belofte niet nagekomen
Geplaatst: 07 apr 2012 11:12
Ben in nov. 2010 via uitzendburo bij een energiemaatschappij begonnen. In febr. 2011 krijg ik te horen je doet het zo goed per 1 mei 2011 krijg je een jaarcontract. In april 2011 wordt het team war ik deel vanuit maak verdeeld over andere teams. Geen persoonlijk welkomsgesprekje met de nieuwe teamleider maar een gezamelijk lunch (op eigen kosten en in eigen tijd) van een half uurtje met 5 collega's uit je overgeplaatst team. December 2011 je voortgangsgesprek, uitstekend kan niet beter. Januari 2012 krijg ik een longonsteking maar heb de mogelijkheid om thuis te werken voor het bedrijf wat ik dus ook doe. Geen ziektemelding. Januari 2012 je krijgt te horen je team hoort niet meer onder de afdeling service maar onder commercie er veranderd helemaal niets en als je je werk zo blijft doen zal je contract worden verlengt. Bij het bedrijf heb je elke week een gesprek met je toegewezen coach die 1 uur duurt. Door drukte lukt dat niet altijd. Er is dan minimaal 1 gesprek meegeluisterd en die is dan beoordeeld of je scoort 100 of een nul. Op 24 februari een telefoontje van een teamleider (waar ik nog nooit een gesprek mee heb gehad) hallo we hebben overleg gehad en je contract wordt niet verlengt. Einde gesprek. 27 februari weer naar kantoor en dan is het al heel snel duidelijk dat je voor de resterende maanden al bent verwijderd je hebt nog wel een rooster maar mag niet aan een uit/overleg van een werkstroom meedoen die je moet gebruiken om het werk te kunnen doen. Ook hangt er een groot whitebord waar alle namen van de teams opstaan behalve die van mij.Gesprek met je coach is niet meer aan de orde maar er wordt wel een constructieve werkhouding van je verwacht. Reden van niet verlengen is dat de werkzaamheden worden uitbesteed aan een commercieel call center waarbij de manager (die voorheen bij de ALDI heeft gewerkt) op 24 februari heeft meegedeeld dat de mensen die de werkzaamheden gaan overnemen naar huis kunnen worden gestuurd als het niet druk is en ze zijn 4 euro per uur goedkoper. Er is nu zoveel aan de hand dat ik per 28 maart overspannen thuis zit, ben afgelopen week bij de bedrijfsarts geweest heb met hem alles doorgesproken en die geeft nu aan dat ik ziek uitdienst ga hij zal over een week of 3 nog even bellen en wenst mij veel sterkte bij het verwerken van alles wat er is gebeurd. Het bedrijf begint met een E en ze hebben de verbruiksmanager