LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VAKANTIEVEILINGEN Bieden de aanbieders zelf ook mee????

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Marolp
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2012 12:53

VAKANTIEVEILINGEN Bieden de aanbieders zelf ook mee????

Ongelezen bericht door Marolp »

Ik was op zoek naar een saunabon en keek op vakantieveilingen. Hier werd een dinerarrangement aangeboden van Zwaluwhoeve, maar alleen de veilingen zijn niet eerlijk! Om de 3 minuten werd er een arrangement aangeboden, dit heb ik een uur gevolgd en er was al een uur 1 IEMAND constant aan het overbieden en iedere keer zat ze net onder de hoofdbieder.

Je vraagt je misschien af, wat bedoelt ze nou? Ik heb sterk het gevoel dat iemand van de zwaluwhoeve de prijzen kunstmatig hoog houdt en er voor zorgt dat ieder arrangement voor minimaal 35,- wordt verkocht. De persoon die een uur zat mee te bieden volgte het gedrag van de bieders en won het arrangement iedere keer net niet. Dan eindigde ze op 41,- en dan weer op 35,-, maar net onder de winnaar.

Als je zo graag tickets wil hebben, dan ga je er niet iedere keer net onder zitten, want ook de keren dat ze op 35,- eindigde had ze veel meer kunnen bieden.
Ik vind het ronduit schandalig. Nogmaals, ik kan het niet hard maken, maar het komt wel heel vreemd over.

Overigens heb ik dit biedgedrag niet alleen bij zwaluwhoeve gezien, maar ook bij dolfinarium en apenheul die om de 3 minuten kaarten veilen.
Ik vraag me af in hoeverre vakantieveilingen hier zich schuldig aan maakt....
Laatst gewijzigd door Marolp op 07 apr 2012 13:39, 2 keer totaal gewijzigd.

riddert
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: VAKANTIEVEILINGEN Bieden de aanbieders zelf ook mee????

Ongelezen bericht door riddert »

Ik vraag me af wat het voordeel van al die veilingen zijn. Je kunt toch gewoon bij de Zwaluwhoeve of gelijk wat voor attractie een kaartje kopen aan de kassa? Scheelt een hoop tijd, en je moet maar afwachten of je een veiling 'wint'.

Het zou me overigens niets verbazen als er prijzen kunstmatig hoog gehouden worden.

stofzuigertje

Re: VAKANTIEVEILINGEN Bieden de aanbieders zelf ook mee????

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als iemand een budget heeft en vooraf de normale prijs op zoekt zal hij telkens stoppen als het te duur word.

Zo kun je voordeel halen en als deze gebruiker volgende week niet meer is zit hij dus blijkbaar voordelig daar.
Zo doe ik het ook.

Vooraf kijken wat normale kosten zijn en hoeveel erbij komt voor je gaat bieden.
Vaak zijn de bijkomende kosten vele malen hoger....

24woman
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2012 09:36

Re: VAKANTIEVEILINGEN Bieden de aanbieders zelf ook mee????

Ongelezen bericht door 24woman »

Ik denk niet dat ze zelf meebieden. Dit kost veel personeel en zou echt schandalig zijn. Misschien is dit een goed onderwerp voor radar om hier eens een uitzending aan te besteden. Ik hoor het in ieder geval graag, [Spam verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 10 apr 2012 15:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: VAKANTIEVEILINGEN Bieden de aanbieders zelf ook mee????

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dan hou jij schijnbaar het niet erg in de gaten hoe plots de bieding
omhoog gaat bij oa Zwaluwhoeve.
Mensen beginnen met rond de 10 euro en dan staat het op ongeveer een
20 euro en plots word er rond de 35 euro geboden en dit is al heel lang zo.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: VAKANTIEVEILINGEN Bieden de aanbieders zelf ook mee????

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:Dan hou jij schijnbaar het niet erg in de gaten hoe plots de bieding
omhoog gaat bij oa Zwaluwhoeve.
Mensen beginnen met rond de 10 euro en dan staat het op ongeveer een
20 euro en plots word er rond de 35 euro geboden en dit is al heel lang zo.

precies , ze zullen heus wel zelf meebieden, anders zou het wel heel goedkoop worden.

agnesm
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 nov 2011 17:46

Re: VAKANTIEVEILINGEN Bieden de aanbieders zelf ook mee????

Ongelezen bericht door agnesm »

Ik vermoed dat Vakantieveiligen zelf in het gros tickets/arrangementen opkoopt van Zwaluwhoeve, Dolfinarium en allerlei andere zaken en die via vakantieveilingen probeert te verkopen en uiteraard zullen ze daar een bepaalde minimum prijs voor berekend hebben waarvoor een ticket/arrangement weg kan en waardoor ze nog steeds genoeg winst maken. Met 1 Euro voor een ticket/arrangement spelen ze niet kiet, dus ze zullen zelf de prijs kunstmatig hoog houden.

Bimark
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 sep 2011 18:25

Re: VAKANTIEVEILINGEN Bieden de aanbieders zelf ook mee????

Ongelezen bericht door Bimark »

Is toch algemeen bekend dat ze zelf meebieden

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: VAKANTIEVEILINGEN Bieden de aanbieders zelf ook mee????

Ongelezen bericht door stronkstronk »

Marolp schreef:Ik was op zoek naar een saunabon en keek op vakantieveilingen. Hier werd een dinerarrangement aangeboden van Zwaluwhoeve, maar alleen de veilingen zijn niet eerlijk! Om de 3 minuten werd er een arrangement aangeboden, dit heb ik een uur gevolgd en er was al een uur 1 IEMAND constant aan het overbieden en iedere keer zat ze net onder de hoofdbieder.

Je vraagt je misschien af, wat bedoelt ze nou? Ik heb sterk het gevoel dat iemand van de zwaluwhoeve de prijzen kunstmatig hoog houdt en er voor zorgt dat ieder arrangement voor minimaal 35,- wordt verkocht.

Overigens heb ik dit biedgedrag niet alleen bij zwaluwhoeve gezien, maar ook bij dolfinarium en apenheul die om de 3 minuten kaarten veilen.
Ik vraag me af in hoeverre vakantieveilingen hier zich schuldig aan maakt....
Bron: vakantieveilingen.nl
"Bieden aanbieders en medewerkers van VakantieVeilingen.nl zelf ook mee?"

Het is voor de aanbieders van de arrangementen op de site niet toegestaan zelf mee te bieden op hun eigen veiling. Ook de medewerkers van VakantieVeilingen.nl zijn uitgesloten van meebieden. Denk je te zien dat dit toch gebeurt, laat het ons dan zo snel mogelijk weten via: [email protected], wij nemen dan direct contact op met de betreffende aanbieder.
Je kan een poging wagen door het rechtstreeks te vragen.......

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: VAKANTIEVEILINGEN Bieden de aanbieders zelf ook mee????

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Je denkt toch niet Stronkstronk dat je daar een eerlijk
antwoord op gaat krijgen.

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: VAKANTIEVEILINGEN Bieden de aanbieders zelf ook mee????

Ongelezen bericht door stronkstronk »

Chocomelk schreef:Je denkt toch niet Stronkstronk dat je daar een eerlijk
antwoord op gaat krijgen.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: NEE, natuurlijk niet! Zolang het tegendeel niet is bewezen zullen wij VV moeten geloven: nee, ze bieden niet mee of ze beïnvloeden niet het biedproces.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: VAKANTIEVEILINGEN Bieden de aanbieders zelf ook mee????

Ongelezen bericht door grun »

24woman schreef:Ik denk niet dat ze zelf meebieden. Dit kost veel personeel en zou echt schandalig zijn.
Er bestaat software waarmee je automatisch kunt bieden, zogenaamde snipertools. Die software kun je configureren om in de gaten te houden of er een hoger bod komt en zo ja, om dan zelf volautomatisch een bod uit te brengen, met kleine stapjes omhoog tot een vooraf ingestelde maximum limiet.

Overigens zeg ik niet dat dat op vakantieveilingen ook gebeurt, maar het is dus niet zo dat het veel personeel hoeft te kosten. http://www.dutchcowboys.nl/online/2078

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: VAKANTIEVEILINGEN Bieden de aanbieders zelf ook mee????

Ongelezen bericht door stronkstronk »

grun schreef:
24woman schreef:Ik denk niet dat ze zelf meebieden. Dit kost veel personeel en zou echt schandalig zijn.
Er bestaat software waarmee je automatisch kunt bieden, zogenaamde snipertools. Die software kun je configureren om in de gaten te houden of er een hoger bod komt en zo ja, om dan zelf volautomatisch een bod uit te brengen, met kleine stapjes omhoog tot een vooraf ingestelde maximum limiet.

Overigens zeg ik niet dat dat op vakantieveilingen ook gebeurt, maar het is dus niet zo dat het veel personeel hoeft te kosten. http://www.dutchcowboys.nl/online/2078
Je kan op zoveel manieren de boel beïnvloeden en manipuleren. Er staat nergens een vraag bij de FAQ als:
Mag VV het biedproces op een of andere manier beïnvloeden?
of
Mag op de servers van VV een tooltje draaien die het biedproces regelt?

Er staat duidelijk: Bieden aanbieders en medewerkers van VakantieVeilingen.nl zelf ook mee?
Laat het antwoord hierop duidelijk zijn: nee, aanbieders en medewerkers van VV bieden zelf niet mee.

riet73
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 apr 2012 16:32

Re: VAKANTIEVEILINGEN Bieden de aanbieders zelf ook mee????

Ongelezen bericht door riet73 »

Weet nu wel zeker dat de aanbieders ervoor zorgen dat de prijs opgeschroefd wordt! Heb een aantal dagen een bepaalde veiling gevolgd en zag dat er steeds door dezelfde persoon een flink hoger bod gedaan wordt. Het bod staat bijvoorbeeld op 24 euro en dan wordt ineens 65 euro geboden.
Ik heb even gegoogled op deze naam en wat blijkt? Via Facebook is te zien dat deze bieder is getrouwd met iemand die bij de aanbieder werkt....
Maar ja er staat niet dat partners niet mogen bieden of wel?

Ik heb de websites opgeslagen op mijn computer en een mail gestuurd aan vakantieveilingen. Ben benieuwd wat voor een antwoord ik krijg.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: VAKANTIEVEILINGEN Bieden de aanbieders zelf ook mee????

Ongelezen bericht door Chocomelk »

riet73 schreef:Weet nu wel zeker dat de aanbieders ervoor zorgen dat de prijs opgeschroefd wordt! Heb een aantal dagen een bepaalde veiling gevolgd en zag dat er steeds door dezelfde persoon een flink hoger bod gedaan wordt. Het bod staat bijvoorbeeld op 24 euro en dan wordt ineens 65 euro geboden.
Ik heb even gegoogled op deze naam en wat blijkt? Via Facebook is te zien dat deze bieder is getrouwd met iemand die bij de aanbieder werkt....
Maar ja er staat niet dat partners niet mogen bieden of wel?

Ik heb de websites opgeslagen op mijn computer en een mail gestuurd aan vakantieveilingen. Ben benieuwd wat voor een antwoord ik krijg.
De bieder opgezocht bij Facebook, bij de bieder op facebook staat bij dat de partner bij Vakantieveiling werkt ?

Ben heel benieuwd wat voor een antwoord u gaat krijgen, maar dat er telkens een veiling hoog gehouden word dat is al langer duidelijk.

riet73
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 apr 2012 16:32

Re: VAKANTIEVEILINGEN Bieden de aanbieders zelf ook mee????

Ongelezen bericht door riet73 »

De bieder opgezocht bij Facebook, bij de bieder op facebook staat bij dat de partner bij Vakantieveiling werkt ?

Bieder bleek een Facebook pagina te hebben en via de link (getrouwd met) kom je bij de partner uit en die blijkt bij het bedrijf te werken waar behandeling plaats zal vinden. Partner maakt ook reclame voor dit bedrijf op facebookpagina.

Hoop dat duidelijk is wat ik bedoel, wil geen namen van desbetreffende personen gaan noemen hier.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: VAKANTIEVEILINGEN Bieden de aanbieders zelf ook mee????

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Maak sreenshot van die pagina's.

riet73
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 apr 2012 16:32

Re: VAKANTIEVEILINGEN Bieden de aanbieders zelf ook mee????

Ongelezen bericht door riet73 »

Maak sreenshot van die pagina's.
Ik heb screenshots en heb deze ook meegestuurd naar Vakantieveilingen.

post77
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2012 21:19

Re: VAKANTIEVEILINGEN Bieden de aanbieders zelf ook mee????

Ongelezen bericht door post77 »

ook wij snappen niks van vakantieveilingen
zo zijn wij al ruim een week aan het bieden op 2 kaartjes voor plopsa hasselt.
er wordt meer geboden dan wat 2 kaartjes online kosten?
ook hier schieten de prijzen echt om hoog of ze beginnen heel hoog.
wij weten bijna zeker dat er mensen achter zitten die meebieden
en voelen ons zo zeer belaserd.
misschien dat radar dit eens in een uitzending mee kan nemen

riddert
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: VAKANTIEVEILINGEN Bieden de aanbieders zelf ook mee????

Ongelezen bericht door riddert »

post77 schreef:ook wij snappen niks van vakantieveilingen
zo zijn wij al ruim een week aan het bieden op 2 kaartjes voor plopsa hasselt.
er wordt meer geboden dan wat 2 kaartjes online kosten?
ook hier schieten de prijzen echt om hoog of ze beginnen heel hoog.
wij weten bijna zeker dat er mensen achter zitten die meebieden
en voelen ons zo zeer belaserd.
misschien dat radar dit eens in een uitzending mee kan nemen
Waarom ook zo moeilijk doen, op de website van plopsa kosten de kaarten 15 euro. Waar gaat het over...

http://www.plopsa.be/plopsa-indoor-hasselt/

Gesloten