Kpn ontiegelijk sloom internet, was eerst niet zo.
Geplaatst: 14 apr 2012 18:22
Hallo,
Ongeveer een half jaar geleden heb ik een nieuwe router gekregen van KPN gekregen, omdat de oude het begeven had, maar de nieuwe bevalt niet omdat de gemiddelde snelheid op 300kb/s ligt waar hij eerst (nog steeds sloom) 400-450kb/s haalde. Wij hebben hier zes computers en met die oude snelheid ging dat nog prima, maar met deze snelheid is dat nauwelijks uit te houden.
Wij kregen dus de Arcadyan ARV7519i, de zeer goedkoop aanvoelende router. Daar was onze Speedtouch wl780 veel beter bij. Over de Arcadyan ben ik al niet te spreken door het slechte bereik van de WLAN, maar de snelheid is dus ook niet echt om over naar huis te schrijven.
Ik heb KPN al enkele malen opgebeld over mijn internetsnelheid, met de vraag of zij een DRM-reset wilden doen en of zijn onze lijn wilden doormeten. Hier kwam uit dat de buren 5 MB/s (625kb/s) zouden halen en ook konden zij zien dat wij maar 3 MB/s haalden (dat zou dus 375kb/s zijn). Ik heb enkele speedtests uitgevoerd met verschillende sites. Alle computer behalve de uitvoerende computer stonden uit, dus het internetgebruik was gecontroleerd.
Ook schijnt het dat KPN enkele laswerkzaamheden heeft uitgevoerd. Of dit effect heeft gehad op onze lijn weet ik niet.
Ook heb ik de 'handige stappen' van de KPN medewerkers en de installatiehandleiding uitgevoerd. De kabel vanaf het ISRA-punt is zelfs minder dan 30 centimeter, daaraan ligt het niet. Deze kabel is ook nog volledig intact. KPN adviseert zelf naar een nieuwe router te kijken, maar dat vind ik hun verantwoordelijkheid.
Na dus meerdere malen telefoontjes en tweets naar KPN te hebben gestuurd, ben ik het een beetje zat. Mijn probleem wordt serieus genomen, maar er wordt niets mee gedaan. Nu hoop ik via het forum van TROS Radar een oplossing te kunnen vinden.
Groeten,
Tristan
Ongeveer een half jaar geleden heb ik een nieuwe router gekregen van KPN gekregen, omdat de oude het begeven had, maar de nieuwe bevalt niet omdat de gemiddelde snelheid op 300kb/s ligt waar hij eerst (nog steeds sloom) 400-450kb/s haalde. Wij hebben hier zes computers en met die oude snelheid ging dat nog prima, maar met deze snelheid is dat nauwelijks uit te houden.
Wij kregen dus de Arcadyan ARV7519i, de zeer goedkoop aanvoelende router. Daar was onze Speedtouch wl780 veel beter bij. Over de Arcadyan ben ik al niet te spreken door het slechte bereik van de WLAN, maar de snelheid is dus ook niet echt om over naar huis te schrijven.
Ik heb KPN al enkele malen opgebeld over mijn internetsnelheid, met de vraag of zij een DRM-reset wilden doen en of zijn onze lijn wilden doormeten. Hier kwam uit dat de buren 5 MB/s (625kb/s) zouden halen en ook konden zij zien dat wij maar 3 MB/s haalden (dat zou dus 375kb/s zijn). Ik heb enkele speedtests uitgevoerd met verschillende sites. Alle computer behalve de uitvoerende computer stonden uit, dus het internetgebruik was gecontroleerd.
Ook schijnt het dat KPN enkele laswerkzaamheden heeft uitgevoerd. Of dit effect heeft gehad op onze lijn weet ik niet.
Ook heb ik de 'handige stappen' van de KPN medewerkers en de installatiehandleiding uitgevoerd. De kabel vanaf het ISRA-punt is zelfs minder dan 30 centimeter, daaraan ligt het niet. Deze kabel is ook nog volledig intact. KPN adviseert zelf naar een nieuwe router te kijken, maar dat vind ik hun verantwoordelijkheid.
Na dus meerdere malen telefoontjes en tweets naar KPN te hebben gestuurd, ben ik het een beetje zat. Mijn probleem wordt serieus genomen, maar er wordt niets mee gedaan. Nu hoop ik via het forum van TROS Radar een oplossing te kunnen vinden.
Groeten,
Tristan