandaag (maandag 2 april), de hdmi-kabel, pakketnummer 7987832900, bezorgd zou worden.
Wat nou snelle levering?

Re: Wat nou,' snelle levering', bol.com?

Geplaatst: 02 apr 2012 11:51
door sephora30
Ik bestel al heel lang bij Bol en best vaak maar tot nu toe is alles op tijd gekomen.

Re: Wat nou,' snelle levering', bol.com?

Geplaatst: 02 apr 2012 11:52
door I'll be back!
Geef aub eerder de schuld aan post.nl dan aan bol.

Post.nl is een waardeloos bedrijf geworden met dito service.

In het verleden als ik voor 17.00 bij de leveranciers iets bestelde, had ik het de volgende dag in mijn postbus. Nu heeft post.nl er dagen voor nodig.

Re: Wat nou,' snelle levering', bol.com?

Geplaatst: 02 apr 2012 11:54
door Linoge
pwalsweer schreef:Postnl zei dat ze het pakket van jullie nog niet gekregen hadden en dat ik met jullie (bol.com) contact moet opnemen. Diezelfde zaterdag heb ik contact gehad met jullie klantenservice medewerker genaamd Silvie.
Jullie????

Is dit Bol.com dan? :roll:

Re: Wat nou,' snelle levering', bol.com?

Geplaatst: 02 apr 2012 11:59
door pwalsweer
Bol.com heeft geen pakket aan Postnl afgegeven, dus het ligt blijkbaar aan BOl.com.

Re: Wat nou,' snelle levering', bol.com?

Geplaatst: 02 apr 2012 18:26
door riddert
I'll be back! schreef:Geef aub eerder de schuld aan post.nl dan aan bol.

Post.nl is een waardeloos bedrijf geworden met dito service.

In het verleden als ik voor 17.00 bij de leveranciers iets bestelde, had ik het de volgende dag in mijn postbus. Nu heeft post.nl er dagen voor nodig.
Da's bijzonder! Ik verstuur voor de firma ongeveer 1500 pakketten per jaar binnen Nederland, en deze worden vrijwel altijd de volgende dag bezorgd. Uitgezonderd de sinterklaas/kerst periode, dan kan het langer duren.
Ik ben van mening dat het eerder aan de firma ligt waar u wat besteld, dan dat PostNL hier schuld aan heeft.

Zo ook in dit geval, als Bol.com geen pakket aanbied aan PostNL, zal dit ook niet bezorgd worden.

Re: Wat nou,' snelle levering', bol.com?

Geplaatst: 02 apr 2012 20:07
door GJvdZ
riddert schreef: Da's bijzonder! Ik verstuur voor de firma ongeveer 1500 pakketten per jaar binnen Nederland, en deze worden vrijwel altijd de volgende dag bezorgd. Uitgezonderd de sinterklaas/kerst periode, dan kan het langer duren.
Ik ben van mening dat het eerder aan de firma ligt waar u wat besteld, dan dat PostNL hier schuld aan heeft.
Ik heb het gisteren ook al bij een ander onderwerp geschreven: Internet werkt als een supervergrootglas voor alle foutjes bij grote bedrijven. Als een miniem deel van de pakjes kwijt raakt of te laat wordt bezorgd door post.nl en de helft van die mensen zet het op een internetforum, dan lijkt het een gigantisch probleem als je even googled. Post.nl bezorgt bijna 4 miljard poststukken per jaar. Als daarvan 0,01% fout gaat (ik durf er veel op te verwedden dat er bij de meeste forummers op het werk meer fout gaat) dan heb je het al over 400.000 poststukken. Als 1 procent van die mensen die dit overkomt iets op internet zet heb je het al over gigantische hoeveelheden.

Kortom: als er ergens geldt "hoge bomen vangen veel wind" dan is dat wel voor post.nl.

(en nee, ik werk niet voor post.nl)

Re: Wat nou,' snelle levering', bol.com?

Geplaatst: 02 apr 2012 20:56
door pwalsweer
Het ligt niet aan Postnl. Ik ben vandaag meerdere keren benaderd door Bol.com. Ze zagen zelf in dat zijzelf fouten hadden gemaakt.

Re: Wat nou,' snelle levering', bol.com?

Geplaatst: 02 apr 2012 22:24
door Biscuit
Er staat bij sommige artikelen ... tot ... werkdagen. Het kan zijn dat de kabel even niet op voorraad was, maar in een backorder. Over het algemeen is Bol.com erg snel met leveren (ik heb mijn bestelling(en) over het algemeen de volgende (werk)dag in huis) en het kan altijd een keertje mis gaan. Helaas heb jij het nu een keer niet getroffen, maar dat maakt het niet meteen een giga-probleem. :wink:

Re: Wat nou,' snelle levering', bol.com?

Geplaatst: 03 apr 2012 21:57
door RedShy
Ja en nu? Nu heb je nog geen week zonder HDMI kabel gezeten. Ik zou zeggen: maak je niet zo druk om dit soort onzin en besteed je tijd aan nuttigere zaken. Je kabel is een paar dagen te laat geleverd, nou en?

Re: Wat nou,' snelle levering', bol.com?

Geplaatst: 04 apr 2012 06:38
door thecure
RedShy schreef:Ja en nu? Nu heb je nog geen week zonder HDMI kabel gezeten. Ik zou zeggen: maak je niet zo druk om dit soort onzin en besteed je tijd aan nuttigere zaken. Je kabel is een paar dagen te laat geleverd, nou en?
Tja, sommige mensen op de wereld maken zich druk dat ze niets te eten hebben... en anderen dat ze geen hdmi kabel hebben :lol:

Re: Wat nou,' snelle levering', bol.com?

Geplaatst: 04 apr 2012 10:16
door MAXIEM
GJvdZ

Het probleem is hoe mensen er tegenaan kijken. De een zal zeggen 400.000 pakjes foetsie: wat een slechte service!, maar de ander zal zeggen, kijk, dat valt alles bij elkaar reuze mee. En de rest van de lezers zit daar tussen in. En die laatste categorie daar gaat het om. Jij projecteert jouw mening/inschatting op de meute, maar van die meute ken jij helemaal niet de impact. Ik zou zeggen: laat een ieder vinden wat die zelf vindt.

Met collegiale groete, Maxiem.

Re: Wat nou,' snelle levering', bol.com?

Geplaatst: 04 apr 2012 23:30
door Stampster
pwalsweer schreef:Vorige week woensdag had ik een lcd- televisie en een hdmi-kabel besteld. Deze twee zouden een dag later bezorgd worden. De televisie is inderdaad de volgende dag bezorgd alleen de hdmi-kabel niet. Tot op heden van vandaag is de hdmi kabel niet bezorgd. Ik heb afgelopen zaterdag contact gehad met de klantenservice van postNL. Postnl zei dat ze het pakket van bol.com nog niet gekregen hadden en dat ik met (bol.com) contact moet opnemen. Diezelfde zaterdag heb ik contact gehad met bol.com klantenservice medewerker genaamd Silvie. Zij vertelde dat zeker vandaag (maandag 2 april), de hdmi-kabel, pakketnummer 7987832900, bezorgd zou worden.
Wat nou snelle levering?
Ik begrijp dat het vervelend voor je is dat je kabel een weekje later komt. Echter, om nou je levensgeluk van een kabel van nog geen tientje te laten afhangen...? Als je echt zeker wil weten dat je iets op tijd in huis hebt dan haal je het bij de winkel. De tijd en energie die je hier nu insteekt had je ook kunnen gebruiken om een oplossing te zoeken.

Feit blijft dat bol.com in dit geval eventueel vertraagd heeft geleverd (kan ik niet terugvinden uit je verhaal dus ik weet de oorspronkelijke levertijd niet). Als dit al het geval is, dan is dit vervelend. Maar bol.com is ook afhankelijk van de informatie die zij van haar leveranciers krijgen.

Dit risico blijf je houden bij kopen op afstand. Geen enkele webwinkel zal een levertijd garanderen, nagenoeg overal staat in de algemene verkoopvoorwaarden dat levertijden indicatief zijn. Dat klanten deze verkoopvoorwaarden niet lezen en dan vervolgens boos worden, daar kan de webwinkel weinig aan doen...