![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Ik heb maar wajong en elke maand rondkomen is al moeilijk genoeg dus ik denk ik bel voor een betalingsregeling mn man zit nl bij de friesland en betaald via automatisch incasso elke maand 22euro voor zn eigen risico. (Mn man is ook afgekeurd dus een vetpot hebben we niet.) De friesland lost het dus netjes op en mn man heeft er niet eens om hoeven vragen. Premie maakt mn man zelf over.
Dus ik bel zilverenkruis en vraag om een betalings regeling, nou dat kan alleen vanaf 50 euro, ik zeg dat is te veel. De mevrouw gaat overleggen met dr collega, ik kan 27,50 per maand betalen en dat 8 termijnen lang.
Maar...daar komt ie het moet via automatisch incasso en dan gelijk ook ff mn premie automatisch. Want een voorwaarde is dat je alleen een betalingsregeling kan doen als ze ook de premie even zelf kunnen incasseren.
En dat kan dus niet want dan kom ik rood te staan. Wat me weer extra geld gaat kosten.
Ik krijg de 23e mn geld en maak de premie altijd de 23e over. Ik doe dit al jaren zo. Zij willen echter op de 1e van de maand incasseren. Dat kan dus niet. Ik kan niet even 2 maanden premie in 1 maand betalen. (mn premie is nl iets meer dan 141,00euro) Dus geen regeling.
Ik kan het hele bedrag pas in mei van mn vakantiegeld betalen zei ik ,
nou ik moest de aanmaningen maar goed in de gaten houden zei ze toen.
Ik vind het nergens op slaan ik betaal elke maand netjes mn premie heb geen achterstand en zit al jaren bij hen. Doordat zij zo'n naar mijn idee raar beleid hebben word ik dus gedoemd tot wanbetaler terwijl ik t netjes wou regelen.
Echter aan het eind van het jaar ga ik maar overstappen.
Nog meer mensen die tegen dit probleem aanlopen?