LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Bedo_01

Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA

Ongelezen bericht door Bedo_01 »

Dit wordt een lang verhaal, ik poog het zo kort en duidelijk te omschrijven

Sinds Ziggo in breda enkele hd zenders op een nieuwe frequentie heeft gezet, qam 256( ned 3, net 5, film1 premiere,) vertoont mijn Samsung ci+ ziggo gecertificeerd afwijkend gedrag op deze zenders, continue blokkerig beeld, strepen etc.

Nu ben ik hier al sinds half februari mee aan de gang. monteurs van ziggo langs geweest, nu 4 in totaal, die allen beweren dat het signaal dat in huis binnekomt goed is.

Mijn tv is ter reparatie geweest en heb ik inmiddels terug met een nieuw moederbord, dus in principe een nieuw toestel: probleem blijft

handen in het haar dus.
van de storingshelpdeks heb ik begrepen dat mijn modem voor internet, ''afwijkende waardemetingen" afgeeft...en dat dit al geruime tijd het geval is, Ik merk hier niets van als ik op internet zit overigens, maar toch, het is "niet zoals het hoort"

Met de laatste monteur kwam een discussie op gang die ik hier niet ga herhalen maar lets just say i was nót amused over de dingen die hij zei, over ci+, ziggo zou daar niet voor kiezen is wat ie letterlijk zei, en 'gecertificeerd' betekent eigenlijk ook niets, want ziggo heeft geen controle over wat er in mijn tv zit, mooi verhaal, monteur wilde niets weten van mijn vraag over dit internetsignaal, werd steeds dwarser en wilde niet zelf bellen met de helpdesk toen ik hier om vroeg, want '"ik heb hier 20.000 euro aan apparatuur bij me"

Ik wil eignelijk weten of er meer mensen zijn, dit moet haast wel

met dit verschijnsel op hun ci+ tv, sinds wanneer, en hoe erg
Laatst gewijzigd door Bedo_01 op 19 apr 2012 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman

Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat zeggen je signaal-levels , signaal kwaliteit en BER waarden ?
die allen beweren dat het signaal dat in huis binnekomt goed is.
Hebben ze ook gekeken wat er bij de TV aankomt ?

sourencs

Ongelezen bericht door sourencs »

@TS:
Kijk maar eens naar dit draadje: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0&t=115262
Daarover zijn ze bij Ziggo ook nog steeds aan het "nadenken" over een oplossing.

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

Da's grappig. Ik heb precies hetzelfde probleem met eenzelfde setup.

Film1 heb ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen. Die andere twee zenders leveren wel problemen. Daarnaast heb ik het ook nog op Eurosport, BBC1 en ESPN.

Van mijn modem wordt precies hetzelfde gezegd. Ik kan af en toe niet op internet komen omdat ik geen IP configuratie heb. Makkelijk op te lossen met Windows Probleem Oplossen, maar wel storend soms.

Het is sinds de laatste wijzigingen bij Ziggo. Vanaf dat moment kan ik ook mijn antenneversterker niet meer gebruiken.

bprosman

Nee hoor want in het draadje waaraan gerefereerd wordt gaat het specifiek over een Panasonic ontvanger waarvan het inmiddels bekend is dat deze problemen heeft met QAM256. Hier gaat het over een CI+ module.
Waarom kun je je antenne verstekker niet gebruiken ?
Omdat hij niet retourgeschikt is ?

@Sourencs, de oplossing is bekend, het enige waar TS en Ziggo het niet over eens zijn is "wie zal dat/wat betalen".

Bedo_01

bprosman schreef:Wat zeggen je signaal-levels , signaal kwaliteit en BER waarden ?
die allen beweren dat het signaal dat in huis binnekomt goed is.
Hebben ze ook gekeken wat er bij de TV aankomt ?
nou, Voordat de tv ter reparatie ging, schommelde deze enorm, nu de tv terug is met dat nwe moederbord, zie ik de storing opkomen, terwijl signaalkwaliteit op nul blijft staan... iets wat ik ook vreemd vind

nee ze hebben niet gekeken hoe het bij de tv aankomt, met hun apparaat aan het uiteinde van de (nieuwe) kabel bedoel je? of hoe mijn tv het verwerkt?

Bedo_01

Winterman schreef:Da's grappig. Ik heb precies hetzelfde probleem met eenzelfde setup.

Film1 heb ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen. Die andere twee zenders leveren wel problemen. Daarnaast heb ik het ook nog op Eurosport, BBC1 en ESPN.

Van mijn modem wordt precies hetzelfde gezegd. Ik kan af en toe niet op internet komen omdat ik geen IP configuratie heb. Makkelijk op te lossen met Windows Probleem Oplossen, maar wel storend soms.

Het is sinds de laatste wijzigingen bij Ziggo. Vanaf dat moment kan ik ook mijn antenneversterker niet meer gebruiken.
Okay, en qua je ci tv dan..wat word daar over gezegd of aan gedaan?

Bedo_01

sourencs schreef:@TS:
Kijk maar eens naar dit draadje: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0&t=115262
Daarover zijn ze bij Ziggo ook nog steeds aan het "nadenken" over een oplossing.
Sourencs bedankt voor je reactie, echter is dit probleem niet geheel hetzelfde (geloof me ik begrijp je frustratie!) Ik wil deze thread graag ci + houden anders word het verwarrend :(

bprosman

nee ze hebben niet gekeken hoe het bij de tv aankomt, met hun apparaat aan het uiteinde van de (nieuwe) kabel bedoel je? of hoe mijn tv het verwerkt?
Ja ik bedoel wat de kwaliteit aan het einde van de kabel is, dus niet in de meterkast maar bij de TV. En ja , ik weet het , ik geef kabels een aansluitdozen graag als eerste de schuld :wink: .
Signaalkwaliteit van 0 is gewoon niet goed, signaalsterkte hoeft echt geen 100% te zijn maar kwaliteit wel.

Winterman

bprosman schreef:
Nee hoor want in het draadje waaraan gerefereerd wordt gaat het specifiek over een Panasonic ontvanger waarvan het inmiddels bekend is dat deze problemen heeft met QAM256. Hier gaat het over een CI+ module.
Waarom kun je je antenne verstekker niet gebruiken ?
Omdat hij niet retourgeschikt is ?

@Sourencs, de oplossing is bekend, het enige waar TS en Ziggo het niet over eens zijn is "wie zal dat/wat betalen".
Ik refereer aan de post van TS. Wat die sourencs te vertellen heeft interesseert me geen biet.

Antenneversterker is niet retour geschikt, maar heeft het een aantal jaren prima gedaan, tot aan die laatste verandering dus.
Volgens de Ziggo monteur was hij trouwens wel geschikt om te gebruiken.

De Samsung met CI+ module heeft trouwens nooit achter die versterker gestaan. Die zit met een kabeltje van 1,5 mtr aan de hoofdaansluiting. Die module geeft geen BER waarde, Geloof dat het daarbij een bitoutfrequentie heet. Kan dat nu even niet nakijken. Ik kan een hele tijd probleemloos kijken en dan ineens heb ik weer "blokken" in beeld.
Bitoutfrequentie (of hoe het ook hoort te heten) staat normaal op 0, maar met die blokken piekt hij naar 2000 of hoger.

Ben al bezig geweest met mijn kabels en andere veranderingen. Stomme is dat een stap vooruit ook vaak leidt tot een stap terug. Verbeter ik het signaaal op 1 zender, dan bestaat er een grote kans dat een andere zender probleemzender wordt. Op een andere TV, met Humax decoder en lange kabels krijg ik een beter signaal als ik het signaal eerst via de videorecorder en dvd recorder naar de Humax leidt en dan pas naar de TV. Wordt overal afgeraden, maar werkt wel beter.

Alex van Ziggo Webcare is al wel voor mij bezig trouwens.

Winterman

Bedo_01 schreef: Okay, en qua je ci tv dan..wat word daar over gezegd of aan gedaan?
Er gaat weer een monteur ingeschakeld worden, maar wat ik vooral opvallend vind zijn die afwijkende pieken bij je internet modem die ik dus ook heb.

bprosman

Antenneversterker is niet retour geschikt, maar heeft het een aantal jaren prima gedaan, tot aan die laatste verandering dus.
Volgens de Ziggo monteur was hij trouwens wel geschikt om te gebruiken.
Dat zou alleen van toepassing zijn als je Interactieve TV gebruikt. Als je 'normale' (digitale) TV gebruikt hoeft hij niet retourgeschikt te zijn. Gebruik je een Humax waarbij het interactieve deel via een internet aansluiting gaat ook niet. Alleen bij de Cisco's.
Op een andere TV, met Humax decoder en lange kabels krijg ik een beter signaal als ik het signaal eerst via de videorecorder en dvd recorder naar de Humax leidt en dan pas naar de TV. Wordt overal afgeraden, maar werkt wel beter.
Dan wordt het signaal versterkt, misschien toch iets te zwak ?

Winterman

Ik maak geen gebruik van interactieve TV.
bprosman schreef:
Op een andere TV, met Humax decoder en lange kabels krijg ik een beter signaal als ik het signaal eerst via de videorecorder en dvd recorder naar de Humax leidt en dan pas naar de TV. Wordt overal afgeraden, maar werkt wel beter.
Dan wordt het signaal versterkt, misschien toch iets te zwak ?
Ja, maar die versterking is dus minimaal en de kwaliteit van het signaal blijft hetzelfde. Bel de Ziggo helpdesk en het eerste wat je moet doen is de TV rechtstreeks op de hoofdaansluiting aansluiten, zonder ook maar iets ertussen. Dat moet volgens hen het beste signaal geven.

Versterk ik het signaal met mijn antenneversterker, dan kan ik ineens een hoop van de HD kanalen niet meer ontvangen en komen de BER waardes daar boven de 4000 uit. Heb het met andere door Ziggo geleverde en kortere kabels geprobeerd, maar dat maakt geen verschil.

denmar

Ongelezen bericht door denmar »

Goedendag, ik heb precies hetzelfde probleem als de topicstarter, ook de combinatie van een ci module en een samsung tv, op een paar zenders storing uitvallend geluid en blokjes, dit allemaal sinds de qam wijziging van mijn kabelaar upc. Bitfreqentie geeft aan een rode balk met waarde van 1500 tot 2000. en de signaalwaarde geeft gewoon 100 aan. Monteur geweest van upc en heeft het binnenkomend signaal gemeten van het aop en van de coaxstekker die rechtstreeks de tv ingaat. Signaal is echt 100%, gewoon een erg goed signaal. Daarna de tv opnieuw de kanalen laten opzoeken en het probleem is niet verholpen.
Dit probleem is maar op 25% van de zenders, de zenders die goed zijn geven een bitfreqentie van 0 en op gewoon een blanke balk. De conclusie van de monteur van upc is dat de ci+ kaart defect is en dat deze vervangen dient te worden, deze had hij niet in zijn auto en wordt dus vandaag opgestuurd.
Als ik hem geplaats heb zal die het dus moeten doen, waarvan ik zelf denk van niet.
Ik hou het forum op de hoogte, m.v.g.

Ziggo-webteam_Alex

Ongelezen bericht door Ziggo-webteam_Alex »

Hallo Bedo_01 en denmar,

Het is inderdaad bij ons bekend dat twee Samsung tv's problemen kunnen geven met de nieuwe modulatie. Dit gaat om:

Type TV:
Samsung UE37C6700USXXN
Laatste softwareversie T-VALDEUC-3005.1

Type TV:
Samsung UE37C6000RWXXN
Laatste softwareversie T-VALDEUC_1016.0

Het probleem is in onderzoek bij Samsung voor deze twee type tv's met CI+.

Mochten jullie een ander type tv hebben dan hoor ik het graag. Zouden jullie dit, via dit topic en, of via een privébericht bekent willen maken.

Alvast bedankt,
Ziggo webteam Alex

denmar

Hallo Alex,
Ik heb het volgende type, 46D6500
groet denmar.

bprosman

TV's zitten wel op het laatste software level ?

denmar

bprosman schreef:TV's zitten wel op het laatste software level ?
Ja, die van mij wel, dit controleer ik juist extra i.v.m. de problemen.

Winterman

Die van mij is een LE32B553

UPC Webcare
verified

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

@denmar,

Vervelend om te horen dat je problemen ervaart met je CI+ Module. Ik ga ervan uit dat het met een nieuwe module opgelost zal zijn.

Mocht je nadat je een nieuwe CI+ module hebt ontvangen onverhoopt nog steeds problemen ervaren dan hoor ik het graag!

Gesloten