| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Service Rabobank
-
bartbakker
Service Rabobank
Beste trosradar forum bezoekers,
Een tijdje geleden een regenboogrekening via rabobank.nl met de random reader voor mijn pasgeboren dochter. De ID kaarten waren niet meer geldig, dus ik kreeg een telefoontje om deze bij de rabobank te laten zien en gelijk de aanvraagdocumenten te ondertekenen.
Ik kom dus net terug van de Rabobank. Met de ID kaarten is het wel gelukt, maar met het ondertekenen van de documenten niet. De medewerker achter de balie wist niet waar deze te ondertekenen documenten waren en kon helemaal niets zeggen over de verdere afhandeling van deze aanvraag. Dit is toch wel erg jammer, niet?
Nu is het dus nog maar afwachten wat er verder met deze aanvraag gaat gebeuren. Ik kreeg wel te horen dat de medewerker achter de balie mijn aanvraag verder af zou handelen, waar het feit dat dit antwoord totaal niet SMART was gedefinieerd.
Hoe zijn jullie ervaringen met de Rabobank als gaat het om aanvragen of wijzigingen van rekeningen? Gaat dit ook zo chaotisch op medewerker niveau? Of gaat dit ook op andere gebieden verkeerd?
Graag jullie reacties!
Een tijdje geleden een regenboogrekening via rabobank.nl met de random reader voor mijn pasgeboren dochter. De ID kaarten waren niet meer geldig, dus ik kreeg een telefoontje om deze bij de rabobank te laten zien en gelijk de aanvraagdocumenten te ondertekenen.
Ik kom dus net terug van de Rabobank. Met de ID kaarten is het wel gelukt, maar met het ondertekenen van de documenten niet. De medewerker achter de balie wist niet waar deze te ondertekenen documenten waren en kon helemaal niets zeggen over de verdere afhandeling van deze aanvraag. Dit is toch wel erg jammer, niet?
Nu is het dus nog maar afwachten wat er verder met deze aanvraag gaat gebeuren. Ik kreeg wel te horen dat de medewerker achter de balie mijn aanvraag verder af zou handelen, waar het feit dat dit antwoord totaal niet SMART was gedefinieerd.
Hoe zijn jullie ervaringen met de Rabobank als gaat het om aanvragen of wijzigingen van rekeningen? Gaat dit ook zo chaotisch op medewerker niveau? Of gaat dit ook op andere gebieden verkeerd?
Graag jullie reacties!
Re: Service Rabobank
ID Kaarten heb ik in het verleden gemailed (PDF scan) en overeenkomsten sturen ze me op met antwoordenvelop, die kan ik tekenen en op de post gooien of mailen (wederom PDF scan).
-
bartbakker
Bij mijn Rabobank is een gescande pdf van ID kaart niet voldoende. Op het kantoor willen ze eerst het officiele geldige document zien. Pas dan accepteren ze pas deze identificatie en scannen ze zelf deze documenten en voegen dit toe aan hun systeem. Echt zeer ouderwets.
Je bedoelt dat ze willen voorkomen dat er een bewerkte scan in hun systeem komt ?bartbakker schreef:Bij mijn Rabobank is een gescande pdf van ID kaart niet voldoende. Op het kantoor willen ze eerst het officiele geldige document zien. Pas dan accepteren ze pas deze identificatie en scannen ze zelf deze documenten en voegen dit toe aan hun systeem. Echt zeer ouderwets.
Wat begrijp je daar niet aan dan ?
-
bartbakker
Ik begrijp niet dat andere mensen (bv bprosman hierboven) bij een andere Rabobank wel via e-mail een gescande ID-kaart kunnen toesturen en dat dit dan voldoende is. Mijn Rabobank accepteert dit niet, wat ik wel kan begrijpen.
Wat ik niet begrijp is dat er niet een eenduidig beleid Rabobank breed is bij het aanleveren van een ID kaart. Ik weet dat iedere Rabobank zijn eigen regels bepaald, maar op gebied van security zouden ze toch niet teveel van elkaar mogen afwijken lijkt mij! Of willen ze hun AAA-rating niet meer terugkrijgen? Hierbij is security een belangrijk onderdeel lijkt mij!
Wat ik niet begrijp is dat er niet een eenduidig beleid Rabobank breed is bij het aanleveren van een ID kaart. Ik weet dat iedere Rabobank zijn eigen regels bepaald, maar op gebied van security zouden ze toch niet teveel van elkaar mogen afwijken lijkt mij! Of willen ze hun AAA-rating niet meer terugkrijgen? Hierbij is security een belangrijk onderdeel lijkt mij!
Moet er wel eerlijkheidshalve bijvertellen dat dit op een dorp is en ik met de meeste ouders van het personeel wat daar werkt op school gezeten heb. Dat "Boerenleenbank" gevoel is voor mij DE reden om er te blijven. Mijn rekeningen heb ik nooit over laten zetten naar Den Bosch, ik weet ook niet of het daar zo zou gaan werken. In Amstelveen zeker niet, dat is voor mijn dochter ook de reden geweest om haar bankzaken ook niet over te hevelen.
-
Teunbosseman
- Contacteer:
Ach, ik ben maanden "gestalked" door de rabobank dat ik langs moest komen om mij te identificeren.....en binnen het dagvenster van de rabo, zelfs aangetekende brief is er gestuurd............arrogante zakken.
Tis dat ik een lage rente bij ze heb en kost me teveel om naar een ander te gaan.
Tis dat ik een lage rente bij ze heb en kost me teveel om naar een ander te gaan.
Hoezo ouderwets?? Juist het feit dat ik persoonlijk langs moet komen vind ik een geruststellend idee!! Iedereen kan wel een ID bewijs bewerken en zich dan via mail uitgeven voor mij. Ik ben juist zeer tevreden over de Rabobank die met mij meedenkt op momenten dat het nodig is. Zo was het de Rabobank die mij er op wees dat de rekeneningen waar het PGB van mijn zoons op staat, ook door hun biologische vader "geplundert" kon worden. (Gezien het feit dat hij veel geldproblemen heeft niet ondenkbaar) De rekeningen stonden namelijk op naam van mijn zoons en hij kan, door zijn paspoort te laten zien waar de kids ook in bijgeschreven staan, zo alles opnemen. Dankzij hun advies om de rekeningen op mijn naam te laten zetten met de aanvulling "Ten bate van PGB XXXXX" is mij een hoop leed bespaard.bartbakker schreef:Bij mijn Rabobank is een gescande pdf van ID kaart niet voldoende. Op het kantoor willen ze eerst het officiele geldige document zien. Pas dan accepteren ze pas deze identificatie en scannen ze zelf deze documenten en voegen dit toe aan hun systeem. Echt zeer ouderwets.
Nee, ik ben zeer tevreden over de Rabobank. ABN Amro heeft het al meerdere malen goed "verklooid" en ING vind ik het waardeloos dat alles via post/mail/telefoon gaat. Ik wil persoonlijk iemand kunnen spreken. En daarbij zit 'ie hier net om de hoek.
Bij ons zijn ze er ook op Vrijdagavond.binnen het dagvenster van de rabo
-
witte angora
Dit is dus wat mij ook aanspreekt. Maar ook dat men bij de Rabo toch wat meer meedenkt dan bij de ING.Juist het feit dat ik persoonlijk langs moet komen vind ik een geruststellend idee!! Iedereen kan wel een ID bewijs bewerken en zich dan via mail uitgeven voor mij.
-
MAXIEM
@
Bij beide banken gaat alles goed, totdat je een veranderingsverzoek indient. Dan ben je bij deze 2 banken echt aan het verkeerde adres en stapelen ze fout op fout. Ut zal wel aan het opleidingsniveau van de medewerkers liggen (denk ik).
Maxiem.
Bij beide banken gaat alles goed, totdat je een veranderingsverzoek indient. Dan ben je bij deze 2 banken echt aan het verkeerde adres en stapelen ze fout op fout. Ut zal wel aan het opleidingsniveau van de medewerkers liggen (denk ik).
Maxiem.
Jaaaa, nou noem je 1 puntje... Toen ik ging verhuizen van Rabobank in Zeeland naar Rabobank in Rotterdam, hadden ze de rekening van mijn vader meeverhuisd. Was trouwens wel binnen 5 minuten weer opgelost, hoor.
Maar daar ging het inderdaad effe niet goed.
-
Teunbosseman
- Contacteer:
Auti-Mama schreef:Nee, ik ben zeer tevreden over de Rabobank. ABN Amro heeft het al meerdere malen goed "verklooid" en ING vind ik het waardeloos dat alles via post/mail/telefoon gaat. Ik wil persoonlijk iemand kunnen spreken. En daarbij zit 'ie hier net om de hoek.Enige bank van het hele dorp.
Ik dus helemaal niet !
Ik kan zo een ING inlopen en een ander aanvragen, regelen oid. Bij Rabo moet alles telefonisch of virtueel....ja daag...wil gewoon een mens zien als ik mn hypotheek wil aanpassen en geen telefonisch onderhoud.
Jouw voordeel dat die om de hoek zit, bij mij niet, ING ook niet trouwens
Tis gvd geen pak melk wat ik aanschaf.
-
Teunbosseman
- Contacteer:
bprosman schreef:Bij ons zijn ze er ook op Vrijdagavond.binnen het dagvenster van de rabo
Bij gods gratie kan het soms op donderdag avond......ppppffff.....blijf het arrogante zakken hooi vinden
-
Teunbosseman
- Contacteer:
witte angora schreef:Dit is dus wat mij ook aanspreekt. Maar ook dat men bij de Rabo toch wat meer meedenkt dan bij de ING.Juist het feit dat ik persoonlijk langs moet komen vind ik een geruststellend idee!! Iedereen kan wel een ID bewijs bewerken en zich dan via mail uitgeven voor mij.
Nou, heb toch andere ervaringen, precies andersom zelfs. Nogmaals tis dat ik een beter rentepercentage heb bij rabo anders was ik zo weg.
Moet wel zeggen dat mn vorige rabobank ( andere plaats ) veel en veel klantvriendelijker en gerichter was dan diegene in de grote stad.
Terug naar de kleine rabo......helaas dat kan niet valt niet in gebied meer.
-
bartbakker
Bij deze weer even een update. Mijn dochter haar rekening is sinds vandaag actief. Mijn vrouw heeft er achter aan moeten bellen, waarom de rekening nog steeds niet was geopend. Wat blijkt nu het geval. Er moet nog even een vinkje gezet worden om mijn dochter haar inactieve rekening actief te maken! Wat een losers daar bij de Rabobank zeg! Dat ze niet zo'n simpel proces van een rekening aanvragen t/m het geheel aanmaken en activeren van de rekening niet goed voor elkaar kunnen krijgen! Willen ze dan je spaargeld niet ofzo? Zij kunnen deze liquide middelen toch weer goed gebruiken om in andere dingen te investeren en met jou geld dus meer geld te verdienen? Of lukt de Rabobank dat heden te dage niet meer? Incompetente Bank geworden?
Daarnaast stond er vandaag nog meer dan €1000,- op onze lopende betaalrekening. Maar mijn vrouw kon toch even geen €50,- boodschappen afrekenen bij de supermarkt, omdat de pin "geen saldo" aangaf! Wat een losers daar bij de IT afdeling van de Rabobank om het betalingsverkeer niet eens op orde te hebben. Neem eens goed personeel in dienst die wel de troep op orden houdt!
Daarnaast stond er vandaag nog meer dan €1000,- op onze lopende betaalrekening. Maar mijn vrouw kon toch even geen €50,- boodschappen afrekenen bij de supermarkt, omdat de pin "geen saldo" aangaf! Wat een losers daar bij de IT afdeling van de Rabobank om het betalingsverkeer niet eens op orde te hebben. Neem eens goed personeel in dienst die wel de troep op orden houdt!
Het feit dat bij de andere banken nog grotere prutsers werken en de rabo dus de minst zwakke broeder is maakt ze alleen maar arroganter.Teunbosseman schreef:bprosman schreef:Bij ons zijn ze er ook op Vrijdagavond.binnen het dagvenster van de rabo
Bij gods gratie kan het soms op donderdag avond......ppppffff.....blijf het arrogante zakken hooi vinden
Daarbij is er nagenoeg geen serieuze buitenlandse concurrentie....
Als er nou 1 bank is die zn IT afdeling op orde heeft is het de Rabobank welWat een losers daar bij de IT afdeling van de Rabobank om het betalingsverkeer niet eens op orde te hebben. Neem eens goed personeel in dienst die wel de troep op orden houdt!
Wanneer heb je voor het laatst gehoord dat de internet bankieren site er uit lag ?
Gisteren nog....Wanneer heb je voor het laatst gehoord dat de internet bankieren site er uit lag ?
http://mobiel.nu.nl/pda/tech/405615-Int ... -plat.html
-
witte angora
Stond ook op teletekst, vanaf half drie 's middags lag het er uit, en men wist niet hoelang de storing ging duren.crazyme schreef:Gisteren nog....Wanneer heb je voor het laatst gehoord dat de internet bankieren site er uit lag ?
http://mobiel.nu.nl/pda/tech/405615-Int ... -plat.html