Pagina 1 van 1

Koop ontbinden

Geplaatst: 17 apr 2012 12:42
door Asje
Eind december bestelden wij bij Trendhopper/Eijerkamp in Zutphen een nieuw bankstel, deze werd nu zo'n 6 weken geleden geleverd. Na levering bleek de zitting van de bank veel te hoog te zijn. Er is niet op te zitten. De armleuningen zijn nu in verhouding veel te laag en we kunnen niet met de voeten bij de grond. Dezelfde avond hebben wij deze klacht gemeld per email en de nodige foto's bijgevoegd. Nu zijn we 6 weken verder en er is nog altijd geen oplossing. Vele malen is beloofd terug te bellen maar helaas zijn dit loze beloftes, telkens moeten wij er weer zelf achteraan. 2,5 week geleden werden wij gebeld door de fabriek, zij zouden het probleem voor Pasen opgelost hebben door langs te komen en de zitting te verlagen. Helaas tot op de dag van vandaag nog steeds niemand gezien of gehoord. Inmiddels begint die extra bank in de kamer (gelukkig hebben we de oude nog) erg in de weg te staan, de kinderen kunnen niet eens meer bij hun speelgoed. Weet iemand of het mogelijk is om de koop nog te ontbinden?

Re: Koop ontbinden

Geplaatst: 17 apr 2012 12:47
door Winterman

Re: Koop ontbinden

Geplaatst: 17 apr 2012 12:53
door Asje
Beste Vogels,

Nee dat hebben wij niet bij de aankoop kunnen merken. Deze bank is niet op de juiste wijze gemonteerd. Er is dus ook niet op te zitten. Aangezien wij al zo'n zelfde model bank in het bezit hebben is het overduidelijk dat deze bank niet juist is.

Re: Koop ontbinden

Geplaatst: 17 apr 2012 12:59
door alfatrion
Ik ga er vanuit dat je de klacht bij de verkoper hebt ingediend. Als dat het geval is dan kun je de koop inderdaad ontbinden, omdat de verkoper niet binnen een redelijke termijn de bank heeft hersteld of vervangen door een exemplaar dat wel geschikt was om op te zitten en dezelfde eigenschappen had als het exemplaar in de winkel.

Re: Koop ontbinden

Geplaatst: 17 apr 2012 13:11
door MAXIEM
Asje

In je bericht geef je niet aan of je de bank "op het oog" hebt besteld/gekocht of dat je er daadwerkelijk in de showroom op het proefgezeten. Is dat laatste het geval en is er niet geleverd wat er besteld is (qua maatvoering), dan kun je wegens het niet leveren van het bestelde produkt de koop inderdaad ontbinden en de aankoopsom binnen 5 werkdagen terugeisen. Doe dat dan wél aangetekend en met bewijs van ontvangst.

Sukses, Maxiem.

Re: Koop ontbinden

Geplaatst: 17 apr 2012 13:33
door alfatrion
De brief aangetekend versturen is nergens voor nodig. Het vragen en krijgen van een ontvangstbevestiging volstaat prima en is tien keer zo goedkoop. Of stel in die zelfde brief een vraag. Krijg je daarop antwoord, dan heeft de verkoper je brief ontvangen.

Re: Koop ontbinden

Geplaatst: 17 apr 2012 22:48
door crazyme
Je kunt je klacht ook indienen bij de geschillencommissie wonen. Daar kun je ontbinding van de koop vragen.

Herstel naar de juiste zithoogte lijkt mij de meest voor de hand liggende oplossing, maar dan moet er natuurlijk wel iets gebeuren aan de kant van eijerkamp.

Re: Koop ontbinden

Geplaatst: 18 apr 2012 11:33
door Umad
vogels schreef:
Asje schreef:Beste Vogels,

Nee dat hebben wij niet bij de aankoop kunnen merken. Deze bank is niet op de juiste wijze gemonteerd. Er is dus ook niet op te zitten. Aangezien wij al zo'n zelfde model bank in het bezit hebben is het overduidelijk dat deze bank niet juist is.
Tja, dat schreef je dus niet in je 1e bericht. Foute/niet volledige info, leidt tot foute aannames.
Even gefixt voor je.