LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] problemen met online / tmobile en de appel tv

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
renskepr
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 mei 2011 15:11

problemen met online / tmobile en de appel tv

Ongelezen bericht door renskepr »

Wij hebben in februari een abonnement van online / tmobile afgesloten voor internet en bellen. We kregen er gratis een appel tv bij.
Vanaf het begin hebben we problemen om de appel tv aan te sluiten op het internet, de computer vind de appel tv niet, of de verbinding valt binnen een paar seconden weg. We hebben al veel met online gebeld maar iedere keer zeggen ze DE oplossing te hebben, en het is weer niet opgelost. Gisteren om 17 uur gebeld. er werd toegegeven dat er een fout in de software van de modem zit, die nu niet met de appel tv samenwerkt. Het ligt specifiek aan deze modem. De man aan de telefoon beloofde mij in de avond terug te bellen over een oplossing, want de update kon tot het einde van 2012 gaan duren. In de avond niet terug gebeld door online. Dus om half 9 weer gebeld. het moest nog steeds overlegd worden en vandaag zou ik VOOR 12 uur terug gebeld worden.
is niet gebeurd, dus weer gebeld a 15 cent per minuut. nu opeens hadden ze weer een oplossing, dus weer wat veranderd in de modem gegevens en nu moest het echt werken. Maar nee, het werkt weer niet. de appel tv is niet te vinden en van een andere modem (waar gisteren nog sprake van was) was nu geen sprake meer. ze hadden zelf vanmorgen een terugbelafspraak gemaakt voor 20 april. maar die afspraak is niet met ons gemaakt. hoe kan je dan een terugbel afspraak maken? Helaas doet de appel tv het nog steeds niet, en hebben we er helemaal niks aan. Waarom geven ze een appel tv bij een abonnement als die niet eens werk?

oppie11
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 sep 2009 19:37

Re: problemen met online / tmobile en de appel tv

Ongelezen bericht door oppie11 »

Apple netwerk apparatuur werkt via het bonjour protocol en dat werkt niet goed met de huidige software op het Huawei modem dat je hebt. Dit zal waarschijnlijk nog wel even duren voordat het is verholpen. Een ander modem zal Online niet kunnen leveren. Het enige alternatief dat je hebt is het aansluiten van een aparte router achter het Huawei modem en daar je netwerk apparatuur mee verbinden. Zo heb ik het ook opgelost en dat werkt prima. Misschien wil Online je wel tegemoet komen in de kosten daarin, leg dat verzoek eens neer of stuur een brief.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: problemen met online / tmobile en de appel tv

Ongelezen bericht door GJvdZ »

oppie11 schreef:Apple netwerk apparatuur werkt via het bonjour protocol en dat werkt niet goed met de huidige software op het Huawei modem dat je hebt. Dit zal waarschijnlijk nog wel even duren voordat het is verholpen. Een ander modem zal Online niet kunnen leveren. Het enige alternatief dat je hebt is het aansluiten van een aparte router achter het Huawei modem en daar je netwerk apparatuur mee verbinden. Zo heb ik het ook opgelost en dat werkt prima. Misschien wil Online je wel tegemoet komen in de kosten daarin, leg dat verzoek eens neer of stuur een brief.
Een extra routertje kost 2 tientjes. Dat loont de moeite niet om de discussie met Online te beginnen.

renskepr
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 mei 2011 15:11

Re: problemen met online / tmobile en de appel tv

Ongelezen bericht door renskepr »

hebben we ook al geprobeerd, maar ook dat lukt niet. hebben er een computerexpert mee laten kijken, en er zit een fout in de modem, maar onlina / tmobile vertikken het om het te verhelpen, ondanks dat we huur betalen voor de modem.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: problemen met online / tmobile en de appel tv

Ongelezen bericht door nevermind »

renskepr schreef:hebben we ook al geprobeerd, maar ook dat lukt niet. hebben er een computerexpert mee laten kijken, en er zit een fout in de modem, maar onlina / tmobile vertikken het om het te verhelpen, ondanks dat we huur betalen voor de modem.
Welk merk modem hebben jullie!

WillemLW
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:09

Re: problemen met online / tmobile en de appel tv

Ongelezen bericht door WillemLW »

Jij hebt je best gedaan. Zij moeten nu maar een monteur naar je huis sturen om het te regelen.

renskepr
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 mei 2011 15:11

Re: problemen met online / tmobile en de appel tv

Ongelezen bericht door renskepr »

nevermind schreef:
renskepr schreef:hebben we ook al geprobeerd, maar ook dat lukt niet. hebben er een computerexpert mee laten kijken, en er zit een fout in de modem, maar onlina / tmobile vertikken het om het te verhelpen, ondanks dat we huur betalen voor de modem.
Welk merk modem hebben jullie!
huawei hg655d

renskepr
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 mei 2011 15:11

Re: problemen met online / tmobile en de appel tv

Ongelezen bericht door renskepr »

WillemLW schreef:Jij hebt je best gedaan. Zij moeten nu maar een monteur naar je huis sturen om het te regelen.
het enige dat wij vragen is een ander type modem van hun, een van de personeelsleden aan de telefoon heeft gezegd dat het oudere model wel goed werkt en deze problemen niet heeft, alleen wil online die niet leveren aan ons.
zelf een modem kopen werkt niet, want dan kunnen we onze telwefoonlijn niet meer gebruiken. zitten dus vast aan een huurmodem die niet functioneert.

flydijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2012 12:04

Re: problemen met online / tmobile en de appel tv

Ongelezen bericht door flydijk »

Beste Online gebruikers,


Inderdaad Online houdt je de eerste telefoon gesprekken knap voor de GEK.
Zodra je zelf wat verder op internet gegoogled hebt en je verdiept hebt in dit probleem kom je erachter dat Online en Apple producten helemaal NIET samen gaan.

Naar 7 telefoon gesprekken en heel wat ergernis verder:
heb ik dan ook de Online medewerker onderuit kunnen lullen en heeft mij toegegeven dat er problemen zijn met het Modem en dat hier GEEN oplossing voorkomt.

Het voorhouden van een datum dat eind 2012 alles geregeld zou kunnen zijn:
IS helemaal niet waar !
Maar goed : als je dit wilt geloven en tot die tijd wilt wachten? Verzacht wel de pijn ...?

De volgende forum topic hieronder heb ik al meerdere mailen op het forum van Online geplaatst, binnen 24 uur is deze telkens verwijderd. Iets te pikant geschreven ? Of voelt Online nattigheid ?

TROS RADAR : dit is toch vrijheid van meningsuiting en mag ik toch wel schrijven?
Kunnen jullie iets voor ons betekenen en dit in orde maken?

Hieronder volgt de geschreven forum topic:

Beste APPLE gebruikers ( en " online klanten"service" ),

zoals u alle al bekend sinds de komst van het nieuwe Wi-Fi modem de: HG655d is het NIET meer mogelijk om met een
iphone/Ipad/Mac/Apple TV en HP draadloze printers/scanner onderling te communiceren !!!

Laat het voor u alle dus een waarschuwing zijn voordat u overstapt op Online, het betekend namelijk dus dat de nieuwe revolutie van draadloos met elk apparaat onderling te communiceren, ook we cloud genoemd door Apple niet meer mogelijk is.

De behulpzame "klanten"service" van Online/anders gezegd Offline, houdt dit geheim!
En als je belt met dit probleem is dit geheel niet bekend bij Online !!!

Dus Offline euh ik bedoel natuurlijk Online:
Als u dit leest en deze klant tegemoet wilt komen in zijn probleem ?

Wilt u dan morgen E79,- euro op het u bekende rekening nummer overmaken, dan kan ik een Apple Airport kopen die dit namelijk wel ondersteund .

Een andere oplossing die vele gebruikers toepassen is op eigenkosten een ander modem kopen.

Mijn inziens is dit niet de oplossing en moeten we met ze alle (abonnement) geld terug vragen als compensatie !



HG655d: problemen met Bonjour protocol

Door een bug in de HG655d kunnen klanten problemen ondervinden met het gebruik van het Bonjour protocol. Hierdoor kunnen klanten problemen ondervinden met het gebruik van sommige Apple toepassingen. Wij verwachten dat dit probleem met de volgende firmware release verholpen wordt. Deze stond geplanned voor november/december 2011. Zie hieronder de uitleg van Wikipedia. Helaas weten we nog niet wanneer de nieuwe release zal plaatsvinden.

Bonjour, voorheen Rendezvous, is de handelsnaam van de software voor het implementeren van het netwerkprotocol Zeroconf in Mac OS X. Bonjour stelt gebruikers in staat om op een lokaal netwerk apparaten zoals, andere computers, printers, etc., te ontdekken zonder configuratie. Het wordt bijvoorbeeld gebruikt door iTunes om gedeelde muziek te vinden op andere computers in een Local area network.
Er is ook een versie van Bonjour voor Microsoft Windows. Deze wordt onder andere meegeleverd bij de webbrowser Safari, iTunes en Adobe Photoshop voor Windows. De applicatie kan in Windows problemen veroorzaken met een LAN-verbinding. In sommige gevallen opent het een additionele LAN-verbinding onder de naam "Openbaar netwerk" waardoor de LAN-verbinding in het geheel niet functioneert.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: problemen met online / tmobile en de appel tv

Ongelezen bericht door berndv »

Als het met een apple airport werkt, zouden andere draadloze routers het probleem moeten kunnen omzeilen. De communicatie loopt dan niet meer via de modem van online, maar via andere toegangspunten, andere gateway, andere dns en andere dhcp. Voor zover ik begrijp gaat het om de communicatie onderling. Dus als je een wapje er tussen gooit zouden de problemen er iet meer moeten zijn, de modem wordt dan als het goed geconfigureerd staat, alleen nog maar gebruikt voor internetverkeer, niet meer voor lan. Daar is geen dure airport voor nodig, een sitecom van een paar tientjes kan dat ook.

flydijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2012 12:04

Re: problemen met online / tmobile en de appel tv

Ongelezen bericht door flydijk »

Prima Berdv,

maar wie gaat dat andere modempje betalen ?
Ook al zijn het maar een paar tientjes !

Is niet mijn schuld dat het na het nieuwe modem niet meer werkt !

Wij NEDERLANDERS zijn veelte beleefd en pikken alles maar, we zouden in opstand moeten komen.
Stom klootjes volk zijn we.

renskepr
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 mei 2011 15:11

Re: problemen met online / tmobile en de appel tv

Ongelezen bericht door renskepr »

en hoe moeten we hem dan instellen bern?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: problemen met online / tmobile en de appel tv

Ongelezen bericht door berndv »

flydijk schreef:Prima Berdv,

maar wie gaat dat andere modempje betalen ?
Ook al zijn het maar een paar tientjes !

Is niet mijn schuld dat het na het nieuwe modem niet meer werkt !

Wij NEDERLANDERS zijn veelte beleefd en pikken alles maar, we zouden in opstand moeten komen.
Stom klootjes volk zijn we.
Ik in ieder geval niet, maar hier heb je wel een punt, aangezien het welin combinatie met elkaar verkocht worden.
renskepr schreef:en hoe moeten we hem dan instellen bern?
Als je een goede router hebt, dan sluit je het modem aan op de WAN poort van de router. Op het modem schakel je de wifi verbinding uit. Dan verbind je vervolgens al je andere apparatuur met je nieuwe draadloze router.

In principe zou dit al goed moeten werken, voor de volledigheid kan je je modem instellen voor bridging of met dmz. Ik weet niet of het modem van online dit ondersteund, maar dit is in principe niet nodig voor regulier gebruik.

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: problemen met online / tmobile en de appel tv

Ongelezen bericht door Umad »

Waarom afgeven op de modem? Dat apple beroerde software aflevert waar sommige routers niet mee overweg kunnen hoor ik hier nergens. Tis maar net waar je de schuld wilt neerleggen.

Neemt overigens niet weg dat als een bedrijf in een actie een setje weggeeft, je ervanuit mag gaan dat de gereclameerde functionaliteit het wel moet doen.

renskepr
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 mei 2011 15:11

Re: problemen met online / tmobile en de appel tv

Ongelezen bericht door renskepr »

ze hebben inmiddels beloofd een ander type modem naar ons toe op te sturen. ben benieuwd wanneer die aankomt.

renskepr
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 mei 2011 15:11

Re: problemen met online / tmobile en de appel tv

Ongelezen bericht door renskepr »

Inmiddels hebben we een ander type modem gehad van online, nadat we de media benaderd hadden over de slechte diensten die ze leverden. Opeens kregen we toch een andere modem, en alles werkte binnen 5 minuten perfect!

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: problemen met online / tmobile en de appel tv

Ongelezen bericht door nevermind »

renskepr schreef:Inmiddels hebben we een ander type modem gehad van online, nadat we de media benaderd hadden over de slechte diensten die ze leverden. Opeens kregen we toch een andere modem, en alles werkte binnen 5 minuten perfect!
Welk modem hebben jullie nu gekregen?

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: problemen met online / tmobile en de appel tv

Ongelezen bericht door devious »

Volgens mij kun je nog steeds het hele euvel gewoon oplossen door zelf wat aanpassingen in de HG655d te kloppen.

Maar ja..jullie vragen niets, maar gillen en brullen hier liever. En bij die andere provider werkt het allemaal wel. Klantenservice bellen en eerst een half uur de andere kant stijf schelden dat het zo duur is om te bellen.

Ik zou alles van de provider storneren. Na een paar maanden komt de deurwaarder langs en die kan je dan gelijk uitleggen hoe je alles moet aansluiten en hoe het werkt. En misschien fixt-ie dan ook de AppleTV. Neemt alleen de eettafel mee , en de kookplaat...bankstel....TV.....fiets....kanarie. Zo'n beetje alles. Maar dan werkt het wel. Tòch?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: problemen met online / tmobile en de appel tv

Ongelezen bericht door nevermind »

devious schreef:Volgens mij kun je nog steeds het hele euvel gewoon oplossen door zelf wat aanpassingen in de HG655d te kloppen.

Maar ja..jullie vragen niets, maar gillen en brullen hier liever. En bij die andere provider werkt het allemaal wel. Klantenservice bellen en eerst een half uur de andere kant stijf schelden dat het zo duur is om te bellen.

Ik zou alles van de provider storneren. Na een paar maanden komt de deurwaarder langs en die kan je dan gelijk uitleggen hoe je alles moet aansluiten en hoe het werkt. En misschien fixt-ie dan ook de AppleTV. Neemt alleen de eettafel mee , en de kookplaat...bankstel....TV.....fiets....kanarie. Zo'n beetje alles. Maar dan werkt het wel. Tòch?

Het bericht van TS niet gelezen, of gewoon hier brullen?


renskepr schreef:Inmiddels hebben we een ander type modem gehad van online, nadat we de media benaderd hadden over de slechte diensten die ze leverden. Opeens kregen we toch een andere modem, en alles werkte binnen 5 minuten perfect!

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: problemen met online / tmobile en de appel tv

Ongelezen bericht door devious »

en zelfs ìk kan de TjapTjoy655D ingesteld krijgen opdat het normaal werkt met het bonjour protocol. De oude modellen modi van Online hebben immers de oudere WiFi-protocollen. Bonjour begrijpt alle 802.1X, de standaard TjapTjoy van Online zegt een 802.2X te zijn maar is dan stiekum toch 802.1X. Bonjour ziet dus een verschil en zal uit veiligheidsoverweging niet functioneren. Bovendien zorgt de algoritmische versleuteling van het modem voor een onbegrijpelijke encryptie...en ook dat is gewoon aan te passen.

Niet iedereen van de telefonische helpdesk zal het begrijpen, maar er zitten echt mensen tussen die wèl weten waar ze het over hebben. Even mailen kan volgens mij ook via het webformulier...En dan maar hopen dat je antwoord krijgt van iemand met verstand.

Gesloten