Pagina 1 van 1
Hotelgroup
Geplaatst: 12 apr 2012 09:00
door BezorgdeConsument
Ik ben volledig in een telemarketing getuind en ben ergens mee akkoord gegaan. Dat ik een vakantie zou winnen en €75 zou gestort krijgen als welkomstbonus. Het gaat om het bedrijf HotelGroup (
http://www.hotelgroup.nl). Op hun site staat ook info over het pakket.
Nu wil ik zsm afzeggen en ik heb na een poos het pakket thuisgestuurd gekregen van hun. Nu kan ik het pakket binnen 7 dagen na ontvangst annuleren. Hun 'pakket' is verstuurd op 3 april, staat op de bijgeleverde brief, maar ik heb hem pas maandag 09-04 gekregen en had toen geen tijd, ik heb vandaag ook pas alles doorgelezen.
Het 'pakket' zat in een enveloppe met mijn hotelvouchers en een hotelgroup passport, dus deze zou ik dan normaliter moeten ontvangen op 04 april aangezien het via de post gaat. Dit is dus niet het geval geweest.
Hoe kan ik nu nog afzeggen?
Re: Hotelgroup
Geplaatst: 12 apr 2012 10:09
door mama3
Ik zou het op dezelfde manier doen als zij hebben gedaan.
Het pakket terug sturen en een brief bijvoegen waarbij je je opzegging doet en deze brief dateren op bijvoorbeeld 6 april.
Re: Hotelgroup
Geplaatst: 12 apr 2012 10:50
door VioletPrue
BezorgdeConsument schreef:Nu kan ik het pakket binnen 7 dagen na ontvangst annuleren. Hun 'pakket' is verstuurd op 3 april, staat op de bijgeleverde brief, maar ik heb hem pas maandag 09-04 gekregen en had toen geen tijd, ik heb vandaag ook pas alles doorgelezen.
Het pakket is natuurlijk te laat bezorgd, maar als u ergens vanaf wilt, moet u wel meteen handelen.
U heeft het pakket de 9e gehad en wacht 3 dagen met openmaken en doorlezen.
Dan bent u zelf ook wel laks.
Ik weet niet of de truc van mama3 werkt, aangezien zo'n pakket/brief wordt gestempeld op datum.
Proberen kan altijd.
Re: Hotelgroup
Geplaatst: 12 apr 2012 11:22
door mama3
Op het pakket staat dan inderdaad de datum van verzending maar op de brief die in het pakket staat staat dan duidelijk een andere datum. Zo hebben hun het overduidelijk ook gedaan. Brief al eerder dateren terwijl ze het pakket pas dagen later op de post doen.
Zou natuurlijk ook kunnen dat post nl het veel te laat bezorgd heeft (als het via hun verzonden is?). Je zou via het barcode nummer van het pakket kunnen kijken op track and trace(alleen post nl) dan zie je zo wanneer het is verstuurt is.
Je zegt dat het maandag 9 april bezorgd is maar toen was het tweede paasdag en dan wordt er toch niet bezorgd?
Re: Hotelgroup
Geplaatst: 12 apr 2012 14:17
door BezorgdeConsument
Hallo,
bedankt voor jullie reacties.
Er stond ook een nummer vermeld, hier heb ik naartoe gebeld en via dit nummer kon ik nog opzeggen. Allemaal heel vloeiend gegaan.
Re: Hotelgroup
Geplaatst: 12 apr 2012 14:25
door VioletPrue
Nou, mooi dat het zo soepel is opgelost.
Heb je om een schriftelijke bevestiging van je opzegging gevraagd?
Re: Hotelgroup
Geplaatst: 12 apr 2012 14:42
door BezorgdeConsument
VioletPrue schreef:Nou, mooi dat het zo soepel is opgelost.
Heb je om een schriftelijke bevestiging van je opzegging gevraagd?
Deze heb ik in een email. Dit is ook een geldige bevestiging?
Re: Hotelgroup
Geplaatst: 12 apr 2012 14:45
door VioletPrue
Ja hoor, dit is genoeg.
Goed bewaren en voor de zekerheid uitprinten.
Re: Hotelgroup
Geplaatst: 13 apr 2012 14:04
door consumentenbond
De Consumentenbond heeft actie ondernomen tegen de onrechtmatige incasso's voor de Hotelgoldcard en het Hotelgroup Passport te beëindigen, zie het bericht op de site van de Bond:
De Consumentenbond (CB) heeft aan banken gevraagd alle onrechtmatige incasso's voor de Hotelgoldcard en het Hotelgroup Passport te beëindigen. Het bedrijf Sell It verkoopt de hotelkaarten telefonisch en daarbij is automatische incasso niet toegestaan. Via [email protected] kunnen gedupeerde consumenten een stappenplan aanvragen waarmee onterecht geïnd geld terug geboekt kan worden.
Uit klachten van consumenten blijkt dat zij geregeld betwisten dat er sprake is van een overeenkomst met Sell It terwijl het geld dan al is afgeschreven. Verkoper Sell It van de Hotelgoldcard en het Hotelgroup Passport reageerde niet op verzoeken van de CB om te stoppen met de onrechtmatige incasso's zonder schriftelijke machtiging. Uit meldingen van consumenten blijkt dat Sell It er verschillende bankrekeningen op nahoudt en verschillende bedrijven inschakelt om de incasso's uit te voeren. Daardoor is het nog niet duidelijk of alle onrechtmatige incasso's nu beëindigd zijn. De CB neemt verdere stappen als blijkt dat dit nodig is. Consumenten die geconfronteerd worden met een onrechtmatige incasso van Sell It voor de Hotelgoldcard of voor het Hotelgroup Passport kunnen via [email protected] bij de Consumentenbond een stappenplan aanvragen. Tevens hoort de CB via dit e-mailadres ook graag naar welk rekeningnummer Sell It (of een ander bedrijf dat de incasso's voor de Hotelgoldcard of het Hotelgroup Passport uitvoert) het geïncasseerde bedrag laat overboeken.
Re: Hotelgroup
Geplaatst: 17 apr 2012 18:13
door korth043
Beste gedupeerden van Hotelgroup. Zoals sommigen van jullie wellicht weten doen wij een journalistiek onderzoek naar Hotelgroup en MKbusiness. Dat onderzoek is nog in volle gang en lijkt zijn vruchten af te werpen. Het is op moment wachten op wat uitkomsten uit onderzoeken van verschillende instanties. Geloof me, er lopen heel veel onderzoeken naar deze oplichtingszaak. Ik kan op dit moment nog geen uitspraken doen over resultaten maar ik kan wel zeggen: NIET BETALEN!!! En het doel is om ze voor het gerecht te slepen. Wie daar aan mee wil doen (alleen benadeelden) kunnen contact opnemen via
[email protected]
Re: Hotelgroup
Geplaatst: 05 jul 2012 22:37
door Mo_sinan
Ook ik heb me laten verleiden tot de aanbieding van drie gratis overnachtingen die mij telefonisch aangeboden werden door Hotel group. De telefoniste vertelde me dat ik het binnen zeven dagen ongedaan kon maken en gaf me het telefoonnummer. Ik heb het pakket ruim een week later pas ontvangen en heb het toen goed doorgelezen. Mijn intuïtie vertelde mij dat dit niet echt pluis was en ik heb Hotel Group gegoogled. Toen las ik allerlei berichten in dit forum over deze oplichtpraktijken en besloot meteen te annuleren. Ik had Hotel group eenmalig van mijn rekening het bedrag van € 50,00 af laten schrijven die ik vervolgens meteen terug heb laten boeken omdat ik anders misschien heel lang op me geld kan wachten.
Zoals ik op het forum gelezen had heb ik de hotelbonnen via de email geannuleerd en via de post de envelop terug gestuurd. Toen kreeg ik een email waarin stond dat ze de envelop niet ontvangen hadden binnen de gestelde tijd en dat ik alsnog moet betalen. Er werd mij gevraagd het verzend bewijs te sturen. Dat heb ik natuurlijk niet want ik heb het niet aangetekend verstuurd.
Heeft iemand nog suggesties voor mij want, nu een week later krijg ik dus een nieuwe brief waarin ze die € 50,00 en nog eens € 10,50 administratiekosten in rekening brengen. Hoe kom ik hier vanaf???
PS: ik heb wel meteen mijn telefoonnummer laten blokkeren voor dit soort ellende via
www.bel-me-niet.nl