Contract opgezegd wegens te lang wachten op levering (Tele2)
Geplaatst: 04 apr 2012 17:20
Wie kan mij helpen en wat zijn mijn rechten?
Situatie:
Na 3 jaar tevreden klant te zijn geweest bij Tele2, kreeg ik een aanbieding om weer met 1 jaar te verlengen. Op dat moment zou ik ook gaan verhuizen naar een nieuwbouwwoning. Online wilde ik de verhuizing doorgeven, maar dit ging helaas nog niet, want ik moest wachten tot het nieuwe abbonement in zou gaan. Dus ik gewacht totdat het nieuwe abbo starte op 19-11-11 en via de site van Tele2 doorgegeven dat ik was verhuisd. De oplevering zou 05-12-11 plaats vinden.
Op bovenstaande datum nog steeds geen internet & telefonie, dus heb ik gebeld naar de klantenservice. Deze wisten mij niet te vertellen waarom er nog steeds niet was opgeleverd en ik zou worden teruggebeld. Na dagen gewacht te hebben nog steeds niks vernomen, dus maar weer zelf teruggebeld. Er zou een probleem zijn met de vorige bewoner, deze had zijn internet nog niet afgemeld??? Zo ging het meerdere malen door, zij zouden terug bellen, maar iedere keer moest ik zelf terugbellen en iedere keer was het weer een andere reden of konden zij mij de reden niet geven.
Inmiddels een maand verstreken en had ik hun aangegeven, als er niet binnen een maand opgeleverd zou worden, ik een andere provider zou zoeken. Na 6 weken heb ik mij dus aangemeld bij een andere provider en Tele2 opgezegd.
Wat bleek vervolgens na 8 weken, want de nieuwe provider moest wachten dat Tele2 de lijn niet meer zou bezetten, toen konden ze in ene keer wel leveren! Dus heb ik nog 1 week gebruik kunnen maken van de diensten van Tele2, voordat ik de nieuwe provider kreeg.
Vervolgens hebben ze dus € 400,00 afgeschreven om het contract af te kopen, omdat ik had opgezegd. Heb weer meerdere malen gebeld, maar kom er dus echt niet onderuit. Ik vind het gewoon schandalig dat ik 2 maanden heb moeten wachten en als ik dan opzeg, omdat zij in gebreke zijn geweest, moet ik ook nog het contract afkopen. Hun redenatie is, dat ik ze niet de kans heb gegeven om het probleem op te lossen, wat dat ook geweest mocht zijn. Maar heb ze toch wel de kans gegeven, door meerdere malen te bellen en aan te geven dat het zo niet werkte.
Graag advies over deze kwestie. wat nu verder te doen.
Situatie:
Na 3 jaar tevreden klant te zijn geweest bij Tele2, kreeg ik een aanbieding om weer met 1 jaar te verlengen. Op dat moment zou ik ook gaan verhuizen naar een nieuwbouwwoning. Online wilde ik de verhuizing doorgeven, maar dit ging helaas nog niet, want ik moest wachten tot het nieuwe abbonement in zou gaan. Dus ik gewacht totdat het nieuwe abbo starte op 19-11-11 en via de site van Tele2 doorgegeven dat ik was verhuisd. De oplevering zou 05-12-11 plaats vinden.
Op bovenstaande datum nog steeds geen internet & telefonie, dus heb ik gebeld naar de klantenservice. Deze wisten mij niet te vertellen waarom er nog steeds niet was opgeleverd en ik zou worden teruggebeld. Na dagen gewacht te hebben nog steeds niks vernomen, dus maar weer zelf teruggebeld. Er zou een probleem zijn met de vorige bewoner, deze had zijn internet nog niet afgemeld??? Zo ging het meerdere malen door, zij zouden terug bellen, maar iedere keer moest ik zelf terugbellen en iedere keer was het weer een andere reden of konden zij mij de reden niet geven.
Inmiddels een maand verstreken en had ik hun aangegeven, als er niet binnen een maand opgeleverd zou worden, ik een andere provider zou zoeken. Na 6 weken heb ik mij dus aangemeld bij een andere provider en Tele2 opgezegd.
Wat bleek vervolgens na 8 weken, want de nieuwe provider moest wachten dat Tele2 de lijn niet meer zou bezetten, toen konden ze in ene keer wel leveren! Dus heb ik nog 1 week gebruik kunnen maken van de diensten van Tele2, voordat ik de nieuwe provider kreeg.
Vervolgens hebben ze dus € 400,00 afgeschreven om het contract af te kopen, omdat ik had opgezegd. Heb weer meerdere malen gebeld, maar kom er dus echt niet onderuit. Ik vind het gewoon schandalig dat ik 2 maanden heb moeten wachten en als ik dan opzeg, omdat zij in gebreke zijn geweest, moet ik ook nog het contract afkopen. Hun redenatie is, dat ik ze niet de kans heb gegeven om het probleem op te lossen, wat dat ook geweest mocht zijn. Maar heb ze toch wel de kans gegeven, door meerdere malen te bellen en aan te geven dat het zo niet werkte.
Graag advies over deze kwestie. wat nu verder te doen.