LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nee/nee of nee/ja sticker milieu vriendelijker?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
verzendingen

Nee/nee of nee/ja sticker milieu vriendelijker?

Ongelezen bericht door verzendingen »

Besparen op het milieu door middel van een nee/nee of nee/ja sticker. Talloze reclame folders komen bij u door uw brievenbus. Een sticker kunt u gratis afhalen bij uw gemeente. Eigenlijk zou het andersom moeten: Wanneer u folders wilt hebben dat je dan zo een sticker krijgt. Een Ja/Ja of een Ja/nee sticker zou er moeten komen. Dat zou wel een stuk minder werkgelegenheid bieden. Immers er hoeft dan waarschijnlijk niet meer zoveel folders bij langs gebracht worden. Eigenlijk vind ik dat iedereen zo een sticker in de bus moet krijgen zodat het gemakkelijker wordt om zo een sticker op uw brievenbus aan te brengen.

Sommige folder verspreiders verwachten van hun bezorger dat ze bijhouden welke brievenbussen voorzien zijn van zo een sticker. Immers het aantal kranten of folders kan dan minderen en daarmee het milieu besparen. Praktijk leert dat dit niet gebeurd. Immers je moet het speciaal doorgeven aan het verspreidingsbureau. Vervolgens verdien je weer wat minder en het kost tijd om dit door te geven. Uw folder of krant komt dan niet in uw brievenbus terecht (en vervolgens in de oud papier bak), maar in die van de kranten/folder bezorger...... zijn of haar oud papier bak. En zo gaan er een hoop bomen verloren op die manier. En u misschien denkt: Ik ben milieu bewust bezig.

Geen geadresseerde reclame in uw brievenbus? www.postfilter.nl is daarvoor een goede aangewezen site net als https://www.bel-me-niet.nl/

keizerin

Re: Nee/nee of nee/ja sticker milieu vriendelijker?

Ongelezen bericht door keizerin »

Eigenlijk denk ik dat alleen de bedrijven die folders laten drukken de afvalberg kunnen laten slinken. :( i.p.v. bijv een oplage van 1000, naar 800 en een strengere selectie waar te bezorgen. Wij krijgen folders van winkels in de nabij gelegen steden It's, BCC, Mediamarkt,meubelzaken, drogisterijen waar we nooit heen gaan, zonde :cry: . Een nee sticker zorgt er niet voor dat de oplage met 1 vermindert wordt. Integendeel. Soms vind ik stapels folders in de steeg. Iemand heeft dan veel te veel folders meegekregen en is stickers NEE vaak tegengekomen. Het makkelijkst is dan de handel dumpen. Nee, het mag niet, maar wordt wél gedaan. Ja, ze komen er wél achter en de bezorger krijgt een boete, maar die afvalberg blijft even hoog. De folders die ik krijg gaan meteen door naar de papierbak. Een uur in de rij staan voor een sticker die totaal niet helpt, daar heb IK geen zin in.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

keizerin schreef:Een uur in de rij staan voor een sticker die totaal niet helpt, daar heb IK geen zin in.
Een uur in de rij staan? Waar is dat dan? In Dordrecht vraag je ze gewoon aan via de website van de gemeente en liggen ze de andere dag in de brievenbus. Zo veel als je er maar wilt hebben....

keizerin

Ongelezen bericht door keizerin »

Heerlijk lijkt me dat! Maar bij onze gemeente mag je eerst in de rij staan om een nummertje te krijgen van een baliemedewerkster voor het goede loket en dan zittend (dat wel)wachten eer je aan de beurt bent. 12 loketten, waarvan 3 ofzo bemand. Een uur is nog bescheiden. Ik trek er de ochtend of middag voor uit als ik iets van het gemeentehuis moet hebben. Zelfs na een telefonische afspraak voor de parkeerwacht, mocht ik een uur wachten! Ja, ze kunnen niet inschatten hoeveel tijd ze nodig hebben voor klanten (Ik had er 1 voor me!) En hoe modern het digitale loket, dan krijg je na 4 maanden antwoord op je vraag. Nee, bij mij is de gemeente niet zo populair. Maar ik woon niet in Dordrecht. :)

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Je kunt toch gelijk een sticker meenemen wanneer je je paspoort verlengd ? Of vraag of ze er een opsturen. Ben je van het probleem af en doe je het milieu een groot plezier.

Hoe is het eigenlijk met de zure regen ? Hoor je nooit meer wat van :wink: !

zusjej21

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Zure regen: nee, dat hoor je niet zo vaak meer over, maar het heeft de aflopen weken natuurlijk ook niet geregend :D

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Zure regen
Het is alleen nog zuur voor de doemdenkers die de zure regen indertijd zo voor het voetlicht brachten... :wink:

Linoge

Ongelezen bericht door Linoge »

Overgaan op Ja/Ja stickers lijkt mij zeer zinvol. Dat zullen er echt niet meer zijn dan de Nee/Nee stickers, dus geen extra stickers en lijm of zo.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sjoegel schreef: Hoe is het eigenlijk met de zure regen ? Hoor je nooit meer wat van :wink: !
Dat komt omdat er destijds behoorlijk veel maatregelen zijn genomen om de zure regen te lijf te gaan. En je ziet dat dat helpt. Volgens doemdenkers leven we in een vreselijke tijd qua vervuiling, terwijl als je de huidige situatie vergelijkt met de jaren 70, dan is het nu gewoon schoner. Milieumaatregelen werken dus.

In de jaren 70 was het absoluut onverantwoord om bij ons in de stad in een riviertje te zwemmen, terwijl dat nu gewoon goed zwemwater is.

Gesloten