Pagina 1 van 1

belofte niet nagekomen

Geplaatst: 07 apr 2012 11:12
door kloppie NW
Ben in nov. 2010 via uitzendburo bij een energiemaatschappij begonnen. In febr. 2011 krijg ik te horen je doet het zo goed per 1 mei 2011 krijg je een jaarcontract. In april 2011 wordt het team war ik deel vanuit maak verdeeld over andere teams. Geen persoonlijk welkomsgesprekje met de nieuwe teamleider maar een gezamelijk lunch (op eigen kosten en in eigen tijd) van een half uurtje met 5 collega's uit je overgeplaatst team. December 2011 je voortgangsgesprek, uitstekend kan niet beter. Januari 2012 krijg ik een longonsteking maar heb de mogelijkheid om thuis te werken voor het bedrijf wat ik dus ook doe. Geen ziektemelding. Januari 2012 je krijgt te horen je team hoort niet meer onder de afdeling service maar onder commercie er veranderd helemaal niets en als je je werk zo blijft doen zal je contract worden verlengt. Bij het bedrijf heb je elke week een gesprek met je toegewezen coach die 1 uur duurt. Door drukte lukt dat niet altijd. Er is dan minimaal 1 gesprek meegeluisterd en die is dan beoordeeld of je scoort 100 of een nul. Op 24 februari een telefoontje van een teamleider (waar ik nog nooit een gesprek mee heb gehad) hallo we hebben overleg gehad en je contract wordt niet verlengt. Einde gesprek. 27 februari weer naar kantoor en dan is het al heel snel duidelijk dat je voor de resterende maanden al bent verwijderd je hebt nog wel een rooster maar mag niet aan een uit/overleg van een werkstroom meedoen die je moet gebruiken om het werk te kunnen doen. Ook hangt er een groot whitebord waar alle namen van de teams opstaan behalve die van mij.Gesprek met je coach is niet meer aan de orde maar er wordt wel een constructieve werkhouding van je verwacht. Reden van niet verlengen is dat de werkzaamheden worden uitbesteed aan een commercieel call center waarbij de manager (die voorheen bij de ALDI heeft gewerkt) op 24 februari heeft meegedeeld dat de mensen die de werkzaamheden gaan overnemen naar huis kunnen worden gestuurd als het niet druk is en ze zijn 4 euro per uur goedkoper. Er is nu zoveel aan de hand dat ik per 28 maart overspannen thuis zit, ben afgelopen week bij de bedrijfsarts geweest heb met hem alles doorgesproken en die geeft nu aan dat ik ziek uitdienst ga hij zal over een week of 3 nog even bellen en wenst mij veel sterkte bij het verwerken van alles wat er is gebeurd. Het bedrijf begint met een E en ze hebben de verbruiksmanager

Re: belofte niet nagekomen

Geplaatst: 10 apr 2012 09:23
door Daan_1978
Klinkt als koude telefonische verkoop. Daar kun je zulke dingen toch ook gewoon bij verwachten?

Re: belofte niet nagekomen

Geplaatst: 10 apr 2012 11:47
door kloppie NW
nee hoor werd gebeld door mensen die een verhuizing wilden doorgeven, werd dan wel van je verwacht dat je bepaalde diensten indien men die nog niet had ging aanbieden

Re: belofte niet nagekomen

Geplaatst: 10 apr 2012 12:13
door cindyanne76
Wat jammer dat je dit is overkomen. Helaas hoor je het wel vaker, vooral bij dit soort grote bedrijven. Het is zeker geen tel. verkoop, maar voor medewerkers klantenservice. Ik neem aan in den bosch? Heb je iets op papier staan wat betreft de toezegging? zo niet dan ben je helaas, zoals ze zeggen de Sjaak. Teamleiders kunnen wel vaker iets zeggen,maar als er zoveel wisselingen zijn dan is hun woord gewoon niks waard. Tenzij je iets op papier hebt staan van een toezegging. ik wens je veel succes met het verwerken. Je moet maar zo zien: wil je wel voor zo'n bedrijf werken..

Re: belofte niet nagekomen

Geplaatst: 11 apr 2012 17:15
door RedShy
Vervelend dat het zo gegaan is. Maar als je niks zwart op wit hebt dan valt er bar weinig tegen te doen.

Ik zou zeggen: kop op en ga op zoek naar een andere leuke baan. Probeer je best te doen zodat je er wellicht nog een goede referentie aan over kunt houden.

Re: belofte niet nagekomen

Geplaatst: 16 apr 2012 12:11
door Vincenti
Ik kan mij heel goed voorstellen dat je hier niet zo gelukkig van wordt.
De manier waarop -vooral bij grote bedrijven en vooral in bepaalde sectoren- met bepaald personeel wordt omgegaan is een teken van deze tijd.

De manier waarop je behandeld bent, is niet persoonlijk bedoeld moet je maar denken, want een persoonlijke benadering van het personeel is dit soort bedrijven vreemd. Je bent een getal in een excel spreadsheet. Iedere euro die teveel aan jou wordt uitgegeven is een euro minder in de bodemloze zak van de grootgraaier(s) die aan het hoofd van het imperium staan.

Het is me trouwens niet helemaal duidelijk wat jouw opmerking dat een manager voorheen bij de aldi heeft gewerkt, toevoegt aan het verhaal :?: