Achterstallig onderhoud + schimmel, hoe op te lossen?
Geplaatst: 03 apr 2012 11:22
Beste lezers,
Sinds 1 jaar en 2 maand betrekken mijn vriendin en ik een verdieping in Enschede bij een particuliere verhuurder.
In februari vorig jaar is er waterschade geweest bij ons met als gevolg dat de vloer in de woonkamer, keuken en in de badkamer kapot is.
Ook is er in de keuken schimmel geconstateerd (je ziet gewoon de groene plekken).
Nu, meer dan een jaar later is er eigenlijk weinig gebeurd. De verhuurder is onderhand al 2 maand bezig met het verbouwen van de badkamer.
Daarbij komt dat de huurder ons heeft verplicht een bijdrage te leveren van €250 voor het verbouwen. Daar was ik het mee eens, met als voorwaarde dat het met een paar weken klaar zou zijn (4 was afgesproken). En niet 2 maand zoals het nu is, en het is nog steeds niet klaar.
Daarbij komt ook dat de verhuurder dingen heeft beloofd (goede afwerking, aansluiting voor wasmachine, goede lamp etc.) waar geen sprake van is.
De verhuurder heeft 2x een afspraak gemaakt om de badkamer af te maken, maar is toen niet op komen dagen.
Hierdoor hebben mijn vriendin en ik ook 2x niet kunnen werken, waardoor we ongeveer €270 inkomen mislopen.
Kan de verhuurder daarvoor opdraaien?
Het ergste van alles; de keuken. De keuken zelf vertoont gebreken zoals: een lekkende koelkast, kapotte kastjes, lekke kraan, rioollucht, slecht werkende afzuigkap en het ergste van alles, schimmel onder de vloer.
Mijn vraag is dus eigenlijk, hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Moet ik eerst een aangetekende brief sturen naar de verhuurder waarin ik hem de gelegenheid geef of het allemaal te repareren of moet ik een andere actie ondernemen zoals huurprijsvermindering (en hoeveel dan bijvoorbeeld).
Alvast bedankt voor de reactie
Sinds 1 jaar en 2 maand betrekken mijn vriendin en ik een verdieping in Enschede bij een particuliere verhuurder.
In februari vorig jaar is er waterschade geweest bij ons met als gevolg dat de vloer in de woonkamer, keuken en in de badkamer kapot is.
Ook is er in de keuken schimmel geconstateerd (je ziet gewoon de groene plekken).
Nu, meer dan een jaar later is er eigenlijk weinig gebeurd. De verhuurder is onderhand al 2 maand bezig met het verbouwen van de badkamer.
Daarbij komt dat de huurder ons heeft verplicht een bijdrage te leveren van €250 voor het verbouwen. Daar was ik het mee eens, met als voorwaarde dat het met een paar weken klaar zou zijn (4 was afgesproken). En niet 2 maand zoals het nu is, en het is nog steeds niet klaar.
Daarbij komt ook dat de verhuurder dingen heeft beloofd (goede afwerking, aansluiting voor wasmachine, goede lamp etc.) waar geen sprake van is.
De verhuurder heeft 2x een afspraak gemaakt om de badkamer af te maken, maar is toen niet op komen dagen.
Hierdoor hebben mijn vriendin en ik ook 2x niet kunnen werken, waardoor we ongeveer €270 inkomen mislopen.
Kan de verhuurder daarvoor opdraaien?
Het ergste van alles; de keuken. De keuken zelf vertoont gebreken zoals: een lekkende koelkast, kapotte kastjes, lekke kraan, rioollucht, slecht werkende afzuigkap en het ergste van alles, schimmel onder de vloer.
Mijn vraag is dus eigenlijk, hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Moet ik eerst een aangetekende brief sturen naar de verhuurder waarin ik hem de gelegenheid geef of het allemaal te repareren of moet ik een andere actie ondernemen zoals huurprijsvermindering (en hoeveel dan bijvoorbeeld).
Alvast bedankt voor de reactie