LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort melkt trouwe klant uit.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Lugtigheid
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 okt 2006 23:44

Telfort melkt trouwe klant uit.

Ongelezen bericht door Lugtigheid »

Ik belde met Telfort dat wij er wel TV bij wilden, we hebben al internet en telefoon bij ze (al 9 jaar). Blijkt dat wij al jaren veel te veel betalen, er zijn veel goedkopere abonnementen beschikbaar maar daar moet je zelf achter zien te komen. Telfort zegt dat je zelf moet checken of er een goedkoper abonnement bij is gekomen.
En dat alles met de smoes dat het niet mogelijk is een goedkopere aanbieding te doen, dat is administratief veel te gecompliceerd! Waarschijnlijk geldt dit voor alle telecombedrijven en ben ik hier naïef in.

De trouwe klant wordt bij Telfort gezien en behandeld als een sukkel. Voor mij betekent dat wegwezen...

Eric

Dirkie
Berichten: 2956
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Telfort melkt trouwe klant uit.

Ongelezen bericht door Dirkie »

Lugtigheid schreef:Ik belde met Telfort dat wij er wel TV bij wilden, we hebben al internet en telefoon bij ze (al 9 jaar). Blijkt dat wij al jaren veel te veel betalen, er zijn veel goedkopere abonnementen beschikbaar maar daar moet je zelf achter zien te komen. Telfort zegt dat je zelf moet checken of er een goedkoper abonnement bij is gekomen.
En dat alles met de smoes dat het niet mogelijk is een goedkopere aanbieding te doen, dat is administratief veel te gecompliceerd! Waarschijnlijk geldt dit voor alle telecombedrijven en ben ik hier naïef in.

De trouwe klant wordt bij Telfort gezien en behandeld als een sukkel. Voor mij betekent dat wegwezen...

Eric
Voor alle duidelijkheid: Telfort is een commerciele organisatie en die hebben een belangrijk doel: winst maken. Dus U moet er dan ook niet vanuit gaan, dat ze uit eigen beweging gaan vertellen, dat het voor U goedkoper kan. En het kan nooit kwaad om af en toe de website van uw provider te controleren. U ziet dan vanzelf of er nieuwe produkten zijn en/of bestaande produkten soms goedkoper kunnen. En verder wens ik U veel succes met de overstap naar een andere provider.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Telfort melkt trouwe klant uit.

Ongelezen bericht door ciske »

Er bestaan weinig tot geen providers die bestaande klanten wijzen op kortingen of voordeeltjes.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Telfort melkt trouwe klant uit.

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:Er bestaan weinig tot geen providers die bestaande klanten wijzen op kortingen of voordeeltjes.
Waarom zouden de providers ook?, we zijn toch in staat om af en toe de website te bezoeken ??? :mrgreen:

Lugtigheid
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 okt 2006 23:44

Re: Telfort melkt trouwe klant uit.

Ongelezen bericht door Lugtigheid »

Waarom zouden de providers ook?, we zijn toch in staat om af en toe de website te bezoeken ??? :mrgreen:[/quote]


Tja, zo ken ik er nog wel een paar, natuurlijk kunnen we dat, hoewel mijn vader van 84 gaat dat niet meer gaat lukken, die betaald ook al jaren de hoofdprijs. Maar daar gaat het niet om: bedrijven zoals Telfort doen er alles aan om nieuwe klanten te krijgen, daarna ben je een melkkoe.

Als ik een pak melk (televisie, auto etc.) koop en de prijs daarvan daalt, betaal ik toch ook niet de volgende keer de oude duurdere prijs? Zodra er een abonnement aan vast zit (magazines, fitness, internet, verzekering) denken bedrijven alleen aan eigen portemonnee en komt de 'klant' op de allerlaatste plaats.

Ik vind het een vorm van oplichting: iets blijven verkopen voor een hogere prijs terwijl de prijs allang gedaald is.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Telfort melkt trouwe klant uit.

Ongelezen bericht door ciske »

Maar daar gaat het niet om: bedrijven zoals Telfort doen er alles aan om nieuwe klanten te krijgen, daarna ben je een melkkoe.
dat ben je ook bij kpn, tele2 upc en nog meer van die providers hoor, niemand wijst je er op als je al klant bent.

Lugtigheid
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 okt 2006 23:44

Re: Telfort melkt trouwe klant uit.

Ongelezen bericht door Lugtigheid »

ciske schreef:
Maar daar gaat het niet om: bedrijven zoals Telfort doen er alles aan om nieuwe klanten te krijgen, daarna ben je een melkkoe.
dat ben je ook bij kpn, tele2 upc en nog meer van die providers hoor, niemand wijst je er op als je al klant bent.
Kom op, niet zo fatalistisch!
Dat is zo inderdaad maar vinden we dit normaal met z'n allen?

Eric

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Telfort melkt trouwe klant uit.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ciske schreef:Er bestaan weinig tot geen providers die bestaande klanten wijzen op kortingen of voordeeltjes.
Af en toe gebeurde het wel eens. Dan bellen ze spontaan op om een geweldig aanbod te doen. Het doel was dan om vooral het vrij opzegbare contract weer om te zetten in een contract voor 1 of meerdere jaren.

elnuar
Berichten: 126
Lid geworden op: 20 jan 2012 14:00

Re: Telfort melkt trouwe klant uit.

Ongelezen bericht door elnuar »

ik verwacht van een internet-provider dat de snelheid wordt aangepast aan het bestaande abonnement-bedrag. Als de snelheid voor een nieuw abonnement van gelijke prijs omhoog gaat, verwacht ik ook dat mijn verbinding wordt aangepast naar die snelheid. En dat heb ik in het verleden ook gewoon meegemaakt. Ik ging niet meer betalen, maar kreeg wel netjes melding dat de snelheid omhoog was gegaan.
En dat voor een provider waar ik ook vaak genoeg slechte verhalen over service enz. over hoorde (ook zelf wel mee te maken gehad na wijziging van abonnement, maar dat is weer een ander verhaal).

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Telfort melkt trouwe klant uit.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Lugtigheid schreef:Kom op, niet zo fatalistisch!
Dat is zo inderdaad maar vinden we dit normaal met z'n allen?
Ja eigenlijk wel. De consument die vooral het goedkoopst uit wil zijn, moet zelf een actieve benadering kiezen. Regelmatig alle abonnementen (telefoon vast en mobiel, TV, internet, energie, (zorg)verzekeringen enz.) onder de loep nemen, contractduren en vooral weten wanneer met weer contractvrij is in de gaten houden, tarieven van alle aanbieders vergelijken, vaak overstappen en vooral gebruik maken van de welkomstbonussen door weer ergens nieuwe klant te worden. Wat soms kan helpen is bij een voornemen om over te stappen te bellen met de opzeggingen lijn van de huidige aanbieder. Die kunnen soms een scherpere aanbieding doen omdat dit de laatste deur is de klant binnen te houden.

Dit alles kost tijd en onder het motto van 'tijd = geld' kan men beargumenteren dat deze tijd ook een bepaalde waarde vertegenwoordigd. Wie er dus voor kiest om voor het gemak te kiezen - dus niets controleren en blijven zitten waar men zit - kiest er ook voor om soms wat meer te betalen. Men moet het maar willen die rompslomp van overstappen met alles om de haverklap.

Teunbosseman
Berichten: 4399
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Telfort melkt trouwe klant uit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Lugtigheid schreef:
ciske schreef:
Maar daar gaat het niet om: bedrijven zoals Telfort doen er alles aan om nieuwe klanten te krijgen, daarna ben je een melkkoe.
dat ben je ook bij kpn, tele2 upc en nog meer van die providers hoor, niemand wijst je er op als je al klant bent.
Kom op, niet zo fatalistisch!
Dat is zo inderdaad maar vinden we dit normaal met z'n allen?

Eric

In de tegenwoordige tijd is dit niet meer als normaal hoor.

Neem aan dat je toch ook wel eens je gas / electra prijzen vergelijkt, of je zorgverzekering of hypotheek, verzekeringen etc etc etc etc etc.
Je dient zelf je abo's bij te houden, zal niet door een provider of wat dan ook gedaan worden, die verlengen wel automatisch.......dus les voor de volgende keer.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Telfort melkt trouwe klant uit.

Ongelezen bericht door ciske »

Dat is zo inderdaad maar vinden we dit normaal met z'n allen?
Nee ik vind het niet normaal, maar alsnog je kan veranderen, maar het is overal zo.

Elk jaar een andere provider zoals sommigen doen trekt mij niet , maar vind dat de provider ook eigenlijk moeite moet doen voor de bestaande klant, want dat doen ze niet.

denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Re: Telfort melkt trouwe klant uit.

Ongelezen bericht door denmar »

Hallo lugtigheid,
Beetje dom van je om zo te reageren, je hebt toch een contract voor een jaar en dan voor een maand, dan weet je toch dat je gewoon alle aanbiedingen moet gaan vergelijken. Er zijn div. sites voor het vergelijken en als je dan wat vindt dan ga je bellen om op te zeggen en dan komen ze vast wel met een nieuwe aanbieding.
Hoe u handelt noemen ze een slaper, daar wordt het meeste geld aan verdiend, dit geldt voor alles wat je afneemt of koopt. Vergelijk de verzekeringen ook maar eens en de energie, als je hier bedreven in bent scheelt het al gauw honderden euro,s per jaar, zeker weten, probeer maar, succes.

Lugtigheid
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 okt 2006 23:44

Re: Telfort melkt trouwe klant uit.

Ongelezen bericht door Lugtigheid »

In de tegenwoordige tijd is dit niet meer als normaal hoor.

Neem aan dat je toch ook wel eens je gas / electra prijzen vergelijkt, of je zorgverzekering of hypotheek, verzekeringen etc etc etc etc etc.
Je dient zelf je abo's bij te houden, zal niet door een provider of wat dan ook gedaan worden, die verlengen wel automatisch.......dus les voor de volgende keer.
Het verschil zit'm in of het in de tegenwoordige tijd normaal is of dat we het gewenst vinden! Hooligans zijn tegenwoordig heel normaal, maar vinden we het ook gewenst? Je hoeft niet alles voor zoete koek aan te nemen. Bij een aantal van de reacties proef ik dat dit wel wordt gedaan.

hartelijke groet,
Eric

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Telfort melkt trouwe klant uit.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Lugtigheid schreef: Als ik een pak melk (televisie, auto etc.) koop en de prijs daarvan daalt, betaal ik toch ook niet de volgende keer de oude duurdere prijs?
Dit is geen goede vergelijking. Een betere vergelijking is dat als er naast de melk die je normaal koopt een andere variant komt (bijvoorbeeld in andere verpakking) dat goedkoper is. Als jij dan nog steeds de melk koopt die je altijd koopt, dan zegt de kassiere ook niet dat er een goedkopere versie is. Dat moet je uiteindelijk ook zelf uitzoeken.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort melkt trouwe klant uit.

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Lugtigheid,

Jammer om te horen dat u niet tevreden bent. Als er nieuwe Internet abonnementen of diensten zoals Interactieve TV worden geïntroduceerd, communiceren we dit altijd in onze nieuwsbrief. Deze nieuwsbrief wordt per e-mail verzonden alle Telfort Internet klanten. Soms wordt er naast de nieuwsbrief ook per post gecommuniceerd, zoals bij Interactieve TV. Wijzigen naar een nieuwe abonnementsvorm gaat gepaard met een verlenging van 1 jaar.

Op welke wijze zou u liever op de hoogte worden gehouden?

Hugo

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Telfort melkt trouwe klant uit.

Ongelezen bericht door ciske »

Op welke wijze zou u liever op de hoogte worden gehouden?
@Hugo, misschien een optie, niet alleen voor Telfort maar ook voor andere providers, als jullie de vaste klanten willen houden de kortingen per mail of op de site te vermelden?

Lugtigheid
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 okt 2006 23:44

Re: Telfort melkt trouwe klant uit.

Ongelezen bericht door Lugtigheid »

Telfort webcare schreef:@Lugtigheid,

Jammer om te horen dat u niet tevreden bent. Als er nieuwe Internet abonnementen of diensten zoals Interactieve TV worden geïntroduceerd, communiceren we dit altijd in onze nieuwsbrief. Deze nieuwsbrief wordt per e-mail verzonden alle Telfort Internet klanten. Soms wordt er naast de nieuwsbrief ook per post gecommuniceerd, zoals bij Interactieve TV. Wijzigen naar een nieuwe abonnementsvorm gaat gepaard met een verlenging van 1 jaar.

Op welke wijze zou u liever op de hoogte worden gehouden?

Hugo
Hallo Hugo,


Nieuwsbrieven worden bijzonder algemeen opgesteld en worden al heel snel SPAM. Wij krijgen trouwens nooit email van Telfort, behalve de rekeningen natuurlijk. Ik neem maar één product af en daarover wil ik wel (persoonlijk) geïnformeerd worden zodra daarvoor relevante veranderingen op til zijn.

Zodra er een goedkoper product is met dezelfde of betere specificaties lijkt het mij een goede gang van zaken dat de abonnementsvorm wordt aangepast met de daarbij behorende (lagere) prijs. Uw collega aan de telefoon beroept zich op het feit dat het ondoenlijk is om ons te verwittigen of dit automatisch te laten verlopen. Dan heeft u een groot administratief probleem, anders zou dit mogelijk moeten zijn. Dezelfde collega vindt trouwens ook dat wij zelf maar moeten bijhouden of het misschien goedkoper kan. Moet dat dan wekelijks, maandelijks of per kwartaal vraag ik mij dan af. En dan weer meteen een extra jaar (minimaal) bijtekenen. En dat moet ik dan ook doen voor heel veel andere bedrijven. Dit is onwenselijk en voor zeer veel mensen ondoenlijk. Ik denk hierbij weer aan mijn vader, die blij is met internet, maar daar natuurlijk liever niet 50 euro per maand voor betaald (8 Mb) omdat dat 8 jaar geleden zoveel koste!

Het lijkt mij dat wanneer een bedrijf als Telfort de klant, en met name het behouden van de trouwe klant, eerste prioriteit maakt, daar op lange termijn zeker de vruchten zal plukken. Dan heeft Telfort het niet eens nodig om met jaarcontracten de klant verplicht aan zich te binden, deze blijft dan gewoon graag klant. Een oud gezegde: een klant krijgen is makkelijk, een klant behouden daarentegen....

Hartelijke groet,
Eric

Teunbosseman
Berichten: 4399
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Telfort melkt trouwe klant uit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Lugtigheid schreef:
In de tegenwoordige tijd is dit niet meer als normaal hoor.

Neem aan dat je toch ook wel eens je gas / electra prijzen vergelijkt, of je zorgverzekering of hypotheek, verzekeringen etc etc etc etc etc.
Je dient zelf je abo's bij te houden, zal niet door een provider of wat dan ook gedaan worden, die verlengen wel automatisch.......dus les voor de volgende keer.
Het verschil zit'm in of het in de tegenwoordige tijd normaal is of dat we het gewenst vinden! Hooligans zijn tegenwoordig heel normaal, maar vinden we het ook gewenst? Je hoeft niet alles voor zoete koek aan te nemen. Bij een aantal van de reacties proef ik dat dit wel wordt gedaan.

hartelijke groet,
Eric

Daar heb ik jou en enkele anderen reeds antwoord op gegeven.....ja das normaal tegenwoordig. Gewenst is een andere discussie en niet relevant voor jouw originele vraag of het normaal is.

Ik beheer voor enige familieleden diverse zaken en houd bij wat voor hun portomonee het beste is icm hun wensen.

Korte lontjes en niet accepteren van een ander zijn mening zijn blijkbaar tegenwoordig ook "normaal"
Als jij niet voor "zoete koek" wilt aannemen dat tegenwoordig je niet wordt ingelicht dat je abo goedkoper is geworden....wel welkom in de digitale wereld.

Lijkt me toch een kleine moeite om voor o.a. internet eens in de zoveel tijd de aanbiedingen te controleren, en denk je als je weggaat bij Telfort dat een andere provider wel je zal inlichten ?? .........wake up please.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Telfort melkt trouwe klant uit.

Ongelezen bericht door ciske »

en denk je als je weggaat bij Telfort dat een andere provider wel je zal inlichten ??
dat kan je wel vergeten, bij kpn gaat het precies hetzelfde :lol:

Gesloten