LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Restschuld

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
frits
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 nov 2003 21:01

Restschuld

Ongelezen bericht door frits »

Hallo,
ik heb veel onderwerpen over restschuld gelezen en meldingen dat er in de kleine lettertjes van de folder zou staan dat er een restschuld kan ontstaan, ik zou volgens Dexia een restschuld aan hun moeten betalen van 12000 euro voor een aflopende winstverdriedubbelaar afgesloten in 2000 , ik heb het contract en de bijbehorende algemene voorwaarden welke in het contract genoemd worden natuurlijk gelezen maar kan hierin nergens vinden dat IK na afloop van de loopstijd bij zou moeten betalen als de waarde van de waarden(zoals dexia de aandelen noemt) lager zouden zijn dan de waarden op het moment van beeindigen van de overeenkomst. Dit staat wel in de folders welke eerder hier op het forum hebben gestaan, maar de folder als zodanig wordt niet in de overeenkomst genoemd en maakt ook geen deel uit van de overeenkomst. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe en waar vermeld staat in een winstverdriedubbelaars contract dat de Lessee aan het eind van de looptijd een restschuld zou kunnen overhouden ?????

Frits

Jim
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 okt 2003 19:33

Re: Restschuld

Ongelezen bericht door Jim »

In de overeenkomst staat het niet maar alleen in de folder. In het contract wel dat je de folder gelezen hebt anders kon je niet tekenen maar er zijn er maar weinig die die folder gelezen hebben.

frits
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 nov 2003 21:01

Re: Restschuld

Ongelezen bericht door frits »

in de door mij ondertekende overeenkomst wordt op geen enkele wijze de folder genoemd of staat er vermeld dat ik de ervoor teken de folder gelezen te hebben

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Restschuld

Ongelezen bericht door JH »

zeer veel gedupeerden hebben niet eens de folder gekregen maar zijn destijds benaderd middels "cold calling" . Irritante en ongewenste telefoontjes die 'savonds rond etenstijd door zich financieel expert noemende figuren worden gepleegd.

opnaaier
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 okt 2003 16:24

Re: Restschuld

Ongelezen bericht door opnaaier »

dan had je moeten doen wat ik ook altijd doe met deze telefoontjes. Netjes zeggen dat je geen belangstelling hebt en de verbinding verbreken. Maar ja, als de SOS telefonische hulplijn niet bereikbaar is, zijn veel mensen blij dat tenminste nog iemand belt. En dat zijn de verleasers die nu in de door hunzelf gecreeerde krokodillentranenvijver rondspartelen en alleen maar gal spugen als iemand geen krokodillentranen in die vijver plengt,

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Restschuld

Ongelezen bericht door JH »

opneukertje toch, ik heb toch niet gezegd dat ik die telefoontjes aanneem. Veel van de mensen zijn op die manier benaderd omdat het nu eenmaal een tijd is dat iedereen moe is van het werk en of aan de dis geschaard zit. Zelf ben ik gelukkig pas om een uur of 8 thuis dus die telefoontjes gaan mij voorbij. en mocht ik vroeg thuis zijn en ik neem de telefoon op dat moment aan dan zeg ik die *** dat ik niet geinteresseerd ben.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Restschuld

Ongelezen bericht door aert0001 »

Dat is ook wel heel kort hoor, natuurlijk maken deze telefoontjes nu geen schijn van kans meer nu niet omdat ieder zijn les wel heeft gekregen.

Maar 3 a 4 jaar terug was het nog zo dat je gewoon ook uit beleefdheid die toen bij de mensen nog aanwezig was, de mevr. Of dhr. Zijn verhaal liet doen, en overtuigend waren ze, ze waren immers getraind op iets waar de gemiddelde plattelands genot stengel geen kaas van gegeten had, men werd thuis in zijn/haar vertrouwde omgeving geconfronteerd met een nieuw fenomeen.

Momenteel is het zo eenvoudig om te zeggen, dan had je maar anders moeten reageren maar, 3 a 4 jaar geleden geloofden mensen nog in “de bank de verzekeringmaatschappij of de fin. Adviseur” deze mensen genoten toch enig aanzien, dat hebben ze dus in 3 a 4 jaar terug kunnen brengen tot het huidige niveau, en vul zelf ieder voor zich maar in hoe je nu denkt over “de bank de verzekeringsmaatschappij de fin adviseur”, het best kunnen we dit omgekeerde evolutie noemen, de rest van de zoogdieren evolueerde van snot naar denkend en voelende mens, een paar procent van deze mensen wist dit in 3 a 4 jaar om te keren.

We kunnen en mogen natuurlijk Dexia niet de grote schuld toeschuiven, hoewel
Indien Dexia nu niet zo arrogant gekomen was met: contract is contract of nog erger “het aanbod” en niet te vergeten de idiote bedreigingen en incasso maatregelen dan had het er toch heel anders uitgezien, in ieder geval voor Dexia
Die eigenlijk ook maar gewoon gepakt is door Aegon en Labouchere, zodat Aegon en dat lugubere bankje buiten schot konden blijven, en ze schijnen er nog mee weg te komen ook.

Alle aandacht is door de Dexia kliek naar zichzelf toegetrokken, misschien wel opzettelijk, misschien worden ze door Aegon wel rijkelijk beloont, dit spel kent zoveel mogelijkheden.
Echter de methode die deze club gebruikt werkt zo tegendraads, dat het verzet en de bereidheid tot een compromis snel verleden tijd zullen zijn.

Veel van de gedupeerde gaan de strijd strijden voor het principe, omdat men beschadigt is, diep beschadigt, en dat is bereikt door Dexia en hun methodes van
Geld binnen willen halen, echt winnen is voor hen allang onmogelijk, het net gaat strakker en strakker, dat weet Dexia ook, net als ze weten dat de verkopers legio Lease en Aegon grove fouten hebben gemaakt, toch gaan zij ongehinderd verder met incasso maatregelen dreigen en rechtszaken, wetende dat het verzet en de aversie alleen maar gevoed wordt, zoiets heet ziende blind en horende doof.
De werkelijkheid van Dexia en die van de gedupeerden lopen steeds verder van elkaar weg.

Flinke lap tekst geworden maar wel uit het hart,

Groetjes Ton

opnaaier
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 okt 2003 16:24

Re: Restschuld

Ongelezen bericht door opnaaier »

al vanuit de bijbel genieten bankiers en anderen die met geld handelen geen aanzien. Was het niet Jesus in eigen persoon die op Goede Vrijdag de geldwisselaars uit de tempel geranseld heeft? En zijn het niet nog steeds de banken, fiscus en dergelijke die op Goede Vrijdag gesloten zijn. Ook nu nog, in de twintigste eeuw. Jesus wist al dat geldhandelaren niet te vertrouwen waren. En volgens mij is die al duizenden jaren geleden geboren. Nog steeds niks bijgeleerd blijkbaar.
Of was de lokroep van de pecunia groter dan jouw bijbelkennis of jouw herinneringen uit de godsdienstlessen op school? Gratis en voor niks naar school gegaan????

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: Restschuld

Ongelezen bericht door Chris G »

Zo intelligent als jij je zelf beschrijft ben je helaas niet. Volgens mij ben jij ook voor niets naar school geweest. De figuur die je beschrijft uit de bijbel schrijf je met een "z" en niet met een "s" dus wat loop je nou toch te zeuren op dit forum over domme mensen.

opnaaier
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 okt 2003 16:24

Re: Restschuld

Ongelezen bericht door opnaaier »

knap geformuleerde en degelijk onderbouwde reactie. Knap hoor, ga zo door, Hoop alleen dat jouw verweer bij de rechtbank meer inhoud heeft dan deze.

frits
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 nov 2003 21:01

Re: Restschuld

Ongelezen bericht door frits »

ook nu wordt er weer gesproken over "cold calling" en de wel of niet gelezen /ontvangen folder. Waar het mij nu om gaat is waar in het ondertekende contract zou staan dat de lessee na de afgesproken periode het verschil tussen de waarden zou moeten bijbetalen als dat negatief zou zijn. Want de folder wordt in het contract NIET genoemd.

willems

Re: Restschuld

Ongelezen bericht door willems »

DEXIA MOET LEASEBELEGGER € 60.000 BETALEN.
Dit lees ik op de site van Stichting L.V. Verder zijn de gegevens: Belegd door die Mevrouw fl.20.000 (€ 9.091) voor een lening van fl.100.00(€45.455) waarvan de restschuld € 60.000.-- bedraagt.
Laten wij aannemen dat het vonnis gehandhaaft zal worden.
Ontvangt dan deze Mevrouw van Dexia € 60.000 om haar schuld af te lossen (dan blijft zij met lege handen + adv/kosten) of ontvangt zij €60.000 als vergoeding? Dit wil dan zeggen: inleg € 9091 ontvangen €60.000 dus voordeel 50.909 minus kosten).
Weet iemand hoe e.e.a in elkaar zit?
Indien dit het geval, dan was vernietiging volgens de Stichting L.V en Sara Etty géén goede zaak! Misschien daarom is de Stichting zo stil??

M.vr.gr.

bram van norg
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 sep 2003 08:30

Re: Restschuld

Ongelezen bericht door bram van norg »

Aert01

Complimenten voor je commentaar
Prachtig verwoord.
Ik kan het alleen maar volledig onderschrijven

Bram

Gesloten