Pagina 1 van 1

niet afgemeld bij tele 2

Geplaatst: 04 apr 2012 12:02
door Harry2065
Sinds 15 november 2011 overgestapt van Tele 2 naar KPN. KPN heeft alles overgenomen maar volgens Tele 2 ben ik niet afgemeld en moet ik nog steeds betalen voor het abonnement. Aangezien er geen belkosten zijn krijg ik hiervan ook geen rekening. Wel heb ik nu een aanmaning van interum justitia om zo spoedig mogelijk te betalen met de nodige verhoging. (en dit is alleen nog maar voor de periode 9-11-2011 t/m 08-12-2011)
Deze informatie heb ik gekregen na diverse gesprekken met tele 2 (ongeveer 2 maanden geleden begonnen) en uiteindelijk heb ik op 28 maart 2012 te horen gekregen dat ik niet afgemeld ben en dat zij dit per 09-03-2012 wel zou regelen, ook bij dit gesprek kwam ik erachter dat er nog 3 rekeningen open staan aangaande het abonnement. het gaat in totaal om ongeveer 200 euro excl. eventuele aanmaningskosten van intrum justitia.
Ik ben uiteraard niet van plan om dit te betalen, op deze manier kun je leuk geld verdienen. Ben benieuwd hoeveel mensen er op deze manier teveel betalen.

Re: niet afgemeld bij tele 2

Geplaatst: 04 apr 2012 12:11
door Linoge
Harry2065 schreef:Ben benieuwd hoeveel mensen er op deze manier teveel betalen.
Veel mensen die voor de makkelijke weg kiezen en het opzeggen overlaten aan een ander, waardoor je dus nooit de zekerheid hebt dat dit ook echt (goed) gebeurt.

Je kan wel zeggen dat je niet bereid bent om te betalen, maar uiteindelijk ben je dus zelf verantwoordelijhk. Niet betalen zal alleen maar tot hogere kosten leiden.

Re: niet afgemeld bij tele 2

Geplaatst: 04 apr 2012 13:39
door Harry2065
Volgens KPN ben ik wel afgemeld alleenheeft Tele 2 dit niet verwerkt.

Re: niet afgemeld bij tele 2

Geplaatst: 04 apr 2012 14:12
door Jolijn
Harry2065 schreef:Volgens KPN ben ik wel afgemeld alleenheeft Tele 2 dit niet verwerkt.
Vraag dat dan zwart op wit aan KPN.

Re: niet afgemeld bij tele 2

Geplaatst: 05 apr 2012 16:15
door Luminard
Bij een overstap is het heel normaal dat de partij die het nummer overneemt het abonnement bij de oude provider opzegt. Iedereen houd zich daaraan behalve Tele2 en Pretium. Die geven wel het nummer vrij, maar accepteren geen opzegging van het abonnement anders dan van de klant.

Re: niet afgemeld bij tele 2

Geplaatst: 21 apr 2012 14:32
door lg-gn-34
hou op over tele2 probeer nu al anderhalf jaar op te zeggen met nog steeds nul op recest kom er maar niet vanaf totdat ik eens doorsla en de boel opblaas daar
moet nu echt eens ophouden met die gasten al 10 x aangetekend opgezegt is gewoon een mafia bende groetjes robert duchateau

Re: niet afgemeld bij tele 2

Geplaatst: 21 apr 2012 15:32
door ciske
Harry2065 schreef:Volgens KPN ben ik wel afgemeld alleenheeft Tele 2 dit niet verwerkt.
Waarom niet zelf opzeggen? Het gaat in de meeste gevallen mis, als je het laat doen.

Re: niet afgemeld bij tele 2

Geplaatst: 21 apr 2012 15:43
door lg-gn-34
heb al 9 aangetekende brieven gestuurd naar alle adressen die ze hebben en interum maar lachen maar mijn beurt kom nog

Re: niet afgemeld bij tele 2

Geplaatst: 10 nov 2012 16:32
door Camion
Tele 2 houdt zich niet aan telefonische afspraken.. Ik had voor m,n dochter kontakt met hun over het terugdraaien van een pas aangegaan kontrakt voor vaste telefonie..
Ze was haar werk plots kwijt en is weer terug gekomen thuis..
Ik ben door verbonden en een goed gesprek gehad en ze niks hoefde te betalen en het pakket kon ongeopend weer retour.. Maar wel het incasso buro die de factuur wil innen..
wij dachten eerst dan dit een vergissing was.. Maar na vele gesprekken later met steeds andere personen die allemaal weer iets anders sugereren willen ze toch dat ze betaald inclusief verhogingen
Maar weer een brief schrijven.. Iemand van de financiele afdeling wou beslist een bewijs van de gemeente dat of ze wel echt thuis is.. Ook dat nog gestuurd.. Maar nee hoor.. Ze moet kosten betalen voor iets waar ze geen gebruik van heeft gemaakt.. Ik hoop dat radar deze mensen tot rede kan brengen.
gr

Re: niet afgemeld bij tele 2

Geplaatst: 26 nov 2012 16:28
door liesbeth11
Het zou mijn verhaal kunnen zijn. Heb een brief dat ik sinds maart 2012 geen abonnement meer heb bij tele 2, vervolgens na voor de zekerheid een aantal keren gecheckt te hebben of het idd wel doorgekomen was, ging mijn abonnement gewoon door. Uiteindelijk met het nr wat niet meer in gebruik zou zijn gebeld en gezegd tegen klantenservice medewerker dat dit nr niet meer zou moeten bestaan, reageerde hij met 3x mijn gegevens enz te vragen, neehoor er staat hier niets over dat u geen abonnee meer bent. Uiteindelijk na vele malen met de klantenservice gebeld te hebben gechat dat ik toch echt wel een brief had thuis met beëindiging van mijn abonnement, de medewerkers waren zeer klantonvriendelijk waardoor ik op een gegeven moment ook behoorlijk boos werd. Kom op 3x alle gegevens à zoveel cent per minuut....en dan nog niets oplossen. Uiteindelijk kreeg ik een mw aan de telefoon die het wel kon oplossen voor mij, binnen 5 minuten was ik eindelijk afgesloten, zucht. Maar nee hoor daar kwamen de rekeningen eerst via tele 2, als ik niet betaalde dan werd ik afgesloten......ja dat was de bedoeling!! dus niet gereageerd. Maar toen kwam Intrum Justitia... met rekeningen want ik had mijn laatste automatische betaling gestorneerd, en wat bleek na 3 maanden kon intrum justitia mij vertellen dat het achteraf geinde gesprekskosten waren, niemand van de klantenservice van tele 2 kon mij dat blijkbaar vertellen, en op de rekening stond het ook niet. Alleen u word afgesloten als u niet betaald en dat was natuurlijk goed aangezien ik geen abonnement meer had daar. Heb direct toen duidelijk was dat het gesprekskosten waren deze overgemaakt weliswaar ruim 2 maanden te laat maar wel betaald. En toen was er rust dacht ik, maar nee sinds nu 2 maanden weer word ik gebeld [gestalkt bijna] door intrum justitia, en jawel als ik niet betaal dan word ik afgesloten en bij navraag waar dit bedrag nu weer voor stond kreeg ik geen antwoord.Uiteindelijk heeft mijn man gebeld, daar vertelde een aardige meneer dat ik mijn opzegging moest scannen en doormailen, was al een keer gebeurd maar niet aangekomen. Ik heb dit dus nogmaals gedaan en gevraagd voor een bevestiging hiervan, tot de dag van vandaag niets teruggehoord. Ook intrum justitia komt dus hun beloftes niet na.Vervolgens heb ik 2 gewone brieven naar tele 2 nederland gestuurd en uiteindelijk afgelopen week 1 aangetekende brief, niets op vernomen. Wat er wel kwam was wederom een dreigbrief[zo ervaar ik het onderhand]van intrum justitia ik kreeg nog 1 kans om te betalen en anders komt het voor het gerecht... Schiet mij maar lek , ik snap er niets meer van, dit heeft al zoveel energie, telefoontjes inspanning ergernis en tijd gekost dat ik nu zoiets heb van ajb laat het voor de rechtbank komen....maar wat een bureaucratie en wat kost het niet aan tijd geld en energie....:[ Reactie op de brief van Harry

Re: niet afgemeld bij tele 2

Geplaatst: 26 nov 2012 16:31
door berndv
Heeft u de rekening van IJ betaald? Of de rekening aan Tele2, die met de gesprekskosten, waar u 2 maand te laat mee was? Als u ze aan Tele2 heeft betaald, terwijl ze de rekening al uit handen hebben gegeven, wordt dat wel een lastige.

Re: niet afgemeld bij tele 2

Geplaatst: 27 nov 2012 18:43
door liesbeth11
Ja die rekening heb ik idd 2 maanden te laat betaald omdat de klantenservice mij niet kon vertellen dat het gesprekskosten waren, op de rekeningen die ik daarna kreeg van tele 2 stond dat als ik niet betaalde mijn abonnement afgesloten werd, en dat was nu juist het gene wat ik wilde en maar niet gebeurde op de datum dat mijn abonnement beëindigd was, er stond nml ook op de rekening abonnementskosten april, geen gesprekskosten, dat was de verwarring toen I J ingeschakeld werd door tele 2 werd mij door deze mensen verteld dat het gesprekskosten waren en die heb ik toen direct overgemaakt.