Piet Klerkx en de kleine regeltjes bij acties
Geplaatst: 06 apr 2012 18:10
Wij hebben een Tempur bed gekocht bij Piet klerkx te Waalwijk. Wij zijn daar goed geholpen en kwamen af op een kortingsactie. Maanden later blijkt dat er nog een betaling open staat. Uit coulance voor de late melding halveert Piet Klerkx meteen het bedrag (van 220 naar 110 euro) en reageren wij zeer positief over deze service. Totdat wij erachter komen wat de reden is van de nabetaling.
Het bed werd als actie aangeprezen met gratis bedombouw indien we matrassen en bedbodem tegelijk kochten. Wij waren niet uit op een ombouw maar konden het gratis aanbod waarderen. De uiterst vriendelijke verkoopster deed goede zaken met ons. We waren die dag de laatste klanten en nam de verkoopster met ons een slecht geprinte nota door en tekenden wij deze. Hier hebben wij een fout gemaakt door alleen naar de verkoopster te luisteren en niet het contract letterlijk te lezen.
Maanden later dus het nabetalingsverhaal. Wat blijkt, de gratis ombouw hoorde alleen bij verstelbare bodems en hadden wij vaste bodems (een actie van Tempur, niet van Piet Klerkx, maar zij verrekenen het natuurlijk wel). Op de vaste bodems moest wel een deel van de ombouw worden betaald! Na vele contacten met Klantenservice zegt deze dat de verkoopster dit bij het bespreken van de nota heeft vernoemd (dat weet ze 10 maanden later nog?). Nou, wij zijn erg prijsbewuste mensen en indien de aanbieding in de winkel (met grote letters dat de bedombouw gratis was) niet zou kloppen, dan hadden wij daar ter plekke zeker een punt van gemaakt. De verkoopster heeft dit zeker niet gezegd en werd ons een nota voorgelegd uit een slechte printer (slecht leesbaar dus). Achteraf denken we nu of dat niet bewust zo is gegaan?
Nu wordt het woord tegen woord en hebben wij indertijd een koopcontract getekend. Piet Klerkx gaat ons daarop afrekenen, aldus klantenservice. We zullen zien want nu begint het schriftelijke klachtentraject en zijn we alvast begonnen via internet op klacht.nl.
De les is weer eens duidelijk: laat je vooraf goed informeren over de kleine regeltjes, op papier, want die worden niet duidelijk vermeld. En neem de tijd om de koopnota zelf goed te lezen en niet af te gaan op wat de verkoopster zegt. Het ligt zo voor de hand maar de praktijk is vaak anders, zeker bij de handige verkopers van Piet Klerkx.
Het bed werd als actie aangeprezen met gratis bedombouw indien we matrassen en bedbodem tegelijk kochten. Wij waren niet uit op een ombouw maar konden het gratis aanbod waarderen. De uiterst vriendelijke verkoopster deed goede zaken met ons. We waren die dag de laatste klanten en nam de verkoopster met ons een slecht geprinte nota door en tekenden wij deze. Hier hebben wij een fout gemaakt door alleen naar de verkoopster te luisteren en niet het contract letterlijk te lezen.
Maanden later dus het nabetalingsverhaal. Wat blijkt, de gratis ombouw hoorde alleen bij verstelbare bodems en hadden wij vaste bodems (een actie van Tempur, niet van Piet Klerkx, maar zij verrekenen het natuurlijk wel). Op de vaste bodems moest wel een deel van de ombouw worden betaald! Na vele contacten met Klantenservice zegt deze dat de verkoopster dit bij het bespreken van de nota heeft vernoemd (dat weet ze 10 maanden later nog?). Nou, wij zijn erg prijsbewuste mensen en indien de aanbieding in de winkel (met grote letters dat de bedombouw gratis was) niet zou kloppen, dan hadden wij daar ter plekke zeker een punt van gemaakt. De verkoopster heeft dit zeker niet gezegd en werd ons een nota voorgelegd uit een slechte printer (slecht leesbaar dus). Achteraf denken we nu of dat niet bewust zo is gegaan?
Nu wordt het woord tegen woord en hebben wij indertijd een koopcontract getekend. Piet Klerkx gaat ons daarop afrekenen, aldus klantenservice. We zullen zien want nu begint het schriftelijke klachtentraject en zijn we alvast begonnen via internet op klacht.nl.
De les is weer eens duidelijk: laat je vooraf goed informeren over de kleine regeltjes, op papier, want die worden niet duidelijk vermeld. En neem de tijd om de koopnota zelf goed te lezen en niet af te gaan op wat de verkoopster zegt. Het ligt zo voor de hand maar de praktijk is vaak anders, zeker bij de handige verkopers van Piet Klerkx.