LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NUON administratiekosten

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Hermans

NUON administratiekosten

Ongelezen bericht door Hermans »

Beste mevrouw,mijnheer,
Ook wij zijn "slachtoffer" van een failliet EnergyXS (groene stroom leverancier).
In augustus is netbeheerder NUON zo vriendelijk geweest om de stroomlevering direct over te nemen tegen, wat toen werd gezegd, geringe administratiekosten.
Vandaag hebben we de rekening gekregen van NUON.
Ze willen ons maar liefst €29,75 ex BTW administratiekosten in rekening brengen!!! Dit is toch van de zotte.
Ik vind dit pure chantage en misbruik maken van de situatie.
Wellicht zijn er veel meer mensen die dit overkomen is, en wellicht een goed item om in uw uitzending onder de aandacht te brengen.
Deze miskleun kan toegevoegd worden aan de lange lijst van klantonvriendelijk gedrag van NUON. ( samen met UPC! )
R.Hermans

Gast

Re: NUON administratiekosten

Ongelezen bericht door Gast »

ja, het blijft een risico om stroom te nemen van (kleine) beginnende bedrijven. Helaas had u mis gegokt.
De kosten vallen mee, aangezien ze wel de troep van een ander kunnen opruimen.

Ik zit al jaren bij de Nuon en ben erg tevreden, geen fouten o.i.d.
Nu ook probleemloos groene stroom.

U doet wel erg negatief over de Nuon, terwijl deze heeft gezorgt dat u stroom houdt, terwijl EnergyXS failliet ging.
Hoezo noemt u dit chantage en misbruik maken van de situatie, u hoeft het niet van de nuon te nemen u mag ook naar Essent of Durion, maar reken er dan wel op, dat er nog veel meer ellende kan komen (zie berichten in energiebedrijven)

Wat had u dan liever gehad, helemaal geen stroom. Wees toch 's tevreden met dit vangnet.

Gast

Stel je gaat van KPN over naar telefonie van upc en dit bedrijf gaat falliet of bevalt u niet en u wilt terug naar KPN dan zult u ook opnieuw aansluitkosten moeten betalen en deze zijn een stuk hoger dan wat de Nuon u in rekening bracht.
Dit is niets meer dan terecht u had ook kunnen kiezen om gewoon bij u oude leverancier te blijven.
Maarja als je voor een dubbeltje op de eesrte rang wilt zitten ???
Goedkoop is duurkoop???
Dit is de 2de energie aanbieder die al te onder gaat en de markt komt volgend jaar helemaal vrij, wordt het nog grotere puinzooi :-)

gijt111

Ongelezen bericht door gijt111 »

Het is niet zo vreemd dat veel mensen negatief zijn over NUON , probeer maar eens in uw omgeving en zeg Wat ik nu toch met NUON heb meegemaakt , gegarandeerd succes , iedereen heeft wel een verhaal , het is niet voor niets dat veel consumenten rubrieken een groot NUON dossier hebben.
Zelfs medewerkers zeggen "het is geen wonder dat zoveel mensen klagen "wij hebben ook met die puinhoop te maken "

yvo2

Ongelezen bericht door yvo2 »

ook wij zijn slachtoffer ven de energyXS en ook wij moeten die belachelijk hoge kosten betalen wij hebben de consumentenbond geraadpleegd en die zeggen dat dit niet mag volgens de Dte dus mensen niet betalen alleen je energiekosten en een brief schrijvenaan de nuon dat je niet akkoord gaat .
kijk ook maar op de site van de Dte. www.dte.nl
succes er mee hoe meer mensen dit weten hoe beter het is

Martijn ten Velde

Ongelezen bericht door Martijn ten Velde »

Ik ben blij dat ik niet de enige ben, die vind dat Nuon misbruikt maakt van de situatie rond Energy XS. In de televisie-uitzending is al naar voren gekomen dat er meerdere factoren een rol hebben gespeelt rond het faillissement van Energy XS.

Nuon is per rechtswege verplicht om mij te voorzien in electriciteit, aan mij ook de keus om hier wel of geen gebruik van te maken.
Aangezien ik niet afgesloten ben van electriciteit, is het volgens mij ook onnodig dat zij mij opnieuw zouden moeten aansluiten. Ik ben het in dit geval met Yvo2 eens om een klacht in te gaan dienen bij DTE en hoop dat Radar ook hierop inspringt, want als particulier ben je alleen vrijwel kansloos tegen een grote organisatie als de Nuon.

Met vriendelijke groeten.

Gast

tsssssssssss wakker worden!

De 1 gaat failliet de ander vangt dit op, WEES BLIJ!
Ja, de stroom blijft, dankzij het snelle ingrijpen van een ander, of dit nu nuon of essent is, dat maakt even niet uit, je hetbt in ieder geval stroom. En ook al stroomt alles gewoon door, in principe wordt je opnieuw aangesloten, omdat je gebruik maakt van een andere firma.

Het is niet stekkertje ompluggen en klaar.

Wat denken de mensen toch super simpel.

Maar van mij hoeft een energie bedrijf de klappen niet meer om te vangen als er weer 1 op de fles gaat, laat de mens dat zelf maar uitzoeken. Zit je toch lekker met kerst in de kou en donker.

Hup bedrijfje failliet? stekker eruit ennuh, zoek morgen maar een ander energie bedrijf naar keuze, want je hebt toch al eerder zo'n goeie keuze gemaakt.................Ooooooh nee, die is alweer failliet :P

Sabine

Ongelezen bericht door Sabine »

Dag allemaal!
Het lijkt mij erg overdreven dat je zoveel moet betalen voor iets dat gewoon wettelijk geregeld is, ik heb navraag gedaan bij de Dte, en wacht nog op antwoord. Het "customer care" centre van de NUON reageert erg kleinerend. Mij werd verteld dat de consument mag opdraaien voor de kosten, omdat EnergyXS failliet is en ze daar niet meer op kunnen verhalen! Ben benieuwd naar andere reacties!

de

Ongelezen bericht door de »

Ik vind ook dat je niet moet klagen dat NUON deze kosten berekend. Het is toch niet meer dan logisch wanneer je een bedrijf de vuile klusjes op laat knappen. Wat hebben jullie voor kado gekregen om van NUON over te stappen naar het bedrijf van nu failliet is gegaan????????? Ik ben namelijk gisteren ook benaderd door een nieuw energiebedrijf en als je overstapt kan je o.a. kiezen voor een kadobon van 80 euro.
Dus wat waren de voordelen toen jullie overstapten????????????

sabine

Ongelezen bericht door sabine »

Geen cadeau hoor! Een rechtlijnig energiebedrijf, dat bewijst dat groene (duurzame) energie voordeliger aangeboden kan worden dan bv. NUON of Essent dat doet. Bovendien een servicedesk die ook daadwerkelijk iets voor je doet, en niet alleen van alles roept en het daar vervolgens bij laat. Dat EnergyXS failliet isgegaan, is geen gevolg van deze lage prijzen, maar een gevolg van het tegenwerken van de gevestigde orde in de energiewereld (lees de artikelen er maar op na).

Gesloten