LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] excuses advocaat

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
svanrhee
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 apr 2012 13:57

excuses advocaat

Ongelezen bericht door svanrhee »

Mijn oudste dochter is gaan studeren en ontvangt hiervoor studiefinanciering. Die studiefinanciering viel een stuk lager uit dan wij verwacht hadden, omdat haar vader aanzienlijk meer is gaan ontvangen na de scheiding, maar niet meer alimentatie is gaan betalen. Daarom wilde ik een herberekening van de kinderalimentatie laten maken en stapte daarvoor naar een advocaat om advies te vragen of dit wel een haalbare zaak zou zijn. Ik heb aangegeven dat ik inmiddels weer getrouwd ben, maar dat deed niet ter zake was het antwoord. Dus werd alles in werking gezet en moest ik een voorschot betalen. Nadat de berekening gemaakt was bleek dat mijn ex-man meer kon gaan betalen. Hij moest toen ook een advocaat in de arm nemen om zich te verdedigen. Nu zijn we een paar maanden verder en blijkt dus dat wij verkeerd geïnformeerd zijn, omdat het salaris van mijn huidige man wel degelijk meetelt. Hierdoor heb ik behoorlijk gezichtsverlies geleden bij mijn ex-man en zijn we een paar honderd euro's en een hoop frustratie verder en zijn we dus weer helemaal terug bij af. Ik heb gevraagd aan mijn advocaat om zijn excuses aan te bieden aan mijn ex-man en zijn advocaat, aangezien het niet mijn schuld is dat het zover gekomen is. Dit wil hij niet doen. Wat kan ik nu nog doen?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: excuses advocaat

Ongelezen bericht door puma73 »

waar ben je mee bezig??

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 7&t=115968

krijg je te weinig aandacht??

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: excuses advocaat

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Kan het je echt iets schelen wat je ex over je denkt?
Je bent gescheiden van hem en naar ik hoop gelukkig hertrouwd.
Meer dan schouders ophalen en doorgaan met je leven zit er niet in.
Gezichtsverlies lijden tegenover je ex, ik hoop dat dat je grootste probleem is.
Je kunt een advocaat niet dwingen om zijn excuses aan te bieden.
Mocht je ex je ooit aanspreken over dit geintje, kun je altijd zeggen dat de advocaat je verkeerd heeft voorgelicht.
Al had je, voor je er überhaupt een advocaat bij haalde, ook even op internet kunnen kijken.
Dan had je de juiste informatie gehad.

MAXIEM

Re: excuses advocaat

Ongelezen bericht door MAXIEM »

svanrhee

Als jij zwart op wit kunt aantonen, dat de advocaat je onjuist heeft geïnformeerd, dan kun je op basis daarvan stellen dat je onnodig kosten hebt gemaakt. Die kosten kun je dan met hulp van een andere advocaat op die "prutser" verhalen.

Sukses, Maxiem.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: excuses advocaat

Ongelezen bericht door CSM »

MAXIEM schreef:Die kosten kun je dan met hulp van een andere advocaat op die "prutser" verhalen.
Dan zou ik dit keer de advocaat van je ex-man nemen.... die lijkt een stuk beter te zijn.

svanrhee
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 apr 2012 13:57

Re: excuses advocaat

Ongelezen bericht door svanrhee »

Beter lezen puma73. Het zijn twee totaal verschillende onderwerpen. Advies vragen staat toch vrij? Je hoeft het niet te lezen hoor!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: excuses advocaat

Ongelezen bericht door puma73 »

svanrhee schreef:Beter lezen puma73. Het zijn twee totaal verschillende onderwerpen. Advies vragen staat toch vrij? Je hoeft het niet te lezen hoor!
Advies vragen staat vrij, maar niet met een vrijwel identieke tekst, mensen doen hier van alles om een beetje aandacht te krijgen, zeker in het weekeinde.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: excuses advocaat

Ongelezen bericht door bprosman »

Hierdoor heb ik behoorlijk gezichtsverlies geleden bij mijn ex-man

De volgorde vind ik een beetje raar, als je een herberekening wilt laten uitvoeren leg je dat dan niet eerst bij je ex-man neer voor overleg maar meteen via advokaten ?
Wat gezichtsverlies betreft zou je eerder zelf excuses moeten maken richting je ex-man omdat je inmiddel EN kinderalimentatie hebt EN het salaris van je nieuwe partner. Als StuFi laag of lager uitvalt is dat al een signaal voor een hoger inkomen.

svanrhee
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 apr 2012 13:57

Re: excuses advocaat

Ongelezen bericht door svanrhee »

Nadat de studiefinanciering voor onze dochter lager uitviel dan door mij verwacht, heb ik mijn ex-man gevraagd hoe dat kwam. Toen gaf hij te kennen dat zijn salaris aanzienlijk gestegen was. Ik heb hem toen gevraagd om een herberekening, maar daar wilde hij niets van weten. Dus overleg is er wel geweest.
Mijn ex-man is nog steeds verantwoordelijk voor zijn eigen kinderen. Dat het salaris van mijn huidige man ook meetelt zorgt ervoor dat de behoeften van de kinderen wat omlaag gaan, maar mijn ex-man moet nog steeds het grootste deel betalen.
Studiefinanciering wordt berekend aan de hand van het salaris van de biologische ouders.
En puma73 moet toch echt beter gaan leren lezen en zelf niet zoveel aandacht trekken.

regenwaterdraak2
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2012 14:17

Re: excuses advocaat

Ongelezen bericht door regenwaterdraak2 »

Je kunt natuurlijk ook altijd een klacht indienen tegen je advocaat bij de orde van advocaten. Hij heeft je verkeerd geinformeerd en je belangen niet goed behartigd en zal waarschijnlijk iedere minuut van zijn slechte diensten in rekening gebracht hebben.
Misschien kun je herziening van zijn rekening vragen.

Advocaten zijn ingehuurd door de opdrachtgever, in het geval van jouw advocaat ben jij dat. Met de andere partij heeft hij niets van doen alleen als tegenstander bij het verdedigen van jouw belangen.

Groet.
S.

Gesloten