Pagina 1 van 2
Brugman
Geplaatst: 10 apr 2012 08:52
door Fatih1453
In 2010 heb ik bij brugman Zaandam badkamer gekocht met onder voorbehoud financering en met verkoper (vriend van mijn collega) afgesproken als financering niet goed gaat, zou hij koopovereenkomst in prullenbak gooeien.
Helaas was onze financering afgewezen en zoals afgesproken heb ik de verkoper gebeld en meegedeeld dat onze aankoop niet doorgaat.
Twee jaar later dus in 2012 kreeg ik een brief van Brugman dat ik annuleringkosten moet betalen van 1300 euro. Verkoper gebeld, die werkt niet meer. Degene gebeld die brief gezonden heeft maar zij is alleen breikbaar via brief. Via mijn collega heb ik met verkoper contact opgenomen. Hij zei dat hij toen bestelling afgemeld had. Nou heb ik nu rechtbijstand ingeschakeld.
Ik zou mensen hier zeggen, nooit tekenen. Ze dwingen echt met tekenen dus nooit tekenen. Anders krijg jij zulke problemen.
Re: Brugman
Geplaatst: 10 apr 2012 12:27
door arthur2000
Even een paar opmerkingen:
1. Heb je getekend om de keuken te
huren? Want in deze rubriek zit je nu.
2. Possimedee, €1300. Daar moeten veel mensen een maand voor werken
3. Volgens mij hebben ze de overeenkomst weer uit de prullenbak gehaald
4. Tekenen? Ik kan niet tekenen zei mijn handvaardigheidjuf altijd.
5. Vriendjes van vriendjes voelt al niet goed.
Re: Brugman
Geplaatst: 11 apr 2012 14:49
door arthur2000
Volgens mij betreft het een keuken van Huurman want:
huren doe je bij Huurman, praten bij Brugman
Re: Brugman
Geplaatst: 11 apr 2012 15:03
door sjoegel
Wat ik nooit snap is dat je een keuken gaat kopen terwijl je nog niet eens weet of je hem kunt betalen
Volgens mij heb je dan een draadje los. Dat shopt toch ook niet lekker ? Niet weten of wat je koopt ook mag houden ? Ik heb hier totaal geen begrip voor.
Re: Brugman
Geplaatst: 11 apr 2012 15:10
door stronkstronk
Fatih1453 schreef:Nou heb ik nu rechtbijstand ingeschakeld.
Prima.
Fatih1453 schreef:Ik zou mensen hier zeggen, nooit tekenen. Ze dwingen echt met tekenen dus nooit tekenen. Anders krijg jij zulke problemen.
Je hebt je laten dwingen. Dan had je geen problemen gehad. En ik zei altijd tegen mijn kinderen als ze wat wilden kopen: hoeveel zit er in je spaarpot? Kun je dat betalen? Nee? Dan moet je doorsparen.
Re: Brugman
Geplaatst: 11 apr 2012 17:25
door riddert
Fatih1453 schreef:
Ik zou mensen hier zeggen, nooit tekenen. Ze dwingen echt met tekenen dus nooit tekenen.
Hoezo dwingen ze je te tekenen? Wat zou er gebeuren als je niet tekent? Krijg je dan straf? Moet je in de hoek, tegeltjes tellen?
Evengoed succes met de afhandeling van de zaak, ik hoop dat je je gelijk krijgt en die 1300 euro niet hoeft te betalen.
Re: Brugman
Geplaatst: 12 apr 2012 11:38
door arthur2000
Re: Brugman
Geplaatst: 12 apr 2012 12:16
door Winterman
Fatih1453 schreef:
Ik zou mensen hier zeggen, nooit tekenen. Ze dwingen echt met tekenen dus nooit tekenen. Anders krijg jij zulke problemen.
Ik zou hier zeggen nooit zaken doen met "vrienden". Kan alleen maar fout gaan. Hij kan wel zeggen dat hij de bestelling heeft afgemeld, maar dat zou ik ook zeggen als ik het vergeten was.
Je hebt zelf voor deze constructie op basis van "vertrouwen" gekozen.
Hier kan je Brugman niets verwijten dat zij alsnog die koopovereenkomst hebben gevonden.
Wat denk je nu met die rechtsbijstand te bereiken? Jij hebt er zelf voor gekozen de niet gangbare weg te bewandelen. Brugman heeft een koopovereenkomst. Is het nu hun schuld dat iemand die niet weggegooid heeft?
@arthur2000
Praten doe je als Brugman niet bij Brugman
Re: Brugman
Geplaatst: 12 apr 2012 14:40
door arthur2000
Winterman schreef:Fatih1453 schreef:
@arthur2000
Praten doe je als Brugman niet bij Brugman
De verkoper bij Brugman heeft anders wel gepraat als Brugman.
Hij kan er wat van.
Net zo vaak op een forum als Winterman.
Die lust er wel ... van.
Re: Brugman
Geplaatst: 12 apr 2012 15:11
door Winterman
arthur2000 schreef:
De verkoper bij Brugman heeft anders wel gepraat als Brugman.
Die hoefde niet te praten. Alleen een formulier zoek te maken.
Re: Brugman
Geplaatst: 12 apr 2012 15:50
door arthur2000
Re: Brugman
Geplaatst: 12 apr 2012 16:25
door Winterman
Het was een vriend van een collega.
Gaat het hier allemaal iets te snel voor je?
Re: Brugman
Geplaatst: 12 apr 2012 17:31
door Nicky_The
sjoegel schreef:Wat ik nooit snap is dat je een keuken gaat kopen terwijl je nog niet eens weet of je hem kunt betalen.
Dat was ook het eerste wat ik dacht..
Als er niet op je koopovereenkomst staat 'onder voorbehoud van financiering' en in de voorwaarden van brugman staat dat ze die annuleringskosten mogen rekenen, ben ik bang dat je gewoon zal moeten betalen..
Re: Brugman
Geplaatst: 12 apr 2012 17:50
door Emmy75
Nicky_The schreef:sjoegel schreef:Wat ik nooit snap is dat je een keuken gaat kopen terwijl je nog niet eens weet of je hem kunt betalen.
Dat was ook het eerste wat ik dacht..
Men begint alvast met oriënteren (ok nog te begrijpen) en dan gaandeweg ...
"jamaar deze prijs kan ik u alleen vandaag garanderen"
"de korting die ik nu geef is alleen geldig als u nu tekent"
"heel binnenkort zit er een prijsverhoging van de gekozen apparaten of materialen aan te komen, dus u moet er snel bij wezen.."
Fatih1453 schreef:Ik zou mensen hier zeggen, nooit tekenen.
Nooit tekenen. <punt> ? hoe moeten mensen die wel zeker weten een keuken willen kopen deze dan kopen?
Nooit tekenen in een dergelijke situatie, ja daar kan ik me zeker in vinden.
Het is misschien wel handig dat de verkoper van toen dit schriftelijk aan u (evt. in een e-mail) bevestigd dat de order destijds afgemeld is. Het is goed mogelijk dat de annuleringskosten onredelijk zijn. Desalniettemin zult u de ingewikkelde weg moeten bewandelen.
Het lijkt overigens wel een trend te worden dat dit soort firma's oudere orders uit de archieven opduikelt om nog even de kosten te kunnen vangen.
Re: Brugman
Geplaatst: 13 apr 2012 10:13
door Nicky_The
Emmy75 schreef:Nicky_The schreef:sjoegel schreef:Wat ik nooit snap is dat je een keuken gaat kopen terwijl je nog niet eens weet of je hem kunt betalen.
Dat was ook het eerste wat ik dacht..
Men begint alvast met oriënteren (ok nog te begrijpen) en dan gaandeweg ...
"jamaar deze prijs kan ik u alleen vandaag garanderen"
"de korting die ik nu geef is alleen geldig als u nu tekent"
"heel binnenkort zit er een prijsverhoging van de gekozen apparaten of materialen aan te komen, dus u moet er snel bij wezen.."
Toevallig maakten wij dit van de week nog 2x mee. Beide keren hebben we nee gezegd en beide keren kregen we later nogmaals dezelfde aanbieding. Het ligt echt aan jezelf als je er dan wel op in gaat!
Re: Brugman
Geplaatst: 19 apr 2012 20:57
door rls36
Ook wij hebben een soortgelijke ervaring met Brugman Keukens & Badkamers.
In oktober 2010 bij Brugman Venlo geweest voor het uitzoeken van een badkamer. Tijdens het tweede gesprek, waarin we de badkmaerorder definitief maakten, kwam ter sprake dat we wellicht een aanbouw wilden gaan maken en dat hierin dan een nieuwe keuken zou komen. Tijdens dit gesprek duidelijk aangegeven dat we nog in een oriënterende fase zaten, nog bezig met architect. Natuurlijk wilden ze ook graag een voorstel voor een keuken maken. Er was een actie die week en om in de berekening deze actiekorting mee te kunnen nemen, moesten we een koopovereenkomst tekenen met hierop een richtbedrag van € 12.000,-. De verkoper gaf nog aan dat we nergens aan vast zaten maar dat dit puur voor de manager was om het geven van de korting te kunnen verantwoorden. Het was donderdagavond, inmiddels 21.30 uur, dus wij tekenden. Een definitieve keukenorder hebben wij nooit meer geplaatst. Omdat..
In februari/maart 2011 werd de badkamer geleverd en geïnstalleerd via een door Brugman geregelde installateur. Ten eerste waren bijna alle artikelen die geleverd werden stuk/beschadigd. Alle kranen waren beschadigd, het wastafelblad was gebarsten, in de achterkant van de kast zat een scheur. Overal kwamen nieuwe artikelen voor. Vervolgens ontstond er discussie over de kosten van het ophogen van de vloer. Volgens ons opgenomen in het bedrag, volgens de installateur niet. na het opleveren van de badkamer gingen al snel de kranen weer stuk. Kortom ellende..
In april 2011 werd ik gebeld door de keukenverkoper van Brugman Venlo met de mededeling dat er nog een keukenorder open stond. Nog boos over het verloop van het plaatsen van de badkamer gaf ik aan dat we geen zaken meer wilden doen met Brugman maar ook dat er geen nieuwe keuken komt vanwege het feit dat de aanbouw niet haalbaar is en dat we op zoek gaan naar een ander huis. De keukenverkoper ging dit doorgeven.
In augustus/september 2011 volgde er een telefoontje van de filiaalmanager. Ik heb vervolgens weer hetzelfde verhaal gedaan. (Hij gaf aan dat het hem speet hoe het gegaan was met de badkamer en dat er in dit soort gevallen altijd iemand van het filiaal kwam kijken om de problemen op te lossen... Ik heb het filiaal op een zaterdagochtend gebeld nadat er op vrijdag een monteur was geweest en er vervolgens geen water meer uit de douche kwam. Er werd mee verteld dat ze helaas niet konden helpen en dat ik maar op maandag de serviceafdeling moest bellen..) De filiaalmanager zei dat ik de keukenorder moest annuleren. Welke order? Vervolgens een brief ontvangen van de rayonmanager met het verzoek contact met hem op te nemen. Dat heb ik gedaan, maar hij was niet bereikbaar. Aan zijn assistente mijn verhaal gedaan en gezegd dat hij, als er vragen waren contact met mij op kon nemen. Geen reactie gehad.
Op 20 januari 2012 valt er plotseling een brief in de bus waarom wij het annuleringsbedrag van € 3.600,- nog niet overgemaakt hebben, zoals vermeld in de brief van 6-1-2012. Deze brief hebben we niet ontvangen. Vervolgens telefonisch contact opgenomen maar telefonisch worden we niet te woord gestaan. Ook met het filiaal in Venlo contact opgenomen om om tafel te gaan zitten, maar ook zij bellen niet meer terug/zijn niet bereikbaar.
Uiteindelijk rechtsbijstand ingeschakeld. Om het dossier te kunnen completeren heb ik bij Brugman een kopie van de koopovereenkomst opgevraagd. Wij hebben nl. een doordruk en deze is slecht leesbaar. Tot mijn verbazing ontvang ik vervolgens van Brugman een volledig ingevulde koopovereenkomst!! Op die van ons staat alleen en bedrag en een type keuken ingevuld. De types op blad 1 (door ons ondertekend) en op blad 2 komen niet eens overeen!!
Maar ondanks dit alles en de inspanningen van rechtsbijstand geeft Brugman geen gehoor. We staan gewoon met onze rug tegen de muur en moeten € 3.600,- gaan betalen, voor helemaal niets!!
Ons rest op dit moment niets anders dan naar de Geschillencommissie te stappen en de annuleringskosten alvast naar deze commissie over te maken.
Heeft iemand dezelfde ervaringen of tips om tot een oplossing te komen?
Re: Brugman
Geplaatst: 19 apr 2012 21:02
door dhc
Beste rls36:
het is niet netjes in te breken in het topic van iemand anders. U kunt een eigen topic openen.
Doet U dat ook even op de site van Vara Kassa? Daar doet U namelijk hetzelfde en dat topic is al ruim een jaar oud.....
Re: Brugman
Geplaatst: 19 apr 2012 23:24
door Jolijn
Uiteindelijk rechtsbijstand ingeschakeld. Om het dossier te kunnen completeren heb ik bij Brugman een kopie van de koopovereenkomst opgevraagd. Wij hebben nl. een doordruk en deze is slecht leesbaar. Tot mijn verbazing ontvang ik vervolgens van Brugman een volledig ingevulde koopovereenkomst!! Op die van ons staat alleen en bedrag en een type keuken ingevuld. De types op blad 1 (door ons ondertekend) en op blad 2 komen niet eens overeen!!
Maar ondanks dit alles en de inspanningen van rechtsbijstand geeft Brugman geen gehoor. We staan gewoon met onze rug tegen de muur en moeten € 3.600,- gaan betalen, voor helemaal niets!!
Ons rest op dit moment niets anders dan naar de Geschillencommissie te stappen en de annuleringskosten alvast naar deze commissie over te maken.
Heeft iemand dezelfde ervaringen of tips om tot een oplossing te komen?
Je moet (nog) niks. Als je die annuleringskosten overmaakt is de kans groot dat je ze nooit meer terug ziet.
Het telefonisch besprokene alsnog op papier zetten.
Wijs ze op het verschil in hun en jouw versie.
Die brief heb je nooit gehad en kunnen zij ook niet bewijzen, want is vast niet aangetekend verstuurd.
Als Brugman geen gehoor geeft is het goed toch?
Jij stelt duidelijk dat je, zoals afgesproken, niet betaalt voor een voorstel.
Re: Brugman
Geplaatst: 20 apr 2012 02:35
door Emmy75
Nicky_The schreef:Toevallig maakten wij dit van de week nog 2x mee. Beide keren hebben we nee gezegd en beide keren kregen we later nogmaals dezelfde aanbieding. Het ligt echt aan jezelf als je er dan wel op in gaat!
Natuurlijk geldt die geweldige aanbieding volgende week of maand ook nog wel of ze kunnen wel weer iets anders doen om op hetzelfde uit te komen. Ze zeggen niet zo gauw nee als ze een keuken kunnen verkopen. Ik gaf dan ook een beetje sarcastisch enkele veel gehoorde verkoopargumenten weer waar veel mensen toch nog steeds intrappen tegenwoordig. Daarom worden ze ook nog steeds veel toegepast, zoals u zelf heeft kunnen ervaren.
dhc schreef:het is niet netjes in te breken in het topic van iemand anders. U kunt een eigen topic openen.
Dit is geheel conform de gedragsregels.
Het is gebruikers niet toegestaan bijdragen of topics op het forum te plaatsen die niet met een consumentenkwestie te maken hebben.
rls36 schreef:Er was een actie die week en om in de berekening deze actiekorting mee te kunnen nemen, moesten we een koopovereenkomst tekenen met hierop een richtbedrag van € 12.000,-. De verkoper gaf nog aan dat we nergens aan vast zaten maar dat dit puur voor de manager was om het geven van de korting te kunnen verantwoorden.
Ook deze komen we tegen in het smoezenboek van de verkoopargumenten. U had daar echt niet voor hoeven (moeten) tekenen. Als een verkoper zo aandringt op de handtekening moet u een lampje gaan branden cq dan moeten alle alarmbellen gaan rinkelen. Het is gewoon om de verkoop binnen te halen / vast te leggen.
rls36 schreef: Uiteindelijk rechtsbijstand ingeschakeld.
...
Ons rest op dit moment niets anders dan naar de Geschillencommissie te stappen en de annuleringskosten alvast naar deze commissie over te maken.
Als toch rechtsbijstand heeft, waarom heeft u het dan nog over de geschillencommissie ? Als u een rechtsbijstand heeft, kunnen zij een brief opstellen dat u de vordering betwist en geen verdere correspondentie wenst te voeren anders dan een dagvaarding te ontvangen voor de vordering. Het kan inderdaad wel een incassorit worden. Maar als u (en de rechtsbijstand) menen sterk te staan, kunt u dat toch gewoon afwachten ?
In bepaalde gevallen is daar best onderuit te komen of het bedrag flink te matigen. Waarschijnlijk zijn er nog geen (amper) kosten gemaakt buiten het adviesgesprek. Om voor vergoeding voor kosten in aanmerking te komen (toewijzing daarvan door een rechter), moeten er kosten gemaakt zijn en die moeten aangetoont kunnen worden.
Blijft over dat de verkoper wel de gederfde winst zou kunnen claimen. Aan de ene kant kan dit natuurlijk vervelend zijn omdat deze (waarschijnlijk) hoger zijn dan de annuleringskosten. Aan de andere kant moeten zij dan de winstmarges openbaar maken. Dit is dermate bedrijfs- en concurrentiegevoelige informatie dat ze meestal wel eieren voor hun geld kiezen. Als zij deze informatie dus niet overleggen kan een rechter daar dus ook niets voor toekennen.
Eerlijk gezegd denk ik (puur gevoelsmatig) dat u meer kans heeft bij de rechter dan bij de geschillencommissie, welke mogelijk te snel zullen uitgaan van de CBW voorwaarden.
Re: Brugman
Geplaatst: 20 apr 2012 12:53
door rls36
Ik heb een nieuwe topic geopend, mijn excuses.
De inspanningen van mijn rechtsbijstandverzekering zijn helaas zonder resultaat.