LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autoinbraak zonder braakschade?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
VanBerkenrhode

Autoinbraak zonder braakschade?

Ongelezen bericht door VanBerkenrhode »

Beste Leden,

Eergisteren is mijn auto (Bmw 7 serie 2010) ingebroken in een parkeergarage in Utrecht. De kofferbak is helemaal leeg geplunderd. Telefoons en laptops etc zijn allemaal weg. Tot mijn grote verbazing was er geen braakschade aan de buitenkant van de auto. Er is helemaal niks geforceerd of een raam ingeslagen.
Voor de rest is er ook geen alarm of iets afgegaan. Ik weet ook zeker dat ik de auto op slot heb gedaan. Kan het
zo zijn dat ze de auto zijn binnen gekomen door een universele afstandsbediening of iets dergelijk? Zijn er lotgenoten die dit al eerder hebben mee gemaakt?

We hebben aangifte proberen te doen bij de politie in Utrecht. Ze wezen het echter af, de wachttijd was meer dan twee uur. Morgen maar weer proberen...

Alvast dank,
Meneer van Berkenrhode

Vincenti

Re: Autoinbraak zonder braakschade?

Ongelezen bericht door Vincenti »

Dat is technisch gezien mogelijk bij zo'n auto. Uiteraard heb je daar wel wat meer voor nodig dan een universele afstandbediening.

Wat een pech zeg dat u net op dat moment meerdere telefoons en laptops in uw auto had liggen.

Aangifte doen kan volgens mij tegenwoordig ook via internet.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Zoals gezegd, technisch is het mogelijk, wel met de nodige extra apparatuur. Ga er dus maar niet van uit dat dit eenof andere zwerver geweest is. Waarschijnlijk zullen er ook meer slachtoffers zijn. Aangifte via internet is een optie. Daarnaast zal het verzekeringsverhaal nog moeilijk worden, aangezien er geen braak is.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

geloof dat ik toch ineens braaksporen zou hebben :wink:

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

Er zijn meerdere manieren om een auto zonder braakschade in te komen. Bij mij hebben ze het ooit eens gedaan door een klein gaatje onder het portierslot te maken. Had net als jij geen idee hoe ze binnengekomen waren, tot een aantal maanden later daar roest zichtbaar werd. Toen vond ik dus dat gat.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Hebben dergelijke auto's geen beveilgingscertificaat met bijbehorende controleplan en dito verzekering ?

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rozemarijntje schreef:geloof dat ik toch ineens braaksporen zou hebben :wink:
Daar zat ik net aan te denken. :oops:

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Telefoons en laptops etc zijn allemaal weg.
Nog afgezien van alle 'adviezen' hier over plotseling optreden braakschade geldt volgens mij het allerbeste advies: nooit dit soort zaken in de auto achterlaten. Men kan namelijk ook het volgende denken. U heeft telefoons en laptops in de auto achtergelaten en deze zijn 'verdwenen' zonder schade. Zou het kunnen zijn dat .... (vul zelf maar in).

Het is maar een gedachte en helaas denken de meeste verzekeringen ook zo. En uw argument dat u tot nu toe nog geen aangifte gedaan hebt maakt uw 'zaak' ook niet sterker.....

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Het is maar een gedachte en helaas denken de meeste verzekeringen ook zo. En uw argument dat u tot nu toe nog geen aangifte gedaan hebt maakt uw 'zaak' ook niet sterker.....
Aangifte doen is een eis van de verzekering, kan via internet is zo gedaan.

Bovendien is het wel oerdom om dit soort spullen in de auto achter te laten.

Elk systeem kan gekraakt worden.
Laatst gewijzigd door ciske op 13 apr 2012 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.

VanBerkenrhode

Ongelezen bericht door VanBerkenrhode »

Beste mensen,

Bedankt voor alle reacties.
Inmiddels hebben we aangifte gedaan bij de politie. De politie zou de camerabeelden van Qpark gaan opvragen.
De reden dat ik me spullen altijd in de kofferbak achterlaat, is dat dat de enige plek is die verzekerd is. De Bmw heeft een klasse 5 alarm. Wanneer het alarm is afgegaan worden wij daar direct van op de hoogte gesteld. De komende week wordt nog gekeken in de black box of daar nog iets opvallend is te zien.

ciske

De Bmw heeft een klasse 5 alarm.
Zelfs die is te kraken , ik hoop voor je dat er nog iets te vinden is in die black box, misschiein meteen een (rot) leerschool om toch je spullen niet in de auto te laten.

boef530

Ongelezen bericht door boef530 »

Als zonder braakschade de kofferbak is geopend is het moeilijk te bewijzen of deze wel goed afgesloten is geweest. Alarmsystemen in welke gradatie dan ook gaan diefstal van de auto tegen maar geven geen melding als de boel niet goed afgesloten is. In dit geval is er geen braakschade en triest genoeg sprake van eigen nalatigheid.

Leojes30

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Wat een moraal zeg...mensen zeggen zo makkelijk "dan zorg ik zelf voor braakschade" maar het is gewoon verzekeringsfraude plegen, + daarna valse aangifte doen is gewoon een misdrijf.....

Bovendien , een bij goede autoverzekering is braakschade niet eens vereist juist omdat er tegenwoordig zoveel manieren zijn om binnen te komen...Alleen valt dit niet onder je auto maar onder je inboedelverzekering..maar die vereist bij diefstal uit de auto juist vaak wel braakschade en die zal ook een maximering hebben.

Leo The Emperor

De Bmw heeft een klasse 5 alarm. Wanneer het alarm is afgegaan worden wij daar direct van op de hoogte gesteld
Zover als ik weet geldt dan ook het volgende :
Op het SCM-certificaat is vermeld dat het beveiligingssysteem van uw BMW regelmatige controle behoeft. Temeer omdat u van het beveiligingssysteem soms niets merkt. En werkt het systeem niet meer - om welke reden dan ook - dan merkt u dat meestal pas ná inbraak of diefstal.

Bij de periodieke controle wordt het gehele beveiligingssysteem getest. Zowel de functionaliteit als ook essentiële delen als de sirene met noodstroomvoorziening, de batterijen van de afstandsbediening, de ruimtelijke detectie en sensoren inclusief de schakelaars op portieren, motorkap en kofferdeksel. Uw BMW dealer of BMW Erkend Service Partner registreert deze controle bij de SCM, dan blijft uw verzekering volledig van kracht.

Op de site van de SCM kunt u online controleren of het beveiligingsysteem van uw BMW is gecertificeerd.
Als het systeem in orde is kan tevens vanuit het geheugen gelezen worden wanneer de kofferbak precies op slot is gedaan en wanneer en of deze met een van de 2 sleutels is geopend of wanneer er eventueel een sabotage alarm is geweest.

Het verdient aanbeveling naar de BMW dealer te gaan en een print laten maken van de mutaties op de bewuste dag. Dit heeft u overigens ook nodig voor een claim richting verzekering

boef530

Ongelezen bericht door boef530 »

Blijft vaag, de kofferbak wordt zonder braakschade open gemaakt en warempel daar liggen de dure telefoons en laptops, Een gelegenheids- dief gaat daar echt niet zoeken die gaat voor de snelle manier, navigatie audiosysteem noem maar op binnen de auto en niet speciaal voor de kofferbak.

Leo The Emperor

boef530 schreef:Blijft vaag, de kofferbak wordt zonder braakschade open gemaakt en warempel daar liggen de dure telefoons en laptops, Een gelegenheids- dief gaat daar echt niet zoeken die gaat voor de snelle manier, navigatie audiosysteem noem maar op binnen de auto en niet speciaal voor de kofferbak.
Tenzij de bluetooth aanstaat, dan zijn de telefoons makkelijk te traceren

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Hoeveel telefoons heeft een mens nodig en waarom liggen die in de kofferbak?

8)

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Sterker nog, wat voor een verzekering denkt de TS te kunnen aanspreken?

Inboedel? nee, dat is voor in huis.
Kostbaarheden? 99 van de 100 keer is diefstal uit een auto uitgesloten.
Autoverzekering? Een laptop en telefoon is geen autoaccessoire.... meestal is er maar 250 euro verzekerd voor overige zaken, dus.....

Of te wel, al die mensen die fraude voorstellen richting verzekeringmaatschappij hebben alleen zichzelf met hun valseaangifte.

ciske

Of te wel, al die mensen die fraude voorstellen richting verzekeringmaatschappij hebben alleen zichzelf met hun valseaangifte
Vertel, wie stelt dat voor dan? zie dat hier niet.

Rob fiets

Ongelezen bericht door Rob fiets »

ciske schreef:
Of te wel, al die mensen die fraude voorstellen richting verzekeringmaatschappij hebben alleen zichzelf met hun valseaangifte
Vertel, wie stelt dat voor dan? zie dat hier niet.
Deze post's :
Chocomelk schreef:
Daar zat ik net aan te denken. :oops:

Gesloten