Al jarenlang ben ik een tevreden klant bij KPN (KPN zelf, HI of MTV Mobile). Tot vorige week. Mijn contract heb ik voor mijn mobiele telefonie verlengd bij MTV Mobile, waar ik de laatste 2 jaar onder contract ben. Ik verbel tenminste 500 belminuten per maand, ik heb een internet dataverbruik van ongeveer 1000 MB en gemiddeld 400 smsjes per maand. Een goede klant dus. Inmiddels heb ik dan ook een bepaalde kwalificatie opgebouwd in het erkenningsysteem van MTV Mobile.
De kwalificatie werd meegenomen in de onderhandelingen over het te verlengen abonnement. Zoals inmiddels bekend is, werken dergelijke bedrijven met aanbiedingen. En vaak valt er over de aanbiedingen te onderhandelen. Zo ook in mijn geval. Uitkomst van de onderhandelingen was dat het contract met een jaar verlengd zou worden, een telefoon (Samsung S2) voor de bijbetaling van 10 euro en gedurende een bepaalde periode 50% korting. De bevestiging hiervan werd mij zwart op wit toegezonden (bindend dus). Tevens werd mij met klem toegezegd dat ik de volgende middag mijn nieuwe telefoon zou ontvangen (ondanks dat de levertijd maximaal 3 werkdagen is).
De volgende dag werd de telefoon niet afgeleverd. Bellen dus met de klantenservice van MTV Mobile. Uit de gegevens bleek dat deze donderdagmiddag (tijdens kantooruren) was ingeboekt voor verzending. Omdat ik speciaal vrij heb genomen om de telefoon in ontvangst te nemen, was ik enigszins teleurgesteld. Ik denk in oplossingen, dus ik droeg zelf oplossingen aan: Zelf ophalen in de dichtstbijzijnde winkel? Kon niet, conform de regels van MTV Mobile. Het was de fout van een werknemer van MTV Mobile die de toezegging had gedaan, dus een externe koerier inzetten, om de klant tevreden te houden? Mag niet volgens de regels. Een autolader (die ik zelf toch zal moeten aanschaffen) van verkoopprijs 13 euro er bij geven om het leed te verzachten. Nee, want de medewerker heeft naast zijn fout bij het toezeggen van de leveringsdata ook nog teveel korting gegeven. LET OP!! Daar had ik geen weet van, ik wist niet wat hij wel of niet mocht. Ik ben namelijk niet op de hoogte van de lijstjes waarop de korting staan die zij mogen geven. Dus met ander woorden, omdat ik teveel korting heb gekregen, krijg ik geen autolader. Nu zit het niet in het geld, immer zoals eerder aangegeven zou ik deze zelf aanschaffen maar het gaat om het gebaar. MTV verkiest dus in deze duidelijk het geld (13 euro) boven een vaste trouwe klant. Ik kan uit ervaring spreken indien ik zeg dat een bedrijf zijn klanten goed zal moeten behandelen, indien er verlangd wordt in de toekomst wederom zaken te doen. En als een medewerker een fout maakt, is dat een intern probleem, waar de klant niet de dupe van moet worden.
Inmiddels zijn we drie werkdagen verder en de telefoon is nog niet geleverd. Ik zou het contract kunnen ontbinden maar dan zou ik een dief van mijn portemonnee zijn, immers ik zou op dit moment geen betere deal kunnen afsluiten bij de concurrentie. Desondanks wil ik wel mensen waarschuwen over de handelswijze van MTV Mobile. Het niet nakomen van afspraken, bij interne fouten, de klant “verantwoordelijk” houden en dat men liever geld bespaard (korte termijnplanning) dan een klant tevreden houdt (lange termijnplanning).
U bent allen gewaarschuwd, ga niet over één nacht ijs. Kies zorgvuldig uw mobiele telefonie provider uit en zet de gemaakte afspraken op papier.
Met vriendelijke groet,
Een ontevreden MTV Mobile klant.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] MTV Mobile
-
Re: MTV Mobile
Een soort gelijke situatie meegemaakt.
BIj mij zeiden ze dat ik 4 maanden gratis mocht bellen bij een verlening van 1 jaar.
Echter kreeg ik het contract en daar stond 2 maanden op.
Ik heb haar naam opgeschreven, en zij geeft zelf ook haar fout toe. Maar ik kan hier volgens mij niets mee. MTV is zo fout bezig.
BIj mij zeiden ze dat ik 4 maanden gratis mocht bellen bij een verlening van 1 jaar.
Echter kreeg ik het contract en daar stond 2 maanden op.
Ik heb haar naam opgeschreven, en zij geeft zelf ook haar fout toe. Maar ik kan hier volgens mij niets mee. MTV is zo fout bezig.
-
Re: MTV Mobile
Jammer dat MTV Mobile weer niet thuis geeft.