LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opgelicht door locomotief

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
souad78
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2012 09:12

opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door souad78 »

ben echt geschroken toen ik al deze verhaaltjes las over locomotief, want ik ben ook in hen verhaaltjes getrapt, een jaar geleden liep in amsterdamsepoort met mijn zoontje die bijna jarig werd toen ik aangesproken werd door een vriendelijke dame en ze vertelde mij dat ze een actie hebben dus in de plaats van een kinderpakket die normaal 39.00 koste en MAAR 10.00 euro en leek mij leuk om mijn zoontje blij te maken wat nu een een hell blijkt te zijn want ik heb niet 10 euro maar 40 euro plus incasso kosten moest betalen en plus ze zeiden dat het eenmalig was maar helaas krijg ik nog steeds rekeningen van hen en ik word er niet echt niet meer goed van omdat ze ook geen telefoonnummer of adres ergen op het brief hebben plus op internet ben ook gaan zoeken niets van de gegeven van hen gevonden en wil ik heel graag meer weten eventueel iemand die hier ook mee te maken gehad, wat ik kan doen om van hen af te komen.

met vriendelijk groet :oops: :oops:

RedShy
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:47

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door RedShy »

Summiere omschrijving "Locomotief". Zullen vast honderden bedrijfjes zijn die zo heten. Waar heb je het over?

Als ik Google dan kom ik uit op:

Café de Locomotief
Locomotief (spoorwegmaterieel) - Wikipedia
Automobiliste ziet locomotief te laat
Piet Arentsen, De Blauwe Locomotief, treinen en kado-shop
Locomotief in Rotterdamse Waalhaven ontspoord - AD.nl
NOS Nieuws - Locomotief boort zich in auto

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je het ergens anders over hebt. Dus ik zou zeggen: voor de dag ermee en wat duidelijker zijn! :wink:

nicole2010
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2012 20:31

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door nicole2010 »

Nou ze zijn er weer, want in voorschoten hebben ze ook weer huis gehouden. Ik lees nu pas dit verhaal. Jammer dat ik niet aan mijn onderbuik gevoel heb geluisterd stomstom stom. Ook bij mij is het bedrag afgeschreven van
DE LOCOMOTIEF af € 39,80
0-2 LOCO BABY PAKKET *NL*
AUTOMATISCH INCASSO T.G.V. 1
DE LOCOMOTIEF*ZUTPHEN

Dus ik denk dat er meer zijn. Hoe kwam ik er ook alweer vanaf. Want inderdaad ik kan ook geen gegevens van ze vinden bah!!!

bosse bol
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:56

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door bosse bol »

ppelin heeft al meerdere mails ontvangen van mensen die zich door colporteurs een Z@ppelin-boekenpakket hebben laten verkopen. De uiteindelijk ontvangen boeken of dvd's voldoen zelden aan de verwachting en de term 'oplichting' is soms niet overdreven. Helaas kunnen wij jou, omdat wij op geen enkele manier gelieerd zijn aan dit bedrijf, op dit moment niet van dienst zijn met het ontbinden van uw overeenkomst. Voor zover wij weten gaat het hier om drie bedrijven die op eenzelfde manier opereren: 'De Locomotief', 'CenZ-media' of 'Cartoon Express'. Het kan zeker helpen jouw mail aan een van deze bedrijven naar [email protected] te cc'en. Dit is voor hen een extra motivatie en Z@ppelin blijft op de hoogte

MAXIEM

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@
Z@ppelin heeft al meerdere mails ontvangen van mensen die zich door colporteurs een Z@ppelin-boekenpakket hebben laten verkopen. De uiteindelijk ontvangen boeken of dvd's voldoen zelden aan de verwachting en de term 'oplichting' is soms niet overdreven. Helaas kunnen wij jou, omdat wij op geen enkele manier gelieerd zijn aan dit bedrijf, op dit moment niet van dienst zijn met het ontbinden van uw overeenkomst. Voor zover wij weten gaat het hier om drie bedrijven die op eenzelfde manier opereren: 'De Locomotief', 'C&Z-Media' of 'Cartoon Express'. Het kan zeker helpen jouw mail aan een van deze bedrijven naar [email protected] te cc'en. Dit is voor hen een extra motivatie en Z@ppelin blijft op de hoogte
Blijkbaar is er dus sprake van misleiding door de colporteurs die worden ingehuurd door 'De Locomotief', 'C&Z-Media' of 'Cartoon Express'.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 10 jun 2012 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Harma45
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2012 12:41

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door Harma45 »

Hallo

Zorg ervoor dat je niet te laat bent met opzeggen, ik was blijkbaar 3 dagen te laat en nu zit ik er helaas nog 4 maanden aan vast. Wil het geld terughalen en het pakket terugsturen, maar volgens die mevrouw krijg ik dan aanmaningen en evt. deurwaarder. Kom op zeg, we hebben het over 3 dagen. Dit is echt te erg voor woorden. Er zitten zelfs boeken bij uit de middeleeuwen. Mijn dochter vinden het absoluut niet leuk (8 en 13 jaar). Het pakket wat we zaterdag hebben ontvangen ligt nog ongeopend op tafel.
Ik heb aangeveven dat ik lid ben van dit panel, kijken wat ik nu nog kan doen om er toch nog van af te komen.

Groetjes

MAXIEM

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Harma45

Ik wil graag weten welk abonnemnement jij hebt.

2) overeenkomsten tot het geregeld afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (2)

Voor de eerste categorie overeenkomsten (1) geldt, dat een stilzwijgende verlenging van een overeenkomst van bepaalde duur, niet meer is toegestaan. Bij een overeenkomst van onbepaalde duur heeft de consument het recht om (op elke datum) op te zeggen met een opzegtermijn van maximaal één maand na de eerste volle kontraktperiode.

Voor de tweede categorie overeenkomsten (2) is de regeling iets anders. Stilzwijgende verlenging is toegestaan voor telkens maximaal drie maanden.
Voor abonnementen op bladen en tijdschriften die minstens één keer per maand geleverd worden geldt een opzegtermijn van maximaal één maand. Voor abonnementen op bladen en tijdschriften die minder dan één keer per maand geleverd worden geldt een opzegtermijn van maximaal drie maanden.

Als je dus minstens één keer per maand iets geleverd krijgt dan geldt er een opzegtermijn van 1 maand.


Maxiem.

Harma45
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2012 12:41

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door Harma45 »

Op de gele bon die ik heb gekregen staat 04-12-2011, Op de achterzijde staat: Het abonnement wordt afgesloten voor 4 uitgeven resp. Vier maanden. Indien niet 1 maand voor het einde van de abonnemtsperiode schriftelijk opgezegd is, loopt het abonnement automatisch vier maanden door.

Ik heb een brief van hun gekregen op 02-01-2012 dat ze me van harte welkome heten.....enz. Het verschuldigde bedrag is in de eerste week van januari afgeschreven 39.80 euro.
Zoals ik al eerder vanmorgen gebeld en toen zei die vrouw dat ik 3 dagen te laat was met opzeggen. Het had voor maart binnen moeten zijn en volgens de dagstempel was het 7 maart binnen. Ik weet zeker dat het op tijd was, maar goed ze vallen dus over 3 dagen. Wat nu? Waarschijnlijk gewoon accepteren.

Groetjes Harma

MAXIEM

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Harma45

Jouw abonnement is dus ingegaan 0p 4 december 2011 en verlengd met 4 maanden op 4 april 2012. Je had dus uiterlijk in de 3de week van februari moeten opzeggen en dat nagelaten. Je kunt dus nu in de 2de week van juni 2012 je abonnement aangetekend en met bewijs van ontvangst opzeggen per 4 augustus 2012 (deze datum expliciet noemen in de opzeggingsbrief). Tip: maak voor jezelf ook even een kopie van die brief.

Sukses, Maxiem.

Note: check wel even bij het bedrijf of de eerstkomende vervaldatum inderdaad 4-8-2012 is.

AstridRomp
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2012 15:07

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door AstridRomp »

Ook ik ben opgelicht door Locomotief. Mijn zoon kreeg in prikje in de margriethal te Schiedam, en wel ja er stond een "vriendelijke" mevrouw misbruik van de situatie te maken door het product, onder valse voorwendselen, te verkopen. Ik zou alleen de vrachtkosten hoeven te betalen ad. € 9,95. Maarja, dat was dus een mondeling toegezegd iets om je af te leiden waar je werkelijk voor tekende (39,95) Ze zijn zo gehaaid, dit is op een valse en onterechte manier mensen geld afhandig maken. Kunnen zichzelf waarschijnlijk niet meer in de spiegel aankijken. Betalen doe ik niet! Gelukkig ben ik niet de enige die dit overkomt. Een mondelinge overeenkomst is net zo rechtsgeldig als een getekend stuk. Het zijn gewoon criminele praktijken. Deze link van trosradar stuur ik wel door naar de deurwaarde Intrum Justitia...zij zijn net zo van die oplichters, dat zij ook weten dat dit soort praktijken niet mag en kan, maar doen ook alles voor geld. Oplichters die oplichters steunen....hoe kan het ook anders? deurwaardes en incassobureau's...slopen de consument en economie! Zij hebben geen enkele functie in de maatschappij!

Gr,

MAXIEM

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door MAXIEM »

AstridRomp

*Je kunt jouw bericht natuurlijk ook op andere consumentenfora plaatsen. Wellicht dat je daar lotgenoten/bondgenoten aantreft, die hetzelfde overkomt. Hieronder volgen een aantal mogelijke forumadressen, waaruit je zelf kunt kiezen.

*Consumentenforums:

http://www.consumentenbond.nl/forum/
http://www.klachtenkompas.nl/?cid=sea_g ... htenkompas
http://kassa.vara.nl/discussies/
http://forum.www.trosradar.nl/
http://www.klacht.nl/
http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=faarjEsHnHUVcBT

*Ben of word je niet goed behandeld door een bedrijf of denk je dat een bedrijf zich niet aan de (wettelijke) regels houdt?
Dan ontvangt ConsuWijzer graag je klacht (klik op: Hoe dien ik een klacht in):

http://www.consuwijzer.nl/

* Als je kunt bewijzen dat je bent of wordt opgelicht, dan kun je dat melden bij de onderstaande meldpunten. Aangifte doen is natuurlijk ook mogelijk.

*Meldpunten Internetoplichting:

https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml
http://www.opgelichtopinternet.nl
http://www.fraudemeldpunt.nl (SAF)
http://www.fraudehelpdesk.nl/vraag-en-meldformulier
http://www.overheid.nl/identiteitsfraude
http://forum.www.opgelicht.nl

**TROS Opgelicht:
Postbus 28555
1202 LP Hilversum

http://www.opgelicht.nl/index.php?id=contact

De tiplijn van Tros Opgelicht (0900 112 1121 [10 cent p.m.]) is bereikbaar tijdens de uitzending van 21:00- 22:30 en elke woensdag van 10:00- 12:00 en van 14:00- 16:00 uur.

***Handige adressen:

http://www.opgelicht.nl/hulp/handige-adressen/

Met vriendelijke groet, Maxiem.

liesje1978
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2012 09:22

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door liesje1978 »

Geachte heer, mevrouw,


Afgelopen maart ben ik met mijn dochtertje naar K3 geweest, wij kwamen aan bij de Ahoy Rotterdam en wilde gauw naar binnen, omdat we maar net op tijd waren.

Plotseling kwam er een leuke spontane dame hard aangelopen en hield ons aan en vroeg aan mij: hoe oud is je dochter, waarop ik andwoordde van zij is 3 jaar.

Nou zegt zei dan heb ik een hele leuke AANBIEDING voor u ... u krijgt een pakket van 9.95 ipv 39.80 de komende 3 maanden en verder bent u niets verplicht, dus zult u wel interesse hebben ...

ik twijfelde, want normaliter trap ik daar niet in, maargoed ze bleef erop doorgaan, tot ik uiteindelijk mijn handtekening heb gezet .... omdat wij ook naar binnen wilde ...


Rond de eerste wk van april werd er een bedrag afgeschreven van 39.80 en dat was niet de afspraak ... ik ben behoorlijk beet genomen en eis, dan ook mijn geld terug.

Tevens zal ik dit bekend maken bij Radar .. aangezien er al meerdere mensen zijn opgelicht door LOCOMOTIEF (waardeloos .. heb er geen andere woorden voor ) ....


Ik hoop ook zo snel mogelijk een antwoord terug te krijgen voordat ik het bekend maak ....


M.v.gr. Lisette

DMB85
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2012 13:23

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door DMB85 »

Ook in ben in december vorig jaar aangesproken door iemand van "de Locomotief". Al vertelde de dame in kwestie van "Nickelodeon" te zijn...

Ik had heel stom het briefje getekend zonder goed door te lezen en de dame dus blind vertrouwd. Eenmalig € 9,95, geen abbonement etc...verhaal en werkwijze van ze is inmiddels wel bekend.

Er werd in januari € 39,80 van mijn rekening afgeschreven door "de Locomotief". Daar ik op dat moment nog nooit van dit bedrijf gehoord had direct het bedrag laten storneren.

En ja hoor, nog geen week later een aanmaning met direct een verhoging van het bedrag.

Inmiddels een hele mailwisseling achter de rug met ze en een aantal brieven van "Intrum Justitia" verder staat er een vordering open van ruim € 100.

Ik houd voet bij stuk, want ik ga echt geen cent betalen aan die oplichters.

Overigens heb ik nooit iets van een pakket ontvangen en sta ik volledig in mijn recht:
Artikel 228 van het wetboek boek 6

1. Een overeenkomst die is tot stand gekomen onder invloed van dwaling
en bij een juiste voorstelling van zaken niet zou zijn gesloten, is
vernietigbaar:
a. indien de dwaling te wijten is aan een inlichting van de
wederpartij, tenzij deze mocht aannemen dat de overeenkomst ook zonder
deze inlichting zou worden gesloten;
b. indien de wederpartij in verband met hetgeen zij omtrent de dwaling
wist of behoorde te weten, de dwalende had behoren in te lichten;
c. indien de wederpartij bij het sluiten van de overeenkomst van
dezelfde onjuiste veronderstelling als de dwalende is uitgegaan,
tenzij zij ook bij een juiste voorstelling van zaken niet had behoeven
te begrijpen dat de dwalende daardoor van het sluiten van de
overeenkomst zou worden afgehouden.

MAXIEM

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door MAXIEM »

DMB85

Jij hoeft niet te bewijzen dat je nooit een pakket hebt gehad, zij moeten bewijzen dat je wél een pakket hebt gehad en dat kunnen ze niet, omdat zij het pakket niet aangetekend hebben verzonden. Derhalve is er geen sprake van een overeenkomst en jij bent hen dus niets verschuldigd.

Overigens zou ik deze gang van zaken ook op enkele andere fora plaatsen.

Op zoek naar bondgenoten/lotgenoten?

Zie:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0#p1586270

Sukses, Maxiem.

Starhyro
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2012 17:27

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door Starhyro »

Op 3 juli is er bij mijn rekening een bedrag afgeschreven van 39,80 euro
door het bedrijf de locomotief. te rotterdam maar de gegevens geven aan dat het in zutphen zit.

heb de forums allemaal doorgelezen en uiteindelijk ook het nummer van eerst c&z media gebeld en deze hebben mij keurig het nummer gegeven van de locomotief.

wat blijkt nou je kan alleen maar bellen tussen 9 en 11 uur in de ochtend.

tevens heb ik geen enkel contract getekend en de bank ook verzocht op een stornering te doen.

wie kan mij hier nog iets meer over vertellen.

wilmaatje83
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2012 14:59

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door wilmaatje83 »

Ook wij zijn in 2010 al aangsproken door dit bedrijf de locomotief
en idd ook in het bijzijn van de kinderen.
Helaas zijn ook wij in het verhaaltje gestonken :oops: en betalen ook steeds 39 euro.
wij krijgen dan ook steeds de paketten toegestuurd maar niet met wat ze belooft hebben.
Ik heb in mei 2012 al eens een opzegbrief gestuurd en daar heb ik tot op heden nog geen reactie op gehad maar wel paketten blijven sturen.
weet iemand hoe ik van deze rotzooi afkom ik wil er echt vanaf!! :evil:

Ruudenkaren
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2012 20:55

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door Ruudenkaren »

Ook ik ben gisteren op dezelfde manier opgelicht.
Er is nog niks afgeschreven, ,maar mijn gevoel zei al dat het niet klopte (achteraf), dus googlen en toen las ik dit!!
Mijn vraag is; heeft er iemand een mailadres waar ik een mail heen kan sturen met directe!! Opzegging van dit abonnement!

CvO Den Haag
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2012 21:22

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door CvO Den Haag »

Goedenavond,

Sinds een aantal dagen ben ook ik verwikkeld in een hevige strijd met Linda Jansen van De Locomotief. Zijn er nog actuele ontwikkelingen bij de lezers van dit forum? En dan vooral op het gebied van de dreigingen over incassobureau's e.d.?

MilaR
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2012 09:35

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door MilaR »

Heeft iemand het adres van deze organisatie want ik heb namelijk ook een pakket maar geen adres.
Kan iemand het adres aub op de forum plaatsen.

Mijn dank is groot.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: opgelicht door locomotief

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik snap niet hoe je hier in kan trappen.

Gesloten