Pagina 1 van 1

Levenslange garantie SOLA wassen neus

Geplaatst: 16 apr 2012 00:43
door brakel
Ik heb in januari j.l. een pannenset Esprit aangeschaft van SOLA met levenslange garantie. Na de eerste paar keer koken ontstonden er allerlei zwarte vlekjes in de pan (d.w.z. glanzende RVS laag verdween en onder deze laag ziet is het zwart....). Ik heb contact opgenomen met SOLA en daar bleek dit een bekend probleem te zijn en kreeg een nieuwe vervangende pannenset Esprit aangeboden. Prima service tot dat de voorwaarde voor deze levenslange garantie duidelijk werden: ik moest zelf zorgen voor het terugzenden van de pannen en hiervoor de kosten >14 euro betalen en dan zou ik daarna na 2 weken de vervangende pannenset ontvangen.

Ik ben pas gescheiden en om deze reden heb ik de pannenset aangeschaft.... Hoe kan je als gezin 2 weken zonder pannen?? Ik kook elke dag vers daar heb ik een pannenset voor! Eerst bedacht dat ik dit wel tijdens de voorjaarsvakantie zou kunnen regelen maar het is geen doen! En bovendien vind ik het ronduit onklantvriendelijke dat je zelf voor de extra kosten op moet draaien, terwijl het een bekende klacht bij SOLA is!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heb nogmaals contact opgenomen met SOLA om te vragen om service want bij de huidige invulling van "Levenslange garantie" is daar geen sprake van.

Levenslange garantie van SOLA is vooralsnog een wassen neus!!!!!!!!!

Re: Levenslange garantie SOLA wassen neus

Geplaatst: 16 apr 2012 00:49
door rozemarijntje
misschien nog een keer bellen en de situatie uitleggen en zeggen dat je wel nog even pannen hebt.misschien kunnen ze eerst de nw opsturen?en dan u de oude gelijk,terug sturen.
als er een antwoordnr op staat dan hoeft u niet te betalen heeft u dat al gezien?

Re: Levenslange garantie SOLA wassen neus

Geplaatst: 16 apr 2012 01:54
door CSM
Waarom brengt u de pannenset niet gewoon naar de winkel waar u ze gekocht heeft?
Of heeft u rechtstreeks bij Sola gekocht en is de set per post bezorgd?

Re: Levenslange garantie SOLA wassen neus

Geplaatst: 16 apr 2012 02:36
door CSM
Wil niet spammen, maar de "365+ pannenset" van IKEA kan ik van harte aanbevelen, en kost je een schamele 49 euri.

Re: Levenslange garantie SOLA wassen neus

Geplaatst: 16 apr 2012 10:34
door agnesm
U krijgt nog steeds levenslange garantie, de pannenset wordt omgewisseld.
Dus die levenslange garantie is zeker geen wassen neus, maar wel degelijk de garantie.

En jah dat u die tijd even geen pan heeft, vind ik logisch. Wat wilt u dan? Dat ze eerst nieuwe pannen sturen en dat ze dan maar moeten afwachten of de oude pannen ooit terug komen?

Als u die 14 euro voor verzending niet wilt betalen, moet u ze naar de winkel waar u ze kocht heeft terugbrengen en het via hen regelen.

U verstaat dus eigenlijk onder levenslange garantie dat men de pannen bij u op een u schikkend tijdstip komen ophalen en dat u gelijk een nieuwe pannenset krijgt zodat u geen enkele dag zonder pannen zit? Nu en in de eeuwigheid.

Re: Levenslange garantie SOLA wassen neus

Geplaatst: 16 apr 2012 10:37
door Dirkie
Ik ben pas gescheiden en om deze reden heb ik de pannenset aangeschaft
:?:

Re: Levenslange garantie SOLA wassen neus

Geplaatst: 16 apr 2012 11:49
door Emmy75
Dirkie schreef:
Ik ben pas gescheiden en om deze reden heb ik de pannenset aangeschaft
:?:
De relevantie van deze zin ontgaat mij ook een beetje. Een niet-gescheiden gezin heeft toch hetzelfde probleem als deze 2 weken geen pannenset heeft ?

Maar goed ergens vind ik dat TS wel een punt heeft. Leuk die garantie maar wat heeft men eraan als men bij omruiling 2 weken geen pannen heeft. Eigenlijk zou TS zich wel moeten wenden tot de partij waar de pannen gekocht zijn.

Overigens zou ik me wel afvragen of die hele omruiling veel zin heeft als het inderdaad een bekend probleem is zoals TS schrijft. Grote kans dat het bij de volgende pannenset weer zo is en kan TS weer van voor af aan opnieuw beginnen.

Re: Levenslange garantie SOLA wassen neus

Geplaatst: 16 apr 2012 11:55
door bprosman
als men bij omruiling 2 weken geen pannen heeft. Eigenlijk zou TS zich wel moeten wenden tot de partij waar de pannen gekocht zijn.
Er zal toch vast wel een familielid zijn met een pan over, en anders bij de Action, a 3...4 Euro... is geen wereldkwaliteit maar genoeg voor 2 weken.

Een "leentoestel" of "leenauto" ken ik al maar de "leenpan" nog niet.

Re: Levenslange garantie SOLA wassen neus

Geplaatst: 16 apr 2012 17:21
door olaf79
brakel schreef:Ik heb in januari j.l. een pannenset Esprit aangeschaft van SOLA met levenslange garantie. Na de eerste paar keer koken ontstonden er allerlei zwarte vlekjes in de pan (d.w.z. glanzende RVS laag verdween en onder deze laag ziet is het zwart....). Ik heb contact opgenomen met SOLA en daar bleek dit een bekend probleem te zijn en kreeg een nieuwe vervangende pannenset Esprit aangeboden. Prima service tot dat de voorwaarde voor deze levenslange garantie duidelijk werden: ik moest zelf zorgen voor het terugzenden van de pannen en hiervoor de kosten >14 euro betalen en dan zou ik daarna na 2 weken de vervangende pannenset ontvangen.

Ik ben pas gescheiden en om deze reden heb ik de pannenset aangeschaft.... Hoe kan je als gezin 2 weken zonder pannen?? Ik kook elke dag vers daar heb ik een pannenset voor! Eerst bedacht dat ik dit wel tijdens de voorjaarsvakantie zou kunnen regelen maar het is geen doen! En bovendien vind ik het ronduit onklantvriendelijke dat je zelf voor de extra kosten op moet draaien, terwijl het een bekende klacht bij SOLA is!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heb nogmaals contact opgenomen met SOLA om te vragen om service want bij de huidige invulling van "Levenslange garantie" is daar geen sprake van.

Levenslange garantie van SOLA is vooralsnog een wassen neus!!!!!!!!!
Van de sola website:
Levenslange garantie
.Op alle artikelen die voorzien zijn van een onuitwisbaar Sola-merk, krijg je levenslange garantie bij normaal gebruik.

Wanneer geldt de garantie?
De levenslange garantie heeft betrekking op alle materiaal- of productiefouten. Constateer je een fabricagefout, dan wordt het betreffende artikel kosteloos gerepareerd of vervangen door een nieuw exemplaar.

Wanneer geldt de garantie niet?
De garantie geldt niet voor stelen, grepen of dekselknoppen met een schroefbevestiging. Deze kun je tegen een redelijke vergoeding rechtstreeks bestellen via elke Sola Fabriekswinkel. De garantie geldt ook niet voor normale slijtageverschijnselen, die geen gevolg zijn van materiaal- of productiefouten.

Hoe maak je gebruik van je garantie?
Heb je het Sola product in een van onze vestigingen aangeschaft? Meld je dan bij de betreffende vestiging met:

• Het product waarin je een fabricagefout hebt geconstateerd

• Het Sola garantiebewijs van het product

• Het originele aankoopbewijs
Heb je het product in onze webwinkel aangeschaft? Neem dan eerst even contact op met onze klantenservice.

Er wordt met geen woord gerept over verzendkosten. Er staat kostenloos vervangen.