LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Groupon Foto op Forex voucher gekocht, actie niet gestart

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
bpb2012

Groupon Foto op Forex voucher gekocht, actie niet gestart

Ongelezen bericht door bpb2012 »

Wij hebben een groupon gekocht waarmee een foto op Forex (formaat B1) kan worden afgedrukt.
Echter, toen we de Groupon wilden inwisselen kregen we de volgende reactie van Action-Repro:

Beste Familie xxxx,

Tot mijn spijt moet ik u mededelen dat ze bij Groupon iets te enthousiast waren met het online zetten van een campagne die nog in voorbereiding was. Voor het online plaatsen van deze actie, waar u dus gebruik van heeft gemaakt, hadden (en hebben) wij nog geen toestemming gegeven.

U kunt bij Groupon uw geld terug vragen.

Afhankelijk van hoe wij met Groupon uit dit conflict komen kan het zijn dat deze actie of binnenkort online komt of dat deze in zijn geheel geannuleerd wordt.

Met vriendelijke groet,

Peter

ACTION REPRO
Productie & Planning

Vervolgens hebben wij bij Groupon, via [email protected] gevraagd ons geld terug te storten. Daar hebben wij tot op heden, ook na diverse aanmaningen geen enkele reactie op gekregen.

wiseger

Re: Groupon Foto op Forex voucher gekocht, actie niet gestart

Ongelezen bericht door wiseger »

Ik kan je echt aanraden om voordat je iets besteld op Internet, eerst eens goed naar de ervaringen van anderen te kijken. In de forums vind je zoveel teleurgestelde mensen die wanhopig proberen hun geld terug te krijgen van veilingsites.

Ik hoop echt dat je je geld terug krijgt, maar leer van deze ervaring. Betaal nooit vooruit, terwijl een geheel ander bedrijf de dienst nog moet gaan leveren.

Groupon zal proberen de schuld bij de derde partij te leggen, terwijl zij de incasserende partij zijn. Uiteraard sta je volledig in je recht, maar de ervaringen van anderen leren dat je echt nog wel even bezig bent voor je je geld terug hebt.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

wiseger

Het is en blijft onder alle omstandigheden onverstandig om mee te doen met een voucher-aktie.

Maxiem.

Guardian72

Ongelezen bericht door Guardian72 »

wiseger schreef: Groupon zal proberen de schuld bij de derde partij te leggen, terwijl zij de incasserende partij zijn. Uiteraard sta je volledig in je recht, maar de ervaringen van anderen leren dat je echt nog wel even bezig bent voor je je geld terug hebt.
In principe zou je dan ze eenmalig kunnen sommeren terug te betalen - en anders gewoon aangifte doen. Iets verkopen dat niet bestaat (volgens bericht dat TS kreeg) is m.i. oplichting.

bpb2012

Bedankt voor de reacties!

Dat je niet met coupon-sites en dergelijke in zee zou moeten gaan, is natuurlijk waar. Maar goed, als je net naar iets op zoek bent en je vind een dergelijke aanbieding, dan is de verleiding groot... Ik struin ook altijd internet af voor meldingen over internetbestellingen en winkels. Maar in dit geval leek het risico me toch iets minder groot omdat je de bestelling zelf moet ophalen bij een gewoon bestaande winkel. Blijkbaar niet goed geredeneerd dus ;-)

Vanzelfsprekend hebben wij direct de melding dat er geen deal was doorgestuurd en ons geld teruggevraagd. Daar hebben we vooralsnog geen enkele reactie op gehad.

Gisteren toch maar even gebeld. Dan vragen ze eerst om de melding nogmaals door te sturen. Dat hadden we al gedaan, en na wat zeuren hebben ze dan die mails opgezocht. Nu geven ze aan dat niet bekend is dat de deal niet is doorgegaan. Volgende week weten ze meer...

Het lijkt er dus inderdaad op dat ze gaan proberen de schuld bij de partner te leggen. Verder zag ik ook bij andere klachten al dat er steeds vertraging wordt opgeworpen: Volgende week weten we meer; Volgende week wordt het bezorgd etc.

Overigens staat de aanbieding nog gewoon op de site:

http://www.groupon.nl/deals/rotterdam/a ... ro/4288801

Wordt vervolgd...

Groupon.nl

Ongelezen bericht door Groupon.nl »

Beste bpb2012,

Wat vervelend dat je problemen hebt met Groupon. Op deze website kunnen wij klachten niet afhandelen zoals we dat zouden willen. Graag wil ik je daarom doorverwijzen naar onze klantenservice. Zij zullen je zo snel mogelijk helpen. Je kunt contact met ons opnemen via [email protected] of telefonisch op 020 435 0369.

Met vriendelijke groet,
Sabine - Groupon

bpb2012

Grappig he, die reactie van Groupon. Je moet voor de grap de volgende zin uit die reactie eens in google invoeren:
Wat vervelend dat je problemen hebt met Groupon. Op deze website kunnen wij klachten niet afhandelen zoals we dat zouden willen.
Je hebt dan direct alle niet afgehandelde klachten over Groupon te pakken ;-) Ze hebben wel tijd om het internet af te struinen om ze op te zoeken, maar niet om ze af te handelen.

De klacht wordt niet eens gelezen, want daar staat toch duidelijk in dat zowel het mail, als het telefonisch contact al heeft plaatsgevonden. Maar inhoudelijk wordt er niets met de klachten gedaan.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Neem maar van mij aan dat Groupon geen lang leven meer beschoren is. Het regent klachten op deze site en misschien ook wel op andere sites.

Mijn advies: Groupon boycotten.

bpb2012

@sephora30: Ja, inderdaad boycotten, maar wel mijn geld terug... En op verschillende plaatsen de ervaringen delen. Dan weten anderen die er toch mee in zee gaan hopelijk van tevoren wat ze kunnen verwachten.

@Chacomel: Ik mag toch hopen dat het in ieder geval af en toe goed gaat.

Wij hebben twee keer eerder iets met Groupon gedaan. De eerste keer Gamba's eten in Rotterdam. Dat was prima. Daarna led-tuinlampjes besteld. Hiervan deed de helft het niet of niet goed en is de kwaliteit ver onder de maat voor dergelijke lampjes. Maar ik had voor dat geld geen zin om ze terug te sturen. Ik heb de niet werkende lampjes zelf opgengemaakt en zo goed en zo kwaad als het kan werkend gekregen. Alle waar naar z'n geld ;-) Hier had ik natuurlijk wel conclusies uit moeten trekken :oops:

Maar een deal verkopen die helemaal niet doorgaat gaat wel erg ver. Dan moet de klantenservice in actie komen. En dat is hier nu juist het probleem.

bpb2012

Geloof het of niet, maar het geld is terug!

Uiteindelijk, na telefonisch contact waarbij beloofd werd om ernaar te kijken, maar waarop ook geen reactie kwam, nog een mail en uiteindelijk het mailen van de voorbeeldbrief van Radar, kregen we gisteren, na drie weken het eerste antwoord. Daarin werd aangegeven dat het geld zou worden teruggestort. En dat bleek er dus ook vandaag al te zijn!

Goed afgelopen dus. Hoewel ik het bijzonder vreemd blijf vinden dat er eerder geen enkel antwoord op de email komt. Blijkbaar moetje dus eerst de publiciteit zoeken voordat er iets gedaan wordt. Het zou m.i. voor het bedrijf zelf toch ook veel beter zijn om deze negatieve publiciteit te vermijden.

Overigens wel een grote pluim voor Action-Repro, de partner waarvan de actie niet doorging. We hadden van de voorbeeldbrief ook aan hen een cc-tje gestuurd. En ze reageerden direct en stuurden de brief nog eens door aan hun (sales) acount manager bij Groupon. Verder hebben ze aangeboden om de afdruk alsnog voor de afgesproken, Groupon prijs, te maken ter compensatie. Die afdruk is binnen en ziet er prima uit!

Gesloten