| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] grote fout incasso bureau- financierings bedrijf
-
nienkealkmaar
grote fout incasso bureau- financierings bedrijf
afgelopen dinsdag stond er een deurwaarder bij mij voor de deur.
aangezien ik niet thuis was, werd er een enveloppe door de brievenbus gedaan.
na het lezen sloeg de schrik goed toe.
ik zou een lening hebben van ruim 25000 euro en een betalingsachterstand hebben van 1500 euro er werd mij verzocht om dit bedrag binnen 2 dagen over te maken.
ik wist niet wat ik las, ik weet niets van een lening af maar al mijn gegevens stonden juist vermeld naam adres geboortedatum.
de volgende ochtend direct dat incasso bureau gebeld en volgens hun was het dossier gesloten en konden ze niets voor me doen.
toen het leningsbedrijf gebeld. ik kreeg een dame aan de telefoon die hoorde mijn verhaal aan en ze geloofde me niet
na een aantal x gevraagd te hebben of ze het dossiernummer wilde hebben om zo te controleren of dit idd om mij ging.
ondertussen werd ik alleen maar kwader.
dossiernummer werd ingevoerd en toen gaf de dame mij alle gegevens door die bij dat dossiernummer hoorde!!!! toen ik aangaf dat het dus niet om mij ging maar dat ik nu weet om wie het wel gaat ( totaal onbekende van mij )
werd ik snel doorverbonden.
de man die ik toen aan de telefoon kreeg was lichtelijk geirriteerd hierdoor.
op mijn simpele vraag deze grote fout heeft gemaakt werd ik niet veel wijzer.
ik vroeg om een schriftelijke toezegging dat dit idd niet om mij ging zei de man daar beginnen wij niet aan ivm privacy??!! toen ik de man vertelde dat ik wist om wie het daadwerkelijk ging moest er snel overlegd worden.
uiteindelijk werd ik terug gebeld met de mededeling dat er een excuusbrief word opgesteld en die snel kan verwachten.
kan iemand mij uitleggen hoe dit kan?
ik had nog nooit van dat leningsbedrijf gehoord net als dat incasso bureau
moet ik het nu zo laten en hopen dat het bij 1 incident blijft
graag uw mening hierover,
groet nienke
aangezien ik niet thuis was, werd er een enveloppe door de brievenbus gedaan.
na het lezen sloeg de schrik goed toe.
ik zou een lening hebben van ruim 25000 euro en een betalingsachterstand hebben van 1500 euro er werd mij verzocht om dit bedrag binnen 2 dagen over te maken.
ik wist niet wat ik las, ik weet niets van een lening af maar al mijn gegevens stonden juist vermeld naam adres geboortedatum.
de volgende ochtend direct dat incasso bureau gebeld en volgens hun was het dossier gesloten en konden ze niets voor me doen.
toen het leningsbedrijf gebeld. ik kreeg een dame aan de telefoon die hoorde mijn verhaal aan en ze geloofde me niet
na een aantal x gevraagd te hebben of ze het dossiernummer wilde hebben om zo te controleren of dit idd om mij ging.
ondertussen werd ik alleen maar kwader.
dossiernummer werd ingevoerd en toen gaf de dame mij alle gegevens door die bij dat dossiernummer hoorde!!!! toen ik aangaf dat het dus niet om mij ging maar dat ik nu weet om wie het wel gaat ( totaal onbekende van mij )
werd ik snel doorverbonden.
de man die ik toen aan de telefoon kreeg was lichtelijk geirriteerd hierdoor.
op mijn simpele vraag deze grote fout heeft gemaakt werd ik niet veel wijzer.
ik vroeg om een schriftelijke toezegging dat dit idd niet om mij ging zei de man daar beginnen wij niet aan ivm privacy??!! toen ik de man vertelde dat ik wist om wie het daadwerkelijk ging moest er snel overlegd worden.
uiteindelijk werd ik terug gebeld met de mededeling dat er een excuusbrief word opgesteld en die snel kan verwachten.
kan iemand mij uitleggen hoe dit kan?
ik had nog nooit van dat leningsbedrijf gehoord net als dat incasso bureau
moet ik het nu zo laten en hopen dat het bij 1 incident blijft
graag uw mening hierover,
groet nienke
-
Guardian72
Re: grote fout incasso bureau- financierings bedrijf
Kennelijk heeft deze deurwaarder geen controle uitgevoerd.
Voor alle zekerheid :
Schrijf alle partijen (leningbedrijf, incassoburo, en deurwaarder) een brief dat dit niet jou betreft maar een andere persoon - en dat je binnen X dagen een schriftelijke bevesting eist dat hun fout geen gevolgen voor jou gaat hebben.
Een telefonische toezegging is leuk - maar daarmee kan je niets bewijzen.
(Een email of fax is ook goed - maar wel iets waarmee je verzending kan bewijzen)
Voor alle zekerheid :
Schrijf alle partijen (leningbedrijf, incassoburo, en deurwaarder) een brief dat dit niet jou betreft maar een andere persoon - en dat je binnen X dagen een schriftelijke bevesting eist dat hun fout geen gevolgen voor jou gaat hebben.
Een telefonische toezegging is leuk - maar daarmee kan je niets bewijzen.
(Een email of fax is ook goed - maar wel iets waarmee je verzending kan bewijzen)
Re: grote fout incasso bureau- financierings bedrijf
Het is mij niet helemaal duidelijk of het om een deurwaarder of incassobureau gaat.
TS schrijft dat de gegevens wel kloppen, alleen hoort er bij vermeld dossiernummer iemand anders.
Grote vraag van TS is dan inderdaad 'hoe komt men aan haar gegevens?'
TS schrijft dat de gegevens wel kloppen, alleen hoort er bij vermeld dossiernummer iemand anders.
Grote vraag van TS is dan inderdaad 'hoe komt men aan haar gegevens?'