LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Linoge »

vhoorn schreef: Ik erger mijzelf dood als mensen op een invalide plaats parkeren (die zijn dus normaal gesproken dichterbij de gelegenheid (winkel of gemeentehuis) omdat "invaliden" dus vaak moeilijkheden hebben met lopen).
Dat heb ik nu met die figuren met zo'n invalidenkaart die dan denken dat ze overal maar mogen staan en niet eens in staat zijn om normaal te parkeren.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door VioletPrue »

vogels schreef:
VioletPrue schreef:
vhoorn schreef:Ik heb altijd een stapeltje kaarten met de tekst "Als u niets mankeert, staat u hier fout geparkeerd" die doe ik altijd onder de ruitenwisser.
Hahaha, die heb ik ook standaard in mijn tas zitten!
Verbazingwekkend hoe vaak je ze nog nodig hebt.
Mensen geven je vaak een grote mond, tot je het boetebedrag opnoemt.
Dan worden ze vaak heel stil....
Nou, dat vind ik verregaande bemoeizucht! Daar zijn parkeerwachters voor.
Je maakt mensen op een leuke manier duidelijk dat zij op een verkeerde plek staan.
Ik zie daar geen kwaad in.
Sterker nog, je kan ze een boete besparen door die mensen erop te wijzen.
Want àls die parkeerwachter komt, kost het € 340,-!
Als je dat iemand met een (rustige, niet geschreeuwde) opmerking of een kaartje achter de ruitenwisser kan besparen, is dat toch geen bemoeizucht?
Teunbosseman schreef:Inderdaad, maar kan de tekst wel beetje begrijpen maar dan ook tekst erbij zetten dat als u wel wat mankeert......staat u hier helemaal in uw recht geparkeerd.
Als iemand een kaart zichtbaar op het dashboard o.i.d. heeft liggen, is er geen aanleiding om die 'u staat hier verkeerd' kaart neer te leggen.
En op uiterlijk/leeftijd afgaan is inderdaad belachelijk, ik ben ook jong en kan kleine stukjes lopen.
Je ziet aan mijn hoofd ook niet dat ik een kaart heb.
Ik wordt ook wel eens aangesproken 'u staat fout hoor, dit is voor invaliden', tja, ik sta goed hoor, ik heb een kaart...

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Linoge schreef:
vhoorn schreef: Ik erger mijzelf dood als mensen op een invalide plaats parkeren (die zijn dus normaal gesproken dichterbij de gelegenheid (winkel of gemeentehuis) omdat "invaliden" dus vaak moeilijkheden hebben met lopen).
Dat heb ik nu met die figuren met zo'n invalidenkaart die dan denken dat ze overal maar mogen staan en niet eens in staat zijn om normaal te parkeren.
Weet je ook wààr iemand met zo'n kaart mag parkeren?
Dat gaat namelijk heel ver hoor.
En tja, er zijn heel, heel veel mensen die moeite hebben met parkeren.
Ook mensen zonder GPK.

rollertje
Berichten: 221
Lid geworden op: 28 nov 2004 17:06

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door rollertje »

VioletPrue schreef:
Linoge schreef:
vhoorn schreef: Ik erger mijzelf dood als mensen op een invalide plaats parkeren (die zijn dus normaal gesproken dichterbij de gelegenheid (winkel of gemeentehuis) omdat "invaliden" dus vaak moeilijkheden hebben met lopen).
Dat heb ik nu met die figuren met zo'n invalidenkaart die dan denken dat ze overal maar mogen staan en niet eens in staat zijn om normaal te parkeren.
Weet je ook wààr iemand met zo'n kaart mag parkeren?
Dat gaat namelijk heel ver hoor.
En tja, er zijn heel, heel veel mensen die moeite hebben met parkeren.
Ook mensen zonder GPK Quote van VioletPrue.

Met een GPK mag je inderdaad op veel plekken staan, waar dat normaal niet mag. Wanneer ik (om welke reden dan ook) niet op een brede plaats terecht kan, zet ik mijn auto over twee plaatsten heen. Eigenlijk niet iets wat je wilt, maar anders kan ik niet in- of uitstappen. Mijn portier moet helemaal open, anders krijg ik mijn rolstoel er niet uit. Daar wordt ik wel op aangesproken, maar wat moet ik dan? Tegenwoordig zijn veel invaliden parkeerplaatsen net zo breed als een gewone parkeerplaats. Daar heb ik niets aan.
Laatst gewijzigd door rollertje op 27 jun 2012 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

rollertje schreef:Wanneer ik (om welke reden dan ook) niet op een brede plaats terecht kan, zet ik mijn auto over twee plaatsten heen. Eigenlijk niet iets wat je wilt, maar anders kan ik niet in- of uitstappen. Mijn portier moet helemaal open, anders krijg ik mijn rolstoel er niet uit. Daar wordt ik wel op aangeproken, maar wat moet ik dan? Tegenwoordig zijn veel invaliden parkeerplaatsen net zo breed als een gewone parkeerplaats. Daar heb ik niets aan.

Tsja......is dus net zo aso als niet invalide op een invalide parkeerplaats parkeren.
Slap excuus hoor.......wat moet ik dan ?

Dan ook een behoorlijke boete......250 euri ofzo.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door VioletPrue »

rollertje schreef:Met een GPK mag je inderdaad op veel plekken staan, waar dat normaal niet mag. Wanneer ik (om welke reden dan ook) niet op een brede plaats terecht kan, zet ik mijn auto over twee plaatsten heen. Eigenlijk niet iets wat je wilt, maar anders kan ik niet in- of uitstappen. Mijn portier moet helemaal open, anders krijg ik mijn rolstoel er niet uit. Daar wordt ik wel op aangesproken, maar wat moet ik dan? Tegenwoordig zijn veel invaliden parkeerplaatsen net zo breed als een gewone parkeerplaats. Daar heb ik niets aan.
Ik snap je dillema helemaal, ik kan niet één voor één mijn benen uit de auto 'stappen', ik heb een draaischijf en dan moet mijn deur ook helemaal open kunnen, anders kom je er nooit normaal uit.
Ik vind het vaak dan ook mega-frusti dat mensen hun auto half in het GPP vak zetten, waardoor mijn deur niet meer helemaal open kan.
Mijn moeder zet hem als alle GPP vol zijn ook wel eens in twee vakken, heel begrijpelijk.

@Teun: hoe wil jij het oplossen dan?
Als je deur helemaal open moet, omdat je anders de auto niet uitkomt en de GPP zijn (al dan niet terecht) bezet, moet je dan maar onverrichter zaken naar huis gaan?
Of pik ik je sarcasme niet op?

rollertje
Berichten: 221
Lid geworden op: 28 nov 2004 17:06

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door rollertje »

Teunbosseman schreef:
rollertje schreef:Wanneer ik (om welke reden dan ook) niet op een brede plaats terecht kan, zet ik mijn auto over twee plaatsten heen. Eigenlijk niet iets wat je wilt, maar anders kan ik niet in- of uitstappen. Mijn portier moet helemaal open, anders krijg ik mijn rolstoel er niet uit. Daar wordt ik wel op aangeproken, maar wat moet ik dan? Tegenwoordig zijn veel invaliden parkeerplaatsen net zo breed als een gewone parkeerplaats. Daar heb ik niets aan.

Tsja......is dus net zo aso als niet invalide op een invalide parkeerplaats parkeren.
Slap excuus hoor.......wat moet ik dan ?

Dan ook een behoorlijke boete......250 euri ofzo.
Wanneer je dat een slap excuus vindt, mag je mij vertellen waar ik dan heen moet om te parkeren. En als ik er een boete voor krijg, betaal ik die gewoon. Ik doe zoiets alleen maar als ik echt ergens moet zijn, niet als ik een andere keer wel terug kan komen. Wanneer ik tig keer heen en weer moet rijden voor iets wat ik echt nodig heb, ben ik ook dat geld van die boete kwijt. De reden dat ik niet goed kan parkeren dan, is omdat er mensen zonder GPK op een invalide parkeerplaats staan, of de invalidenplaats niet breed genoeg is. In dat laatste geval, dien ik een klacht bij de betreffende gemeente of bedrijf in. Ik betaal echter nog steeds die boete ondertussen. Wanneer dat kan, meld ik ook dat ik over twee parkeerplaatsen sta. Dit heb ik tot nu toe trouwens nog maar een keer of drie a vier gedaan in mijn hele leven als gehandicapte (26 jaar), waarvan twee keer bij het ziekenhuis om met mijn dochterje naar de EHBO te gaan. Ik heb 1 keer een boete gehad daarvoor.
TS klaagde over het betalen van de hoge boete, omdat hij het niet had gezien. Ik begreep uit het verhaal van TS dat er op dat moment wel andere gewone parkeerplaatsen beschikbaar waren. Dat is pas echt asociaal. Of je parkeert verkeerd, maar wel veilig (alleen in uiterste nood) en betaalt de boete of je kijkt beter uit. Een houder van een GPK staat wat dat betreft ook niet boven de wet.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door tenormin »

Emmy75 schreef:
tenormin schreef: Ik vond het schandalig van mezelf (en dom) en heb volgende dag een groot boeket bloemen gebracht bij de bewoners wiens plek ik had ingepikt.
Kijk dat vind ik nog eens netjes :D Hopenlijk waren ze er blij mee..
Eerlijk antwoord? Toen eindelijk de deur openging en de invalide man zag vroeg ik me vol verbazing af dat hij überhaupt nog een rijbewijs kon hebben. Helemaal "de weg kwijt"; kon zich niet meer herinneren dat hij de politie had gebeld :roll: . Later gehoord dat hij alleenstaand was, dus 't moest wel om hem gaan. Denk dat ie de bloemen in de vuilnisbak heeft gedaan, maar goed, daar ging het niet om.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Dat is eigenlijk wel een beetje jammer. Zo iemand zou maar beter geen rijbewijs meer kunnen hebben idd Maarja ook dat zal erg lastig zijn voor de persoon in kwestie.

Maar ik blijf het een mooi gebaar vinden hoor.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door tenormin »

Denk dat jij wel lief bent, hoor. Trusten.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Emmy75 »

:lol: soms wel, maar soms ook niet..

Boulderdash1973
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2012 19:53

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Boulderdash1973 »

Ik heb precies dezelfde boete gehad, 340 euro. Ach, geen probleem. Als je een auto hebt hoort het gewoon bij de jaarlijkse kosten. Ik trek het trouwens gewoon af van de belasting. 340 euro is toch niet zo veel? Je kunt het beter opschroeven tot 1000 euro.

Bovendien werk ik in een busje. Dat zet ik 10 keer daar naast de invalidenparkeerplek neer, niet er nog een keer op natuurlijk ;-) en ga daar even een tijdje vanuit de bus werken. Bedrijfsruimte van 34 euro, is geen geld.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door vroem »

boetes kan je niet aftrekken van de belastingen. dus bij een controle zal dat gecorrigeerd worden en krijg je nog een extra boete ook, van de fiscus.... :mrgreen: tenzij je in Belgie woont, daar schijnt he twel t ekunnen. Een naheffing voor niet betalen is een ander verhaal. omdat dat een naheffing is van niet betaalde parkeerbelasting kan die wel afgetrokken worden bij autokosten. Maar parkeren op een plek waar je geheel neit mag parkeren valt onder dezelfde categorie als te hard rijden, door rood etc, en dus eigen pech..

Barlaeus67TH8
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2012 17:46

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Barlaeus67TH8 »

Er is al veel geschreven over de exorbitante hoeg boete voor het parkeren op een invalidenparkeerplaats als je geen invalide bent. Mijn zoon heeft onlangs 4 x eenboete van 340 Euro moeten betalen voor zo'n overtreding. Wat was er aan de hand? De pas aangeschafte auto was noodgedwongen geparkeerd op een vrije parkeerplaats 5 kilometer van zijn huis in Amsterdam omdat de parkeervergunning voor zijn wijk nog niet was verstrekt (wachttijd ca. 6 maanden). Teruggekomen van een werkklus (hij is zzp-er) heeft hij in het donker niet goed opgelet. Bovendien bleek hij de volgende dag zo ziek dat hij de eerste week in janauri niet kon werken. Ook de tweede week daarna niet. Al die tijd is hij dus niet bij zijn auto geweest waardoor hij de eerste bekeuring (van 6 januari) niet kon hebben gezien en dus zijn auto had kunnen verplaatsen. Ik ging hem bezoeken op zondag 15 januari en heb voor de zekerheid gekeken of zijn auto nog veilig geparkeerd stond. Ik schrok uiteraard toen ik zag waar de auto was geparkeerd. Op de ruit zaten twee bekeuringen van 340 Euro, van 11 en 14 januari. Uiteraard is de auto direct verplaats. In februari kwamen de twee beschikingen, maar in april kwamen er nog eesn twee. Toen pas bleek dat er 4 bekeuringen waren uitgedeeld, twee waren kennelijk weggewaaid of weggenomen. Uiteraard zijn er 4 bezwaarschriften (met doktersverklaring etc.) meegestuurd, maar dat mocht niet baten. In de beslissing staat dat er sprake is van meerdere afzonderlijke gedragingen, m.a.w. men accepteert niet het argument dat de auto al die tijd daar had gestaan, hetgeen natuurlijk op zichzelf ongewenst en niet de bedoeling was. Het argument dat je wel stom moet zijn om de auto 4 keer op zo'n plek te zetten (dus voor in totaal 1384 Euro) is niet geaccepteerd. Wij overwegen in beroep te gaan bij de rechter, maar weten niet goed hoe hij daarop zal reageren. Lopen we niet het risico dat er nog een paar extra boetes bijkomen gezien het feit dat de auto daar zo'n 12 dagen heeft gestaan? Is daar jurisprudentie over??

RS

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Frantic2 »

wat wilt u van ons horen? Er zal wel een invalide zijn geweest die nu 5 km van zijn huis in Amsterdam moest parkeren omdat....

Nog een mazzel dat hij niet is afesleept1

Natuurlijk kan u naar een rechter, waarom niet, maar of het iests uithaalt betwijfel ik, uw zoon heeft hem daar echt zelf neergezet en ook in het donker zijn die borden goed leesbaar. en we zijn 9 maanden later.....

Ik denk dat uw zoon deze dure les moet accepteren, maar ik kan niet voor hem praten....

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door ciske »

Er is al veel geschreven over de exorbitante hoeg boete voor het parkeren op een invalidenparkeerplaats als je geen invalide bent
Van mij mogen ze die boete nog hoger maken, tenslotte heb je die niet voor zweetkakkies.

Dat je zoon zo dom is en ook nog eens een aantal keer, tja ...dat wordt fiks betalen.

witte angora
Berichten: 30933
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Ciske, het ging om iemand die zijn bus 5 km van huis op een invalideplek neerzette, en vervolgens ziek werd. Daardoor bleef de bus meerdere dagen staan, met als resultaat 4 boetes. :wink:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door ciske »

witte angora schreef:@ Ciske, het ging om iemand die zijn bus 5 km van huis op een invalideplek neerzette, en vervolgens ziek werd. Daardoor bleef de bus meerdere dagen staan, met als resultaat 4 boetes. :wink:

Ja en? Vragen aan iemand of die het weg wil halen, simpel toch?

Het is een invalide plek, of je nou ziek of niet bent.

grasma
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jun 2011 20:26

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door grasma »

Teruggekomen van een werkklus (hij is zzp-er) heeft hij in het donker niet goed opgelet.
Hij had zijn bril niet op die parkeerplaatsen voor gehandicapten, zijn voorzien van een bord en grote strepen op de weg die zie je bijna niet :D

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door ciske »

Uiteraard zijn er 4 bezwaarschriften (met doktersverklaring etc.) meegestuurd, maar dat mocht niet baten.
Gelukkig maar dat ze niet in dat getrapt zijn, je kan wel zeuren maar dan moet die de auto maar goed neerzetten.

Gesloten