LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is er iets met FBTO aan de hand??

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Duk2
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 apr 2012 10:48

Is er iets met FBTO aan de hand??

Ongelezen bericht door Duk2 »

Ik moet als zzp-er zelf voor m'n pensioen zorgen. Daarvoor heb ik jaren geleden een verzekering afgesloten bij FBTO. Die verzekering eindigde per 1 april, maar nu zegt FBTO geen tijd te hebben om het geld over te maken. Het kan nog tot begin mei duren zeggen ze. Wat een raar verhaal. Ze weten al zolang dat ze het bedrag over moeten maken en nu hebben ze geen tijd.
Er zal toch niet iets anders achter zitten. Zit het bedrijf misschien in de financiele problemen? Ik hou m'n hart vast. Hoe krijg ik m'n geld daar weg?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Is er iets met FBTO aan de hand??

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Dat ze geen tijd zouden hebben is natuurlijk kul, mail ze gewoon met de vraag waar uw geld blijft dan moeten ze wel terugmailen.

Veel grote bedrijven maken excasso's per de 15e van de maand aan, dus ik zou nog niet paniekeren.

Duk2
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 apr 2012 10:48

Re: Is er iets met FBTO aan de hand??

Ongelezen bericht door Duk2 »

Ik heb ze gebeld, maar kreeg als reactie dat ze het heel druk hebben en "dat iedereen haast heeft".
En dat terwijl het helemaal hun geld niet meer is!

MAXIEM

Re: Is er iets met FBTO aan de hand??

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Duk2

Wees niet bezorgd. Er is echt niks aan de hand met dit bedrijfje. Dit is bij verzekeraars en banken de gebruikelijke gang van zaken. Je bent immers geen klant meer, dus kun je wat hen betreft barsten.

Maxiem.

Heb je wél andere diensten lopen bij FBTO, dan kun je dreigen die op te zeggen. Zoiets helpt nog wel eens.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Is er iets met FBTO aan de hand??

Ongelezen bericht door dhc »

Heb je wél andere diensten lopen bij FBTO, dan kun je dreigen die op te zeggen. Zoiets helpt nog wel eens.
Tuurlijk...zeker als je nog aan een contractperiode vastzit....

klok/klepel/in de war.....

MAXIEM

Re: Is er iets met FBTO aan de hand??

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Duk2

Kijk eens in de AV (de kleine lettertjes) wellicht staat daar iets in. Overigens kun je hen ook meedelen dat je een klacht gaat indienen bij de geschillencommissie KIFID in Den Haag en schadevergoeding zult eisen.

Sukses, Maxiem.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Is er iets met FBTO aan de hand??

Ongelezen bericht door Frantic2 »

kom op nou zeg! de Kifid inschakelen terwijl de verzekering op 1 april afliep???? Het is nu 11 april....( en ik zie dat de TS er al 2 topics aan heeft gespendeerd..... ik snap wel dat de FBTO tegen hem zegt dat hij niet de enige is, hij denkt dat nl wel geloof ik)

MAXIEM

Re: Is er iets met FBTO aan de hand??

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Frantic2

Het is een drukmiddel. Wellicht helpt het en wellicht helpt het niet. Meer moet je er niet achter zoeken.

Maxiem.

Radar
Site Admin
Berichten: 5516
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Is er iets met FBTO aan de hand??

Ongelezen bericht door Radar »

De twee topics zijn nu samengevoegd. TS, gelieve niet meer te dubbelposten (of dubbel te posten).

FBTOWebcare
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 apr 2011 10:19

Re: Is er iets met FBTO aan de hand??

Ongelezen bericht door FBTOWebcare »

Beste deelnemers aan het Forum,

Graag reageren wij op de reacties die vandaag zijn gepost:

Het is op dit moment erg druk op de afdeling, waardoor wij klanten met een levensverzekering niet direct kunnen helpen. Dit vinden wij heel vervelend. Dat bent u tenslotte niet van ons gewend! Daarom hebben we extra mensen ingezet om de situatie op te lossen.

Wij doen er alles aan om zoveel mogelijk aanvragen nauwkeurig in een korte tijd te verwerken. Als ons dit niet binnen 2 weken lukt, vergoeden wij na deze termijn van 2 weken, de wettelijke rente over uw uitkering.

Misschien kunnen wij u telefonisch helpen?
Meer informatie of vragen? Bel dan gerust naar (058) 234 53 75. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 17.30 uur.

Hartelijke groet,

FBTO
http://www.fbto.nl

MAXIEM

Re: Is er iets met FBTO aan de hand??

Ongelezen bericht door MAXIEM »

FBTOWebcare

Dan wil ik jullie er wel even op wijzen, dat er door het niet direkt vrijgeven van het geld, er ook andere schade kan zijn voor de rechtmatige dan alleen de eventueel gemiste rente. De klant heeft naar mijn mening helemaal niets te maken met jullie interne probleem. Interne problemen moet je niet op het bordje van de ex(?)-klant schuiven. Dat is naar mijn mening gewoon onfatsoenlijk en heel erg klantonvriendelijk.

Maxiem.

Duk2
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 apr 2012 10:48

Re: Is er iets met FBTO aan de hand??

Ongelezen bericht door Duk2 »

Bedankt voor jullie reacties/advies. Gelukkig lees ik nergens dat het bedrijf bijna omvalt, dus ik heb nog goede hoop dat ze binnenkort toch mijn geld (zeg maar de lening waar ik nooit toestemming voor heb gegeven) terugbetalen. Wel vreemd dat zo'n bedrijf gewoon beslist om jouw geld pas terug te betalen als zij daar zin in hebben....
Ik hou jullie zeker op de hoogte over de afloop.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Is er iets met FBTO aan de hand??

Ongelezen bericht door dhc »

MAXIEM schreef:FBTOWebcare

Dan wil ik jullie er wel even op wijzen, dat er door het niet direkt vrijgeven van het geld, er ook andere schade kan zijn voor de rechtmatige dan alleen de eventueel gemiste rente. De klant heeft naar mijn mening helemaal niets te maken met jullie interne probleem. Interne problemen moet je niet op het bordje van de ex(?)-klant schuiven. Dat is naar mijn mening gewoon onfatsoenlijk en heel erg klantonvriendelijk.

Maxiem.
**** niet zo, TS krijgt gewoon de rente vergoed waar hij recht op heeft.
Of weet je dat ook al beter?

Iemand nog een bossie narcisten, sorry...narcissen?

Duk2
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 apr 2012 10:48

Re: Is er iets met FBTO aan de hand??

Ongelezen bericht door Duk2 »

Vandaag weer gebeld met FBTO. Nu geeft de betreffende afdeling aan dat het 4 tot 6 weken zal duren om uit te keren. Ik hoop dat ze bedoelen 4 tot 6 weken na 1 april en niet na vandaag. Tot 6 weken wachten tot ze je geld teruggeven!!

Overigens heeft FBTO niet de moeite genomen zelf het initiatief te nemen om klanten te informeren. Na 1 april heb ik nog geen post/telefoontje van hen gehad.

Ook op een klacht per email aan [email protected] heb ik, inmiddels 9 dagen later, nog geen reactie gehad. Niets eens een ontvangstbevestiging.........

Duk2
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 apr 2012 10:48

Re: Is er iets met FBTO aan de hand??

Ongelezen bericht door Duk2 »

Weer een update over het maar niet uitbetalen van een afgelopen polis door FBTO
FBTO houdt nu 23 dagen ten onrechte mijn geld vast "omdat het druk is".
FBTO heeft mij als gedupeerde nog steeds niet gebeld of geschreven om die vertraging te melden. Geen letter.
De klacht die ik ingediend heb is nog steeds niet beantwoord. Zelfs geen ontvangstbericht van de klacht.

Natuurlijk heb ik inmiddels spijt dat ik mijn zuurverdiende geld ooit heb toevertrouwd aan FBTO. Het enige wat ik nu nog kan doen is een klacht indienen bij het KIFID, maar daarmee heb ik natuurlijk ook m'n geld nog lang niet terug.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Is er iets met FBTO aan de hand??

Ongelezen bericht door bprosman »

FBTO zal dit wel ergens ondergebracht hebben. 4...6 weken voor pensioengelden is niet eens zo lang hoor.
Nu geeft de betreffende afdeling aan dat het 4 tot 6 weken zal duren om uit te keren.
Ze zijn toch nog niet om ?.
Dan wil ik jullie er wel even op wijzen, dat er door het niet direkt vrijgeven van het geld, er ook andere schade kan zijn voor de rechtmatige dan alleen de eventueel gemiste rente.
Je kunt toch ook zelf VOORUIT plannen, je kunt dit toch ook regelen 6 weken VOOR het aflopen van het contract zodat de molen al op gang is als je termijn afloopt.

Eerst denken dat FBTO omvalt, dan paniekeren dat het 4..6 weken duurt. Mijn kinderen waren toen ze klein waren geduldiger :?

witte angora
Berichten: 32058
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Is er iets met FBTO aan de hand??

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch vreemd. De tandartsrekening wordt altijd binnen twee dagen betaald, als het via internet gedeclareerd wordt. Dat wordt beloofd, en het is mijn ervaring dat het ook zo gebeurd.

Hetzelfde bedrijf, andere afdeling weliswaar, maar vanwaar dit verschil?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Is er iets met FBTO aan de hand??

Ongelezen bericht door bprosman »

@WA
Het is op dit moment erg druk op de afdeling, waardoor wij klanten met een levensverzekering niet direct kunnen helpen. Dit vinden wij heel vervelend. Dat bent u tenslotte niet van ons gewend! Daarom hebben we extra mensen ingezet om de situatie op te lossen.

Duk2
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 apr 2012 10:48

Re: Is er iets met FBTO aan de hand??

Ongelezen bericht door Duk2 »

Een reactie op het "paniekerigen". Het gaat om een verzekering die vele jaren geleden is afgesloten met een vast bedrag ter uitkering. FBTO had dit dus perfect kunnen plannen. Ik begrijp dus niet waarom ik geduld zou moeten hebben met een bedrijf dat er weken over doet om een bedrag over te maken. Hoeveel werk is dat trouwens, een bedrag over maken. Juist klanten die daar geduldig op wachten zorgen ervoor dat de FBTO's van deze wereld niet veranderen.

Duk2
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 apr 2012 10:48

Re: Is er iets met FBTO aan de hand??

Ongelezen bericht door Duk2 »

Voor de mededeling over de inzet van extra mensen op dit forum gaf de betreffende afdeling aan dat het tot eind april zou duren, NA die mededeling gaf men als schatting begin mei. Haal dan die extra mensen er maar gauw af zou ik zeggen.

Gesloten