Pagina 1 van 1

Montel service en voorlichting zeer slecht.

Geplaatst: 02 apr 2012 12:27
door hajola
Deze maand bijna 1 jaar geleden kochten wij voor bijna € 3000,00 bij Klerkx/Montel een Montelux zithoek bestaande uit een halfronde hoekbank met abz gekoppeld een 3-zits bank. Eind juli 2011 is onze zithoek geleverd en bijna direct constateerden wij ruimte in de stof op diverse plaatsen en plooien in met name de rugleuningen. In de rugdelen van het ronde hoekgedeelte is zelfs de vulling al geplooid, hetgeen niet strak te wrijven is.
Na 3 dagen al zijn wij naar Waalwijk gereden om de klacht te deponeren en hebben wij een afspraak gemaakt met klantenservice, die een monteur/specialist hebben gestuurd. Deze heeft een rapport met opgave van de problemen en foto´s gemaakt.
Na een tijdje ontvingen wij bericht dat ook nog iemand van de fabriek zou komen kijken, dus aangenomen mag worden dat er wel iets aan onze zithoek mankeerde. Ook deze mijnheer heeft een rapport geschreven en foto´s gemaakt, waarna enige tijd later de boodschap kwam dat men de zithoek terug kwam halen voor reparatie.
Hierna zijn wij nog een lange weg gegaan die ik u zal besparen, maar na nogmaals de zithoek te hebben afgekeurd die daarna weer naar Waalwijk retour is gegaan en twee bezoeken van ons aldaar bij de technische dienst en de klantenservice, staat de zithoek nu bij ons thuis met plooien en ander ongerief.
Klerkx/Montel wijst alle verantwoordelijkheid af met het feit dat wij de Aanvullende Leverings Voorwaarden hebben ondertekend waarin staat dat zij bij stoffen bekleding niet verantwoordelijk zijn voor plooivorming. In de euforie van je zojuist gedane aankoop na lang zoeken naar het juiste model krijg je die voorwaarden voorgelegd en teken je zonder te beseffen, dat er geen termijn word vermeld.
Wij hebben begrip voor plooivorming bij een stoffen bekleding, maar niet als deze wordt veroorzaakt door andere invloeden dan gewoon gebruik en zeker niet na 2 dagen.
Beste collega-consumenten, wees dus gewaarschuwd en als u koopt bij Klerkx, Montel of andere leveranciers uit de Mandemakers Groep, weet wat u ondertekend.

Inmiddels (19-04-2012) is ons probleem nogmaals bekeken door Montel en zijn we tot een oplossing gekomen.

Re: Montel service en voorlichting zeer slecht.

Geplaatst: 02 apr 2012 14:12
door MAXIEM
hajola

Ook al heb je getekend, dan is er nog sprake van een onredelijk beding. Je hebt op het gehele produkt in de eerste 2 jaar wettelijke garantie en dat houdt in, dat als jij kunt bewijzen dat er sprake is van een ondeugdelijk produkt (middels een onafhankelijke expert), dan dient de verkoper dat defekt gratis te repareren of het produkt te vervangen. Ik zou dus deze verkoper het vuur na aan de schenen leggen.

mvg, maxiem.

Re: Montel service en voorlichting zeer slecht.

Geplaatst: 02 apr 2012 20:40
door alloallo
Hi,

Gestoffeerde meubelen zijn niet van beton. Kortom plooivorming is onderdeel van een bank

Re: Montel service en voorlichting zeer slecht.

Geplaatst: 02 apr 2012 20:50
door sjoegel
Plooivorming is normaal.

Dit komt doordat de stof iets uitrekt bij het gebruik ervan. Een meubel zal veranderen door het gebruik. De stelling dat een meubel nieuw moet blijven houdt geen stand.

Zaten er in de showroombank ook plooien ?

Re: Montel service en voorlichting zeer slecht.

Geplaatst: 02 apr 2012 23:02
door 16again
Klerkx/Montel wijst alle verantwoordelijkheid af met het feit dat wij de Aanvullende Leverings Voorwaarden hebben ondertekend waarin staat dat zij bij stoffen bekleding niet verantwoordelijk zijn voor plooivorming
In welke vorm is die extra aanvullende levervoorwaarde gegoten?

Vermelding dmv extra bijschrift als "plooivorming besproken" op de verkoop bon?
of
Extra formulier met aanvullende voorwaarden in kleine lettertjes, en ergens vinkje met handtekening op verkoop bon?


Zoals ik topic start lees, is het 2e geval van toepassing, mogelijk kun je dan onder die aanvullende voorwaarde uitkomen.
Montel is bij CBW aangesloten. Bij geschillencommissie wordt elke bepaling ongunstiger dan de CBW voorwaarden uit de overeenkomst geschrapt.
De winkelier kan niet zomaar dingen in kleine lettertjes toevoegen aan CBW voorwaarden.
Consument had specifiek gewaarschuwd moeten worden, in dit geval door plooivorming te bespreken, en dit op bon te vermelden.

Re: Montel service en voorlichting zeer slecht.

Geplaatst: 03 apr 2012 10:56
door MAXIEM
16again

Ook ik dacht, dat de CBW voorwaarden all-in waren. Wel kunnen er natuurlijk aanvullende voorwaarden zijn als die evident ten gunste van de consument werken. Prima, dat je even verwijst naar de CBW-voorwaarden.

Met collegiale groet, Maxiem.

Re: Montel service en voorlichting zeer slecht.

Geplaatst: 04 apr 2012 18:06
door hajola
Ten eerste een ieder dank voor zijn reactie.
Ons verhaal is bedoeld als waarschuwing voor het feit dat wij een apart formulier hebben ondertekend waarop een aantal zaken worden aangevinkt, waaronder de plooivorming, maar waar geen termijn aan wordt gekoppeld. Dat door gebruik plooivorming ontstaat is ons bekend, door onze leeftijd zijn wij zeg maar ervaringsdeskundigen, maar niet als dit al na 2 dagen na levering blijkt.
Er zitten nog veel meer kanten aan ons verhaal. Inmiddels hebben wij alles bij elkaar opgeteld 2 maanden op onze zithoek gezeten en de andere maanden op een vieze leenbank. We zijn het dus zat, willen ons niet meer ergeren en gewoon verder gaan met leven. Daarnaast heeft het allemaal al veel geld gekost aan heen en weer reizen naar Waalwijk.
Zoals al eerder gezegd willen we een ieder behoeden voor het ondertekenen van een formulier waarbij je alle rechten op garantie kwijt raakt bij Klerkx/Montel.

Re: Montel service en voorlichting zeer slecht.

Geplaatst: 03 mei 2012 22:02
door diepstratenm
1,5 jaar geleden een leren hoekbank gekocht bij Montel. Al binnen korte periode hadden we het idee dat de armleuning bij het liggedeelte in de hoek doorgezakt was. Toch 1,5 maand geleden maar gaan bellen en dan 6 weken later komt er een monteur. De goede man vertelt dat de plaat in de armsteun 2 mm dik is en door het minst of geringste breekt. Hier zou volgens hem een plaat inmoeten van minstens 6 mm. Hij zou contact opnemen met Montel en wij zouden bericht krijgen. Het bericht van Montel volgt telefonisch dat de reparatie niet door hun vergoed gaat worden. Toch uitgelegd dat wij het hier niet mee eens zijn. Zou telefoontje terug krijgen van deze dame, maar vervolgens volgt vandaag een offerte in onze mailbox met daarin het bedrag van € 220,- ex btw en of ik het alvorens de reparatie wil overmaken, ze binnen 6 weken de bank komen maken!! Echt waardeloos!! Ik ben reuze benieuwd of er mensen zijn die dit ook eerder hebben meegemaakt!! Dan nog maar te zwijgen over onze matrassen die gekocht zijn bij Piet Klerkx!!! Drama drama dit bedrijf. Koop hier echt nooit iets meer als dit niet netjes wordt opgelost.

Re: Montel service en voorlichting zeer slecht.

Geplaatst: 04 mei 2012 09:07
door 16again
diepstratenm,

Je kan naar geschillencommissie stappen.
Mogelijk kan er al ineens meer als je laat weten dit bij geschillencommisie neer te leggen.

Re: Montel service en voorlichting zeer slecht.

Geplaatst: 04 mei 2012 17:42
door diepstratenm
Dank je voor jouw tip!! Met vr. groet!!