Pagina 1 van 2
Anderzorg dubbele betaling maar geen teruggave
Geplaatst: 11 apr 2012 18:01
door daphne 1963
Zorg niet dat het jullie overkomt ! Ik moest bij Anderzorg een rekening van 124,13 betalen, maar was helaas de factuur kwijt. Omdat ik toch op tijd wilde betalen heb ik als betaling mijn verzekeringnummer, naam en betalingvermelding opgegeven. Omdat ik het betalingskenmerk niet meer wist, werd deze betaling bij Anderzorg als NIET betaald gekenmerkt. Je zou dus denken dat dit bedrag dan zou worden gestorneerd, niet dus ! Anderzorg behield de betaling en stuurde de deurwaarder op mij af, het zou alleen opgelost worden als ik het bedrag nogmaals zou betalen met het juiste betalingskenmerk. Dit heb ik dus gedaan, maar wij zijn inmiddels 5 maanden verder, 8 mailtjes en brieven gestuurd, en nog steeds heb ik mijn geld niet terug. Mijn advies ? betaal nooit dubbel, je krijgt het toch niet terug, de rechter kan altijd constateren dat je de betaling hebt voldaan. En mijn contactpersoon Paulien van Schie van Anderzorg, die houd mij tot op heden aan het lijntje.
Re: Anderzorg dubbele betaling maar geen teruggave
Geplaatst: 11 apr 2012 18:15
door RedShy
Lijkt me sterk dat je een dubbele betaling niet terug krijgt. Is het niet verrekend met een andere openstaande factuur? Kun je het niet laten storneren? Of heb je het handmatig zelf overgemaakt, dan kan dat niet?
Re: Anderzorg dubbele betaling maar geen teruggave
Geplaatst: 11 apr 2012 18:48
door daphne 1963
From: Schie, Paulien van [mailto:
[email protected]]
Sent: vrijdag 6 januari 2012 14:01
To:
[email protected]
Subject: AnderZorg - betalingen
Geachte mevrouw Lontho - De la Haye,
U ontvangt de e-mail ter bevestiging van onze afspraak.
U heeft in het verleden een betaling gedaan van €126,- die door het ontbreken van een betalingskenmerk bij het onjuiste verzekeringsjaar is geboekt.
Aan u het verzoek het bedrag van €124,13 aan ons over te maken naar 676416217 ten name van AnderZorg onder vermelding van betalingskenmerk 3511126520009.
Over het verzekeringsjaar 2011 heeft u inmiddels te veel betaald omdat u uw verzekering beëindigt heeft volgt er nog een financiële afwikkeling waardoor het te veel betaalde bedrag teruggestort gaat krijgen.
Ik hoop u voldoende te hebben geinformeerd.
Vriendelijke groet,
Paulien van Schie
Afdeling Service AnderZorg
Mocht u nog verder e-mailcontact willen dan kunt u dit sturen naar:
[email protected]
Dit bericht heb ik inmiddels al 4x ontvangen
Re: Anderzorg dubbele betaling maar geen teruggave
Geplaatst: 12 apr 2012 19:28
door Alphavista
Volgens mij was Paulien toe aan een cup a soup..
Ik zou vragen waarop ze jou geld hebben afgeboekt. Misschien is het verrekend met een eindafrekening omdat je je verzekering hebt beeindigd? Ik vind die mail maar vaag..
Re: Anderzorg dubbele betaling maar geen teruggave
Geplaatst: 12 apr 2012 19:39
door sephora30
Bij Anderzorg werken alleen maar kleuters, verschrikkelijk.
Denk dat ik eind van het jaar ga overstappen, want ze zijn wel de goedkoopste maar daar is de administratie ook naar
Re: Anderzorg dubbele betaling maar geen teruggave
Geplaatst: 14 apr 2012 10:18
door HansVerweij
Ik moet zeggen dat ik al sinds het begin van dit nieuwe verzekeringssysteem bij AnderZorg verzekerd ben maar dat ik heel erg tevreden ben.
Nooit problemen, alleen wordt duidelijk en goed geregeld en nog voor een 'redelijke' prijs ook.
Maar dit is wel heel slecht zeg...toch goed dat zoiets op het forum wordt geschreven en zal ook goed in de gaten houden dat mij zoiets bij AnderZorg niet gaat overkomen.
Hopelijk wordt het snel opgelost, succes!!
Re: Anderzorg dubbele betaling maar geen teruggave
Geplaatst: 14 apr 2012 12:02
door sephora30
Ja als er geen bijzonderheden zijn dus alleen maar declaraties die vergoed moeten worden gaat het prima daar.
Re: Anderzorg dubbele betaling maar geen teruggave
Geplaatst: 14 apr 2012 13:22
door morundo
Gebeurt mij ook vaak dat ik betaal zonder kenmerk, ik zet wel bij welke maand.Ook in het verleden ooit dubbel betaalt, nog nooit problemen mee gehad,geld die te veel betaald was werd netjes terug gestort.
Anderzorg heeft altijd netjes en correct gehandelt.
Re: Anderzorg dubbele betaling maar geen teruggave
Geplaatst: 14 apr 2012 13:32
door sephora30
Ik heb een jaar lang zo moeten betalen (2011) omdat zij mij geen accepts stuurden, ook niet na 10.000 keer vragen.
En idd, tot de dag van vandaag kunnen zij de betalingen niet vinden dus sturen zij mij constant brieven met een spookbetalingsregeling voor de premie van 2011.
Na tig keer mailen en chatten dringt het nog niet tot hen door.
Nu heb ik uit wanhoop maar een kopie van internetbankieren gemaild waar de betalingen elke maand opstaan.
Dit is alweer meer dan een maand geleden en nog steeds niks gehoord
Re: Anderzorg dubbele betaling maar geen teruggave
Geplaatst: 14 apr 2012 15:46
door daphne 1963
Re: Anderzorg dubbele betaling maar geen teruggave
Geplaatst: 30 apr 2012 11:26
door ikbendeklos
anderzorg,
daar moet je alleen zijn als je goed te grazen genomen wil worden..
Re: Anderzorg dubbele betaling maar geen teruggave
Geplaatst: 01 mei 2012 15:09
door Rekkie
Je kunt juridisch altijd aantonen dat je de rekening hebt betaald, maar tegenwoordig hebben ziektekostenverzekeringen het beleid: geen betalingskenmerk ? dan zien wij de rekening als onbetaald en gaan wij verder met een incasso-procedure, maar het teveel betaalde bedrag geven wij niet meer terug, daar mag U als klant zelf een procedure voor opstarten.
Bij ons werkte het zo: De betaling zonder kenmerk kan het syteem niet "matchen" Dan valt de betaling uit en dan gingen wij zoeken op rekeningnummer, op naam, omschrijving enz enz die de betaler had meegegeven. Het gebeurde wel eens dat als er een verkeerd kenmerk werd meegegeven en het syteem dat automatisch "matchde" bij een andere verzekerde die geen achterstand had, het geld daar heen werd teruggestort. Dan krijgt degene die betaald heeft een aanmaning en zoekt dan contact met ons. Dan gingen wij het geld terugvorderen bij degene die het onterecht had ontvangen. Bij de "goede betaler" zetten wij dan de vordering op on hold" En mocht het bij de incassoboer liggen dan haalden wij dat dosier terug. Als er betaald werd zonder omschrijving en kenmerk en de betaling viel uit dan "matchde wij de betaling op de ouds openstaande vordering die niet bij de incassoboer lag. Ik heb 5 jaar op zo'n afdeling gewerk je wilt echt de smoezen niet weten die de mensen verzinnen daar kan ik een boek over schrijven. Dit verhaal heeft weinig te maken met TS maar als er teveel betaald is komt dat echt wel terug bij een zichzelf serieus nemend bedrijf. Ik hoop dat anderzorg dat is voor de TS.
Re: Anderzorg dubbele betaling maar geen teruggave
Geplaatst: 03 mei 2012 21:41
door Lucy28
Weet je zeker dat er niet andere openstaande bedragen waren? De persoon van Anderzorg zegt in de mail namelijk dat de betaling in een verkeerd jaar geboekt is. Had je misschien nog een bedrag openstaan van vorig jaar?
Ook al heb je een bepaalde maand 2x betaald, als zij op 1 of andere manier nog geld van je tegoed hebben, dan gebruiken ze de dubbele betaling gewoon om die gaten te dichten. Op zich ook wel logisch vind ik.
Als je zeker weet dat dit niet aan de orde is, dan zou ik toch echt wel verdere stappen ondernemen zoals een officiele klachtenbrief schrijven of iets dergelijks.
Re: Anderzorg dubbele betaling maar geen teruggave
Geplaatst: 04 mei 2012 16:47
door AnderZorgNL
Beste Daphne 1963,
Graag wil ik je probleem oplossen. Wil je je gegevens naar het e-mailadres
[email protected] willen sturen?
Als er inderdaad iets mis is gegaan in de betalingen, zullen wij dit uiteraard corrigeren.
Ik hoor graag van je!
Met vriendelijke groet,
Madeleine Sanders
Webcare Anderzorg
Re: Anderzorg dubbele betaling maar geen teruggave
Geplaatst: 04 mei 2012 18:46
door sephora30
En ja hoor, vandaag voor het 3e achtereenvolgende jaar een brief van mijn vriend Anderzorg, dat ik meer dan 2 maanden premie achterstand heb
Echt werkelijk niet te geloven die gasten daar
Geachte Anderzorg, ik zeg het netjes.................voor de 500e keer............
ik heb geen achterstand!!!!!!
Re: Anderzorg dubbele betaling maar geen teruggave
Geplaatst: 04 mei 2012 19:03
door Alphavista
Hoog tijd om Anderzorg op te zeggen. Jammer, want in de beginjaren was het goed.
Re: Anderzorg dubbele betaling maar geen teruggave
Geplaatst: 11 mei 2012 14:01
door sephora30
Echt heel grappig, nu krijg ik vandaag weer een brief dat de premie van Januari nog open staat.
Heb hier mijn bankafschriften............tm April is elke maand gewoon netjes betaald ovv het kenmerk.
Ik wacht wel op de deurwaarder, ben klaar met Anderzorg en ben bezig met een klacht tegen hen bij de ombudsman
Re: Anderzorg dubbele betaling maar geen teruggave
Geplaatst: 11 mei 2012 14:14
door vroem
gewoon voor laten komen, met tegeneis tot vergoeding van inkomstenderving (vrije dag voor aanwezig zijn in rechtbank, resikosten, kopieerkosten, geinvesteerde tijd , wel alles netjes aantonen uiteraard), en verzoek tot veroordeling eiser in alle kosten.
leren ze het wel af...dit soort zaken behoort dus ook tot "'fraude in de zorgsector"' trouwens.. alsof alleen zorgverleners zich daar schuldig aan maken...ik noem het bewust fraude, want na een half jaar is het geen administratief foutje maar opzettelijke obstructie, in de hoop dat verzekerde de strijd staakt denk ik dan..
Re: Anderzorg dubbele betaling maar geen teruggave
Geplaatst: 11 mei 2012 14:41
door sephora30
Ik ging net even chatten en nu kunnen ze de betaling van Maart weer niet terugvinden
Je zou van minder gek worden echt waar. En dan ook nog zeggen dat
ik weer een betaalbewijs moet sturen.
Nou..........ik stuur helemaal niks en voor de deurwaarder staat de koffie klaar.
Het is leuk dat je de laagste premie betaald maar dit gaat natuurlijk nergens meer over
Re: Anderzorg dubbele betaling maar geen teruggave
Geplaatst: 12 mei 2012 08:48
door grun
sephora30 schreef:Echt heel grappig, nu krijg ik vandaag weer een brief dat de premie van Januari nog open staat. Heb hier mijn bankafschriften............tm April is elke maand gewoon netjes betaald ovv het kenmerk. Ik wacht wel op de deurwaarder, ben klaar met Anderzorg en ben bezig met een klacht tegen hen bij de ombudsman
Anderzorg is een budgetmerk van Menzis. Budgetmerk betekent in dit geval, even zwart/wit gesteld voor de duidelijkheid, de laagst mogelijke premie en relatief weinig service. Dit kunnen ze doen door te automatiseren waar mogelijk en door zo weinig mogelijk post te sturen maar alles via internet te regelen.
Heb je een verzekering bij Menzis en woon je in de buurt, dan kun je ook gewoon binnenlopen en een 1:1 gesprek met een adviseur voeren, bijvoorbeeld. Dat kost geld en dus is Menzis duurder. De (basis)verzekeringen zijn hetzelfde want wettelijk vastgelegd.
Nu heb ik wel eens gelezen dat jij de premie achteraf, aan het eind van de maand, betaalt en bovendien per overschrijving ipv automatische incasso. Je schrijft op 11 mei dat je tot en met april betaald hebt immers.
Volgens de voorwaarden hoor je de premie vooraf, aan het begin van de maand, te betalen, dus je zou nu ook al tot en met mei moeten hebben betaald. Ook staat in de voorwaarden dat voor betaling, anders dan automatische incasso, administratiekosten in rekening gebracht kunnen worden. Dus acceptgiro's gaan ze niet sturen, want dat kost geld om ze te printen, in een enveloppe te duwen en de portokosten te betalen. Dat zijn allemaal kosten die vermijdbaar zijn en dus niet bij een budgetmerk horen.
Jij bent (al dan niet stilzwijgend) akkoord gegaan met deze voorwaarden toen je de verzekering afsloot. Het maakt mij verder niks uit, maar ik ben wel bang dat je van een koude kermis thuis komt mocht je dit hard willen spelen. Anderzorg doet imho weinig fout maar jij bent degene die zich consequent niet aan de voorwaarden houdt.